Tunel Dětřichov a alternativy

Hradec Králové – Moravská Třebová – Mohelnice – Olomouc – Lipník nad Bečvou
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Tunel Dětřichov a alternativy

Příspěvek od jonáš »

No nevim kde máte hranici "výletní nálady", ale často jsem Pardubice-Holice jezdil od Prahy, abych se nemusel štrádovat okolo Hradce v malý ohrádce :-)
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: Tunel Dětřichov a alternativy

Příspěvek od adamos »

jonáš píše:No nevim kde máte hranici "výletní nálady", ale často jsem Pardubice-Holice jezdil od Prahy, abych se nemusel štrádovat okolo Hradce v malý ohrádce :-)
Máte pravdu, výletní tempo je dost subjektivní pojem. Půlka mojí rodiny je z Pardubic a neznám nikoho, kdo by na Brno jezdil jinak než spodem, toť vše.
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Tunel Dětřichov a alternativy

Příspěvek od jonáš »

Na Brno asi jo, ale do Holomoci nebo Opavy?

Vim že jste řešili zrovna to Brno, tam to vyjde cca na stejno, ale v relaci Praha - cokoli od Litomyšli po Šumperk je tahle trasa celkem rovnocenná (rozuměj, stejně špatná) jak přes Hradec, tak Pardubice-Holice, dokonce i Čáslav-Chrudim .. najezdil jsem toho na Choceň před pár lety docela dost. Teď se to sice zlepšilo po D11 do Opatovic, ale zas neni kloudně kudy dál, dokud se neulakoměj na most přes Labe.

A jezdil jsem i Třeboň - Vysoký Mýto a to už je naprostá tragédie, chtít jet k D1 kolmo 8-)
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Tunel Dětřichov a alternativy

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Samotný most přes Labe je na nic, ale už dotažení R35 do Časů by bylo ohromným plusem, a to si asi i myslel, není-liž pravda?
R48 -> D48 se podařilo!
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Tunel Dětřichov a alternativy

Příspěvek od martini »

Mám k dispozici ekonomické porovnání varianty severní a jižní, které vychází +/- nastejno, důvodem prodražení na jižní variantě je právě tunel Dětřichov. S tou tragickou geologií tam to bude fakt perlička. Naštěstí je tento úsek z celé R35 nejméně potřebný a půjde to i bez něj.

Ta trasa co navrhuje Lenny je defacto vratka do původní trasy severní...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Tunel Dětřichov a alternativy

Příspěvek od dvs »

Lennyho návrh není vratka k té severní variantě.

Severní variantou se rozuměl úsek severněji od Vysokého Mýta a Litomyšle. Dálnici totiž chtělo Ústí nad Orlicí a Č. Třebová. Díky tomu byly na severní variantě také tunely na jiném místě. Takže tyto varianty nelze srovnávat.

Kudy by bylo ekonomické projít Hřebečský hřbet se nikdo netrápil. Lenny spojil právě současnou osu s Třebovickým průsmykem.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Tunel Dětřichov a alternativy

Příspěvek od Lenny »

Část Třebovické sedlo - Kunčina je inspirována severní variantou, tedy nepřesně přenesenou.

Stále je ještě vhodná doba hledat levnější alternativy průchodu přes Hřebeč včetně změny trasy v této lokalitě.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Tunel Dětřichov a alternativy

Příspěvek od Martin z Ostravy »

martini píše:Mám k dispozici ekonomické porovnání varianty severní a jižní, které vychází +/- nastejno, důvodem prodražení na jižní variantě je právě tunel Dětřichov. S tou tragickou geologií tam to bude fakt perlička. Naštěstí je tento úsek z celé R35 nejméně potřebný a půjde to i bez něj.

Ta trasa co navrhuje Lenny je defacto vratka do původní trasy severní...
To je ale docela smrtelná kombinace, aby to nedopadlo tak, že tento úsek nebude vůbec realizován nebo se po dotažení R35 do těch míst začne uvažovat, jak to udělat jinak to znamená 10 let zpoždění oproti už tak zpožděnému plánu.
R48 -> D48 se podařilo!
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Tunel Dětřichov a alternativy

Příspěvek od martini »

No, ono popravdě když by tento úsek (Janov - Mohelnice) nevznikl v dohledné době (15 let) tak se vůbec nic tak tragického neděje (I/35 je zde po opravě naprosto luxusní) a pokud by tam byla značná úspora za tunel, tak by se o tom dalo podle mého i uvažovat.

Bohužel se však obávám, že k tomu nebude vůle se pouštět do složitého předělávání v rámci ZÚR Pardubického kraje. Studie, která by to však porovnala ze všech možných úhlů pohledu by určitě k zahození nebyla, ale souhlasím s Martinem, že revokovat současnou trasu může přinést značný odklad...

Úplně jižní varianta od Janova ve stopě D35, co mi ukazoval Lenny by zase naopak vyžadovala mnohem větší rozsah výstavby (nedokážu odhadnout, zda by to nakonec bylo levnější než ten tunel), ale nedošlo by vůbec k využití R35 Olomouc - Mohelnice, která by se musela přeznačit a pokračovat jako R44 na Šumperk. Vlastně by tam ty dálnice byly hodně paralelní...

Lenny možná by jsi nám sem pro úplnost mohl prosím tě tu trasu D35 nějak dát k dispozici (třeba jen překlikat do mapy.cz... v rámci tvého času. Díky.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: Tunel Dětřichov a alternativy

Příspěvek od multi »

Je to tak, jak se dotáhne R35 za Litomyšl, tak je z poloviny vyhráno, protože zbytek trasy je na poměry silnic první třídy hodně luxusní. Další věc je ovšem ta, že tam lidé jezdí jako hovádka a jsou tam časté dost brutální nehody, ale to už je do jiné diskuze o demenci českých a nejen českých řidičů.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Tunel Dětřichov a alternativy

Příspěvek od Lenny »

martini píše:Lenny možná by jsi nám sem pro úplnost mohl prosím tě tu trasu D35 nějak dát k dispozici (třeba jen překlikat do mapy.cz... v rámci tvého času. Díky.
Tady to je trasa jižní varianty z roku 1989 od Dopravoprojektu Brno. Snad jsem to přenesl správně. Je to přibližné, nechtělo se mi vyklikávat uplně přesně oblouky apod.

V rámci úspor byla jižní varianta opuštěna ve prospěch severní, která využívala postavený čtyřpruhový úsek Mohelnice - Olomouc. V dnešní době by jižní varianta obsahovala jistě několik tunelů a o velkých mostech ani nemluvě.

Jak severní, tak jižní neobsahovala ani jeden tunel a dlouhých mostů bylo taky poskrovnu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Tunel Dětřichov a alternativy

Příspěvek od Lenny »

martini píše:Bohužel se však obávám, že k tomu nebude vůle se pouštět do složitého předělávání v rámci ZÚR Pardubického kraje. Studie, která by to však porovnala ze všech možných úhlů pohledu by určitě k zahození nebyla, ale souhlasím s Martinem, že revokovat současnou trasu může přinést značný odklad...
Zatím to vidím jako hledání důvodů, proč to nejde. Než proč to nezkusit. Zpracovat jednu srovnávací studii tras tunel Dětřichov x Třebovické sedlo, není tak moc. Pokud vyjde dobře, tak změna ZUR a EIA není tak dlouhý proces, který by s ohledem na přípravu a finační možnosti nějak brzdil výstavbu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Tunel Dětřichov a alternativy

Příspěvek od viky »

Trochu na té bývalé jižní znám terén a moc si to bez tunelů teda představit nedokážu.
Ví někdo,o kolik by R35 v té trase okolo Konice kratší?
adi88
Příspěvky: 496
Registrován: 15.3.2009 22:53:30
Bydliště: Brno, kousek od VMO

Re: Tunel Dětřichov a alternativy

Příspěvek od adi88 »

To Viky: Tak buď neumím klikat, nebo je chyba někde jinde a nebo mám pravdu...R35 mi trasou přes Mohelnici a Moravskou Třebovou vychází o zhruba 6 km míň, než okolo Konice. Takže vzdálenostně by to nebyla žádná úspora, spíš naopak. Docela mě to překvapilo, ale asi to dělá to, že ta jižní varianta se docela kroutí...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Tunel Dětřichov a alternativy

Příspěvek od Lenny »

Ve studii v roce 1989 byla jižní delší o 6,3 km oproti severní.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Tunel Dětřichov a alternativy

Příspěvek od dvs »

Lenny píše:..... varianty z roku 1989 od Dopravoprojektu Brno.

Jak severní, tak jižní neobsahovala ani jeden tunel a dlouhých mostů bylo taky poskrovnu.
Jak vypadala varianta severní z roku 1989. Kudy šla?
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Tunel Dětřichov a alternativy

Příspěvek od viky »

adi88 píše:To Viky: Tak buď neumím klikat, nebo je chyba někde jinde a nebo mám pravdu...R35 mi trasou přes Mohelnici a Moravskou Třebovou vychází o zhruba 6 km míň, než okolo Konice. Takže vzdálenostně by to nebyla žádná úspora, spíš naopak. Docela mě to překvapilo, ale asi to dělá to, že ta jižní varianta se docela kroutí...
Docela optický klam,v životě bych to neřekl!
vasa
Příspěvky: 34
Registrován: 25.5.2009 13:45:11

Re: Tunel Dětřichov a alternativy

Příspěvek od vasa »

Lenny píše:Tady to je trasa jižní varianty D35 z roku 1989 od Dopravoprojektu Brno.
Jéé, vždyť to je skoro přesně původní Trstenická stezka z 10. století... (http://cs.wikipedia.org/wiki/Trstenická_stezka)
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Tunel Dětřichov a alternativy

Příspěvek od dvs »

Když teď vydím ty tunely v praxi (2xročně 14denní čištění a kolony na R1, D8 Panenská podobně jedině bez kolon), omezení na 80 a když domyslím vysoké stavební i provozní náklady, tak si říkám nestálo by za to zvážit variantu R35 bez tunelů.
Lenny 6.12.2010 9:56:35 píše:Přemýšlím, jak nahradit tunel Dětřichov, levnější variantou. Přeci jenom budovat 3 km dlouhý tunel v takové geologii nebude nic příjemného, a to nemluvě o provozních nákladech na něj.

Řešením by mohlo být obejítí Hřebeče přes Třebovické sedlo zhruba takto. Oproti původní trase je tata trasa delší jen o 4-5 km, což by znamelo prodloužení trasy cca o 1 minutu.

Dle mého skromného názoru by se měla na toto vypracovat srovnávací studie, ze které by bylo jasné, která varianta je lepší a levnější.
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Re: Tunel Dětřichov a alternativy

Příspěvek od kalanis »

Blbý nápad to úplně není, jen bych to trochu posunul (na 10 nahoru potřebuješ aspoň 300 rovně). :)
Nad rybníkem estakáda, vzápětí "střední" MÚK s I/43 a I/14 a kolem hřbetu u Anenské studánky zářez pod tratí. Akorát co s proudem z I/43 ze Svitav?

Je to ještě životaschopné, přeskákat s R43 z Krasíkova ke Štítům byla i na mapě větší zábava. :lol: Ještě by mě zajímalo, co s úseky kolem basy v hradu.
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Tunel Dětřichov a alternativy

Příspěvek od michal »

Je zajímavé, že tuto variantu, která vyhovuje argumentům lepšího napojení České Třebové a spol., nenavrhli bojovníci za severní trasu jako kompromisní variantu. Chtělo by to, aby se tím někdo vážněji zabíral, byl by aspoň čas přehodnotit tu nesmyslnou R43, která po Svitávku nic neřeší.... Tím spíš, pokud bude obchvat Svitav. Ovšem mohlo by to na druhou stranu dát nebezpečný precedens, třeba pro stavby SOKP 518 a 519...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Tunel Dětřichov a alternativy

Příspěvek od Lenny »

Stavební náklady na tunel Dětřichov jsou odhadovány na 4,638 miliardy Kč bez DPH a technologická zařízení vyjdou dle odhadu na 84 milionů Kč. Celkem to máme 5,714 miliardy Kč včetně DPH. Slušný balík.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Tunel Dětřichov a alternativy

Příspěvek od dvs »

No a ještě ten balík za provoz.
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Tunel Dětřichov a alternativy

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Lenny píše:Stavební náklady na tunel Dětřichov jsou odhadovány na 4,638 miliardy Kč bez DPH a technologická zařízení vyjdou dle odhadu na 84 milionů Kč. Celkem to máme 5,714 miliardy Kč včetně DPH. Slušný balík.
Není ta technologie o řád výš ? 840 mio by odpovídalo spíš. Např. u Blanky je poměr stavebních nákladů vůči technologii cca 4:1 až 5:1. Já vím, že u městského tunelu může být technologie o něco náročnější, ale že by tady byla za směšných 84 mio a poměr stavební práce versus technologie 55:1, to nevypadá pravděpodobně.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Tunel Dětřichov a alternativy

Příspěvek od Lenny »

Jak jsou koupil v záměru projektu, tak prodávám. Jestli to taky nebude schované v položce zabezpečovací a ochranná opatření, anebo jestli to nebude poddimenzované.
Přílohy
R35.jpg
R35.jpg (176.62 KiB) Zobrazeno 19214 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Odpovědět

Zpět na „D35“