D35 Staré Město - Mohelnice

Hradec Králové – Moravská Třebová – Mohelnice – Olomouc – Lipník nad Bečvou
Odpovědět
petsheny
Příspěvky: 331
Registrován: 25.12.2015 23:55:14
Bydliště: u Zubatých žab

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od petsheny »

A taky je tam už nový tvar MÚK Mohelnice-sever s napojením na stávající I/35 :ok:
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Aram96 »

Pokud však bude stavba „D35 Staré Město – Mohelnice“ budována po etapách, je
možné MÚK Maletín budovat a využít jako etapové
připojení na stávající silniční síť.
Tak tohle buď špatně chápu, nebo to psal nějaký hlupák... to někdo myslí vážně budovat tento úsek po takových etapách, že by MÚK Maletín byla využita pro provizorní spojení ?? Čili ty současné silnice, které tam vedou by přebraly dopravu z obou stran D35 ?? :lol: Tahle křižovatka by se měla normálně budovat, když byla slíbena a basta :mrgreen: nebo je na místě velký odpor obce ..

Jinak konečně současná podoba MÚK Mohelnice-sever. :ok: Jediné co nechápu, je kruháč i pro auta směru Svitavy>Šumperk, dle mě naprosto nedostatečné řešení, měla tam být třetí vratná rampa :( Zajímavé je, že rampa Olomouc > Šumperk bude možná méně komfortní, než rampa pro opačný směr :mrgreen: A trochu se lekám, jestli tam bude pro ty 2 vratné rampy kolektor ? Většinou je na obrázcích malován .. tady ne.. nemyslí doufám vážně, realizovat tohle bez kolektoru ? Je to vůbec povoleno ? :)

Budování na 2 etapy - obchvat Mohelnice po I/44 - a zbytek, to bych pochopil, i když je to dle mě naprosto zbytečné, jelikož tento úsek má celý velké zpoždění za vedlejším úsekem D35, nemělo by se o tomto vůbec ani uvažovat a mělo by se hejbnout kostrou na celé trase. Kolik by rozdělení přineslo let pro obchvat ? Byl by o 1 rok dříve a kvůli tomu to budeme dělit ? Pokud jde obchvat udělat o 3 roky rychleji, proč nejde rychleji udělat i zbytek ? :)

Ale měl bych ještě dotaz:
Celá trasa byla prověřena na potřebu rozšíření
jízdních pásů o další jízdní pruh vzhledem k předpokládaným intenzitám dopravy pro rok 2030. Ve
směru staničení (směr Staré Město – Mohelnice) je
doporučeno rozšíření o třetí jízdní pruh v rozmezí
staničení km 91,97 – 93,81 a 95,50 – 97,00. Ve
směru proti staničení (tedy směr Mohelnice – Staré
Město) je doporučeno rozšíření o třetí jízdní pruh
v rozmezí staničení km 97,53 – 96,86
Tohle je myšleno jak ? To se prověřovalo možné rozšíření o pruh na základě intenzit ? Myslel jsem, že to je podle stoupání příp. extrémního klesání, ne podle intenzit ... Nebo je to myšleno tak, že zde mají být tak malé intenzity, že stoupací pruhy nejsou třeba ? To potom ale jaksi popírá myšlenku, že dojde k zásadnímu přelivu dopravy z D1 na D35 :? :lol:
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od michal »

Spis bych se pozastavoval nad tim, ze se pocita s intenzitami v roce 2030, pritom tou dobou to jeste ani nebude vypapirovano, aby se zacalo stavet....
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Aram96 »

michal píše:Spis bych se pozastavoval nad tim, ze se pocita s intenzitami v roce 2030, pritom tou dobou to jeste ani nebude vypapirovano, aby se zacalo stavet....
Přesně to je další divná věc :lol:
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Odpočívka Křemačov na 90% nebude kvůli blzíkosti dalších odpočívek, kdy přes normovou vzdálenost nejede u dotčených orgánu, zejména ministerstva vnitra, vlak. Je to škoda, byl by z ní hezký výhled.
Navíc by to byla příjemná alternativa k velkým a středním odpočívkám.
Nehledě na další kapacitu stání pro NA.
R48 -> D48 se podařilo!
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Aram96 »

No mě spíš bylo divné, že je navržena odpočívka takhle blízko takového křížení (Mohelnice-sever), ale mohu se zeptat k čemu je normová vzdálenost ODPOČÍVEK ? A ještě do toho žvaní ministerstvo vnitra ? :shock:
Co tedy odpočívky na D1 u Brna, vždyť tam jsou 3 úplně v řadě .. to je budeme zavírat ? :zvraci:

Panebože kdo zase vymyslel takovouhle sračku, normová vzdálenost odpočívek ... dělají jako kdyby jich byl takový přebytek, že by byly sjezdy moc na sobě :zvraci: Pardon, to už opravdu nejde komentovat ani slušně, samozřejmě to není myšleno na tebe, Martine. Víš důvod takového nesmyslu ?
Jinak ta odpočívka je ke které odpočívce blízko ? Té přes 20 km vzdálené plánované odpočívky Staré město, nebo 20 km vzdálené odpočívky směrem na Olomouc, která ani není pořádná odpočívka tak, jak má být, nevíš ? Proč proboha dobrou snahu ŘSD stornuje idiotská norma idiotského ministerstva, kterému je po tomhle úplné hovno. :roll:
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Martin z Ostravy »

U nás máme na všechno normy, od té MÚK to vychází jsou to nějaké 2 km. Vnitro se k tomu vyjadřuje z hlediska bezpečnosti provozu.
Na starých dálnicích jsou odpočívky halabala, protože v 90.letech šlo všechno, opět odkazuji na publikaci o odpočívkách, kde je celá problematika popsána.
Velká odpočívka s oboustranným přístupem je chystána u Moravičan.
R48 -> D48 se podařilo!
havlma1
Příspěvky: 24
Registrován: 18.8.2014 19:51:54
Bydliště: Křižovatka D35 s I/44

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od havlma1 »

Martin z Ostravy píše: Velká odpočívka s oboustranným přístupem je chystána u Moravičan.
Nebyl by odkaz na bližší info ohledně odpočívky, případně nějaká mapka? Díky.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Aram96 »

Aha, už ji vidím v těch nových plánech, tak to budiž. Ale stejně je to naprostý nesmysl, jaký mají proboha vliv na bezpečnost provozu vzdálenost odpočívek ? To je naprostá sabotáž z ministerstva vnitra. Máme málo parkovacích míst a všichni ti politici budou mít plnou hubu toho, proč nemáme odpočívky jak Asfinag, třeba i ty malé bez kamionů a s místní zajímavostí, a když má něco takového vzniknout, tak je odpočívka MOC BLÍZKO = zhruba 10 km v tomto případě k další odpočívce. Tahle republika fakt není normální :roll: :cry:
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od kot »

Arame, chlape, zvykni se kde bydlíš... Přes něco holt vlak nejede. Bohužel. Já mám občanství dvou republik, tedy dva pasy, a stále se divím v obou státech !!! Ale tím nezpochybňuji co píšeš. Kde je život normální - a co to je ?
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Martin z Ostravy »

havlma1 píše:
Martin z Ostravy píše: Velká odpočívka s oboustranným přístupem je chystána u Moravičan.
Nebyl by odkaz na bližší info ohledně odpočívky, případně nějaká mapka? Díky.
Zatím grafický výstup není, počítám, že se objeví během prázdnin.
Aram96 píše:Aha, už ji vidím v těch nových plánech, tak to budiž. Ale stejně je to naprostý nesmysl, jaký mají proboha vliv na bezpečnost provozu vzdálenost odpočívek ? To je naprostá sabotáž z ministerstva vnitra. Máme málo parkovacích míst a všichni ti politici budou mít plnou hubu toho, proč nemáme odpočívky jak Asfinag, třeba i ty malé bez kamionů a s místní zajímavostí, a když má něco takového vzniknout, tak je odpočívka MOC BLÍZKO = zhruba 10 km v tomto případě k další odpočívce. Tahle republika fakt není normální :roll: :cry:
Tak furt nebreč na fóru a napiš na to MV nebo ministrovi, proč to nejde, kde je problém, že chceš malou odpočívku, protože si vozíš vlastní řízek a všude ve světě je to normální.
Tady to nikdo zainteresovaný nečte.
R48 -> D48 se podařilo!
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Honey72 »

Blízké rozestupy malých odpočívek většinou nevadí, ale každá MÚK či nájezd z velké odpočívky už narušuje plynulost a rychlost dopravy. Aut z nich najíždí na dálnici hodně a ty kamiony se hned tak nerozjedou. Ke všemu, když je něco blízko sebe, musíte mít mezi tím les značek, rozptylující pozornost, zvyšující nebezpečí nárazu. Ty normy jsou občas k něčemu dobré.

Je veliký rozdíl jet po nějaké zahraniční dálnici s odstupem nájezdů třicet kilometrů a českou dálnicí, kde je sjezd každou chvíli a mezi nimi ještě odpočívky. Máte nastaven tempomat a pořád Vám tam někdo "leze".
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Problém je, že norma vzdálenost nerozlišuje podle typu odpočívky. Takže malé odpočívky jsou prakticky neumístitelné.
R48 -> D48 se podařilo!
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Aram96 »

Honey72 píše:Blízké rozestupy malých odpočívek většinou nevadí, ale každá MÚK či nájezd z velké odpočívky už narušuje plynulost a rychlost dopravy. Aut z nich najíždí na dálnici hodně a ty kamiony se hned tak nerozjedou. Ke všemu, když je něco blízko sebe, musíte mít mezi tím les značek, rozptylující pozornost, zvyšující nebezpečí nárazu. Ty normy jsou občas k něčemu dobré.

Je veliký rozdíl jet po nějaké zahraniční dálnici s odstupem nájezdů třicet kilometrů a českou dálnicí, kde je sjezd každou chvíli a mezi nimi ještě odpočívky. Máte nastaven tempomat a pořád Vám tam někdo "leze".
Já chápu vzdálenost sjezdů kvůli bezpečnosti. Chápu to i kvůli značkám, ale normová vzdálenost odpočívek, kdy asi tahle malá nebude ne kvůli blízkému sjezdu, ale kvůli tomu, že z jedné strany je odpočívka 20 km a z druhé strany cca 10 km, je trochu mimo, to uznej. Ani značky by kvůli tomu nebyly nějak moc u sebe, pokud vím, tak se dává první 2 km předem ;)
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od JirkaS »

Prostě máme přenormováno, přičemž tady by stačil rozum.
bumbik
Příspěvky: 7942
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od bumbik »

JirkaS píše:Prostě máme přenormováno, přičemž tady by stačil rozum.
naprostý souhlas :ok: :ok:
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od kot »

bumbik píše:
JirkaS píše:Prostě máme přenormováno, přičemž tady by stačil rozum.
naprostý souhlas :ok: :ok:




A bohužel ne jenom u dálnic či silnic obecně... :mrgreen:
Xyzc
Příspěvky: 209
Registrován: 24.11.2016 7:56:53

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Xyzc »

Aram96 píše:
Pokud však bude stavba „D35 Staré Město – Mohelnice“ budována po etapách, je
možné MÚK Maletín budovat a využít jako etapové
připojení na stávající silniční síť.
Tak tohle buď špatně chápu, nebo to psal nějaký hlupák... to někdo myslí vážně budovat tento úsek po takových etapách, že by MÚK Maletín byla využita pro provizorní spojení ?? Čili ty současné silnice, které tam vedou by přebraly dopravu z obou stran D35 ?? :lol: Tahle křižovatka by se měla normálně budovat, když byla slíbena a basta :mrgreen: nebo je na místě velký odpor obce ..

Jinak konečně současná podoba MÚK Mohelnice-sever. :ok: Jediné co nechápu, je kruháč i pro auta směru Svitavy>Šumperk, dle mě naprosto nedostatečné řešení, měla tam být třetí vratná rampa :( Zajímavé je, že rampa Olomouc > Šumperk bude možná méně komfortní, než rampa pro opačný směr :mrgreen: A trochu se lekám, jestli tam bude pro ty 2 vratné rampy kolektor ? Většinou je na obrázcích malován .. tady ne.. nemyslí doufám vážně, realizovat tohle bez kolektoru ? Je to vůbec povoleno ? :)

Budování na 2 etapy - obchvat Mohelnice po I/44 - a zbytek, to bych pochopil, i když je to dle mě naprosto zbytečné, jelikož tento úsek má celý velké zpoždění za vedlejším úsekem D35, nemělo by se o tomto vůbec ani uvažovat a mělo by se hejbnout kostrou na celé trase. Kolik by rozdělení přineslo let pro obchvat ? Byl by o 1 rok dříve a kvůli tomu to budeme dělit ? Pokud jde obchvat udělat o 3 roky rychleji, proč nejde rychleji udělat i zbytek ? :)

Ale měl bych ještě dotaz:
Celá trasa byla prověřena na potřebu rozšíření
jízdních pásů o další jízdní pruh vzhledem k předpokládaným intenzitám dopravy pro rok 2030. Ve
směru staničení (směr Staré Město – Mohelnice) je
doporučeno rozšíření o třetí jízdní pruh v rozmezí
staničení km 91,97 – 93,81 a 95,50 – 97,00. Ve
směru proti staničení (tedy směr Mohelnice – Staré
Město) je doporučeno rozšíření o třetí jízdní pruh
v rozmezí staničení km 97,53 – 96,86
Tohle je myšleno jak ? To se prověřovalo možné rozšíření o pruh na základě intenzit ? Myslel jsem, že to je podle stoupání příp. extrémního klesání, ne podle intenzit ... Nebo je to myšleno tak, že zde mají být tak malé intenzity, že stoupací pruhy nejsou třeba ? To potom ale jaksi popírá myšlenku, že dojde k zásadnímu přelivu dopravy z D1 na D35 :? :lol:
Větev Olomouc-Šumperk je na vn=70km/h, semidirektní větev v opačném směru je na 60km/h. Ta okružní křižovatka byla navržená s průměrem 70m. Je tam i prostor pro případný bypass ve směru z dálnice od HK směrem na Svitavy, takže OK by snesla i 20000 aut, ale ani za 30 let tam nebude přes 10k voz.

Ad. posouzení třetího pruhu:
Pokud klesne rychlost návrhového pomalého vozidla ve stoupání pod 50km/h, dělá se třetí pruh vždy. Pokud je rychlost návrhového pomalého vozidla ve stoupání v rozmezí 50-70km/h posuzuje se kapacita úseku podle TP 188 s ohledem na podélný sklon, délku stoupání a podíl nákladních vozidel. A když je předpokládaná výhledová intenzita menší než kapacita pro 2 pruhy, navrhnou se 3.
Jen nechápu to posouzení vzhledem k r. 2030, čekal bych konec návrhového období, takže spíš 2045. Ale možná už počítají s poklesem intenzit s ohledem na pokles počtu obyvatel.
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od vodouch2000 »

Nový leták (10/2019):
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/54/ ... elnice.pdf

Zpět navrácena byla MÚK Maletín, na druhou stranu ovšem zmizela odpočívka Křemačov.
Větší změnou prošla MÚK Mohelnice-sever, kde přibyly kolektory, přibyla vratná rampa HK-ŠU,
takže v tomto směru nebude nutné projet OK. Napojení od Křemačova na starou I/35 nově stykové.
bhs
Příspěvky: 762
Registrován: 27.4.2009 21:40:59
Bydliště: P6---Šumpersko

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od bhs »

Na konci části "Stav přípravy / realizace" je uvedeno
Prioritu by měl mít obchvat Mohelnice s navazujícím napojením související stavby obchvatu Libivé (stavba „I/44 Mohelnice–Vlachov“). Následně bude řešen zbytek dálnice D35 směrem na západ kolem Maletína ke Starému Městu.
Ta stavba se dá skutečně "rozpůlit" a realizovat ve dvou posunutých etapách ?
Předpokládám posun min 2 roky - rok by asi moc smysluplný nebyl.
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
petsheny
Příspěvky: 331
Registrován: 25.12.2015 23:55:14
Bydliště: u Zubatých žab

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od petsheny »

Samozřejmě že ano. Důležité ale je, aby ty jednotlivé stavební části dávaly smysl a byly využitelné. Bylo by nesmyslné, aby trasa končila někde uprostřed pole bez návaznosti na další silniční síť. Tady by se jednalo o úsek od MÚK Mohelnice - Jih k MÚK Mohelnice - Sever, kde by návaznost byla na novou trasu I/44 (SPMV) a původní I/35 krátkou přeložkou. Bez tohoto úseku D35 se právě nemůže stavět ta I/44.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Aram96 »

Nechci to zakřiknout, ale ono to snad vypadá, že někdo z ŘSD to tady čte :D
MÚK Maletín - vrácena (+ vypuštěna MÚK Mikuleč u jiného úseku, mnohem méně potřebnější) :ok: ,
MÚK Mohelnice-sever - doplněna vratná rampa, aby nemuseli všichni Brňáci do Jeseníků přes kruháč :ok: :ok: resp. ne že by to bylo nezbytné z hlediska intenzit, ale křížení dvou dálnic bychom si snad mohli dovolit bez kruháčů.

Že vypadne odpočívka, bylo bohužel očekávané, info a důvody přinášel Martin z Ostravy. Snad se najde náhradní místo. Jedna malá odpočívka, mezi MÚK Staré město a Mohelnice-sever je potřeba a i kilometrově pro samotnou D35 se bude velmi hodit. Byla zrušena řekl bych až z byrokratických důvodů, tudíž doufám, že mají náhradní řešení nebo je alespoň reálné to někde postavit. :kladivo:
Suma sumárum .. já snad začnu věřit, že je snaha dohánět projekty k dokonalosti :) :ok:
pinus
Příspěvky: 202
Registrován: 22.3.2010 5:01:35

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od pinus »

Nájezd ze stávající I35 od západu na D35 směr Olomouc neexistuje, protože by tam stejně nikdo nejezdil? A když náhodou projede, tak může projet přes pět kruhových objezdů a napojit se na Mohelnice-jih? Je mi jasné, že v těch kopcích na západ od Mohelnice moc lidí nebydlí, ale co třeba I35 jako objízdná trasa, když se něco stane na dálnici?
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Zas bych to nedramatizoval, pojede "jen" přes dva kruháče - pod dálnici je podjezd.
Myslím, že na mimořádnosti to stačí, vratná rampa přímo v MÚK by nebyla o moc kapacitnější vzhledem k jejímu možnému poloměru.
R48 -> D48 se podařilo!
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Aram96 »

Aha, tak už jsem to zakřiknul :lol:
Přiznám se, že absence napojení I/35 na D35 v přirozeném směru, tj. na Olomouc, jsem si nevšiml. Před změnou bylo nebo nebylo ? To mi přijde škoda. Co brání tomu vést z OK v MÚK Mohelnice-sever výjezd a připojit ho k té velké rampě I/44>D35 OL. ? :)
S tím malým počtem aut z tohoto směru nevím .. Olomouc-Moravská Třebová zůstane na I/35 právě tady od té křižovatky, ne ? Nebo bude rychlejší jet po D35 až do MÚK Staré město a pak zpátky do MT ? To těžko, si myslím ..
Odpovědět

Zpět na „D35“