Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
A až bude potřeba, tak se začne stavět zároveň s úsek Opatovice-Časy
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Je fajn, ze se tady vsichni rozplyvate nad tim, ze se to v Opatovicich zastavilo - problem je, ze ta stavba byla financovana z EU, a to z nejakych 80-85%, takze az se to zase rozjede, nezbyde jina moznost nez to uplne cele profinancovat ze statniho rozpoctu, ktery na to opet nebude mit. Pokud o ty penize z EU prijdeme, zadna R35 do Ostrova jeste pekne dlouho nebude.
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Souhlasím s kamilem, těch 200 milonů na dostavbu třetího patra není zas tolik co ztráta 1,5 miliardy. Jednalo se celkem o asi kilometr mostu a obě připojovací rampy. Z nedostatku peněz by se mohlo klidně stát, protože jsme v Čechách, že se třetí patro vynechá a udělají se jenom připojovací pruhy. Jako provizorium . První dalniční kruhový objezd. .
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
"Financování z EU" u velkých staveb fakticky probíhá tak, že se stavba staví za "peníze z OPD" (z pohledu rozpočtu SFDI, avšak tyto prachy na předfinancování jsou fakticky státní) a až následně jsou schvalovány evropské prostředky (nebo případně v průběhu, ale zatím žádný velký dálniční projekt nebyl definitivně schválen). Při odebrání, případně nepřiznání peněz jednomu projektu (či v případě jeho zastavení) dojde jen k tomu, že se peníze realokují na jiný projekt, takže o žádné peníze nepřijdeme.kamil píše:problem je, ze ta stavba byla financovana z EU, a to z nejakych 80-85%, takze az se to zase rozjede, nezbyde jina moznost nez to uplne cele profinancovat ze statniho rozpoctu, ktery na to opet nebude mit. Pokud o ty penize z EU prijdeme, zadna R35 do Ostrova jeste pekne dlouho nebude.
Co se týče R35, protože je to opravdu rozsáhlá stavba, existují defacto pouze dvě možnosti jak ji reálně posunout vpřed a to buď PPP a nebo masivní podpora z "nového OPD" pro 2014-2020. To by však Bárta nesměl vymýšlet "superkoncepce" a podobné zhovadilosti a měl by se věnovat přípravě nového strategického rozvojového materiálu dle požadavků EK (a.k.a Gepardi II).
--no OT, tx--
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Jste si jist, ze ta realokace je tak rychla, a nemusi se neco takoveho nahodou schvalovat v Bruselu?
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Nemusí, je to běžná praxe, že se s těmi penězi hýbe, neboť Brusel to definitivně schvaluje až expost ty velký projekty. Malé se v Bruselu neschvalují už vůbec (byl odsouhlasen balík projektů dopředu při projednání podmínek OPD).kamil píše:Jste si jist, ze ta realokace je tak rychla, a nemusi se neco takoveho nahodou schvalovat v Bruselu?
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Tak jsem si poprvé v životě projel úsek Opatovice-Mohelnice a objevil jsem jinými už zřejmě dávno objevené skutečnosti resp. skutečnosti, které se daly očekávat i při pohledu do mapy. A to sice, že by se konkurenceschopnost trasy I/35 (R/35) na trase Praha-Olomouc vůči trase předs D1, výrazně zvedla kdyby:
1) Byl postaven úsek Opatovice - Časy (cca 15 km) + přípojka na Holice
2) Obchvat Vysokého Mýta a Litomyšle (cca 25 km)
V úseku Litomyšl-Mohelnice je trasa relativně dobrá, téměř bez průjezdu skrz obce a se stoupacími pruhy na několika místech trasy.
Opravdu nedokážu pochopit, proč už se dávno intenzivně nepracuje alespoň na splnění bodu č. 1. Kde by pouhých cca 15 km (z celkových cca 105 km chybějících) rychlostní silnice zásadně prospělo této trase a odlehčení D1.
1) Byl postaven úsek Opatovice - Časy (cca 15 km) + přípojka na Holice
2) Obchvat Vysokého Mýta a Litomyšle (cca 25 km)
V úseku Litomyšl-Mohelnice je trasa relativně dobrá, téměř bez průjezdu skrz obce a se stoupacími pruhy na několika místech trasy.
Opravdu nedokážu pochopit, proč už se dávno intenzivně nepracuje alespoň na splnění bodu č. 1. Kde by pouhých cca 15 km (z celkových cca 105 km chybějících) rychlostní silnice zásadně prospělo této trase a odlehčení D1.
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Ono se dávno pracovalo, chvílemi možná i intenzivně, ale výsledek je takový jaký je - ti co to řídili prostě selhali.
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Dle studie proveditelnosti Opatovice - Mohelnice by tento 105,8 km dlouhý úsek bude rozdělen do 10 staveb, jenž budou postupně zprovozněny do roku 2030. Celkové náklady byly odhadnuty na 47,4 miliardy Kč. Studie doporučila vypuštění MÚK Řídký. Povrch bude asfaltový, minimálně v úseku Opatovice - Ostrov (potěšující zpráva pro HH ) .
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Lenny, díky za informace. Chci se zeptat, jestli volba AB pro tento úsek má konkrétní důvod, nebo snad bude trend CB povrchů pomalu ustávat? Děkuju!
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Je to důsledek změny v metodice. CB povrchů bude určitě ubývat. V okolí velkých měst by se pak měly opět používat méně z důvodu většího počtu inženýrských objektů v trase, křižovatek a větší proměnlivosti šířky vozovky. CB se podle mě hodí jen na meziměstské úseky mimo aglomerací s velkým podílem nákladní dopravy a na zatížených dálnicích (< 25tis RPDI) v ideálním případě pouze tam, kde je kategorijní šířka D27,5 a větší (kvůli vedení provozu 2+2 na jedné polovině v případě uzavírek).
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Počítám, že možnost etapizovat i od Mohelnice nebude (myslím jako výstavba)? nebo aspoň ten obchvat města Mohelnice a pak napojení R44 kolem Libivé?
I když by to vedlo k bezpečnějšímu provozu...
Děkuji za jakoukoliv reakci
Pag3man
I když by to vedlo k bezpečnějšímu provozu...
Děkuji za jakoukoliv reakci
Pag3man
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Myslím, že 15 let je dlouhá doba, aby se cokoliv změnilo. To, že dnes není možná etapizace kvůli stavbě I/44, neznamená, že zítra nebude, když už v minulosti byla. Tlak na přeložku v Líbivé bude čím dal, tím větší, zvlášť když se postaví obchvat Bludova.
Chtělo by to na dostavbu R35 vyvinout stejný tlak jako na výstavbu D5 po revoluci anebo D47 po roce 2004, kdy se výstavba rozjela prakticky naráz. U které jiné stavby bylo vydáno stanovisko k EIA, 3 roky na to už bylo územní rozhodnutí, za 5 let od EIA už se stavělo a za 8 let od EIA se jezdilo? Když vidím ty termíny 2025, 2030, to je 13 let od EIA, soudím, že to není priorita.
Chtělo by to na dostavbu R35 vyvinout stejný tlak jako na výstavbu D5 po revoluci anebo D47 po roce 2004, kdy se výstavba rozjela prakticky naráz. U které jiné stavby bylo vydáno stanovisko k EIA, 3 roky na to už bylo územní rozhodnutí, za 5 let od EIA už se stavělo a za 8 let od EIA se jezdilo? Když vidím ty termíny 2025, 2030, to je 13 let od EIA, soudím, že to není priorita.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Ono je vidět, že tak posledních 8 let nejsou dopravní stavby priorita. Tlaky co byly na D47, D8 od Ústí, Pražský okruh 512-514, D11. To byly krásný roky, člověk se mohl furt na něco těšit. A co dnes?
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
A co kdyby se s dokončením bludovského obchvatu současně (+- rok) realizoval obchvat Libivé ? Kolik by to mohlo stát ? Když je řeč o finálním řešení v horizontu 2025-30 (a to se ještě může protáhnout), tak by to snad za úvahu stálo ....
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Současně se realizovat nebude, neboť Bludovský obchvat už má DÚR a snad i ÚR, běží soutěž na DSP. Libivá má akorát EIU a technickou studii.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
A je vůbec samostatný obchvat Libivé alternativa nebo se to bude řešit jen jako součást napojení R35 na I44 (obchvat, končící za Vlachovem) ?
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Možné je naprosto cokoliv, kde je vůle, jsou i výsledky. Pokud by se měl stavět obchvat Libivé, alias stavbu I/44 Mohelnice - Vlachov, nebylo by nezbytně nutné vybudovat i část R35 v úseku mezi novou MÚK Mohelnice-sever a MÚK Mohelnice-jih. Nově je MÚK Mohelnice-sever navržena jako trojlístkovitá s propojením na stávající silnici I/35.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Jen přidávám odkaz, jak vypadá to, o čem mluví Lenny, už se to na fóru řešilo. Situačku vkládal Pag3man.
http://mohelnice.cz/VismoOnline_ActionS ... nty=217342
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 50#p104750
http://mohelnice.cz/VismoOnline_ActionS ... nty=217342
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 50#p104750
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
michal a ostatní...
Nejnovější situačka, nevím jestli je od Mohelnice, EIA nebo od koho je tahle. Návrhy na změnu se můžou posílat na nějaký Email...
Tady, kdy by jste se chtěli ozvat... je do do 15.8.2015
http://www.mohelnice.cz/
A tady slibovaná situačka... myslím si, že je nejlepší pro Mohelnici, co jsem tu viděl.
http://www.mohelnice.cz/VismoOnline_Act ... nty=221946
A popravdě, kdy by se postavilo tohle, tak to Mohelnici bude klidně stačit... na to aby netrpěla dostavěním po Staré Město, nebo odkud vy furt někdo tvrdíte, že je to pak v pohodě... ale bohužel moc neřídím do Čech, takže nemůžu posoudit...
Pag3man
Nejnovější situačka, nevím jestli je od Mohelnice, EIA nebo od koho je tahle. Návrhy na změnu se můžou posílat na nějaký Email...
Tady, kdy by jste se chtěli ozvat... je do do 15.8.2015
http://www.mohelnice.cz/
A tady slibovaná situačka... myslím si, že je nejlepší pro Mohelnici, co jsem tu viděl.
http://www.mohelnice.cz/VismoOnline_Act ... nty=221946
A popravdě, kdy by se postavilo tohle, tak to Mohelnici bude klidně stačit... na to aby netrpěla dostavěním po Staré Město, nebo odkud vy furt někdo tvrdíte, že je to pak v pohodě... ale bohužel moc neřídím do Čech, takže nemůžu posoudit...
Pag3man
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
2Lenny
vedle střídavých třípruhů na pětatřicítce by bylo potřeba inspirovat vrchnost i obchvatem Libivé
Ono to ale asi nepůjde. Předně je R35 u Mohelnice v dokumentech ŘSD vedena jako stavba bez I44 k Vlachovu, a ta I44 k Vlachovu vůbec ještě mezi letáky ŘSD není
vedle střídavých třípruhů na pětatřicítce by bylo potřeba inspirovat vrchnost i obchvatem Libivé
Ono to ale asi nepůjde. Předně je R35 u Mohelnice v dokumentech ŘSD vedena jako stavba bez I44 k Vlachovu, a ta I44 k Vlachovu vůbec ještě mezi letáky ŘSD není
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Mimochodem kde je nultý kilometr, když u Mohelnice je 107 ? dík
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
MÚK Sedlice s D11.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Díky Lenny, tvé prostřední jméno je blesk...
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Lenny píše:MÚK Sedlice s D11.
ale MUK Sedlice je nejaky 125.5 km to se bude "prekilometrovavat" ?
http://www.mapy.cz/zakladni?x=15.749551 ... rd&id=9740