Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Hradec Králové – Moravská Třebová – Mohelnice – Olomouc – Lipník nad Bečvou
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od martini »

Lenny, prosím nevíte, jestli součástí DÚR pro Časy - Ostrov je i zpracování kompletní přeložky I/17 pro dočasné napojení na I/35?
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Intenzita dopravy na R35

Příspěvek od Lenny »

martini píše:Lenny, prosím nevíte, jestli součástí DÚR pro Časy - Ostrov je i zpracování kompletní přeložky I/17 pro dočasné napojení na I/35?
Součástí je přivaděč od MÚK Časy po současnou I/17.

Pod pojmem kompletní přeložka I/17 si mám představit co?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Intenzita dopravy na R35

Příspěvek od martini »

Asi jsme se v tom zamotali oba. Přeložka I/17 je u MÚK Ostrov a má vypadat cca nějak takhle. Slouží tedy pro případ, kdy by bylo dostavěno jen po MÚK Ostrov, kde se "již" dělá DÚR na současnou I/17, aby bylo možné dojet na současnou I/35.

MÚK Časy je součástí předchozího úseku a zde se jedná o přeložku silnice I/36 mezi touto MÚK a obchvatem Holic.

Jde mě o to, jak je teoreticky možné etapizovat...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Intenzita dopravy na R35

Příspěvek od Lenny »

Sorry udělal jsem překlepv předchozím příspěvku. Místo MÚK Časy je tam správně MÚK Ostrov. Teď mi to došlo

Součástí R35 je přivaděč k stávající silnici I/17, jinak by MÚK Ostrov neměla napojení a stála by v poli a uprostřed ničeho, tak jako MÚK Severní spoj na D1.

Na přeložku I/36 probíhala EIA.

Jaká přeložka I/17 ve směru na I/35? O tom jsem ještě neslyšel.

Etapizovat to jde např. Opatovice - Časy a pak Časy - Ostrov, ale je tendence postavit tento úsek najednou.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: Intenzita dopravy na R35

Příspěvek od Marty »

Thomas píše:14% dopravy z D1 je cca 5 tis. aut - to skutečně není moc
Ještě mne napadá - uvažte budoucí tranzitující PL kamiony/auta po budoucím otevření D47 až k na hranice s Polskem a návazném otevření polské S1 (tuším). Zatím je pro ně výhodnější při tranzitu východ - západ (dejme tomu u relace Frankfurt-Krakow) jet přes Drážďany, ale nepojedou nakonec po D1 okolo Brna ? (oni by asi taky byli pro R35 mezi Olomoucí a D11, ne ?)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Intenzita dopravy na R35

Příspěvek od martini »

Právě jsem se také spletl. Jedno je přivaděč I/36 z MÚK Časy, směr obchvat Holic, kde má proběhnout kompletní modernizace a snad i částečná přeložka I/36.

Druhá věc se týče I/17 u MÚK Ostrov. Vím jen o tom napojení jak jsem ho odkázal výše a to musí býti součástí stavby, jinak ta by při etapizaci skončila opravdu nikde. Tento kus nové I/17 je však spíše ve směru R35-Chrudim, než R35-I/35. Po realizaci stavby Ostrov - Zámrsk bude doprava z I/17 od Chrudimi tlačena na R35 a současná trasa I/17 mezi Ostrovem a I/35 již nebude I. třída. Popravdě si ale právě zde u Ostrova nějaké dlouhodobější ukončení nedovedu představit (narozdíl od Časů), protože na I/35 se po současné I/17 musí projíždět přes obec Ostrov a Stradouň... a silnice na to nemá kapacitně.
Jediná přípustná dlouhodobější etapizace pro R35 zdá se až po Janov (za Litomyšl), jinak bude zase křiku moc ze všech stran.

Tyto dílčí etapizace mně přijdou snesitelná v rámci max. jednoho roku.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od Lenny »

Mě poslední známá etapizace je z materiálu :arrow: http://www.r35.eu/editor/assets/dokumen ... emo-09.pdf
- Opatovice - Ostrov 26,9 km
- Ostrov - Opatovec 43,9 km
- Opatovec - Mohelnice 34,4 km

Jedna věc je plán a další je skutečnost. Co je fakt, tak je to, že příprava Ostrov - Zámrsk nijak valně nepokračuje narozdíl od Opatovice - Ostrov, kde probíhá DUR. Asi se čeká až na souhlasné stanovisko MŽP ČR pro navazující úsek Zámrsk - Staré Město. Stavba Ostrov - Zámrsk neobsahuje na svém konci křižovatku, prostě končí v polích, nevím jestli je tam uvažováno o nějakém provizorním napojení.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od michal »

V tom odkazu se píše, že trasa Opatovice- Ostrov byla stabilizována. Asi se o tom už psalo, ale mě to evidentně uniklo. Která z variant průchodu PO Komárov nakonec byla vybrána?

Obrázek
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od Lenny »

michal píše:V tom odkazu se píše, že trasa Opatovice- Ostrov byla stabilizována. Asi se o tom už psalo, ale mě to evidentně uniklo. Která z variant průchodu PO Komárov nakonec byla vybrána?
Vybrána byla zelená varianta.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od michal »

Skvělé, díky. Pokud si to dobře pamatuju, byl v návrhu tunel(ražený čí hloubený?) v tom "hřebenu", na kterém Časy stojí. Bude tomu tak i v tomto případě, kdy půjde R35 východně od obce? A přeložka I/36 půjde tedy jižně?
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od martini »

V tomto úseku u Časů žádný tunel v současné variantě plánován není.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Příspěvek od Lenny »

michal píše:Skvělé, díky. Pokud si to dobře pamatuju, byl v návrhu tunel(ražený čí hloubený?) v tom "hřebenu", na kterém Časy stojí. Bude tomu tak i v tomto případě, kdy půjde R35 východně od obce? A přeložka I/36 půjde tedy jižně?
Taky jsem o žádném tunelu neslyšel. Jediný tunel, co vím, tak to byl hloubený tunel před Zámrskem.

Na přeložku I/36 byly v rámci EIA posuzovány 2 varianty obě jižně od stávající I/36. Nesledoval jsem, která z nich byla vybrána. EIu lze nalezt na http://tomcat.cenia.cz/eia/view.jsp
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od michal »

Je to možné. Já jsem si tak vysvětloval přerušení jedné z variant, navržené DZ. To přerušení bylo akorát v místech křížení I/36, tak jsem myslel, že vzhledem k terénu půjde o zakrytý zářez či podobně. Na tom odkazu, co jsem dával, je to přerušení poněkud nelogicky v rovině při průchodu lesíkem severně od Časů. Ale byla ještě jedna mapa staršího data, kterou se mi ale nedaří najít v archivu, kde to tak bylo. Třeba ji najdu.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od Lenny »

Podle mých zkušeností je nejzatíženějším úsekem Zámrsk - Mikuleč, dál už je to lepší.

Mrzí mě, že když se prosadila jižní varianta na úkor severní, tak jedním ze zaklínadel byla rychlejší příprava a zatím to vypadá, že příprava trvá stejně dlouho jako u severní.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od jonáš »

Si to idealizujete, v případě severní by se všichni aktivisti už pžipoutávali ke stromům v okolí Řetovej. Prostě nejsou v kase prachy, vyschla, a ten zbytek musí týct na moravskou "pošťáckou dálniční metriku", bo tam maj míň kilometrů na obyvatěla než čehúni.
bhs
Příspěvky: 762
Registrován: 27.4.2009 21:40:59
Bydliště: P6---Šumpersko

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od bhs »

Martini napsal v jiném vlákně ….. První etapa bude zcela jistě vcelku, tj. Opatovice - Ostrov, pokud se nezasekne územní řízení kvůli ptačí oblasti Komárov. Pak se postaví v celku těch cca 30 km Opatovice - Ostrov a přes I/17 zpátky na R35, co je na to teď dopracovávána DÚRka s datem dokončení 31.8.2009.

Nevíte někdo, jak to vypadá s DÚR ????
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od martini »

DÚR je v podstatném rozsahu zpracována a byla v termínu odevzána. Ze strany investora se však objevily nové požadavky na přeprojektování MÚK Časy a částečné protažení R35 s provizorním napojením na I/17 u obce Ostrov. Termín odevzdání konečné verze se proto posunul o cca 3 měsíce.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
bhs
Příspěvky: 762
Registrován: 27.4.2009 21:40:59
Bydliště: P6---Šumpersko

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od bhs »

Dík za info, ... znamená to, že ptačí oblast Komárov je vyřešena a k vedení trasy R35 okolo této oblasti již nejsou připomínky ?
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od martini »

bhs píše:Dík za info, ... znamená to, že ptačí oblast Komárov je vyřešena a k vedení trasy R35 okolo této oblasti již nejsou připomínky?
DÚRku jsem neviděl, nevím jak Komárov nakonec pořešili, hlavně mohou vzejít další připomínky v územním řízení. Jakmile budu mít nějaké info dám vědět.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od andy »

Postavili se proti přivaděči přes Sušice

Moravská Třebová - Další stovky automobilů ve městě? To v žádném případě. Radní se postavili proti výstavbě přivaděče z R35 přes město...
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od martini »

Musím se kouknout, co přesně je v rámci dokumentace navrhováno za "průtah Sušicí", ale faktickým přivaděčem v definitivním stavu přeci bude zdejší MÚK s R43. Ideální by tedy podle mne bylo vystavět ten kousek R43 mezi R35 a I/35 a ten by sloužil jako onen přivaděč... (klidně i jen 1/2 profil).
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od Lenny »

Nevím, nevím o čem pan starosta mluví. Podle dokumentace EIA jsou u Moravské Třebové naplánovány pouze dvě MÚK a to MÚK Kunčina na km 84 stavebního staničení a MÚK Dětřichov s R43. MÚK Kunčina je pro mě situována nějakým záhadným způsobem, chápal bych ji jinde, ale ne ve středu nad Kunčinou.
Btw. stavba Opatovec - Staré Město končí až za Moravskou Třebovou.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od andy »

Zřejmě se jedná o koridor pro umístění stavby D39 - přeložka silnice II/371 Mladějov – Moravská Třebová (viz Návrh Zásad územního rozvoje Pardubického kraje). Tato silnice se má nejspíš napojovat na MÚK Kunčina (v návrhu ZÚR označovaná jako Moravská Třebová-sever/Mladějov).
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od Lenny »

Tak už je mi to jasný, na sever od MÚK Kunčina půjde I/43, která bude po R35 peažovat od Opatovce a dolů II/371. Zajímavý plán, ještě, aby tu rekategorizaci schválilo MD.

Ta přeložka II/371 vede podél trati a řeky Třebůvky. Souhlasím se starostou, že zaustění do MT není zrovna ideální, lepší by to bylo východněji, ale toto by R35 nemělo opozdit.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od martini »

Nesmysl. Teď se bude otvírat zcela nový obchvat Opatova, který je I/43. Čili 43 musí peážovat s R35 až po Opatovec a zde se napojit na tuto silnici v MÚK Lačnov. MÚK Kunčina zcela vypustit.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Odpovědět

Zpět na „D35“