Stránka 1 z 20

D35 obecně + aktuální stav

Napsal: 4.5.2009 11:12:58
od Mario
Jak je to nyní s přípravou R35 mezi HK a Mohelnicí? Probíhá nějaká činnost? Pište sem prosím nějaké novinky, až se něco někam pohne...

Re: Aktuální stav

Napsal: 4.5.2009 14:20:39
od martini
DÚR po Ostrov, na zbytek po Mohelnici se snad zpracovává dokumentace EIA...

Napsal: 4.5.2009 15:31:56
od Lenny
MÚK Radelský Mlýn, rekonstrukce - proběhl proces EIA (08/08)
Jičín - Hradec Králové - vydáno soulasné stanovisko MŽP (07/08)
MÚK Opatovice, dostavba estakády - vydáno ÚR, zpracována DSP
Opatovice - Ostrov - vydáno souhlasné stanovisko MŽP, zpracovává se DÚR (08/09), vydání ÚR (06/10)
Ostrov - Vysoké Mýto - vydáno souhlasné stanovisko MŽP, další příprava závisí na výsledném řešení navazujícího úseku
Vysoké Mýto - Staré Město - zveřejněno Oznámení EIA (10/06),
Staré Město - Mohelnice - zveřejněno Oznámení EIA (04/07), dokumentace EIA (původní 06/08, ale ještě nic nebylo zveřejněno)
Křelov - Slavonín 2. stavba - vydáno souhlasné stanovisko MŽP, schválen IZ (2006), proběhl předběžný geotechnický průzkum

Re: Aktuální stav

Napsal: 19.8.2009 21:11:35
od Mario
Byl jsem dnes mrknout na Opatovice, a tam se už finišuje... Vypadá to parádně...

Re: Aktuální stav

Napsal: 19.8.2009 21:17:32
od Martin z Ostravy
Škoda jen, že to vede do nikam a nic moc to neřeší, kéž už by byla celá R35 to by byl luxus 8-)

Re: Aktuální stav

Napsal: 19.8.2009 21:21:56
od Mario
No, já vidím hlavní výhodu v cestování mezi HK a PCE... Pak v tom, že kamiony mohou až do Hradce a vyhnou se těm sjezdům z D11... Jen by chtělo letos zahájit zbývající dva úseky na I/37... Vše mají připraveno, jen aby zas nesáhli na peníze! Ale snad ne, když je to z OPD...

Re: Aktuální stav

Napsal: 20.8.2009 7:32:46
od rumpeak
Kdyby postavily alespoň ten jeden úsek do Časů u Sezemic, tak po I/36 se najede na obchvat Holic a do te Litomyšle už se to nějak zkousne. Odtud je to do Mohelnice už celkem luxus. Ale ten průjezd Hradcem a ty vesnice před Hradcem to je pořád největší průser na trase.

Re: Aktuální stav

Napsal: 20.8.2009 13:15:10
od Mario
Jj, s tim souhlasim, hradci by to hodne ulevilo, nemluve o dobe jizdy... Pardubky by mohly hned delat obchvat. Jinak kdyz bude r35 po ostrov, vic aut zacne jezdit vrchem - hlavne kamionu - kvuli mytu a to pak ty zbyvajici useku budou stat za prd..

Re: Aktuální stav

Napsal: 21.8.2009 10:18:21
od martini
Jistě, pro Vysoké Mýto a Litomyšl je dlouhodobější ukončení u Ostrova nemyslitelné. Musí se zatlačit na přípravu alespoň u těch úseků Ostrov - Janov. Těch zbylých cca 50 km za Litomyšlí už je zkousnutelných...

Re: Aktuální stav

Napsal: 22.8.2009 15:32:41
od viky
martini píše:Jistě, pro Vysoké Mýto a Litomyšl je dlouhodobější ukončení u Ostrova nemyslitelné. Musí se zatlačit na přípravu alespoň u těch úseků Ostrov - Janov. Těch zbylých cca 50 km za Litomyšlí už je zkousnutelných...
A museli by na zbytek I/35 instalovat mýtné brány,aby kamiony tento směr jednoznačně nepreferovaly.

Re: Aktuální stav

Napsal: 22.8.2009 16:24:40
od rumpeak
S tím naprosto, naprosto a ještě jednou naprosto souhlasím. Ale stejně by ho asi preferovali, protože by to tudy bylo kratší a tedy levnější.

Re: Aktuální stav

Napsal: 22.8.2009 17:40:38
od viky
rumpeak píše:S tím naprosto, naprosto a ještě jednou naprosto souhlasím. Ale stejně by ho asi preferovali, protože by to tudy bylo kratší a tedy levnější.
Museli by ho zatížit minimálně stejnou sazbou,jako D1,ale to by bylo nefér... ...jinak jsem pro satelitní mýto pro kamiony a byl by klid.Placení od kilometru jakékoliv komunikace.

Re: Aktuální stav

Napsal: 23.8.2009 8:42:04
od rumpeak
viky píše:Museli by ho zatížit minimálně stejnou sazbou,jako D1,ale to by bylo nefér... ...jinak jsem pro satelitní mýto pro kamiony a byl by klid.Placení od kilometru jakékoliv komunikace.
Pro satelitní mýto jsme snad všichni. I když to samozřejmě my všichni v cenách zboží v obchodech nakonec zaplatíme, ale nákladní doprava prostě patří na vlaky, zvlášť ta tranzitní.

Re: Aktuální stav

Napsal: 23.8.2009 20:00:12
od Mario
Ideální by byla výstavba celé R35 najednou... Mimochodem, kvůli penězům hrozilo pozastavení přípravy výstavby - nevíte o tom něco? Na přípravě by se mělo pracovat, pak když by byly peníze, mohli by hned stavět...

Re: Aktuální stav

Napsal: 23.8.2009 20:23:58
od Lenny
Výstavba R35 najednou nehrozí, půjde postupně, s tím nic nenaděláme.

Zatím na přípravu R35 nejsou potřeba zase tak velké finanční prostředky, ty budou potřeba až na výkupy pozemků, což příští rok asi bohužel nebude.

Re: Aktuální stav

Napsal: 25.8.2009 16:52:12
od bhs
No právě ..... pokud se bude stavět po částech, pak fakt nerozumím tomu, proč Hradec a Pardubice neprosazují to, co již zmínil Rumpeak. Tedy stavět z Opatovic po Časy, ne po Ostrov. Tím, že stojí obchvat Holic, jsou Holice chráněny a před Mýtem je ještě pořád docela dobrý filtr - Ostřetín, Jaroslav a charakter I35 v dané oblasti + samotné Mýto / Litomyšl ... ten tranzit by se nemusel až tak moc zvýšit ... a stávající by se Hradci nebo Pardubkám rád vyhnul

Re: Aktuální stav

Napsal: 25.8.2009 17:15:25
od Lenny
Docela silně nechápu důvody, proč by tomu tak mělo být. Jestli jsem to dobře pochopil, tak jediným důvodem je strach z nasátí tranzitní dopravy?

Re: Aktuální stav

Napsal: 25.8.2009 18:06:57
od bhs
Stačí se podívat, jak bude tranzit na Mohelnici jezdit po zprovoznění R35 do Opatovic. Před Hradec to je "pěkný zoubek", jižní alternativa přes okresky na holický obchvat je trochu rychlejší, ale ... Přitom ten argument, že protažení R35 dál by výrazně postihlo Mýto a Litomyšl mi ve variantě R35 po Časy až tak relevantní nepřipadá. A plánovaná dostavba estakády u Opatovic by mohla být silný impuls pro tuto variantu

Re: Aktuální stav

Napsal: 25.8.2009 18:25:42
od rumpeak
Já si samozřejmě přeji co nejrychlejši výstavbu celé R35 (pro mě má význam právě úsek po Mohelnici, protože odtud pokračuji mimo R35 ve směru Uničov), ale když racionálně zvážím, že ty peníze prostě nejsou, tak mi přijde logické postavit alespoň ten krátký úsek k obci Časy. Severozápadní Morava bude ve směru Praha tak jako tak využívat variantu I/35, ale pokud nebude stát tento kousek, zbytečně se bude tranzitní doprava, která míří úplně někam jinam kumulovat v Hradci.

Re: Aktuální stav

Napsal: 25.8.2009 21:50:14
od viky
At nad tím přemýšlím,jak přemýšlím,tak mně vychází,že by pro kamiony měli zpoplatnit celou I/35,což by alespoň částečně eliminovalo nárůst po postupném zprovozňování R35.Protože severní trasa je z důvodu absence mýtných bran velmi lukrativní i pro zlínský kraj a Slovensko,o olomouckém a ostravském kraji nemluvě.Mýtné brány by alespoň část kamionů "vyhnaly" na D1

Re: Aktuální stav

Napsal: 26.8.2009 20:44:25
od Lenny
Zeptám se na rovinu: "A co je potřebnější než R 35?" Sice ted momentálně se nám snáží media a politici v tlouct do hlavy, že je krize, a nejsou peníze na stavby, ale v horizontu začátku stavby (cca 2011-3), už to tak nebude.

Re: Aktuální stav

Napsal: 27.8.2009 20:04:02
od Mike
ke zpoplatnění, všiměte si, že na trase HK - Náchod jsou mýtné brány i na I.
takže na I/35 by to jistě šlo taky, ale místní dopravci budou řvát nebo okolní obce, kam se přelijí.
to je ten problém mýta a legislativy EU.
dnes jsem stál na křižovatce v Rostoklatech ( s I/12) a projel tam "vláček" polských kamionů naložených AYGy a dalšími poklady z TPCA...
takže tam asi mýtné brány nejsou

Re: Aktuální stav

Napsal: 30.8.2009 10:51:57
od Mario
O víkendu jsem jel z Pardubic směrem na Olomouc, a dost jsem přemýšlel nad tím, kudy budou jezdit auta do Pardubic z R35 od Olomouce... Mezi Pardubicemi a Holicemi je to teď zavřeno, a při průjezdu přes Dašice kde pak má být MÚK Dašice mi přijde tato trasa podstatně výhodnější než jezdit na MÚK Časy. Bude potřeba projet jen přes Dašice, pak Zminný, což zas není nijak dlouhý průjezd obcemi.. Zbývající trasa je v současné době ve velmi dobrém stavu... Obávám se, že tak většina řidičů pojede tudy, což bude kratší, a časově možná také výhodnější... A o obchvatu Dašic se zřejmě vůbec zatím neuvažuje...

Re: Aktuální stav

Napsal: 30.8.2009 20:12:37
od martini
Ano, to je totiž důsledek strategie na každé silničce MÚK, aby to každý neměl na dálnici nedejbože dál jak 2 km, když tu dálnici už musí trpět ve svém okolí. Zrovna v případě R35 bych byl pro výraznou redukci počtu MÚK, neboť současná I/35 je pro obsluhu území dostatečně luxusní. Na R35 by tak dle mě stačily MÚK Rokytno, Časy, Ostrov, Vysoké Mýto sever, Hrušová, Litomyšl střed (s II/358 a II/360 soustava přivaděčů etc.), Lačnov, Staré město, Mohelnice. Došlo by tak k redukci minimálně o 4 MÚK. Mohlo by se to pro případné rozšíření o MÚK připravit, kdyby ji posléze chtěl někdo zaplatit... A to se vyplatí...

Re: Aktuální stav

Napsal: 31.8.2009 9:11:00
od rumpeak
Ta kritizovaná strategie se mi moc líbí. Chápu, že díky ni máme mnohem dražší dálnice, ale ty dálnice se staví z daní, které platí všichni, tedy i obyvatelé těch vesniček a ne jen lidé v Praze, Ostravě a Brně. Dálnice a Rka by proto rozhodně neměli sloužit jen pro přepravu mezi velkými městy, ale měli by být spravedlivě pro všechny.