MÚK D35 x R44 u Mohelnice

Hradec Králové – Moravská Třebová – Mohelnice – Olomouc – Lipník nad Bečvou
bhs
Příspěvky: 762
Registrován: 27.4.2009 21:40:59
Bydliště: P6---Šumpersko

MÚK D35 x R44 u Mohelnice

Příspěvek od bhs »

martini píše:Jinak ta Libivá je právě odvislá od toho, jaké řešení se zvolí na MÚK R44 a R35 u Mohelnice, kde bohužel já neznám nejaktuálnější vývoj situace (jeli to posuzováno v rámci EIA nějaké varianty?).
Měl bych následující dotaz, který podle mě logicky vychází ze stávající situace a odhadu na blízkou budoucnost v této oblasti

Myslíte, že by bylo možné realizovat jako jednu koordinovanou "akci" změnu trasy R35 v okolí Mohelnice až po plánovaný MÚK R44 a R35 a spolu s tím i jižní konec I44 (obchvat Libivé) ?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R35 Mohelnice - Olomouc

Příspěvek od Lenny »

bhs píše:Myslíte, že by bylo možné realizovat jako jednu koordinovanou "akci" změnu trasy R35 v okolí Mohelnice až po plánovaný MÚK R44 a R35 a spolu s tím i jižní konec I44 (obchvat Libivé) ?
Možné to je a bylo to tak i připravováno v minulosti.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
bhs
Příspěvky: 762
Registrován: 27.4.2009 21:40:59
Bydliště: P6---Šumpersko

Re: R35 Mohelnice - Olomouc

Příspěvek od bhs »

A šlo by říct, jestli je tato varianta ve hře i nyní ?
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
martini
VIP
Příspěvky: 3637
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: MÚK R35 x R44 u Mohelnice

Příspěvek od martini »

Dost závisí na tom, jaké řešení se zde zvolí. Mě přijde škoda, nevyužít současnou trasu I/44, která tvoří komlet obchvat Mohelnice pro budoucí R44 a pro napojení dopravy na současnou I/35. Stačilo by vybudovat "jen" rozplet ze současné trasy do budoucí R35 ála Brno a tím by se celá situace zjednodušila, dle mého.

To co tam je plánováno, je něco takovéhleho:
R35xR44.jpg
R35xR44.jpg (21.79 KiB) Zobrazeno 28031 x
Vyžaduje to sice dostavbu R44 v o něco větším rozsahu, ale zase mnohem menší úpravy současné trasy a zjednodušení MÚK R35 x R44.

Neberte to prosím teď jako že mám svoji pravdu, rád budu o tématu diskutovat. Vzhledem k tomu, jak daleko je výstavba, je na to čas...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: MÚK R35 x R44 u Mohelnice

Příspěvek od multi »

MÚK R35 x I/44 je plánovaná jako trubka, ne? Něco jako R35 x D11.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: MÚK R35 x R44 u Mohelnice

Příspěvek od Lenny »

MUK R35xI/44 je trubka alá Přaslavice, Hustopeče, Brno-západ apod.
martini píše:Stačilo by vybudovat "jen" rozplet ze současné trasy do budoucí R35 ála Brno a tím by se celá situace zjednodušila, dle mého.
Tak na té křižovatce by chyběli rampy HK - SU a opačně. Což je závažný nedostatek. On byl obchvat Mohelnice stavěn za jiných předpokladů pokračování D(R) 35 a I/44 než dnes.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
martini
VIP
Příspěvky: 3637
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: MÚK R35 x R44 u Mohelnice

Příspěvek od martini »

Lenny píše:MUK R35xI/44 je trubka alá Přaslavice, Hustopeče, Brno-západ apod.
Tak na té křižovatce by chyběli rampy HK - SU a opačně. Což je závažný nedostatek.
Máš pravdu, význam tohoto směru není samozřejmě malý :oops:. Vybíralo se údajně z 9 variant, doufám, že byla vybrána ta nejlepší. Já bych akorát rád viděl ty, které prostorově lépe využívaly to, co už je postaveno a dostaly MÚK do tohoto prostoru. Určitě takové zkoumány byly. Zábor ZPF při současné variantě mi přijde jako zbytečně velký a to co je již postaveno bude mnohem méně využito...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
mapman
Autor
Příspěvky: 5765
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: MÚK R35 x R44 u Mohelnice

Příspěvek od mapman »

Martine, koukni na fotomapu jak blízko centra města současná I/44 vede a jak odsekává určité části města od centra. Tohle přece není něco co bychom chtěli zafixovat na věky, protože to je to co by tohle "šetřivé" řešení přineslo... Šetřit ano, ale šetrně - tj. tam tam kde to má smysl, tady si nemyslím...
bhs
Příspěvky: 762
Registrován: 27.4.2009 21:40:59
Bydliště: P6---Šumpersko

Re: MÚK R35 x R44 u Mohelnice

Příspěvek od bhs »

I já souhlasím s tím že absence ramp HK- SU a opačně je velký nedostatek - tím spíš, že je to moje hlavní trasa :)
Ale abych řekl pravdu, zatím mi není jasné, jestli konečná podoba této MÚK je již daná nebo ne ... a v případě že ne, kdy by to mělo být rozhodnuto jako vstup do dalších etap (ÚR, ... )
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: MÚK R35 x R44 u Mohelnice

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Ta varianta v tom letáku mi přijde jako nejoptimálnější, použít staré trasování I/44 mi nepřijde jako nejlepší nápad, vzhledem k tomu, že jde přes město.
Navíc jak už tady padlo, směr Šumperk-Praha bude dosti vytížen, a tím starým trasováním by se řidič musel jako by vracet - zajížďka.
R48 -> D48 se podařilo!
martini
VIP
Příspěvky: 3637
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: MÚK R35 x R44 u Mohelnice

Příspěvek od martini »

Že R35 jde jako hlavní tah bokem je ok, ale R44 nikdy nebude nějakou hlavní dálnicí, kterou by to město uvnitř nesneslo. Ale je fakt, že i ta optická zajížďka by tam byla divná. Tak pokud je to v nové poloze severně od Mohelnice jako úsporná trubka, tak pak to může asi být ok. I věřím tomu, že to tak je, těch 9 variant mluví za své, ale já spíše chtěl naznačit, že by bylo zajímavé zjistit, jaká přesná alternativní řešení se nabízela...

Ono když to vezmeme do extrému, R35 zase bude oddělovat vesničku Podolí, která nám s městem taky pěkně začíná srůstat, nebýt koridoru pro R35...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: MÚK R35 x R44 u Mohelnice

Příspěvek od Lenny »

Tak jsem něco vyhrabal v PC. Variantu vedení R 35 a I/44 v dokumentaci EIA na "I/35 Mohelnice, křižovatka s I/44, I. stavba", která tuto situačku přejela ze studie HBH Projekt 12/1999.

Na 2,5 kilometrech jsou 3 MÚK, což hrubě neodpovídá normě. Dlouhodobé řešení MÚK R 35 se silnicí I/44 bylo dlouhodobě odmítáno jak zastupcí města, tak i veřejností, zejména z důvodu velkého počtu křižovatkových větví. V zaří 2005 SHB Brno zpracoval vyhledávací studii MÚK R 35 s I/44 Mohelnice, která navrhla 2 možná řešení MÚK Mohelnice – sever a dále 2 možné vedení trasy přeložky I/44 MÚK Mohelnice – Vlachov. 6. dubna 2006 byla dohodnuta konečná podoba křižovatky se zástupci města.

Sitauci současného návrhu nemůžu monentálně najít.
Přílohy
stary plan.jpg
stary plan.jpg (237.65 KiB) Zobrazeno 27958 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: MÚK R35 x R44 u Mohelnice

Příspěvek od Lenny »

Současný návrh z dokumentace EIA na stavbu "R 35 Staré Město - Mohelnice". Přijde mi to jako čistější řešení než soustava 3 MÚK.

Měl jsem ještě jinou situčku, ale prohledal jsem celý disk a nikde jsem ji nenašel.
Přílohy
nový plán.jpg
nový plán.jpg (257.57 KiB) Zobrazeno 27934 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
bhs
Příspěvky: 762
Registrován: 27.4.2009 21:40:59
Bydliště: P6---Šumpersko

Re: MÚK R35 x R44 u Mohelnice

Příspěvek od bhs »

Tohle odpovídá i stavu, znázorněnému v letáku ŘSD ze 7/2010.
Je známo, kdy by mělo skončit projednáváíní zpracované dokumentace EIA ?
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
eccevita
Příspěvky: 41
Registrován: 15.11.2010 15:21:59

Re: MÚK R35 x R44 u Mohelnice

Příspěvek od eccevita »

Už jednou jsem prezentoval návrh MŮK severozápadně Mohelnice,tak,jak je znázorněn na "přehledné situaci" LENNY.
Jen řešení křižovatky je odlišné.
Nejprve dotaz-Je možné změnit průtah R35 na MŮK (ze směru od Olomouce) namísto přímo, na směr vlevo?Pokud to možné je nabízí se řešení : MŮK R35-přímo v pokračování jako 44-příčný paprsek R35 od Hradce Králové na protažení spoje na Úsov-Uničov Šternberk-vzhledem k uvažovanému východnímu obchvatu Olomouce.
Řešení MŮK :Na papír zaneste dva křížící se paprsky R35-44-R35-444.v místě křížení kružítkem vyznačit kružnici- jako kruhovou křižovatku.Protože se u nás takto MŮK neřeší- pokračuji-V tomto přépadě-paprsek R35-od Olomouce-R44jako spodní, paprsek R35 z české strany na přemostění údolu řeky Moravy jako horní-s převýšením.
Mezi oběma paprsky v terénu položený kruh vozovky, na nějž se oblouky z paprsků připojí.
Snad jsem vyjádřil řešení MŮK srozumitelně.K nahlédnutí je model tohoto řešení.
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: MÚK R35 x R44 u Mohelnice

Příspěvek od multi »

I mě se zdá současný návrh jako nejlepší. :ok:
bhs
Příspěvky: 762
Registrován: 27.4.2009 21:40:59
Bydliště: P6---Šumpersko

Re: MÚK R35 x R44 u Mohelnice

Příspěvek od bhs »

Já bych ti viděl taky tak :-)
zatím mi ale není jasné, kam se ten návrh dostal - přesněji kdy by mělo skončit projednáváíní zpracované dokumentace EIA ?
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Pag3man
Příspěvky: 52
Registrován: 14.12.2011 11:18:58

Re: MÚK R35 x R44 u Mohelnice

Příspěvek od Pag3man »

Dobrý den
Ten to dotaz kdy to asi bude jsem poslal i té paní, co to má na starosti v Pardubickém kraji a psala že je to odhadované na konec tohoto roku

Pag3man
michal
Příspěvky: 4589
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: MÚK R35 x R44 u Mohelnice

Příspěvek od michal »

Co to tam je za kilometráž v té situačce z EIA?
Dusanh
Příspěvky: 712
Registrován: 11.5.2010 10:53:25

Re: MÚK R35 x R44 u Mohelnice

Příspěvek od Dusanh »

Není to z Ostrova? Po dnešní I/35 to je cca 77km, viz. http://mapy.cz/s/4T38
michal
Příspěvky: 4589
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: MÚK R35 x R44 u Mohelnice

Příspěvek od michal »

Ale proč by začínali zrovna tam? Záhada :jidlo:
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: MÚK R35 x R44 u Mohelnice

Příspěvek od Lenny »

Proč zrovna tam? Staničení je převzaté ze studie úseku Zámrsk - Mohelnice. Proto je 0. km umístěn tam a nenavazuje na předchozí úseky.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
michal
Příspěvky: 4589
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: MÚK R35 x R44 u Mohelnice

Příspěvek od michal »

Aha, pravda, řešení Severu proti Jihu začínalo právě tam :ok:
michal
Příspěvky: 4589
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: MÚK R35 x R44 u Mohelnice

Příspěvek od michal »

K čemu je vlastně ten levostranný (ve směru na Olomouc) oblouk na budoucí II/635? V tělese stávající I/35 se vybuduje nová, účinnější úniková zóna?
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: MÚK R35 x R44 u Mohelnice

Příspěvek od pp21 »

michal píše:K čemu je vlastně ten levostranný (ve směru na Olomouc) oblouk na budoucí II/635? V tělese stávající I/35 se vybuduje nová, účinnější úniková zóna?
Ano.
Odpovědět

Zpět na „D35“