Tak teda ted chápu důvod,ikdyž taky nevím,jestli bych se tam dokázal nasměrovat.Ale tak,jak to je teď,je to otřesné,zvlášť,když prší a ve vyjetých kolejích se drží vodaLenny píše:Na konci současné zóny stal jeden čas trabant (tuším v letech 2002-3). Pár krát mi kamioňáci vyprávěli, že ji někdo využil a taky mi říkali o tragickém případu, kdy šofér ji projel celou, nezabrzdila ho a na konci se zarazil o obrubník a proletěl čelním sklem, jelikož nebyl připoután, na místě mrtví.
Všichni na ni nadávali, že je vůbec problém se tam strefit.
Do výstavby toho esíčka končila většina z nich ve stěně statku/domu v Mohelnici.
Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Dostal jsem se k tomu až po svátcích, mám ale změřenu trasu D11xR35 - kruhák na obchvatu Holic - přes Hradec tam i zpět. Dá se udělat za 26 min, ale klidně i za 32 min (dlouhá a velmi pomalá kolona před Hradcem, docela provoz v protisměru). Po R35 s průměrem 120 km/h by se to i se sjezdem k obchvatu mělo zvládnout do 13 minutbhs píše:Ale vždyť jo ... ať se staví klidně celý úsek z Čech po Mohelnici ... jen ten úsek po Časy je třeba dodělat co nejdřív (případně až po Ostrov - nebude-li ten úsek dělat problémy)
Já se ozvu mezi svátky a sdělím Vám, jak dlouho mi to trvalo z Opatovic na holický obchvat. Není problém to časově porovnat s alternativu dálnice po Časy.
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
kdyz uz se tady resi ta unikova zona u Mohlenice, tak musim rict, ze ten prechod pro chodce je povedenej cernej humor
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
No já si pamatuji, že když jsem tam jako dítě kdysi jel s rodinou, tak jsme z takové netradiční věci byli všichni tak paf a zkoumali jsme, jak moc to může fungovat, že otec zapomněl, že musíme zatáčet a skončili jsme nárazem do obrubníku od chodníku
P.S.:Je to tu už hodně OT, tak by to mohl nějaký mod oddělit
P.S.:Je to tu už hodně OT, tak by to mohl nějaký mod oddělit
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Doktor Patrik a jeho tisková zpráva o procesu EIA http://www.detizeme.cz/zprava.shtml?x=2213030
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 20.1.2010 7:28:12
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Musíte se na to dívat politicky: Stavby dálnic s délkou vyšší než 100 km by mohly být zajímavé pro zahraniční firmy (např. z Číny). Nemuselo by se dostat na "naše" stavební firmy. Zahraniční firmy by se možná zdráhaly financovat předvolební kampaně českých politických stran. A to je stav, který naši politici nepřipustí.mapman píše:To je dáno jen našimi zvyklostmi... V Maďarsku budou začátkem roku otevírat cca 140 km dlouhý úsek dálnice M6 do města Pécs, v Polsku otevřeli celkem nedávno cca 150 km dálnice A2 mezi Lodží a Poznaní. Kdybychom chtěli, tak postavíme a otevřeme celou R35 mezi Opatovicemi a Mohelnicí najednou.
Podotýkám že doba výstavby takto dlouhých úseků v obou zmíněných státech trvala cca dva roky, v Polsku jde o rovinatý úsek, v Maďarsku však zahrnuje 4 dvojice tunelů a několik dlouhých mostů, čili srovnatelné s R35, snad jen na ten 3kilometrový tunel u Mladějova by bylo nutné spíš až 3 stavební sezóny, ale s ním se může začít dřív...
Osobně si myslím, že by bylo vhodné se teď opravdu soustředit hlavně na přípravu, ustálení trasování, vykoupení všech pozemků a následně se pustit do výstavby v celku, mohlo by se do dvou let začít na prvních úsecích a o nějaké 3-4 roky později už bychom měli kompletní dálnici mezi Hradcem a Olomoucí...
Hlavně je potřeba si uvědomit, že v 2011 už bude dokončena výstavba/přestavba R1 512-5, D8 0805 a celé D47, bude se finišovat i na D3 0307-8 a D1 0135, pokud je nějaké místo, kam by bylo vhodné přesunout stavební kapacity a alokovat finanční zdroje, tak je to právě R35ka, žádná jiná stavba u nás není po těchto výše jmenovaných v mých očích důležitější, spolu s R1 511...
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Copak Lojzo, také jsi zaslechl, že 30% zisku stavební firmy se odvádí jako sponzorský dar politickým stranám? Njn, ryba smrdí od hlavy, a jelikož češi budou pořád volit jen ODS a ČSSD, nic se ezmění... Tutu stavbu by bylo stejně nej financovat PPP, hlavně ať je co nejdřív, alespoň Opatovice - Ostrov.
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Problém je rozdílná připravenost jednotlivých úseků. Logické je chtít to zadat najednou jako PPP s etapizací jednomu subjektu, aby se ukázala možnost zlevnit výstavbu tím, že se bude realizovat delší kus. Ale chce si stát vzít na triko, že se podepíše, že do roku řekněme 2014 předá ÚR a 100% pozemků na Ostrov - Janov? Dokáže to? V případě že ano, ok, v případě že ne, kompenzace koncesionáři (a nemalé). Je ŘSD připraveno pohnout s přípravou a "risknout" že se to nepovede? Samozřejmě by si stát nechal v tom harmonogramu začátku rezervu, ale ani ta nemusí stačit nakonec, však to známe, co je všude za problémy s přípravou.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
R35 povede do Vysokého Mýta za pět let
Pardubice – Spory o trasování, spory s ekology, spory o pozemky – takové jsou dějiny příprav stavby rychlostní silnice R35 v Pardubickém kraji. Tah, který propojí severní a východní Čechy s Moravou, má být jednou z nejdůležitějších českých silnic jeho stavba se připravuje již déle než patnáct let. Vládní zmocněnec Ivo Toman nyní prohlásil, že se začne stavět nejdřív za tři roky. Za pět let by potom měla vést R35 k Vysokému Mýtu.
"Nevíme, kudy vést dálnici kolem Litomyšle – to je určitě komplikace. Druhá komplikace je ta, že je zpochybňováno napojení I/43 u Moravské Třebové na R35," shrnul Toman nejvážnější problémy dále odsouvající přípravu stavby silnice R35...
Pardubice – Spory o trasování, spory s ekology, spory o pozemky – takové jsou dějiny příprav stavby rychlostní silnice R35 v Pardubickém kraji. Tah, který propojí severní a východní Čechy s Moravou, má být jednou z nejdůležitějších českých silnic jeho stavba se připravuje již déle než patnáct let. Vládní zmocněnec Ivo Toman nyní prohlásil, že se začne stavět nejdřív za tři roky. Za pět let by potom měla vést R35 k Vysokému Mýtu.
"Nevíme, kudy vést dálnici kolem Litomyšle – to je určitě komplikace. Druhá komplikace je ta, že je zpochybňováno napojení I/43 u Moravské Třebové na R35," shrnul Toman nejvážnější problémy dále odsouvající přípravu stavby silnice R35...
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Napojení R43 bych jako komplikaci vůbec nebral. Jednak její stavba v úseku Boskovice - Třebová zrovna není aktuální a i úsek R35 Mohelnice - Svitavy se bude stavět jako poslední.andy píše:...Druhá komplikace je ta, že je zpochybňováno napojení I/43 u Moravské Třebové na R35," shrnul Toman nejvážnější problémy dále odsouvající přípravu stavby silnice R35...
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Vaňous navrhl novou trasu R35 u Litomyšle
Litomyšl – Zemědělec z Bohuňovic u Litomyšle Jan Vaňous, který nesouhlasí s vedením plánované dálnice R35 přes své pozemky a dosáhl soudního zrušení celé trasy kolem Litomyšle, navrhl jinou variantu obchvatu...
Návrh dopravního inženýra Jiřího Kalčíka, který si zadal Jan Vaňous, podstatně kopíruje původně uvažovanou trasu, než byla na poslední chvíli a bez řádného projednání posunuta dál od města. Především v první části, mezi Cerekvicí nad Loučnou a Nedošínem před Litomyšlí, tak vede v koridoru současné státovky na Svitavy a Olomouc.
Právě posunutí R35 dál od města po lobbingu litomyšlských radních napadl vloni soud a územní plán kvůli nedodržení formálních procedur při projednávání zamítl.
Jedinou větší změnou v návrhu Kalčíka je delší opsaná kružnice kolem města, aby tak Vaňous vyhověl požadavkům Litomyšle na trasu, která by vedla dál od města. Posunutý víc na východ je v návrhu rovněž přiváděč k České Třebové, aby jím tolik netrpěli obyvatelé blízkých Němčic. Namísto západním obchvatem by tak přivaděč vedl východně od obce...
Kvůli ochraně obyvatel před hlukem také navrhl vedení R35 u Řídkého před Litomyšlí 500 metrů dlouhým hloubeným tunelem. „V zemědělské krajině by bylo rovněž přínosem zalesnění nevyužitých ploch mezi starou a novou komunikací,“ dodal Jiří Kalčík.
Diskuze o R35 jsou plné vášní
Litomyšlsko – Kudy povede rychlostní komunikace R35 kolem Litomyšle? To je otázka, která zatím nemá jasnou odpověď.
Radní v Litomyšli trvají na tom, aby dálnice byla dále od města. V Kornicích vzniklo občanské sdružení Domašice, které navrhuje, aby rychlostní silnice vedla mezi Litomyšlí a Kornicemi...
Litomyšl – Zemědělec z Bohuňovic u Litomyšle Jan Vaňous, který nesouhlasí s vedením plánované dálnice R35 přes své pozemky a dosáhl soudního zrušení celé trasy kolem Litomyšle, navrhl jinou variantu obchvatu...
Návrh dopravního inženýra Jiřího Kalčíka, který si zadal Jan Vaňous, podstatně kopíruje původně uvažovanou trasu, než byla na poslední chvíli a bez řádného projednání posunuta dál od města. Především v první části, mezi Cerekvicí nad Loučnou a Nedošínem před Litomyšlí, tak vede v koridoru současné státovky na Svitavy a Olomouc.
Právě posunutí R35 dál od města po lobbingu litomyšlských radních napadl vloni soud a územní plán kvůli nedodržení formálních procedur při projednávání zamítl.
Jedinou větší změnou v návrhu Kalčíka je delší opsaná kružnice kolem města, aby tak Vaňous vyhověl požadavkům Litomyšle na trasu, která by vedla dál od města. Posunutý víc na východ je v návrhu rovněž přiváděč k České Třebové, aby jím tolik netrpěli obyvatelé blízkých Němčic. Namísto západním obchvatem by tak přivaděč vedl východně od obce...
Kvůli ochraně obyvatel před hlukem také navrhl vedení R35 u Řídkého před Litomyšlí 500 metrů dlouhým hloubeným tunelem. „V zemědělské krajině by bylo rovněž přínosem zalesnění nevyužitých ploch mezi starou a novou komunikací,“ dodal Jiří Kalčík.
Diskuze o R35 jsou plné vášní
Litomyšlsko – Kudy povede rychlostní komunikace R35 kolem Litomyšle? To je otázka, která zatím nemá jasnou odpověď.
Radní v Litomyšli trvají na tom, aby dálnice byla dále od města. V Kornicích vzniklo občanské sdružení Domašice, které navrhuje, aby rychlostní silnice vedla mezi Litomyšlí a Kornicemi...
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Dle mě by bylo vhodné rozčlenit výstavbu R35 v tomto úseku na následující etapy:
- I. etapa - Opatovice - Časy - úsek by odvedl transitní dopravu z Hradce Králové a z obcí Býšť a Chvojenec.
- II. etapa - Zámrsk - Hrušová (Vysoké Mýto - obchvat) - situace ve Vysokém Mýtě a Hrušové není zrovna moc příznivá.
- III. etapa - Hrušová - Janov - úsek sice neprochází s vyjímkou Litomyšle žádnou obcí, ale vyskytuje se na něm celá řada nebezpečných míst. V úseku Hrušová - Litomyšl lze bezpečně předjíždět na 3 místech ve směru na Hradec a na 5 místech ve směru na Svitavy, celkově bych ho ohodnotil jako nejhorší část z celé I/35 mezi Hradcem Králové a Mohelnicí, ale s ohledem na stav přípravy a spory ohledně trasy nelze počítat s dřívější výstavbou
- IV. etapa Časy - Zámrsk - stávající silnice I/35 prochází třemi obcemi. S ohledem na stav přípravy obchvatu Litomyšle možno realizovat před ním.
- V. etapa - Janov - Mikuleč/Opatovec - moderní silnice svádí k riskantnímu předjíždění, zvláště úsek u Janova již byl svědkem celé řady mrtvých a zraněných. V úseku Janov - Mikuleč je silnice velmi zatížena zvlášť ve špičce nebo v neděli při návratu. Rád tímto úseku nejezdím, necítím se tam moc bezpečně. Proto bych se přimlouvál za dřívější výstavbu úseku Janov - Mikuleč.
- VI. etapa Staré Město - Mohelnice - odstranění problémů s Mohelničákem v zimním období, kdy bývá často obtížně sjízdný. Tento úsek mám rád, jezdí se zde rychle a bezpečně.
- VII. etapa Mikuleč/Opatovec - Staré Město - investičně nejnáročnější úsek díky dlouhému tunelu Dětřichov
- VIII. etapa Mohelnice - Křelov - přestavba na R 25,5/120, doplnění odstavných pruhů, prodloužení odbočovacích a připojovacích pruhů na normovaný stav.
- I. etapa - Opatovice - Časy - úsek by odvedl transitní dopravu z Hradce Králové a z obcí Býšť a Chvojenec.
- II. etapa - Zámrsk - Hrušová (Vysoké Mýto - obchvat) - situace ve Vysokém Mýtě a Hrušové není zrovna moc příznivá.
- III. etapa - Hrušová - Janov - úsek sice neprochází s vyjímkou Litomyšle žádnou obcí, ale vyskytuje se na něm celá řada nebezpečných míst. V úseku Hrušová - Litomyšl lze bezpečně předjíždět na 3 místech ve směru na Hradec a na 5 místech ve směru na Svitavy, celkově bych ho ohodnotil jako nejhorší část z celé I/35 mezi Hradcem Králové a Mohelnicí, ale s ohledem na stav přípravy a spory ohledně trasy nelze počítat s dřívější výstavbou
- IV. etapa Časy - Zámrsk - stávající silnice I/35 prochází třemi obcemi. S ohledem na stav přípravy obchvatu Litomyšle možno realizovat před ním.
- V. etapa - Janov - Mikuleč/Opatovec - moderní silnice svádí k riskantnímu předjíždění, zvláště úsek u Janova již byl svědkem celé řady mrtvých a zraněných. V úseku Janov - Mikuleč je silnice velmi zatížena zvlášť ve špičce nebo v neděli při návratu. Rád tímto úseku nejezdím, necítím se tam moc bezpečně. Proto bych se přimlouvál za dřívější výstavbu úseku Janov - Mikuleč.
- VI. etapa Staré Město - Mohelnice - odstranění problémů s Mohelničákem v zimním období, kdy bývá často obtížně sjízdný. Tento úsek mám rád, jezdí se zde rychle a bezpečně.
- VII. etapa Mikuleč/Opatovec - Staré Město - investičně nejnáročnější úsek díky dlouhému tunelu Dětřichov
- VIII. etapa Mohelnice - Křelov - přestavba na R 25,5/120, doplnění odstavných pruhů, prodloužení odbočovacích a připojovacích pruhů na normovaný stav.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
To Lenny: Bezvýhradný souhlas. Perfektní znalost místních poměrů.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Jo taky se mi to líbí, i když je to salámová metoda, a mám obavy aby se neopakovalo to co u D8, že nám pak bude nějaký kousek chybět kvůli ekologům. Doufejme však, že se legislativa upraví tak aby se problém D8 již neopakoval.
K té přestavě v úseku Mohelnice -Křelov jsem velmi skeptický tam to asi neprojde, kvůli CHKO, ale uvidíme.
Jinak cesta je po Svitavy v pohodě, od Svitav dál už je to hodně naprd a nejhorší je těch posledních 20 km před HK, tam se to neskutečně vleče.
K té přestavě v úseku Mohelnice -Křelov jsem velmi skeptický tam to asi neprojde, kvůli CHKO, ale uvidíme.
Jinak cesta je po Svitavy v pohodě, od Svitav dál už je to hodně naprd a nejhorší je těch posledních 20 km před HK, tam se to neskutečně vleče.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
V tomto vlákně požadavek na urychlenou realizaci R35 alespoň do Časů padl již několikrát. Proč nikdo v návaznosti na plánování (a poté budování) úseku Sedlice- Opatovice nezajistil připravenost alespoň úseku Opatovice - Časy (když už ne až po Ostrov) se asi nikdy nedozvíme. Přitom je to čítankový případ řekl bych až tuposti.
Nyní to vypadá, že stopli třetí patro opatovické křižovatky, což za daných okolností považuji za správné rozuhodnutí. Jen by mě zajímalo, jestli peníze z EU, které na to měly jít půjdou na jinou komunikaci nebo jsme je ztratili
Nyní to vypadá, že stopli třetí patro opatovické křižovatky, což za daných okolností považuji za správné rozuhodnutí. Jen by mě zajímalo, jestli peníze z EU, které na to měly jít půjdou na jinou komunikaci nebo jsme je ztratili
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Já bych řekl, že jsme o ně přišli ...
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Jaká salámová metoda? Stavět najednou celou trasu, moc dobře nejde s ohledem na stav přípravy a na finanční možnosti.
R35 prochází přes CHKO Litovelské Pomoraví v délce cca 5 km, zbytek trasy je bezproblémový. I kdyby ten úsek měl zůstat ve stávající podobě, zbytek se může přestavět.
Mi osobně přijdou jako nejhorší úseky
1) Vysoké Mýto - Litomyšl
2) Janov - Mikuleč
3) Holice - Jaroslav
R35 prochází přes CHKO Litovelské Pomoraví v délce cca 5 km, zbytek trasy je bezproblémový. I kdyby ten úsek měl zůstat ve stávající podobě, zbytek se může přestavět.
Mi osobně přijdou jako nejhorší úseky
1) Vysoké Mýto - Litomyšl
2) Janov - Mikuleč
3) Holice - Jaroslav
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Bude to asi nahrazeno jinou stavbou...Martin z Ostravy píše:Já bych řekl, že jsme o ně přišli ...
Jinak etapizace a Lenny tvůj rozbor super a souhlas
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Taky si dovolím přidat svůj skromný souhlas. První úsek, který musí být hotov je Opatovice - Časy. Jinak "nedostavba" estakády je jediným správným rozhodnutím, protože bez navazujícího úseku opravdu nemá cenu. Další OT ke škrtům ale vidím takto: Pokud už se muselo škrtat v MS kraji, ještě bych pochopil a zkousl (i když logické mi to těsně před dostavbou opravdu nepřijde) dočasné zastavení Místecké (i když z mého pohledu je budoucí R56 od Opavy defacto po Frýdlant nad Ostravicí při cestách na Lysou asi nejatraktivnější z plánovaných staveb), co je ale naprostý nesmysl, je zastavení Bohumína a Mokrých Lazců.
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Ono jde o to, že na tyto stavby nebyly přiděleny prostředky z OPD a ministr Bárta musí především zajistit prostředky na spolufinancování, aby o přislíbené dotace z OPD ČR nepřišla.rumpeak píše:Taky si dovolím přidat svůj skromný souhlas. První úsek, který musí být hotov je Opatovice - Časy. Jinak "nedostavba" estakády je jediným správným rozhodnutím, protože bez navazujícího úseku opravdu nemá cenu. Další OT ke škrtům ale vidím takto: Pokud už se muselo škrtat v MS kraji, ještě bych pochopil a zkousl (i když logické mi to těsně před dostavbou opravdu nepřijde) dočasné zastavení Místecké (i když z mého pohledu je budoucí R56 od Opavy defacto po Frýdlant nad Ostravicí při cestách na Lysou asi nejatraktivnější z plánovaných staveb), co je ale naprostý nesmysl, je zastavení Bohumína a Mokrých Lazců.
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
nejsem až takový expert, ale tím 3.patrem je mašleno pokračování R35 směrem k Labi ?
pakliže ano, tak je to špatně, protože ten most bude trvat hodně dlouho a kdyby náhodou....
tak na něj budeme - a s námi celý Hradec - čekat dost dlouho
pakliže ano, tak je to špatně, protože ten most bude trvat hodně dlouho a kdyby náhodou....
tak na něj budeme - a s námi celý Hradec - čekat dost dlouho
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Přesně tak.Mike píše:nejsem až takový expert, ale tím 3.patrem je mašleno pokračování R35 směrem k Labi ?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Bohužel všechny 3 vrtací soupravy jsou již odvezeny a staveniště se pomalu vyklízí. Je to škoda, protože se jednalo o cca 1 km stavby směr Olomouc. Takže R35 pokračování 201x nebo 202x.
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Pokud se nemýlím, tak estakáda neměla být nikam napojena, sjízdná R35 by se neprodloužila ani o centimetr = miliardová investice s nulovým efektem. Dle mého to byl snad nejlepší kandidát na zastavení prací a jsem rád, že to někomu došlo.
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
To je názor pod který se podepisuji i já.adamos píše:Pokud se nemýlím, tak estakáda neměla být nikam napojena ... Dle mého to byl snad nejlepší kandidát na zastavení prací a jsem rád, že to někomu došlo.