D35 obecně + aktuální stav
Re: R35 - Aktuální stav
S problematikou D47 a R48 se tohle srovnávat nedá. V případě R35 EU už připustila možnost kofinancování - už jen díky tomu, že R35 bude minimálně součástí doplňkové transevropské sítě. Navíc R35 slouží úplně jinému účelu. Osobně nemám problém věřit tomu, že do 2020 budeme jezdit až za Ostrov (I/17).
Re: R35 - Aktuální stav
Kolik by asi mohl stát úsek Opatovice (estakáda) - Časy ?
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: R35 - Aktuální stav
Od Mohelnice nebo HK...?mapman píše:S problematikou D47 a R48 se tohle srovnávat nedá. V případě R35 EU už připustila možnost kofinancování - už jen díky tomu, že R35 bude minimálně součástí doplňkové transevropské sítě. Navíc R35 slouží úplně jinému účelu. Osobně nemám problém věřit tomu, že do 2020 budeme jezdit až za Ostrov (I/17).
-
- Autor
- Příspěvky: 6838
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R35 - Aktuální stav
To je nejaka 1/4 trasy mezi HK a Mohelnici. Co zbytek, ve variantach:
1) plati CR
2) plati Brusel
1) plati CR
2) plati Brusel
Re: R35 - Aktuální stav
Dovolím si malé novoroční přání:
Kéž by rozum ráčil v roce 2012 v hlavách našich úředníků opustit myšlenku rozšíření D1 na tři pruhy a prostředky k tomu určené (tuším že něco přes 24 mld CZK) přesunul na stavbu R35.
Kéž by rozum ráčil v roce 2012 v hlavách našich úředníků opustit myšlenku rozšíření D1 na tři pruhy a prostředky k tomu určené (tuším že něco přes 24 mld CZK) přesunul na stavbu R35.
Re: R35 - Aktuální stav
mé novoroční přání je, kéž se podaří dotáhnout co nejdál přípravu R35 opatovice - časy a časy ostrov nejlépe tak, aby příští rok byly vykoupeny všechny pozemky a vydána všechna stavební povolení, aby to ministra dopravy nakrklo uvolnit v roce 2014 dost peněz na stavbu obou úseků
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: R35 - Aktuální stav
Kdyby za ty peníze alespoň ten 3+3 byl, má jít "pouze" o opravu s malým rozšířením, aby se při uzavírce vešlo do jednoho směru uspořádání 2+2. Problém ale je, že bez té opravy se už asi D1 na některých místech rozpadne úplně...Michal R píše:Dovolím si malé novoroční přání: Kéž by rozum ráčil v roce 2012 v hlavách našich úředníků opustit myšlenku rozšíření D1 na tři pruhy a prostředky k tomu určené (tuším že něco přes 24 mld CZK) přesunul na stavbu R35.
Re: R35 - Aktuální stav
Ono to sice vypadá, že to příprava pokračuje pomalu, ale stále pokračuje, není zastavena. Což je důležité. Samozřejmě než se vydá ÚR, než se vykoupí pozemky, než se vydá SP, tak to trvá, to není jak dříve, kdy bylo vyvěšeno Oznámení o zahájení řízení přípustnosti stavby a bylo v něm napsáno, že pokud se majitelé nedostaví má se za to, že souhlasí v vypořádáním svých majetkových práv a po úběhnutí lhůty se začalo stavět....
Minimálně dostavba MÚK Opatovice se do roku 2020 dostaví a s ní i navazující úsek. Před rokem 2020 bude velký finiš na R35.
Minimálně dostavba MÚK Opatovice se do roku 2020 dostaví a s ní i navazující úsek. Před rokem 2020 bude velký finiš na R35.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R35 - Aktuální stav
můžu se jen zeptat, co znamená "velký finiš na R35" ??? tzn. ironie či fakt? myslíš jako Opatovice - Mohelnice komplet??? nebo jen Opatovice časy? přece nejsou peníze na nic, jak je stále v médiích ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: R35 - Aktuální stav
Velký finiš - bude najednou rozestavěn skoro celý úsek mezi HK a Mohelnicí.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R35 - Aktuální stav
Tak tuhle alternativu bych viděl jako velký průšvih.
Vždyť na jedné straně máme SP na stavbu o objemu cca 1,5 mld (estakáda) a na druhé jsme teprve u EIA (Mohelnice - Staré Město). Navíc nejsou peníze.... a co případné problémy úseků, které jsou pozadu ...
Takže: Na kolik může přijít úsek Opatovice - Časy ???
Proč by se nemohlo začít stavět od 2014 a zprovoznit ten úsek v 2017 ???
Vždyť na jedné straně máme SP na stavbu o objemu cca 1,5 mld (estakáda) a na druhé jsme teprve u EIA (Mohelnice - Staré Město). Navíc nejsou peníze.... a co případné problémy úseků, které jsou pozadu ...
Takže: Na kolik může přijít úsek Opatovice - Časy ???
Proč by se nemohlo začít stavět od 2014 a zprovoznit ten úsek v 2017 ???
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: R35 - Aktuální stav
Tvrdím, přijde boom a zase se bude stavět, jak jsme na to byly zvyklý. Rozhodně se tento úsek se bude tlačit a v roce 2020 bude rozestavěn skoro celý.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6838
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R35 - Aktuální stav
S tím, že některé dílčí úseky, již budou v provozu.
Minimálně po Ostrov bude hotovo.
Minimálně po Ostrov bude hotovo.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: R35 - Aktuální stav
Pokud pojde dojet za Ostrov v r. 2020, bude to skvele. Alternativa pro D1 bude castecne na svete. Ale neverim, ze se neco nepokazi.
Re: R35 - Aktuální stav
Omlouvám se, už to tady minimálně jednou proběhlo, ale já pořád nechápu to zaujetí pro Ostrov.
Proč se prioritně neplánuje a nezprovozní trasa Opatovice - Časy ?
Je to nejlevnější, nejrychlejší a má to nejvyšší přidanou hodnotu (eliminuje nesmyslnou zajížďku přes Hradec). Pokud by se mělo pokračovat ve výstavbě dál tak se mi zdá logický celek Ostrov - Litomyšl, protože pokud se postaví úsek Opatovice - Ostrov, chudáci ve Vysokém Mýtě a Litomyšli - to jim přece nemůžou udělat.
Proč se prioritně neplánuje a nezprovozní trasa Opatovice - Časy ?
Je to nejlevnější, nejrychlejší a má to nejvyšší přidanou hodnotu (eliminuje nesmyslnou zajížďku přes Hradec). Pokud by se mělo pokračovat ve výstavbě dál tak se mi zdá logický celek Ostrov - Litomyšl, protože pokud se postaví úsek Opatovice - Ostrov, chudáci ve Vysokém Mýtě a Litomyšli - to jim přece nemůžou udělat.
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: R35 - Aktuální stav
Tomu proč se prioritně neřeší Opatovice-Časy (+ přivaděč k Holicím), také vůbec nerozumím. Podle mě je to v současnosti spolu se stavbou 511 pražského okruhu, zcela bezkonkurenčně nejdůležitější dálniční stavba v ČR a přitom na to nikdo nijak zvlášť nespěchá .... Tato stavba je defacto částečný obchvat HK i Pardubic zároveň, má opravu velkou přidanou hodnotu, zatraktivní značně používání R35 / I35 jako alternativy k D1. Co se týče R35, tak na druhém místě bych řešil obchvat Litomyšle a Vysokého Mýta, nejlépe jako jeden úsek. Pokud budou hotové tyhle dvě stavby - Opatovice-Časy a VM (před)-Litomyšl (za), které mají dohromady cca 40 km, což není zas až tolik, tak už bude tahle trasa pro Olomoucko alternativou k D1. Ty meziúseky okolo Ostrova, Moravské Třebové apod. nejsou ani zdaleka tak podstatné. Tam se jede po stávající silnici docela slušně.bhs píše:Omlouvám se, už to tady minimálně jednou proběhlo, ale já pořád nechápu to zaujetí pro Ostrov.
Proč se prioritně neplánuje a nezprovozní trasa Opatovice - Časy ?
Je to nejlevnější, nejrychlejší a má to nejvyšší přidanou hodnotu (eliminuje nesmyslnou zajížďku přes Hradec). Pokud by se mělo pokračovat ve výstavbě dál tak se mi zdá logický celek Ostrov - Litomyšl, protože pokud se postaví úsek Opatovice - Ostrov, chudáci ve Vysokém Mýtě a Litomyšli - to jim přece nemůžou udělat.
Re: R35 - Aktuální stav
Ale ona se prioritně řeší jen s tím rozdílem, že u stavby Opatovice - Časy došlo k odvolání do ÚR zatímco u Časy - Ostrov prošlo vše hladce. Prostě smůla je že prioritnější stavby jsou napadány mnohem více než ty méně podstatné, proto taky máme ÚRka na hromadu staveb na R6 či R48, aniž by tu byla reálná potřeba realizace.
Re: R35 - Aktuální stav
To odvolání je myslím již staršího data. Je nějaká šance, že by se to mohlo v dohledné době vyřešit ?
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: R35 - Aktuální stav
No oni s tim odvoláním uspěli, byly v tom nějaké chyby, takže se to musí přepracovat.
Re: R35 - Aktuální stav
Spíš bych řek, že ne. Odvolal se nějakej majitel pozemku v Časech a starosta za celou obec Časy, nevim, jestli zrovna těmhle dvoum jde o nějakýho ptáka.
Re: R35 - Aktuální stav
Soustředěný tlak na pokračování přípravy R35 přináší pomalu ale jistě výsledky. Po zveřejnění přepracované dokumentace EIA na úsek Staré Město - Mohelnice počátkem tohoto týdne byl včera (pátek 6.1.) na stránkách EIA zveřejněn posudek dokumentace EIA na prostřední úsek R35 Ostrov - Staré město (z pohledu dopravního úsek mnohem důležitější). U tohoto úseku tak bude po uplynutí lhůty k vyjádření (30 dnů) následovat veřejné projednání a následně vydání stanoviska EIA. V případě, že stanovisko bude souhlasné (lze předpokládat že bude), bude moci Pardubický kraj definitivně stanovit dosud nestabilizovanou část trasy v Zásadách úyemního rozvoje u Litomyšle a ŘSD přistoupí k zadání zpracování dokumentací pro územní rozhodnutí. U úseků Opatovice - Ostrov již začal geologický průzkum pro možnost v roce 2012 zpracovat dokumentace pro stavební povolení.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R35 - Aktuální stav
Lenny, jsem si jist, že ty si nevýmýšlíš. Máš můj velký respekt. Přesto dovol otázku, to je tvůj názor nebo dokonce je zatím nějaká neoficiální informace o skutečných prioritách? DíkyLenny píše:Tvrdím, přijde boom a zase se bude stavět, jak jsme na to byly zvyklý. Rozhodně se tento úsek se bude tlačit a v roce 2020 bude rozestavěn skoro celý.
Re: R35 - Aktuální stav
Omlouvám se, nejsem Lenny, ale zkusím formulovat proč sdílím Lennyho názor, "přijde boom a zase se bude stavět, jak jsme na to byli zvyklý".Michal R píše:Lenny, jsem si jist, že ty si nevýmýšlíš. Máš můj velký respekt. Přesto dovol otázku, to je tvůj názor nebo dokonce je zatím nějaká neoficiální informace o skutečných prioritách? DíkyLenny píše:Tvrdím, přijde boom a zase se bude stavět, jak jsme na to byly zvyklý. Rozhodně se tento úsek se bude tlačit a v roce 2020 bude rozestavěn skoro celý.
V politice se témata která lidi nejvíc tlačí a u váhajících stávají důvodem proč volit raději stranu A těsně před stranou B podle mého názoru cyklicky mění. Teď a příštích pár let to budou možná úspory, důchodová reforma, krize Eura a státní dluh. Ale za 5-10 let to může být třeba regionální nezaměstnanost (nepřímo ovlivněná dopravní dostupností), nebo právě samotné téma dopravy.
Navíc bych čekal zrovna v kapitole dopravní infrastruktura aktivity Evropské Unie vedoucí mimo jiné pro zatraktivnění dálničních staveb propojujících státy Unie. Vše nezávisle na tom, zda budou mít státy vlastní měnu, vyhlásí bankrot, či bude EURO2. A jak tu padlo R35 bude i pro EU prioritou (určitě ne nejvyšší, ale bude aspoň střední...)
Možná se mýlím, ale v roce 2020 si myslím, že většina tahu R35 alespoň mezi HK a OL bude rozestavěná... Nevím zda díky PPP nebo státnímu investorovi, ale bylo by hodně smutné kdyby nebyla alespoň rozestavěná... Mno uvidíme.