Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Hradec Králové – Moravská Třebová – Mohelnice – Olomouc – Lipník nad Bečvou
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od Martin z Ostravy »

A až bude potřeba, tak se začne stavět zároveň s úsek Opatovice-Časy :ok:
R48 -> D48 se podařilo!
kamil
Příspěvky: 38
Registrován: 15.3.2009 8:40:40
Bydliště: Praha

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od kamil »

Je fajn, ze se tady vsichni rozplyvate nad tim, ze se to v Opatovicich zastavilo - problem je, ze ta stavba byla financovana z EU, a to z nejakych 80-85%, takze az se to zase rozjede, nezbyde jina moznost nez to uplne cele profinancovat ze statniho rozpoctu, ktery na to opet nebude mit. Pokud o ty penize z EU prijdeme, zadna R35 do Ostrova jeste pekne dlouho nebude.
prisec
Příspěvky: 36
Registrován: 16.3.2009 6:36:16

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od prisec »

Souhlasím s kamilem, těch 200 milonů na dostavbu třetího patra není zas tolik co ztráta 1,5 miliardy. Jednalo se celkem o asi kilometr mostu a obě připojovací rampy. Z nedostatku peněz by se mohlo klidně stát, protože jsme v Čechách, že se třetí patro vynechá a udělají se jenom připojovací pruhy. Jako provizorium :lol: . První dalniční kruhový objezd. :lol: .
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od martini »

kamil píše:problem je, ze ta stavba byla financovana z EU, a to z nejakych 80-85%, takze az se to zase rozjede, nezbyde jina moznost nez to uplne cele profinancovat ze statniho rozpoctu, ktery na to opet nebude mit. Pokud o ty penize z EU prijdeme, zadna R35 do Ostrova jeste pekne dlouho nebude.
"Financování z EU" u velkých staveb fakticky probíhá tak, že se stavba staví za "peníze z OPD" (z pohledu rozpočtu SFDI, avšak tyto prachy na předfinancování jsou fakticky státní) a až následně jsou schvalovány evropské prostředky (nebo případně v průběhu, ale zatím žádný velký dálniční projekt nebyl definitivně schválen). Při odebrání, případně nepřiznání peněz jednomu projektu (či v případě jeho zastavení) dojde jen k tomu, že se peníze realokují na jiný projekt, takže o žádné peníze nepřijdeme.

Co se týče R35, protože je to opravdu rozsáhlá stavba, existují defacto pouze dvě možnosti jak ji reálně posunout vpřed a to buď PPP a nebo masivní podpora z "nového OPD" pro 2014-2020. To by však Bárta nesměl vymýšlet "superkoncepce" a podobné zhovadilosti a měl by se věnovat přípravě nového strategického rozvojového materiálu dle požadavků EK (a.k.a Gepardi II).

--no OT, tx--
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
kamil
Příspěvky: 38
Registrován: 15.3.2009 8:40:40
Bydliště: Praha

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od kamil »

Jste si jist, ze ta realokace je tak rychla, a nemusi se neco takoveho nahodou schvalovat v Bruselu?
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od martini »

kamil píše:Jste si jist, ze ta realokace je tak rychla, a nemusi se neco takoveho nahodou schvalovat v Bruselu?
Nemusí, je to běžná praxe, že se s těmi penězi hýbe, neboť Brusel to definitivně schvaluje až expost ty velký projekty. Malé se v Bruselu neschvalují už vůbec (byl odsouhlasen balík projektů dopředu při projednání podmínek OPD).
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Tak jsem si poprvé v životě projel úsek Opatovice-Mohelnice a objevil jsem jinými už zřejmě dávno objevené skutečnosti resp. skutečnosti, které se daly očekávat i při pohledu do mapy. A to sice, že by se konkurenceschopnost trasy I/35 (R/35) na trase Praha-Olomouc vůči trase předs D1, výrazně zvedla kdyby:

1) Byl postaven úsek Opatovice - Časy (cca 15 km) + přípojka na Holice
2) Obchvat Vysokého Mýta a Litomyšle (cca 25 km)

V úseku Litomyšl-Mohelnice je trasa relativně dobrá, téměř bez průjezdu skrz obce a se stoupacími pruhy na několika místech trasy.

Opravdu nedokážu pochopit, proč už se dávno intenzivně nepracuje alespoň na splnění bodu č. 1. Kde by pouhých cca 15 km (z celkových cca 105 km chybějících) rychlostní silnice zásadně prospělo této trase a odlehčení D1.
bhs
Příspěvky: 762
Registrován: 27.4.2009 21:40:59
Bydliště: P6---Šumpersko

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od bhs »

Ono se dávno pracovalo, chvílemi možná i intenzivně, ale výsledek je takový jaký je - ti co to řídili prostě selhali.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od Lenny »

Dle studie proveditelnosti Opatovice - Mohelnice by tento 105,8 km dlouhý úsek bude rozdělen do 10 staveb, jenž budou postupně zprovozněny do roku 2030. Celkové náklady byly odhadnuty na 47,4 miliardy Kč. Studie doporučila vypuštění MÚK Řídký. Povrch bude asfaltový, minimálně v úseku Opatovice - Ostrov (potěšující zpráva pro HH :) ) .
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od vodouch2000 »

Lenny, díky za informace. Chci se zeptat, jestli volba AB pro tento úsek má konkrétní důvod, nebo snad bude trend CB povrchů pomalu ustávat? Děkuju!
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od mapman »

Je to důsledek změny v metodice. CB povrchů bude určitě ubývat. V okolí velkých měst by se pak měly opět používat méně z důvodu většího počtu inženýrských objektů v trase, křižovatek a větší proměnlivosti šířky vozovky. CB se podle mě hodí jen na meziměstské úseky mimo aglomerací s velkým podílem nákladní dopravy a na zatížených dálnicích (< 25tis RPDI) v ideálním případě pouze tam, kde je kategorijní šířka D27,5 a větší (kvůli vedení provozu 2+2 na jedné polovině v případě uzavírek).
Pag3man
Příspěvky: 51
Registrován: 14.12.2011 11:18:58

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od Pag3man »

Počítám, že možnost etapizovat i od Mohelnice nebude (myslím jako výstavba)? nebo aspoň ten obchvat města Mohelnice a pak napojení R44 kolem Libivé?
I když by to vedlo k bezpečnějšímu provozu...
Děkuji za jakoukoliv reakci
Pag3man
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od Lenny »

Myslím, že 15 let je dlouhá doba, aby se cokoliv změnilo. To, že dnes není možná etapizace kvůli stavbě I/44, neznamená, že zítra nebude, když už v minulosti byla. Tlak na přeložku v Líbivé bude čím dal, tím větší, zvlášť když se postaví obchvat Bludova.

Chtělo by to na dostavbu R35 vyvinout stejný tlak jako na výstavbu D5 po revoluci anebo D47 po roce 2004, kdy se výstavba rozjela prakticky naráz. U které jiné stavby bylo vydáno stanovisko k EIA, 3 roky na to už bylo územní rozhodnutí, za 5 let od EIA už se stavělo a za 8 let od EIA se jezdilo? Když vidím ty termíny 2025, 2030, to je 13 let od EIA, soudím, že to není priorita.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od Sosa »

Ono je vidět, že tak posledních 8 let nejsou dopravní stavby priorita. Tlaky co byly na D47, D8 od Ústí, Pražský okruh 512-514, D11. To byly krásný roky, člověk se mohl furt na něco těšit. A co dnes?
bhs
Příspěvky: 762
Registrován: 27.4.2009 21:40:59
Bydliště: P6---Šumpersko

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od bhs »

A co kdyby se s dokončením bludovského obchvatu současně (+- rok) realizoval obchvat Libivé ? Kolik by to mohlo stát ? Když je řeč o finálním řešení v horizontu 2025-30 (a to se ještě může protáhnout), tak by to snad za úvahu stálo ....
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od Lenny »

Současně se realizovat nebude, neboť Bludovský obchvat už má DÚR a snad i ÚR, běží soutěž na DSP. Libivá má akorát EIU a technickou studii.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
bhs
Příspěvky: 762
Registrován: 27.4.2009 21:40:59
Bydliště: P6---Šumpersko

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od bhs »

A je vůbec samostatný obchvat Libivé alternativa nebo se to bude řešit jen jako součást napojení R35 na I44 (obchvat, končící za Vlachovem) ?
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od Lenny »

Možné je naprosto cokoliv, kde je vůle, jsou i výsledky. Pokud by se měl stavět obchvat Libivé, alias stavbu I/44 Mohelnice - Vlachov, nebylo by nezbytně nutné vybudovat i část R35 v úseku mezi novou MÚK Mohelnice-sever a MÚK Mohelnice-jih. Nově je MÚK Mohelnice-sever navržena jako trojlístkovitá s propojením na stávající silnici I/35.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od michal »

Jen přidávám odkaz, jak vypadá to, o čem mluví Lenny, už se to na fóru řešilo. Situačku vkládal Pag3man.

http://mohelnice.cz/VismoOnline_ActionS ... nty=217342

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 50#p104750
Pag3man
Příspěvky: 51
Registrován: 14.12.2011 11:18:58

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od Pag3man »

michal a ostatní...
Nejnovější situačka, nevím jestli je od Mohelnice, EIA nebo od koho je tahle. Návrhy na změnu se můžou posílat na nějaký Email... :D

Tady, kdy by jste se chtěli ozvat... je do do 15.8.2015

http://www.mohelnice.cz/

A tady slibovaná situačka... :D myslím si, že je nejlepší pro Mohelnici, co jsem tu viděl.

http://www.mohelnice.cz/VismoOnline_Act ... nty=221946

A popravdě, kdy by se postavilo tohle, tak to Mohelnici bude klidně stačit... na to aby netrpěla dostavěním po Staré Město, nebo odkud vy furt někdo tvrdíte, že je to pak v pohodě... :) ale bohužel moc neřídím do Čech, takže nemůžu posoudit...
Pag3man
bhs
Příspěvky: 762
Registrován: 27.4.2009 21:40:59
Bydliště: P6---Šumpersko

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od bhs »

2Lenny
vedle střídavých třípruhů na pětatřicítce by bylo potřeba inspirovat vrchnost i obchvatem Libivé :-)
Ono to ale asi nepůjde. Předně je R35 u Mohelnice v dokumentech ŘSD vedena jako stavba bez I44 k Vlachovu, a ta I44 k Vlachovu vůbec ještě mezi letáky ŘSD není :-(
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od kot »

Mimochodem kde je nultý kilometr, když u Mohelnice je 107 ? dík
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od Lenny »

MÚK Sedlice s D11.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od kot »

Díky Lenny, tvé prostřední jméno je blesk... :D
JiVi
Příspěvky: 240
Registrován: 27.5.2010 8:23:47
Bydliště: Pardubice

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od JiVi »

Lenny píše:MÚK Sedlice s D11.

ale MUK Sedlice je nejaky 125.5 km to se bude "prekilometrovavat" ?

http://www.mapy.cz/zakladni?x=15.749551 ... rd&id=9740
Odpovědět

Zpět na „D35“