Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Já jsem si taky myslel, že nultý km je někde za Libercem, např. Bílý Kostel nebo Hrádek nad Nisou... ale nechám si to vysvětlit
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
U Mohelnice km 110 je stavební staničení, jenž má počátek na MÚK s D11. Nesedí to přesně na metry, neboť se různě měnily trasy a varianty.
MÚK Sedlice je km 126, je to bráno jako vzdálenost od MÚK Mohelnice. V budoucnu bude někde na trase vyrovnávací kilometrovník podobně jako na D8.
MÚK Velký Újezd km 290 vychází ze staničení původní trasy I/35 Habartice - Liberec, neboť stavba byla zprovozněna ještě před velkou změnou číslování silnic I. a II. tříd. A zohlednila připravované stavby na I/35. Rychlostní silnice přejímají staničení dle příslušných silnic I. tříd, nemají žádné vlastní speciální jako dálnice.
Nyní je v úseku Hrádek - Turnov staničení s km 0,0 na státní hranici. Na MÚK Sedlice nyní dělá rozdíl cca 13 km, tj. ve staničení od st. hranice je to cca km 113.
MÚK Sedlice je km 126, je to bráno jako vzdálenost od MÚK Mohelnice. V budoucnu bude někde na trase vyrovnávací kilometrovník podobně jako na D8.
MÚK Velký Újezd km 290 vychází ze staničení původní trasy I/35 Habartice - Liberec, neboť stavba byla zprovozněna ještě před velkou změnou číslování silnic I. a II. tříd. A zohlednila připravované stavby na I/35. Rychlostní silnice přejímají staničení dle příslušných silnic I. tříd, nemají žádné vlastní speciální jako dálnice.
Nyní je v úseku Hrádek - Turnov staničení s km 0,0 na státní hranici. Na MÚK Sedlice nyní dělá rozdíl cca 13 km, tj. ve staničení od st. hranice je to cca km 113.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
... takže to ve zkratce znamená, že pak směrem od Hradce k Liberci budou -km, a k Olomouci +km?
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Děkuju za vysvětlení, Lenny. Potom by mě zajímalo, jestli se budou km přeznačovat, pokud se R přemění v D. Peáže se též počítají?
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Jediné R, které nezačínají v km 0 jsou R35, R52 a R56 a jak to s nimi dopadne nevím, spíše bych řekl, že nebude, pouze se někdy v budoucnu upraví kilometrovníky na R35. Peáže se do kilometráže nepočítají.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
D52 bude mít km 0 nejspíš na MÚK s D2 (má se přesunout do trasy jižní tangenty).
D56 nejspíš bude pokračovat v kilometráži dle předchozích úseku I/56.
D35 je tvrdý oříšek, ale nejspíš opět bude kilometráž odpovídat předchozím úsekům I/35.
S peážemi je to tak jak píše Lenny...
D56 nejspíš bude pokračovat v kilometráži dle předchozích úseku I/56.
D35 je tvrdý oříšek, ale nejspíš opět bude kilometráž odpovídat předchozím úsekům I/35.
S peážemi je to tak jak píše Lenny...
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Jak jsem se dočetl v "Metodice pro navrhování pozemních komunikací v uspořádání 2+1", kterou v roce 2014 vypracovala Fakulta stavební VÚT v Brně, lze navrhnout uspořádání 2+1 v kategorii S 11,5 jako krátkodobé a střednědobé provizorium.
Loni se objevil zde článek o tom, že v Pardubickém kraji se chystá rozšíření I/35 na třípruh. Rok uběhl a žádná změna, tedy kromě jediné, že v Litomyšli vzniklo dálniční oddělení, které jistě přispěje ke zlepšení úrovně kvality dopravy.
A při tom by stačilo do doby zprovoznění D 35 ve vybraných úsecích pomocí úpravy VDZ nakreslit střídavý třípruh, a to v úsecích Týnišťko - Vysoké Mýto, Hrušová - Litomyšl, Litomyšl - Mohelnice. Hned by byla cesta po této silnici bezpečnější.
Loni se objevil zde článek o tom, že v Pardubickém kraji se chystá rozšíření I/35 na třípruh. Rok uběhl a žádná změna, tedy kromě jediné, že v Litomyšli vzniklo dálniční oddělení, které jistě přispěje ke zlepšení úrovně kvality dopravy.
A při tom by stačilo do doby zprovoznění D 35 ve vybraných úsecích pomocí úpravy VDZ nakreslit střídavý třípruh, a to v úsecích Týnišťko - Vysoké Mýto, Hrušová - Litomyšl, Litomyšl - Mohelnice. Hned by byla cesta po této silnici bezpečnější.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
jednoznačně souhlasím, ale také se tam bohužel píše spousta jednoduše uchopitelných důvodů proč by to nešlo - nesmí být sjezdy, neměly by být úrovňové křižovatky, voda na mlýn odpůrcům. pokud se povede, tak v MSK by se mohlo povést obdobně přeznačit na I/11 krátký úsek mezi velkými heralticemi a neplachovicemi, který je v s11,5.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Lenny, neni to klasicke Dalnicni oddeleni, jen oddeleni ktere se tak tvari.