D35 Litomyšl - Janov

Hradec Králové – Moravská Třebová – Mohelnice – Olomouc – Lipník nad Bečvou
Odpovědět
ada031
Příspěvky: 2376
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od ada031 »

Tak již leták na samostatný úsek:

https://www.rsd.cz/mapa/attachment/5609 ... 837642.pdf

Na stavbu je vydáno stanovisko EIA , zpracována studie proveditelnosti a hodnocení
ekonomické efektivnosti stavby (pro celý tah Opatovice–Mohelnice), která byla dne 16. 5. 2014 Centrální komisí MD schválena. Byl zpracován záměr projektu, který byl předložen v 06/2014 ke schválení na MD a dne 4. 9. 2014 byl Centrální komisí MD schválen. Je proveden předběžný geotechnický průzkum.
Výběrové řízení na zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí a inženýrskou činnost
pro získání rozhodnutí o umístění stavby bylo dokončeno.
ada031
Příspěvky: 2376
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: R35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od ada031 »

Tak v letáku nelhali:

Výběrové řízení na zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí a inženýrskou činnost pro získání rozhodnutí o umístění stavby bylo dokončeno.

http://www.vestnikverejnychzakazek.cz/c ... lay/603478

Výherce: Ateliér projektování inženýrských staveb, s.r.o. - vedoucí společník "Společnost pro projektové práce R35 Litomyšl - Janov"

Tak teď rychle územní rozhodnutí, ať se skutečně může v roce 2019 začít.
ada031
Příspěvky: 2376
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od ada031 »

Šefel
Příspěvky: 188
Registrován: 13.9.2016 21:45:16

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od Šefel »

bumbik
Příspěvky: 7926
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od bumbik »

ano o tom bylo v Událostech v regionech viz.
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... al-od-obce
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Tomas 1975
Příspěvky: 700
Registrován: 22.9.2009 20:02:33

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od Tomas 1975 »

Ten zpravodajskej šot...
Starosta má zcela jistě patřičné vzdělání a ví co a jak.
Hlavně, že je ze Strakova :ko: , ale zcela jistě neví, který významný odborník na mostní konstrukce se narodil ve Svitavách... mj. přednášel i na VŠ
Typickej českej člověk :zvraci: , všechno zná , všechno ví....
Tak s takovejma fakt nevyhrajem.
Pravdu má jednoznačně ŘSD :ok:
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od vodouch2000 »

O této NIMBY aktivitě víte? Je to velmi neveselé čtení, často plné zjevně nesmyslných argumentů. V podstatě se dá říct, že stačí přečíst sekci "Námitky k současnému vedení D 35" a budete mít jasno :-) V sekci "Ke stažení" jsou (pro mě jako laika) zajímavé koordinační výkresy, otázkou je, jak jsou aktuální.
Web zde: http://dalnicelitomysl.wz.cz/
Lenny
Autor
Příspěvky: 10744
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od Lenny »

Je to aktuální DÚR. Dívám se, že zmizela MÚK Litomyšl-západ s přeložkou silnice II/360.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od vodouch2000 »

Nemyslíš náhodou Litomyšl-sever?
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6838
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od Martin z Ostravy »

1.-6. EIA
7.-10. nepodložené výmysly, taková klasika, EIA se dělat bude, protože tam bude ČSPH
11.-13. EIA
Jinak určitě je lepší stávající dopravní řešení, průjezd Litomyšlí :ok: :kladivo:
S těmito křiklouny se můžeme vrátit zpátky do jeskyní, protože se už nic nepostaví.
R48 -> D48 se podařilo!
Honey72
Příspěvky: 5255
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od Honey72 »

Mě se vždycky líbí, jak všichni požadují vypracování více variant. Když je jasné, že jinudy to lepší nebude, není třeba dělat zbytečně další varianty (kromě subvariant). A co s těmi variantami ? Že si pak vyberou tu nejlepší jako báby na trhu ? Vždyť se jim nelíbí dálnice ani v zářezu ani na náspu a když by kopírovala terén jak chtějí, zase prý nesmí být vidět z okolí :shock: . A co mě dostalo - bod 10, že umístění odpočívky bude mít vliv na kriminalitu v okolí. To jako, že si tu zloděj odstaví auto a půjde do Litomyšle krást ? Anebo zde budou mít stanoviště lapkové, kteří budou přepadávat místní vracející se z litomyšlského trhu ? :lol: Stavět dálnici úplně bez hluku, smradu, zabrání půdy prostě nejde, ale pro občany Litomyšle to bude vždy stokrát lepší varianta než současný průtah městem.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Jakub Šponar
Příspěvky: 196
Registrován: 14.3.2009 18:46:48

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od Jakub Šponar »

100 let stejná písnička. Víte proč hlavní železniční dráha vede přes Choceň na Ústí podél Orlice? Protože Litomyšl a Vysoké Mýto projektanty dráhy vyhodili, že jim tam ta "smradlavá mašina" nebude jezdit. A tak se holt dráha kroutí dodnes podél Orlice.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10744
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od Lenny »

vodouch2000 píše:Nemyslíš náhodou Litomyšl-sever?
Aha, on to je sever. Prostě ta první už není.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Honey72
Příspěvky: 5255
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od Honey72 »

Jakub Šponar píše:100 let stejná písnička. Víte proč hlavní železniční dráha vede přes Choceň na Ústí podél Orlice? Protože Litomyšl a Vysoké Mýto projektanty dráhy vyhodili, že jim tam ta "smradlavá mašina" nebude jezdit. A tak se holt dráha kroutí dodnes podél Orlice.
Blbost je dědičná ... Co by Ústí nebo Třebová dala za to, kdyby ta dálnice vedla kolem nich, jak původně měla.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Lenny
Autor
Příspěvky: 10744
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od Lenny »

K Ústí a České by se spíše hodilo, jak D35 původně neměla a R35 původně měla.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od JirkaS »

Jakub Šponar píše:100 let stejná písnička. Víte proč hlavní železniční dráha vede přes Choceň na Ústí podél Orlice? Protože Litomyšl a Vysoké Mýto projektanty dráhy vyhodili, že jim tam ta "smradlavá mašina" nebude jezdit. A tak se holt dráha kroutí dodnes podél Orlice.
Řekl bych, že tohle je jen legenda. Jednak vést železnici údolím řek bylo tehdy zcela běžné. Úsek Litomyšl Třebová by nebyl nejjednodušší. A hlavně se ta trasa stavěla ještě před rokem 1848, takže s pozemky nebyl problém.
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od Bobek »

Ano, skutečnou odpovědí jsou ztracená stoupání. V časech, kdy lokomotivy stále ještě vypadaly spíš jako věci z hračkářství...
Království a půl princezny za 511.
michal
Příspěvky: 4492
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od michal »

Osobně si myslím, že Litomyšl dělá chybu v tom, že místo toho, aby z dálnice vytěžila řešení svých dopravních problémů (II/360, II/358 s těžkými NA přímo u zámku Unesco), vydala se přesně opačnou cestou. Vypuštění přeložky II/360 u Kornic a konstelace křižovatek múk Řídký a múk Janov poženou veškerou dopravu směr Česká Třebová a Ústí nad Orlicí nadále přes město. S hotovou dálnicí navíc dopravní zatížení jistě stoupne, protože část dopravy I/11 a I/14 převezme právě dálnice D35. V lepším případě se bude z té přeložky II/360 realizovat alespoň múk a část přeložky, na kterou navážou stavby D36 a D38. Ale moc nevěřím ani v to...
Přílohy
123456.jpg
123456.jpg (134.07 KiB) Zobrazeno 39117 x
vaclav
Příspěvky: 1827
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od vaclav »

Jakub Šponar píše:100 let stejná písnička. Víte proč hlavní železniční dráha vede přes Choceň na Ústí podél Orlice? Protože Litomyšl a Vysoké Mýto projektanty dráhy vyhodili, že jim tam ta "smradlavá mašina" nebude jezdit. A tak se holt dráha kroutí dodnes podél Orlice.
navim jak tady, ale obecne je znamo, ze kdyz se v 19 stol stavela zeleznice, tak se obce a podnikatele spise predhaneli, aby trat vedla prave kolem nich.
(srovnej s dnesni snahou o rychly X-G internet vsude, pritom za 150 let muzeme zjistit, ze narust autismu a adhd muze prave souviset s wifi smogem atp).
Sudr
Příspěvky: 686
Registrován: 22.5.2013 11:01:28

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od Sudr »

No to právě moc obecně známo není. Naopak ze strany mnoha obcí i pozemkových vlastníků byl vůči stavbě spíš odpor. V důsledku toho vede dodnes trať často mimo obce a zástavky jsou někde v loukách. Ve svých důsledcích to vedlo i k postupnému úpadku některých obcí, které se železnici ubránily...
P_V
Příspěvky: 1707
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od P_V »

Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od Sosa »

Ale není. Železnice se stavěla primárně pro nákladní dopravu a většinou ty první realizoval soukromý kapitál. Proto se stavěla nejkratší trať na Ostravsko od Vídně. Z Olomouce byla odbočka na Prahu, protože tam byl nejschůdnější terén. Doprava lidí byla druhotná, navíc lidem nevadilo, že je zastávka v poli, neboť to zrychlení vlaku oproti jiným způsobům cestování bylo obrovské. Ona se v podstatě všechny nádraží stavěla v polích, těch v městech bylo pár, mě teď napadá jen dnešní Masaryčka.
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od Jaroslav »

Sorry Soso a Václave... ale prostě odmítáte přijmout fakta. To že například Chrudim byla před sto lety větší než Pardubice je fakt. To že Chrudimští zastupitelé odmítli z důvodu strachu ze smradu vedení železnice Chrudimí a nechali dráhu přesměrovat do Pardubic je fakt. To že konečným důsledkem byla likvidace důležitosti Chrudimi a vzestup Pardubic je fakt. Podobných příkladů jsou mraky, tedy i Vysoké Mýto a Litomyšl. Stejně jako dneska u dálnic, i dříve byli lidé, kteří na úkor budoucnosti upřednostnili pohodlnější a příjemnější současnost.

Samozřejmě je těžké občas odhadnout který dnešní ústupek bude a který nebude přínosný, ale obecně u prověřených prvků jako je železnice nebo dálnice se to dnes dá říct téměř s jistotou...
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6838
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Pokračujte v tomto prosím jinde, toto už je mimo téma.
R48 -> D48 se podařilo!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10744
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od Lenny »

MÚK Litomyšl-západ byla vyřazena na základě požadavku obcí a rozhodnutí investora. Na jejím místě je plánována odpočívka Kornice.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Odpovědět

Zpět na „D35“