D35 Staré Město - Mohelnice

Hradec Králové – Moravská Třebová – Mohelnice – Olomouc – Lipník nad Bečvou
Odpovědět
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Napište podnět/dotaz na ŘSD, trošku ty mimikry pošťouchnout. ;-)
R48 -> D48 se podařilo!
petsheny
Příspěvky: 331
Registrován: 25.12.2015 23:55:14
Bydliště: u Zubatých žab

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od petsheny »

tak jsem ten podnět na ŘSD poslal, uvidíme co odpoví.
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od vodouch2000 »

Když jsem psal onehdy na ŘSD já (ohledně jiné záležitosti), nestalo se vůbec nic, ani odpověď nepřišla. Takže asi tak.
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od kik »

Tohle jsem našel Dopravním webu - celkem zajímavá a rozumná úvaha o nutnosti D35 mezi Starým Městem a Mohelnicí - http://dopravni.net/silnice/19732/o-tre ... more-19732.
Dá se s tím samozřejmě nesouhlasit, ale autor vcelku rozumně argumentuje.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od theodor less »

kik píše: Dá se s tím samozřejmě nesouhlasit, ale autor vcelku rozumně argumentuje.
Argumentační faul: až se modernizuje D1, auta z D35 se tam zase vrátí.
A co třeba: Až se dostaví D35, odvede část aut, která jezdí po D1.
Japao Joe
Příspěvky: 1040
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Japao Joe »

Je to pěkné povídání, ale tipnul bych si, že autor žije někde v Praze nebo Brně. Jeho pohled na dopravu čechy-morava je strašně zúženej. Sám uvidí až se odstraní špunt HK (otevřou úseky Opatovice-Ostrov) jak se skokově na I-35 zvětší provoz.
Jirka95
Příspěvky: 290
Registrován: 27.8.2014 12:39:31

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Jirka95 »

kik píše:autor vcelku rozumně argumentuje
Myslím že argument o moderních parametrech současné silnice mezi Svitavami a Mohelnicí každý odsoudí po jedné jízdě v zimě. Jel jsem tam před měsícem v chumelenici s padající námrazou a byla to vcelku řidičská vysoká škola. Jistě, asi se dala silnice stavět už tehdy v polovičním profilu dálnice, ale 3,5km tunel by v té době nikdo neprosadil. Dnes naprosto všechny kamiony od Liberce - Ústí - Plzně (a Německa) jezdí na Moravu přes D1. Po dostavbě obchvatu Hradce který již má stavební povolení se tam provoz opět razantně zvedne a kapacitně nebude stačit vůbec (stejně jako D11 u Prahy a průjezd Prahou bez 511.

Ještě mě napadlo. Jak velké problémy dnes dělá fakt, že D1 nemá "použitelnou" objízdnou silnici. Tady pokud se stane cokoliv, na příklad bude potřeba zavřít tunely pro údržbu nebo nehodu, mají v celku parádní náhradu.
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Martin96 »

Jirka95: D1 má objízdnou trasu fakticky jen v úseku Jihlava - Brno. Praha - Jihlava bohužel ne, taky to tam teď stálo... Šlo by to objet po D11 a I/38, ale to je pro ty, co dojíždějí do jižních částí Prahy a dále na jih, dost velká zajížďka právě třeba i díky absenci 511.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Lenny »

Dá se jet po II/112 Benešov - Pelhřimov a dále po II/602 do Jihlavy. Možností je spousta.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
davidb
Příspěvky: 522
Registrován: 19.4.2018 21:38:53
Bydliště: Vratimov

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od davidb »

Cituji: "Zásadní otázkou tedy je, jestli opravdu potřebujeme z Čech na Moravu 2 dálnice shodné kapacity a shodného technického provedení, z nichž jedna převádí dopravní zátěž 40 000 vozidel denně a druhá jen 10 000 vozidel denně, tj. přibližně pouze ¼ běžné dálniční frekvence."

Podle mne bude po dostavbě D35 rozložení třeba 30 000 na 20 000- a třeba i v neprospěch D35.
Prakticky každému z MSK a OL kraje bude výhodnější použít D35.
D1 zůstane tak pro ZL a JM kraj.
A tranzit si vyberte.

Při porovnání trasy Olomouc - Praha je výškový profil po D1 2280 metrů a po D35 (ve stávajícím provedení) 1085 m. A to ještě klesne, protože bude vybudován tunel.
Tudíž dopravně rozhodně levnější trasa.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Aram96 »

S tím výškovým profilem, to je docela rozdíl velký no. Ten poměr těch aut ... řekl bych, že na D35 klidně bude 20-25 tis. mezi Svitavami a HK, ale na Svitavy-Mohelnice asi tolik ne, ale na D1 k tak velkému poklesu nedojde. Protože aut, která jedou právě Ostrava/Olomouc-Praha ... to budou z převážné většiny kamiony, které míří dál do Německa například nebo přímo do Prahy. Osobních aut tam tolik nebude, velká část aut na D1 míří z Prahy do Brna nebo na D2/D52 a podobný počet aut zase míří z těchto dálnic na Ostravu po D1.
Ale těch projíždějících aut na úseku Praha-Olomouc zase nebude tolik, aby to odvedlo 10 000 aut z D1, si myslím. Pokud se připojují/odpojují někde na D1 dříve/později, tak stejně budou muset využívat D1, což bude velká část OA.
davidb
Příspěvky: 522
Registrován: 19.4.2018 21:38:53
Bydliště: Vratimov

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od davidb »

Já si naopak myslím, že hlavně pro kamiony na trasy PL(SK)-Ova-Ol do Prahy a klidně i dál bude D35 rozhodně výhodnější. Ten výškový profil jim hodně pomůže v průměrné spotřebě.
Houdini
Příspěvky: 277
Registrován: 10.2.2011 9:42:32

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Houdini »

Autor Ing. Tomáš Tužín byl Přerovským zastupitelem za Stranu Zelených. Což vysvětluje mnohé.
Zejména "zamlčení" takových skutečností, jako je polská dálnice S3 (Balt/Berlín), D35 až do Žitavy (když tak chválí přestavbu silnic z 19. století) a D43/44 (Brno - Šumperk) = tolik k výhledovým intenzitám přes 30 tisíc v úseku Staré Město - Mohelnice
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od kik »

Já se tam snažil přidat příspěvek právě o problémech hlavně v zimě v úseku Mohelnice - Mor. Třebova a další argumenty, ale nějak se mi to nepovedlo díky problémům na straně webu. A navíc - jak tady zaznělo - se na D35 přesune po dokončení úseku Opatovice - Ostrov dost velká část tranzitu, který dnesk jezdí po D1, protože se odstraní špunt v Hradci.
jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od jeni013 »

S každým otevřeným úsekem bude ta trasa lukrativněší především pro NAD. Té je totiž jedno, jestli jede 90 po silnici nebo dálnici, ale spotřeba, cena mýta, doba jízdy - tu řeší intenzivně. A to hraje pro D35 už dnes (o cca 20 km méně, 60% mýto na I. třídě, +- 15 min k dobru - i víc, protože D35 je propustnější).
Už po dostavbě kolem Hradce to bude o 40km kratší a půl hodiny rychlejší. A to bude problém pro IAD, protože čím více kamionů, tím horší propustnost na silničním úseku. Takže pro IAD bude výhodnější pořád Brno. Po konci modernizace bude dobře sjízdný úsek Praha - Brno, a snad již dokončený obchvat Přerova, jenže taky se snad začnou rekontuovat křižovatky na jihu Brna, nedejbože rozšíření na 6-ti pruh, takže stabilnější jízda bude zase severem.

Mimochodem v nejslabších úsecích (intenzit) má D1 i I/35 podobný poměr IAD a NAD cca 1/3. Ve zmíněném článku autor argumentuje úsekem VM - Rožnov, který je ale jakž takž sjízdný jen díky tomu že tento poměr je 1/6 (jezdí tu o polovinu NAD méně).

Myslím si tedy, že propojení Čechy - Morava dvě kapacitní dálnice potřebuje. I když se dá souhlasit, že nejméně potřebný úsek je ze Svitav do Mohelnice (je nejmodernější), z výše uvedených důvodů se bude i na tomto úseku zvyšovat potřeba nové komunikace.

P.S .: Tak markantního rozdílu ve výškovém profilu jsem si nikdy nevšiml
davidb
Příspěvky: 522
Registrován: 19.4.2018 21:38:53
Bydliště: Vratimov

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od davidb »

jeni013 píše:P.S .: Tak markantního rozdílu ve výškovém profilu jsem si nikdy nevšiml
D1- https://mapy.cz/s/3hsJr
D35 - https://mapy.cz/s/3hsK5
Vpravo dole je výškový profil.
davidb
Příspěvky: 522
Registrován: 19.4.2018 21:38:53
Bydliště: Vratimov

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od davidb »

Litomyšl - Praha (přes HK) je 165 km = stoupání 550 m, klesání 650 m.
Velké Meziříčí - Praha je 155 km = stoupání 1500 m, klesání 1720 m.
Velký kopec je i kolem Mnichovic, to už vede D11 po nížině.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Lenny »

Hold příčná údolí Sázavy, Blanice, Střechovského potoka a Želivky udělají svoje.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od jeni013 »

Ten nástroj znám, jen jsem to nikdy nepostřehl při jízdě. Ta dálnice opravdu zkresluje terénní zlomy. Což jen potvrzuje, že i když se zdá ten úsek nepotřebný, tak změna parametrů na dálniční výrazně zlepší plynulost průjezdu.
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Trupman »

Protože málokdo přemýšlí nad cestou Praha-Olomouc jako nad celkem. Zatímco na D1 skáčete nahoru a dolů celou trasu z Prahy do Brna a i dál do Olomouce je to přes (menší) kopečky, tak severní trasa je z většiny placka, akorát všechny ty velehory mezi Čechami a Moravou si řidič pořádně vyžere na krátkém úseku mezi Litomyšlí a Mohelnicí. A to stojí za to.
Až budou tunely, tak D35 bude prakticky rovinka, aspoň v porovnání s D1. Z tohoto pohledu pro ND jednoznačně lepší trasa. Ta stoupání udělají na spotřebě hodně.

Mapy.cz mají pěknou mapovou vrstvu "zeměpisná" s výrazným barevným výškopisem. Kdo zapomněl výškové poměry v Česku, tady si je může snadno připomenout.

K p. Tužínovi - někteří jej tady už kádrují jako ekofanatika a z jedné informace dokážou udělat hromadu předsudků. Znám jen jeho názory z internetových diskuzí. Často jsou neotřelé, někdy provokativní, je vidět, že dopravě rozumí a na rozdíl od jiných nad ní dokáže i přemýšlet. Rozhodně to není "třetí patrik" (druhý je jistý lynx).
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
davidb
Příspěvky: 522
Registrován: 19.4.2018 21:38:53
Bydliště: Vratimov

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od davidb »

Trupman píše: Až budou tunely, tak D35 bude prakticky rovinka, aspoň v porovnání s D1. Z tohoto pohledu pro ND jednoznačně lepší trasa. Ta stoupání udělají na spotřebě hodně.
Nejen se spotřebou, ale také hrozby sněhových srážek se rapidně zmenšují.
D35 bude mít nad 400 m.n.m minimálně trasy (ještě část v tunelech), kdežto u D1 je to tak odhadem 60 - 70%.
jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od jeni013 »

Trupman píše:...Mapy.cz mají pěknou mapovou vrstvu "zeměpisná" s výrazným barevným výškopisem. Kdo zapomněl výškové poměry v Česku, tady si je může snadno připomenout...
Navíc je zde v zoomu 13 výrazněji zakreslena většina plánovaných dálnic stejně jako v turistické.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od theodor less »

Trupman píše: K p. Tužínovi - někteří jej tady už kádrují jako ekofanatika a z jedné informace dokážou udělat hromadu předsudků. Znám jen jeho názory z internetových diskuzí. Často jsou neotřelé, někdy provokativní, je vidět, že dopravě rozumí a na rozdíl od jiných nad ní dokáže i přemýšlet. Rozhodně to není "třetí patrik" (druhý je jistý lynx).
Ke světonázorům se neumím a nechci vyjadřovat. Tak spíše k odborné stránce věci. Vím že výše zmíněný pán je odborníkem na železnici, to znamená na ty dopravní stavby, kde PODÉLNÝ PROFIL hraje zásadní roli. "Odhalením" výškových poměrů na D35 jste ho nechtěně zasáhli na citlivém místě.
ventus
Příspěvky: 27
Registrován: 28.4.2009 20:02:35

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od ventus »

Shodou okolností jedu z Ostravy severní trasou, absolovovali jsme traktor i 40ku v Hřebečském tunelu !!
Pro dopravu PHA - OL, OVA nebude po dostavbě D35 D1 alternativou, délka, pohodlí, citlivost na počasí. Poptávka je potlačena průjezdem Pardubicemi i vesnicemi do VM.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: D35 Staré Město - Mohelnice

Příspěvek od Sosa »

Největší skok v provozu bude po dostavbě úseku do Ostrova. Zmizí spousta omezujících vesnic a městeček. Po té zůstane jen Stradouň, VM, Hrušová, Litomyšl, M Třebová a Mohelnice. To už bude od Olomouce výrazně časově a kilometricky blíž než přes D1.
Odpovědět

Zpět na „D35“