D35 Staré Město - Mohelnice
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 Staré Město - Mohelnice
Vizualizace opravdu pomáhají. Bez nich si fakt většina lidí neumí představit, jak to bude vypadat, až kolem jejich vesnice či až za další vesnicí povede dálnice. Protože jinak stačí pár hysterických křiklounů, kterým stačí jen zvolat pár set metrů kolem našich domů povede dálnice. To je hrůza. Ale už si nezjistí (a víceméně bez vizualizace či znalostí se vyznat v projektech), že ta dálnice povede za kopcem, za lesem, v zářezu apod. U nás v Trutnově vizualizace dokázala lidem, že opravdu nezbourají půlku Poříčí a že přes něj nepovede žádný ala Negrelliho viadukt.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D35 Staré Město - Mohelnice
No ale nedávalo by smysl to lidem ukazovat před tím, než se třeba stanoví trasa v rámci ÚR? Tohle je podle mě už s křížkem po funuse, řeknu-li to hezky česky. Trasa je daná, projekt taky. Co s tím ty lidi můžou udělat teď? Nic. Jen uvidí, jak to bude vypadat. A zrovna tady se třeba leta letoucí řešila ta podvarianta u Krchleb. Tam by třeba mělo smysl lidem ukázat, co která varianta přinese/vezme. Proti vizualizacím nic nemám, ani je nepovažuji za vyhozené peníze, protože většina ze staveb v příštích 30 letech ani nebude zahájena... Ale jako argument pro debatu s místními, kteří budou stavbou dotčeni? Tak to jako fakt ne...
Re: D35 Staré Město - Mohelnice
To není můj argument, ale přímý účel těch vizualizací. Vezměte si kolik změn se muselo udělat v DÚR D0 511. Tolik, že z toho až musela vzniknou nová vizualizace. Ono ne každý starosta nebo divák si v sále při veřejném projednání umí přečíst projektovou dokumentaci a technické výkresy. A už vůbec ne si takovou mega stavbu z nějakého papíru představit.
Re: D35 Staré Město - Mohelnice
Tak v tomto případě musím uznat svůj omyl, protože tato stavba ještě ani nemá ÚR, takže to smysl dává.
Re: D35 Staré Město - Mohelnice
Tahle vizualizace jen potvrzuje to, že záměr odpočívky někde u Křemačova byl správný, nikde jinde na trase to nejde, žádná obec úplně blízko, akorát podělané MV to zatrhlo kvůli naprosté banalitě
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: D35 Staré Město - Mohelnice
Tak jsme se konečně dočkali. 3+3 mile překvapila, snad jen mě zarazil průtah obcí Řepová. Je jen otázkou, jak to zdejší obyvatelé poberou, zda stylem nejmenšího odporu, nebo naopak stylem Havránková...
Takhle by do budoucna ŘSD mohla udělat vizualizaci všech nedokončených úseků dálniční sítě u nás (třeba D6 u Karlových Varů, D55 u Břeclavi nebo D49 za Lípou na hranice se Slovenskem).
Takhle by do budoucna ŘSD mohla udělat vizualizaci všech nedokončených úseků dálniční sítě u nás (třeba D6 u Karlových Varů, D55 u Břeclavi nebo D49 za Lípou na hranice se Slovenskem).
Re: D35 Staré Město - Mohelnice
Souhlasím s tím, že 3+3 tady vypadá moc dobře, akorát mohla být možná v levém profilu protažena až k MÚK Mohelnice Sever.
OT: D6 už od Varů vizualizaci má - i když myslím už 5 let starou.
OT: D6 už od Varů vizualizaci má - i když myslím už 5 let starou.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: D35 Staré Město - Mohelnice
To ano, ale nejsou tak podrobné, jako ty, co dělá ŘSD v současnosti. Třeba i tento úsek (Staré Město - Mohelnice) už měl v minulosti jednu vizualizaci. Tahle je ale podstatně podrobnější a člověk hned lépe ví, kudy dálnice povede.Sauce píše:Souhlasím s tím, že 3+3 tady vypadá moc dobře, akorát mohla být možná v levém profilu protažena až k MÚK Mohelnice Sever.
OT: D6 už od Varů vizualizaci má - i když myslím už 5 let starou.
Re: D35 Staré Město - Mohelnice
A k čemu ? Já se spíš divím, že jsou 3 pruhy v klesání až tak dalekoSauce píše:Souhlasím s tím, že 3+3 tady vypadá moc dobře, akorát mohla být možná v levém profilu protažena až k MÚK Mohelnice Sever.
Jinak ty rozšířené krajnice v místech zárubních zdí, to je kvůli větší vzdálenosti provozu od zdi a tudíž "vyšší bezpečnosti" nebo kvůli čemu ?
Jinak jsem rád a je to podle mě už poznat, že příprava je pozadu a tento úsek vypadá celkově moderněji pojatý, než některé úseky jiných bývalých eRek, které jsou od pohledu ještě docela zastaralé. Namátkou ty stoupáky, délky připojovacích pruhů, protihluková opatření příp. vegetace A vlastně celá MÚK s I/44, která se ladila nejspíš ještě minulý rok a za mě se dovedla k dokonalosti (což když řeknu o MÚK já, tak to už musí být ) Škoda, že se po tom 6-pruhu projedeme až za 8 let a to kdoví
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: D35 Staré Město - Mohelnice
Bude ještě pár let trvat, než se kopne do země, ale i tak si říkám - proč ŘSD tento úsek nerozdělila na dva (tj. Staré Město - Mohelnice před MÚK Mohelnice sever a např. Mohelnice obchvat s MÚK Mohelnice sever a jih). I takto krátký úsek by Mohelnicím pomohl a nejen to, nemusela by kvůli tomu stát S44 směrem na Zábřeh, kde je realizace D35 nutnou podmínkou pro výstavbu.
Snad správě Olomouc pak dojde, že bude potřeba modernizovat i stávající úsek směrem na Olomouc (ideálně 3+3 od M-sever po OC-Slavonín), ale to už je diskuze k sousednímu vláknu.
Snad správě Olomouc pak dojde, že bude potřeba modernizovat i stávající úsek směrem na Olomouc (ideálně 3+3 od M-sever po OC-Slavonín), ale to už je diskuze k sousednímu vláknu.
Re: D35 Staré Město - Mohelnice
Ale to je v plánu, vytáhnuto z letáku:Martin96 píše:Bude ještě pár let trvat, než se kopne do země, ale i tak si říkám - proč ŘSD tento úsek nerozdělila na dva (tj. Staré Město - Mohelnice před MÚK Mohelnice sever a např. Mohelnice obchvat s MÚK Mohelnice sever a jih). I takto krátký úsek by Mohelnicím pomohl a nejen to, nemusela by kvůli tomu stát S44 směrem na Zábřeh, kde je realizace D35 nutnou podmínkou pro výstavbu.
Snad správě Olomouc pak dojde, že bude potřeba modernizovat i stávající úsek směrem na Olomouc (ideálně 3+3 od M-sever po OC-Slavonín), ale to už je diskuze k sousednímu vláknu.
Prioritu by měl mít obchvat Mohelnice s navazujícím napojením související stavby obchvatu Libivé (stavba „I/44 Mohelnice–Vlachov“). Následně bude řešen zbytek dálnice D35 směrem na západ
kolem Maletína ke Starému Městu.
Re: D35 Staré Město - Mohelnice
Vzhledem k tomu, že u SM-Mohelnice už je hotový čistopis DUR (doufám, že se ještě v 2020 požádá o UR) a obchvat Líbivé se teprve DUR dělá, řekl bych, že by tohle bylo kontraproduktivní to zase rozdělovat a mít bordel v dokumentacích. Jediné, co by připadalo v úvahu pro urychlení (více jak rok to ale stejně neurychlí), tak to udělat podobně jako kousek D48 s Palačovskou spojkou, čili ten kus D35 obchvatu Mohelnice tendrovat a stavět s obchvatem Líbivé. Spíš bych řekl, že na to rozdělení již dnes není důvod a nejsem toho vůbec fandou. Navíc to nekoresponduje s myšlenkovými pochody MD stavět celý zbytek D35 přes PPP.Martin96 píše:Bude ještě pár let trvat, než se kopne do země, ale i tak si říkám - proč ŘSD tento úsek nerozdělila na dva (tj. Staré Město - Mohelnice před MÚK Mohelnice sever a např. Mohelnice obchvat s MÚK Mohelnice sever a jih). I takto krátký úsek by Mohelnicím pomohl a nejen to, nemusela by kvůli tomu stát S44 směrem na Zábřeh, kde je realizace D35 nutnou podmínkou pro výstavbu.
Snad správě Olomouc pak dojde, že bude potřeba modernizovat i stávající úsek směrem na Olomouc (ideálně 3+3 od M-sever po OC-Slavonín), ale to už je diskuze k sousednímu vláknu.
PS: je to ta Mohelnice, takže by "pomohl Mohelnici"
A jinak bych řekl, že 3+3 na D35 je opravdu předčasné, pokud by se měl ten úsek Mohelnice-Olomouc opravdu někdy modernizovat, čili dodělávat odstavné a především komplet všude připojovací/odbočovací pruhy, tak tam, kde se bude hýbat s tělesem, tak jsem pro rezervu v SDP na 6-pruh a max nově stavěné mosty připravit už na 6-pruh. Stavět 6-pruh je v těchto místech dost zbytečné, bych řekl, ten přesun z D1 na D35 nebude zdaleka tak markantní, jak pořád politici apod. tlachají a nová S44 novou dopravu žádnou nepřitáhne a Jeseníky se poměrně radikálně vylidňují, takže tady podle mého nemá 6-pruh moc šancí.
Re: D35 Staré Město - Mohelnice
Nepodceňuj ten přesun D1->D35
o kolik to bude kratší na relaci Ostrava-Praha (obdobně i Olomouc->Praha) a to ber že tu může přibýt i relace Prostějov či Přerov směr Praha
Nadto nebude hotová D43 takže i Brno-Hradec Králové přes D35 bude ke zvážení
Souhlasím jen s tím I/44 - tam by ke změně došlo jen kdyby se udělaly obchvaty na trase Šumperk-PL a o žádném co by se byť jen ve studii připravoval nevím.... A to by ještě museli pracovat Polaci na obchvatech Glucholaz a Nysy.....
o kolik to bude kratší na relaci Ostrava-Praha (obdobně i Olomouc->Praha) a to ber že tu může přibýt i relace Prostějov či Přerov směr Praha
Nadto nebude hotová D43 takže i Brno-Hradec Králové přes D35 bude ke zvážení
Souhlasím jen s tím I/44 - tam by ke změně došlo jen kdyby se udělaly obchvaty na trase Šumperk-PL a o žádném co by se byť jen ve studii připravoval nevím.... A to by ještě museli pracovat Polaci na obchvatech Glucholaz a Nysy.....
Re: D35 Staré Město - Mohelnice
Ja si myslim, ze uz po dokonceni Opatovice - Ostrov se mozna bude hodne lidi divit.Nepodceňuj ten přesun D1->D35
Re: D35 Staré Město - Mohelnice
Já s markantním přesunem z D1 na D35 souhlasím.
Už jsme to tady někde řešili.
Nejde ani tak o km a minuty, ale po D1 je mezi Olomoucí a Prahou převýšení 2360 metrů nahoru i dolů, po D35 je to 1190! A to teď. Dálnice povede tunelem, tudíž to ještě klesne.
Což je pro kamiony sakra rozdíl a hlavně v zimě. D1 100 km přes Vysočinu ve výšce nad 400 m n. m. Po D35 to pak prakticky nad 400 m n. m. vůbec nebude.
Už jsme to tady někde řešili.
Nejde ani tak o km a minuty, ale po D1 je mezi Olomoucí a Prahou převýšení 2360 metrů nahoru i dolů, po D35 je to 1190! A to teď. Dálnice povede tunelem, tudíž to ještě klesne.
Což je pro kamiony sakra rozdíl a hlavně v zimě. D1 100 km přes Vysočinu ve výšce nad 400 m n. m. Po D35 to pak prakticky nad 400 m n. m. vůbec nebude.
Re: D35 Staré Město - Mohelnice
Jo jo.jozka píše: Ja si myslim, ze uz po dokonceni Opatovice - Ostrov se mozna bude hodne lidi divit.
Pak už to bude bez dálnice pouze 80 km.
Re: D35 Staré Město - Mohelnice
Chlapi, vidíte to trochu opačně než já. Já bych řekl, že dostavěný úsek Opatovice-Ostrov zajistí PRÁVĚ ten největší přesun. Otevírání dalších úseků už způsobí spíše menší přesuny a spíše bych řekl osobních aut. Každopádně na Mohelnice-OL bylo v roce 2016 bajvočko 20 tisíc aut, samozřejmě kromě předměstských úseků. I kdyby se přesunulo 10 tisíc (v což nevěřím) tak je to pořád na dlouhou dobu ok. A nezapomínejme na 0136, ta celou D1 dost ještě zatraktivní oproti D46.
Ale samozřejmě nedokážu odhadnout nárůst nové regionální dopravy, který dálnice pravděpodobně nějaký vytvoří, a tudíž celkové intenzity ještě vzrostou, nicméně to už není o přesunu D1 a hlavně v této lokalitě není ani moc odkud tu dopravu vytvářet. Určitě něco vytvoří úsek tohoto tématu nebo kompletní I/44, především tedy Bludov, ale pořád to nepůjde nad 10 tisíc.
Výhodou je, že snad budou všechny tyto stavby hotovy, než se začne chystat modernizace Mohelnice-OL, tudíž se bude dát rozhodovat podle aktuálních intenzit.
Ale samozřejmě nedokážu odhadnout nárůst nové regionální dopravy, který dálnice pravděpodobně nějaký vytvoří, a tudíž celkové intenzity ještě vzrostou, nicméně to už není o přesunu D1 a hlavně v této lokalitě není ani moc odkud tu dopravu vytvářet. Určitě něco vytvoří úsek tohoto tématu nebo kompletní I/44, především tedy Bludov, ale pořád to nepůjde nad 10 tisíc.
Výhodou je, že snad budou všechny tyto stavby hotovy, než se začne chystat modernizace Mohelnice-OL, tudíž se bude dát rozhodovat podle aktuálních intenzit.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 Staré Město - Mohelnice
Z centra Prahy určitě. Už nyní navigace dává nabídku buď klasicky po D1 anebo variantu po D11 a D35. Rozdíl je zhruba 10 minut, ale vzdálenostně o cca 20 km kratší. Protažení D35 do Ostrova cestu ještě o nějaký kilometr zkrátí a čas už bude kratší než po D1, takže mnohé navigace budou severní trasu upřednostňovat. Tedy dokud se D1 nedokončí kolem Přerova, pak bude mít D1 možná znovu navrch Doufejme, že ne nadlouho.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D35 Staré Město - Mohelnice
Opatovice-Ostrov ubere asi 10km, ale casove strasne moc. Ted planovac pise 42km/35 (haha)-50 minut. Za jak dlouho ujedete po dalnici 33km? Za 15 minut? No dobre kousek bude po jednicce, tak at nezeru, 18 minut? Ja si myslim, ze s timhle uz D1 nikdy nebude moct bojovat. Tim spis az (kdyz) se zlikvideuji dalsi spunty na trase, zejmena Litomysl a Vysoke Myto. A jakmile do toho zapojite dopravu, ktera nemuze (nechce) valit 140 tacho (kamiony, osobaky s privesy, nektere dodavky), bude preliti na D35 jednoznacne. Tim spis az se zase vrati normalni zimy. A ty se Greta neGreta vrati.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D35 Staré Město - Mohelnice
Pro mě je severní trasa jasná volba, trochu problém je s D11 po Poděbrady, která to už nedává a je to někdy větší pruda než na D1. Aktuálně ale jezdím po D1, protože cesta od D11 po Moravskou Třebovou je pro mě aktuálně nad mé síly. Až bude D35 končit před VM, tak to bude jiné.
Navíc severní trasa půjde strmě nahoru po zahájení rozšíření D1 u Brna, kdy tam budou velkou část dne kolapsy a asi budou menší než v Litomyšli a VM dohromady.
Navíc severní trasa půjde strmě nahoru po zahájení rozšíření D1 u Brna, kdy tam budou velkou část dne kolapsy a asi budou menší než v Litomyšli a VM dohromady.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D35 Staré Město - Mohelnice
Já tady vůbec nezpochybňoval, že bude D35 od Lipníka lepší trasa, to jednoznačně bude. Už kvůli průjezdu Brnem a výškovému profilu. I já jsem takhle už jel, to zase kvůli modernizaci. Nicméně bych řekl, že dopravy, která jede od Lipníka až do Prahy nebo na Plzeň nebo Ústí není v rámci celkových intenzit na D1 nic závratného. Nebo tato čísla lze někde vyčíst ? Jde spíše o to, že převážná část dopravy najíždí někde “po cestě” a proto je pro ně ta trasa daná už nyní, nehledě na dostavěnou D35 nebo 0136.
Naposledy upravil(a) Aram96 dne 29.9.2020 20:43:27, celkem upraveno 1 x.
Re: D35 Staré Město - Mohelnice
Rozšíření D1 u Brna... Tak to si ještě chvíli počkáme - leták, neleták. Tam bude ještě boj ! JPP.
Re: D35 Staré Město - Mohelnice
To víte, na D1 jsou stoupací pruhy pro pomalá vozidla, kam jezdí snad všechny kamiony automaticky, ač tam většinou nemají co dělat. Takže slušná část úseku po Jihlavu má vlastně tři pruhy. To D11 je na placce, kde si každý myslí, že mu ten jeho tírák frčí jak dráha, a ono ejhle, pár kilometrů to stejně trvá... Ale pokud se nepletu, má být D11 v uspořádání 3+3 až po exit 42 už v roce 2029, takže to máme za pár, že?Martin z Ostravy píše:Pro mě je severní trasa jasná volba, trochu problém je s D11 po Poděbrady, která to už nedává a je to někdy větší pruda než na D1.
Re: D35 Staré Město - Mohelnice
především se zdá, že se D35 dočkáme dříve než okruhu Prahy
takže z Proseka,Kbel, Letňan, Č.Mostu... do Brna bude lepší jet D11+D35+D43
než hodinu skákat Prahou a dvě až pět hodin na modernizované D1
( protože až bude výše uvedená možnost, bude se D1 opět modernizovat )
jinak s provozem na D11 souhlas, v pátek se závody kamionů konaly až někam po Žiželice...
takže z Proseka,Kbel, Letňan, Č.Mostu... do Brna bude lepší jet D11+D35+D43
než hodinu skákat Prahou a dvě až pět hodin na modernizované D1
( protože až bude výše uvedená možnost, bude se D1 opět modernizovat )
jinak s provozem na D11 souhlas, v pátek se závody kamionů konaly až někam po Žiželice...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: D35 Staré Město - Mohelnice
Plus cokoliv, co pojede z D8 a jejiho okoli.takže z Proseka,Kbel, Letňan, Č.Mostu... do Brna bude lepší jet D11+D35+D43