Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Hradec Králové – Moravská Třebová – Mohelnice – Olomouc – Lipník nad Bečvou
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od mapman »

martini píše:Nesmysl. Teď se bude otvírat zcela nový obchvat Opatova, který je I/43. Čili 43 musí peážovat s R35 až po Opatovec a zde se napojit na tuto silnici v MÚK Lačnov. MÚK Kunčina zcela vypustit.
Nesmysl to není, obchvat Opatova podle ZÚR bude součástí tahu I/14. Na druhou stranu, vést I/43 z MÚK Kuničina mi nepřijde dobré, protože to jaksi odsouvá výhledové pokračování 43ky od MÚK s R35 jako eRka směrem k polským hranicím, to že to vypustili je podle mého chyba... No ale co, tohle je spíš politické rozhodnutí, to se může zase změnit...
bhs
Příspěvky: 762
Registrován: 27.4.2009 21:40:59
Bydliště: P6---Šumpersko

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od bhs »

andy píše:No jestli správně koukám do rozpočtu SFDI, tak jediné, na co v R35 budou v dohledné době prachy (kromě dokončení Opatovice - Sedlice a úseku Bílý Kostel–Hrádek n. N., který ale s R35 zatím nemá moc společného), je tohle, a to ještě kdo ví jestli :( Uvidíme, co to slavné PPP.
citace z vlákna R35 - Aktuální stav
Vidím to jako problém ... ministr Janota například nevidí PPP ani pro oblast dálnic příliš optimisticky (diskutováno v jiném vláknu). Co bude dál, pokud by slavné PPP nevyšlo ...
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od Jarda Š. »

Ten, kdo je zodpovědný za státní rozpočet, se na PPP nikdy nebude tvářit příliš pozitivně, protože zakládá další tzv. mandatorní výdaje (tj. takové, které při sestavování rozpočtu nelze seškrtávat).
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od martini »

bhs píše:Co bude dál, pokud by slavné PPP nevyšlo...
Klasický salám. První by se to dotáhlo do Časů (to opravdu hoří) a následně v závislosti na penězích po kouscích.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od Lenny »

martini píše:
bhs píše:Co bude dál, pokud by slavné PPP nevyšlo...
Klasický salám. První by se to dotáhlo do Časů (to opravdu hoří) a následně v závislosti na penězích po kouscích.
Jaký salám? Mě se to označení nelíbí. Staví se dle aktualních finančních prostředků a připravenosti stavby, žádný salám bych v tom neviděl.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od martini »

Fakt je, že právě ale tohle kouskování je to, co v důsledku stavbu prodražuje nejvíce. Kdyby se stavělo alespoň po 30 km úsecích, lze už dosáhnout i nějakého cenového efektu. Samozřejmě, že to souvisí se stavem připravenosti a množstvím peněz, to je bez diskuse.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od Lenny »

Tak o tom žádná, ale jak toho docílit, aby se stavělo minimálně po 30 km, když nejdelší stavba v ČR měří cca 20 km.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od mapman »

To je dáno jen našimi zvyklostmi... V Maďarsku budou začátkem roku otevírat cca 140 km dlouhý úsek dálnice M6 do města Pécs, v Polsku otevřeli celkem nedávno cca 150 km dálnice A2 mezi Lodží a Poznaní. Kdybychom chtěli, tak postavíme a otevřeme celou R35 mezi Opatovicemi a Mohelnicí najednou.

Podotýkám že doba výstavby takto dlouhých úseků v obou zmíněných státech trvala cca dva roky, v Polsku jde o rovinatý úsek, v Maďarsku však zahrnuje 4 dvojice tunelů a několik dlouhých mostů, čili srovnatelné s R35, snad jen na ten 3kilometrový tunel u Mladějova by bylo nutné spíš až 3 stavební sezóny, ale s ním se může začít dřív...

Osobně si myslím, že by bylo vhodné se teď opravdu soustředit hlavně na přípravu, ustálení trasování, vykoupení všech pozemků a následně se pustit do výstavby v celku, mohlo by se do dvou let začít na prvních úsecích a o nějaké 3-4 roky později už bychom měli kompletní dálnici mezi Hradcem a Olomoucí...

Hlavně je potřeba si uvědomit, že v 2011 už bude dokončena výstavba/přestavba R1 512-5, D8 0805 a celé D47, bude se finišovat i na D3 0307-8 a D1 0135, pokud je nějaké místo, kam by bylo vhodné přesunout stavební kapacity a alokovat finanční zdroje, tak je to právě R35ka, žádná jiná stavba u nás není po těchto výše jmenovaných v mých očích důležitější, spolu s R1 511...
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od martini »

V případě, že by stát byl schopen dostát svým závazkům, může se R35 vytendrovat celá pro jednoho koncesionáře (úsek Opatovice - Mohelnice). První se zcela jistě začně stavět po Ostrov, kde již je DÚRka a pokud vše půjde bez větších komplikací, může být ÚR na jaře 2011. Ostatní úseky jsou ale s přípravou pozadu (co vůbec kauza Vaňous, ani nevím, jestli se to někam hýbe?). Stát se v případě, že by to chtěl vytendrovat najednou, musí smluvně zavázat, že v den XY předá koncesionáři povolení a pozemky pro zbývající úseky a musí se reálně volit časování. Otázka je, zda-li je toho stát schopen... Zase na druhou stranu, když to bude smluvně zavázané se sankcemi, všichni se budou hýbat, aby byly termíny dodrženy.

S tím co říká mapman je to naprostá pravda, velké stavby končí za +/- 2 roky a o dalším využití stavebních kapacit je to s otazníkem. R35 musí být jednoznačný favorit.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
wizard
Příspěvky: 25
Registrován: 15.12.2009 17:15:40

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od wizard »

mapman píše:To je dáno jen našimi zvyklostmi... V Maďarsku budou začátkem roku otevírat cca 140 km dlouhý úsek dálnice M6 do města Pécs, v Polsku otevřeli celkem nedávno cca 150 km dálnice A2 mezi Lodží a Poznaní. Kdybychom chtěli, tak postavíme a otevřeme celou R35 mezi Opatovicemi a Mohelnicí najednou.

Podotýkám že doba výstavby takto dlouhých úseků v obou zmíněných státech trvala cca dva roky, v Polsku jde o rovinatý úsek, v Maďarsku však zahrnuje 4 dvojice tunelů a několik dlouhých mostů, čili srovnatelné s R35, snad jen na ten 3kilometrový tunel u Mladějova by bylo nutné spíš až 3 stavební sezóny, ale s ním se může začít dřív...

Osobně si myslím, že by bylo vhodné se teď opravdu soustředit hlavně na přípravu, ustálení trasování, vykoupení všech pozemků a následně se pustit do výstavby v celku, mohlo by se do dvou let začít na prvních úsecích a o nějaké 3-4 roky později už bychom měli kompletní dálnici mezi Hradcem a Olomoucí...

Hlavně je potřeba si uvědomit, že v 2011 už bude dokončena výstavba/přestavba R1 512-5, D8 0805 a celé D47, bude se finišovat i na D3 0307-8 a D1 0135, pokud je nějaké místo, kam by bylo vhodné přesunout stavební kapacity a alokovat finanční zdroje, tak je to právě R35ka, žádná jiná stavba u nás není po těchto výše jmenovaných v mých očích důležitější, spolu s R1 511...
naprosto souhlasím :-)
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od rumpeak »

Jel jsem včera trasu Praha - Bruntál s využitím nového úseku Sedlice - Opatovice, pak přes uzoučký most v Kuněticích a neuvěřitelně mě překvapilo jak je tato cesta pohodová a rychlá - na D11 menší provoz než na parkovišti u nás před domem, a z těch okresek mezi Opatovicemi a Sezemicemi jsem měl strach taky naprosto zbytečně. Jen ty sloupky na tom namrzlém mostě, to je trochu oříšek, ale zase díky za ně - alespoň tudy neprojede ani Ford Transit, takže nulová intenzita. A Sezemice-Mohelnice s dostavěným obchvatem Holic taky pohoda, takže když do Prahy tak už jedině přes Sever. Jen začínám mít strachm, že po dostavbě úseku Opatovice - Časy to začné být na I/35 mnohem hustší a že už to tak pohodové nebude, takže se začínám přiklánět taky k variantě postavit co nejdelší úsek najednou.
bhs
Příspěvky: 762
Registrován: 27.4.2009 21:40:59
Bydliště: P6---Šumpersko

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od bhs »

Ale vždyť jo ... ať se staví klidně celý úsek z Čech po Mohelnici - ale nebyla etapizace považována za hlavní výhodu jižní varianty proti severní :o
Jen ten úsek po Časy je třeba dodělat co nejdřív (případně až po Ostrov - nebude-li ten úsek dělat problémy)
Já se ozvu mezi svátky a sdělím Vám, jak dlouho mi to trvalo z Opatovic na holický obchvat. Není problém to časově porovnat s alternativu dálnice po Časy.
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od Jarda Š. »

Potřebné je postavit především úsek z Opatovic po Janov, protože mezi odbočkou na Svitavy (a Brno) a Mohelnicí nejsou na I/35 intenzity tak extrémní, aby dočasně nepobrala relaci Praha - Olomouc (Ostrava).
xhj
Příspěvky: 160
Registrován: 17.11.2009 23:44:31

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od xhj »

rumpeak píše:Jel jsem včera trasu Praha - Bruntál s využitím nového úseku Sedlice - Opatovice, pak přes uzoučký most v Kuněticích a neuvěřitelně mě překvapilo jak je tato cesta pohodová a rychlá - na D11 menší provoz než na parkovišti u nás před domem, a z těch okresek mezi Opatovicemi a Sezemicemi jsem měl strach taky naprosto zbytečně. Jen ty sloupky na tom namrzlém mostě, to je trochu oříšek, ale zase díky za ně - alespoň tudy neprojede ani Ford Transit, takže nulová intenzita. A Sezemice-Mohelnice s dostavěným obchvatem Holic taky pohoda, takže když do Prahy tak už jedině přes Sever. Jen začínám mít strachm, že po dostavbě úseku Opatovice - Časy to začné být na I/35 mnohem hustší a že už to tak pohodové nebude, takže se začínám přiklánět taky k variantě postavit co nejdelší úsek najednou.
J8 jsem jel 9.12.2009 trasu z Holic do Opatovic asi kolem 7.30 hodin. Čekal jsem v Sezemicích na křižovatce I/36 a II/298 na odbočení vlevo asi 15 minut. Silnice ucpaná až skoro na kraj města. A dalších 10 minut před mostem v Kuněticích.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od martini »

Jarda Š. píše:Potřebné je postavit především úsek z Opatovic po Janov, protože mezi odbočkou na Svitavy (a Brno) a Mohelnicí nejsou na I/35 intenzity tak extrémní, aby dočasně nepobrala relaci Praha - Olomouc (Ostrava).
Naprosto souhlasím, Janov je meta. Pravda ale je, že intenzity na zbytku po Mohlenici by po dostavbě tohoto úseku výrazně narostly, ale je reálné odsunout zprovoznění úseku Janov - Mohelnice cca o 3 roky. Ideálně by to mohlo postupovat tak, že by se stavební kapacity posouvaly z Čech směrem na Moravu postupně.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od viky »

No,chtělo by to opravit totálně zmršený výjezd z Mohelnice,protože ta šikana je tam úplně o ničem a hlavně ten "brzdící" únikový pruh pro kamiony.Už tam někdo z Vás viděl kamion,který ho využil?Podle mně je na celé trase z Studené Loučky mnoho míst,kde by měl svůj účel,kdyby byl vybudovaný,ale tam ,kde je,je k ničemu.Pokud nějakému kamionu selžou brzdy,tak skončí daleko daleko dřív v kopci
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Kdyby se u Mohelnice postavil kousek R35 i s křížením s I/44 tak by to pak do Svitav ještě nějaký ten pátek (pokud by se podařilo udržet aspoň jednu sezónu tunel Hřebeč v provozu bez přerušení) vydrželo a nebyly by to žádná muka.
Když jsem letos jel do Hradce tak cesta příjemně ubíhala až do Litomyšle, kde se to začalo neuvěřitelně táhnout, jet 90km/h byl zázrak.
A ještě mně potěšilo, že v Mohelnici konečně došlo, ke změně přednosti a že když sjíždím z R35 do Mohelnice a pokračuji na Svitavy, že už nemusím dávat přednost, to byla fakt kravina.
R48 -> D48 se podařilo!
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od viky »

Martin z Ostravy píše:Kdyby se u Mohelnice postavil kousek R35 i s křížením s I/44 tak by to pak do Svitav ještě nějaký ten pátek (pokud by se podařilo udržet aspoň jednu sezónu tunel Hřebeč v provozu bez přerušení) vydrželo a nebyly by to žádná muka.
Když jsem letos jel do Hradce tak cesta příjemně ubíhala až do Litomyšle, kde se to začalo neuvěřitelně táhnout, jet 90km/h byl zázrak.
Já si to taky myslím,ale velký problém jsou vyjeté koleje od kamionů v kopci,tvoří se i v místech,kde se silnice relativně nedávno opravovala.Může tu někdo erudovaný objasnit,jak je to možné,to je tak špatně udělané podloží,nebo je chyba ještě někde jinde?Hodně si toho všímám a tady je to evidentně nejkřiklavější.Vysvobozením asi bude až R35 s CB povrchem.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Ona bude R35 s CB?
R48 -> D48 se podařilo!
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od pp21 »

viky píše:......úplně o ničem a hlavně ten "brzdící" únikový pruh pro kamiony.Už tam někdo z Vás viděl kamion,který ho využil?Podle mně je na celé trase z Studené Loučky mnoho míst,kde by měl svůj účel,kdyby byl vybudovaný,ale tam ,kde je,je k ničemu.Pokud nějakému kamionu selžou brzdy,tak skončí daleko daleko dřív v kopci
No, ten únikový pruh je tam proto, aby kamion co nebrzdí nevletěl mezi lidi a mezi baráky. pokud se nepletu, tak ten pruh je tam tak od roku 93 a byla to reakce na série nehod pod Cínovcem a tuším že i v polovině 80. let skončil nějakej kamion v baráku v Mohelnici. Cestou z kopce ať si to pošle do pole kdo chce, pravděpodobnost že by to bylo nutné je silně minimální.
Dneska už je malinko jiná doba, nákladní vozy daleko lépe brzdí, především se rozšířilo používání retardérů (tj čtvrtý brzdný systém u náklaďáků), takže za posledních 10 let prakticky není u nás žádný případ, že by někdo cestou z kopce spálil brzdy.
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od viky »

Martin z Ostravy píše:Ona bude R35 s CB?
To nevím,ale z hloubi duše si to přeju :roll:
Osobně si myslím,že CB kryt je investice do budoucna obecně,ale to už je trochu OT
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od viky »

To Petr Pokorný:Tak jestli to tak je s těmi brzdami,tak je zas podle mne moc únikových zón na D8 od Německa.Na dálnici jsou navíc daleko lepší manévrovací schopnosti,než na přetížené jedničce,notabene,když je tam třípruh.
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od Majkii »

Když jsem tam letos jel, tak mi děda říkal, že tak někdy v šedesátých letech prý byla v Mohelnici tragická nehoda autobusu, kterému v kopci selhaly brzdy.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od Lenny »

viky píše:No,chtělo by to opravit totálně zmršený výjezd z Mohelnice,protože ta šikana je tam úplně o ničem a hlavně ten "brzdící" únikový pruh pro kamiony.Už tam někdo z Vás viděl kamion,který ho využil?Podle mně je na celé trase z Studené Loučky mnoho míst,kde by měl svůj účel,kdyby byl vybudovaný,ale tam ,kde je,je k ničemu.Pokud nějakému kamionu selžou brzdy,tak skončí daleko daleko dřív v kopci
V roce 2001 byla zpracována DÚR na 1. etapu, která řešila přeložku silnice I/35 a fungující únikový pruh. Celé toto řešení bylo součástí výstavby soustavy křižovatek u Mohelnice. Nyní je toto řešení pase. MÚK Mohelnice-střed byla zrušena. Napojení I/35 bylo, tuším, vyrázně omezeno, snad jen dočasné propojení. Křižovatka R35xI/44 byla posunuta severněji až za MÚK Mohelnice-sever. Jak to dopadlo s únikovou zónou, nevím.
Přílohy
1. etapa z DUR
1. etapa z DUR
1.etapa.jpg (108.94 KiB) Zobrazeno 24999 x
Celková situace řešení
Celková situace řešení
celek.jpg (116.45 KiB) Zobrazeno 25000 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od Lenny »

Na konci současné zóny stal jeden čas trabant (tuším v letech 2002-3). Pár krát mi kamioňáci vyprávěli, že ji někdo využil a taky mi říkali o tragickém případu, kdy šofér ji projel celou, nezabrzdila ho a na konci se zarazil o obrubník a proletěl čelním sklem, jelikož nebyl připoután, na místě mrtví.
Všichni na ni nadávali, že je vůbec problém se tam strefit.

Do výstavby toho esíčka končila většina z nich ve stěně statku/domu v Mohelnici.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Odpovědět

Zpět na „D35“