D35 opravy

Hradec Králové – Moravská Třebová – Mohelnice – Olomouc – Lipník nad Bečvou
Odpovědět
zesp
Příspěvky: 1114
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: D35 opravy

Příspěvek od zesp »

Dnes jsem zachytil na fotografický aparát novou úpravu stoupacího pruhu na D35 mezi Lipníkem a Velkým Újezdem. Zajímavé je, na CB je to ještě postaru, tzn. končí pruh úplně vlevo. Na AB, který se opravoval (či dával jako náhrada za CB), je již nová úprava - úplně vpravo je již pruh stoupací. V uzavřeném JP je již vypadá to položena finální vozovka.... Akorát nechápu, proč zase nahrazují CB méně odolným AB a to především zde ve stoupání. Vždyť při té obecně mizerné kvalitě prací budou v tom odstavném pruhu za chvíli koleje jak na nádraží. No a když už je teda všude vidět odklon od odolného CB (a to i na úsecích, kde vzhledem k zatížení ja dávat AB naprostý nesmysl), proč se na D1 PR - Lipník dává opět CB? V tomto ta koncepce na ŘSD dle mě jaksi chybí...
Přílohy
Přechod mezi starou a novou úpravou stoupacího pruhu (v protisměru). Na CB povrchu je ještě průběžný pravý, na novém Ab jž prostřední pruh.
Přechod mezi starou a novou úpravou stoupacího pruhu (v protisměru). Na CB povrchu je ještě průběžný pravý, na novém Ab jž prostřední pruh.
001.jpg (31.77 KiB) Zobrazeno 15865 x
Nová úprava vede i tunelem - vpravo je místo průběžného stoupací pruh.
Nová úprava vede i tunelem - vpravo je místo průběžného stoupací pruh.
002.JPG (62.28 KiB) Zobrazeno 15865 x
Úsek mezi Lipníkem a tunelem je již v nové úpravě.
Úsek mezi Lipníkem a tunelem je již v nové úpravě.
003.JPG (43.27 KiB) Zobrazeno 15865 x
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D35 opravy

Příspěvek od Aram96 »

Já jsem nad tím trochu přemýšlel a začínám si říkat, že na těch nejvytíženějších úsecích možná bude i ten AB lepší. Ono totiž kdyby ten beton vydržel 30 let nebo víc, tak ok, jenže on je na mnoha místech po 10 letech na opravu (ne na sra*ku ale na opravu) a přijde mi v zájmu co nejrychlejší opravy raději dvakrát za 10 let omezit na měsíc (možná i méně kdyby se tu opravovalo jak v Německu) než jednou za 15 let a na půl roku - to se totiž nedá trefit do žádného okna, kdy je menší provoz. A ono je to i tím, že u nás je dost úseků, kde když se prostě ubere pruh nebo nastane omezení, tak je kolaps. V tomhle třeba nechápu, proč se dálnice nestaví všude těch D27,5 či D28. Ty, které jsou 25,5 např. ty mohou dát 2+2 při opravě ?
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: D35 opravy

Příspěvek od hh »

Ne ani 26,5.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D35 opravy

Příspěvek od Aram96 »

hh píše:Ne ani 26,5.
Právě, mohou dát 2+1+1, to by stačilo na AB, ale na rekonstrukci betonu tomu moc nerozumím. A další věc, u D1 se všude píše, že se prvně musí rozšířit o půl metru, aby tam mohlo být 2+2. Proč se teda D27,5 nestaví rovnou na D28 :) U rozjetých/rozpracovaných staveb to ještě chápu, ale u těch které jsou před ÚR ...
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: D35 opravy

Příspěvek od hh »

Konec D35 namísto betonu asfalt, velmi pěkné.
Přílohy
6.jpg
6.jpg (36.14 KiB) Zobrazeno 15481 x
bumbik
Příspěvky: 7944
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: D35 opravy

Příspěvek od bumbik »

Tak ŘSD začalo soutěžit opravu D35: D35 Oprava AB vozovky km 270,9 - 274,0 vlevo a vpravo
https://vestnikverejnychzakazek.cz/Form ... play/90933

úsek u Přáslavic ... jen tak dál - jaký tam je povrch a jaký tam bude?
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: D35 opravy

Příspěvek od hh »

Vcelku atyp - je tam obstojný AB, akorát se v pomalém začínají dělat výtluky - takže se při 2+1+1 vymění pouze pravé pruhy, dvě vrstvy. Někdy v budoucnu obrus v rychlém a ještě později až to půjde zcela pryč se udělá nějaká generálka.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D35 opravy

Příspěvek od Aram96 »

No a generálka tam vypadá na jaký rok cca ? Protože mám pocit, že Mohelnice-Olomouc nejsou odstavné, to by chtělo dodělat než se zprovozní D35 po Svitavy, protože na Mohelnice-Olomouc bude velký nárůst dopravy i bez úseků Svitavy-Mohelnice.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: D35 opravy

Příspěvek od Martin z Ostravy »

D35 Mohlenice-Olomouc je pouze R22,5 tj. bez odstavných.
Budou se během 5 let dodělávat nouzové zálivy, přestavba na ideálně D27,5 či jinou kategorii je ve velmi daleké budoucnosti, protože je tam kolize s CHKO Litovelské Pomoraví, která bude velkou překážkou jakéhokoliv rozšiřování.
R48 -> D48 se podařilo!
Honzl
Příspěvky: 287
Registrován: 9.11.2017 23:11:08

Re: D35 opravy

Příspěvek od Honzl »

Jelikož by dodatečné vybudování odstavných pruhů (1,5 m na každé straně plus existujících 25 cm u vodících proužků) v hranicích existujícího záboru pozemku dálnice vlastně nebylo rozšiřováním, tedy přidáváním jízdních pruhů, ale úpravou krajnic existující komunikace, nemuselo by se teoreticky ani žádat o EIA či jakékoliv jiné povolení. Nebo by to tak nemohlo být?
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: D35 opravy

Příspěvek od Martin96 »

Martin z Ostravy píše:D35 Mohlenice-Olomouc je pouze R22,5 tj. bez odstavných.
Budou se během 5 let dodělávat nouzové zálivy, přestavba na ideálně D27,5 či jinou kategorii je ve velmi daleké budoucnosti, protože je tam kolize s CHKO Litovelské Pomoraví, která bude velkou překážkou jakéhokoliv rozšiřování.
Dálnice ale přes CHKO vede dle této mapy jen v délce cca 5-6 km: https://mapy.cz/turisticka?x=17.0150750 ... 72220&z=12

Smutné je, že i 2. etapa Křelova je ve stejných parametrech jako oba navazující úseky (tj. R22,5). Mohlo se to ale udělat pořádněji a dát R25,5 v celém úseku od Mohelnic po MÚK Slavonín vyjma území kudy vede dálnice CHKO, kde by byly jen nouzové zálivy...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D35 opravy

Příspěvek od Aram96 »

Přesně taky jsem valil oči, co to je za prasárnu, že se bude dostavovat kus dálnice (trestuhodné že až za tolik let) a zrovna tady se normy dodržovat nemusí. A dálnice bez odstavných mi přijde daleko nenormovanější než nějaká "prudší" zatáčka.
Jako pardon, dálnice, která kapacitou naprosto uživí D28, se bude stavět bez odstavných pruhů :zvraci: :zvraci:
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: D35 opravy

Příspěvek od Sosa »

Honzl píše:Jelikož by dodatečné vybudování odstavných pruhů (1,5 m na každé straně plus existujících 25 cm u vodících proužků) v hranicích existujícího záboru pozemku dálnice vlastně nebylo rozšiřováním, tedy přidáváním jízdních pruhů, ale úpravou krajnic existující komunikace, nemuselo by se teoreticky ani žádat o EIA či jakékoliv jiné povolení. Nebo by to tak nemohlo být?
Muselo. Podle mě i EIA, ale určitě UR a SP.
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: D35 opravy

Příspěvek od hh »

Určitě by to byl velký problém a díky CHKO ještě větší.
Bohužel to ŘSD Olomouc ani nezačalo připravovat.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: D35 opravy

Příspěvek od dvs »

Jenom na okraj:
CHKO vyhlášena 1990 dle wiki (dalnice-silnice uvádí 1993)
dálnice postavena 1980 a 1983

Potřebnost EIA, ÚR: Důležitý precedens je rozšíření vozovky D1 o 75cm na každou stranu, kde se také žádá vždy jenom o stavební povolení.

Jasně zde by to rozšíření bylo krapet větší, ale třeba by modernizace tohoto úseku prospěla i přírodě, protože by bylo třeba lepší odvodnění se zachytáváním škodlivých látek tak jako bude třeba na D3 u Kaplice.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D35 opravy

Příspěvek od mapman »

A i kdyby, průchod CHKO klidně může zůstat úzký, ale před a za jsou desítky kilometrů, kde by to neměl být problém. Problém je jen v tom, že se někomu na Správě Olomouc ŘSD prostě nechce...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D35 opravy

Příspěvek od Aram96 »

Přesně tak, protože pár km je CHKO tak zbytek zůstane nerozšířen ? Jako neříkám na nějaké méně významné dálnici budiž zálivy, ale tohle bude druhá spojnice Čech s Moravou a Slezskem, ta by si to prostě zasloužila byť by na pár km byly jen zálivy. Jinak to rozšíření o 75 cm stačí stavební povolení, protože dotčené pozemky jsou již vykoupeny nebo protože je to "malé rozšíření" ? Protože kdyby to byla druhá možnost, tak by se to dalo rozšířit o 75 při "menší" opravě a pak o dalších 75 cm při druhé "větší" opravě.
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: D35 opravy

Příspěvek od _jan91 »

To co jste napsal s tím dvojitým rozšiřováním je s prominutím kravina. Rozšíření není jenom o dolepení asfaltu ale zejména o odvodnění - pokud máte vozovku nějak naklopenou, v SDP kanalizaci a po stranách příkopy, tím, že výrazněji rozšiřujete povrch, musíte zároveň upravit i výškové řešení odvodňovacích prvků, tj. např tyto prvky zahlubovat aby vyšly spády atd. Nutnost ÚR je dána spíše tím, jestli je to rozšíření malé, že se dá použít stávající těleso a pozemky a pouze zestrmit svahy, nebo zda je už větší a jsou nutné další zábory. EIA se dá případně udělat na celý delší souvislý úsek.

Každopádně souhlasím, že zde by se mělo počítat s D25,5 (nebo 26,0 ponovu) a ŘSD bohužel nejen zde zaspalo - je za pět minut dvanáct začít zkapacitňovat některé dálnice nebo alespoň je začít připravovat. Někdo by si měl uvědomit, že silniční doprava je a vždy bude to "gró" a holt bude potřeba nejenom více peněz do silnic, ale i lidí, kteří se o to budou starat, pokud nedojde k nějakému výrazném zjednodušení legislativy. Ale to už je na jiný topic...
Honzl
Příspěvky: 287
Registrován: 9.11.2017 23:11:08

Re: D35 opravy

Příspěvek od Honzl »

jan91 zní logicky, ale kvůli rychlému zlepšení situace, je určitě 75cm téměř hned, lepší než o více, ale o hodně později, tedy v našich podmínkách v nedohlednu. To by také mělo platit v případě co nejrychlejšího ,,zdálničnění,, hraniční části D11 po jejím postavení dle starého projektu Rky...
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D35 opravy

Příspěvek od mapman »

Ach jo, to jsou zase spekulace :roll: :P Modernizace D1 se dělá jen na SP proto, že je liniově ve stávajících pozemcích a rozšíření se dělá zpravidla v rámci stávajícího tělesa dálnice. To u D35 nejde, protože je příliš úzká a dostatečné rozšíření často není kam provést. Je to stará 22,5ka bez jakékoliv rezervy směrem ven. Prostě jakákoliv změna šířkového uspořádání u D35 vyvolá potřebu územka a výkupů sousedních pozemků...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D35 opravy

Příspěvek od Aram96 »

Díky za objasnění. V tom případě by mělo ŘSD okamžitě začít připravovat rozšíření na D27,5 (28,0). Proč doprdele nějaké zálivy na takovéhle důležité dálnici. A co je největší poděl, tak je stávající příprava dostavby úseku u OL, kde se stále počítá s 22,5 :zvraci: :zvraci: :zvraci:
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: D35 opravy

Příspěvek od _jan91 »

Asi tak, ty zálivy jsou vyhozený peníze. Teď se to bez nich nezblázní a než dokončí dálnici od Starého Města, tak mohou mít nachystané regulérní rozšíření.

Přijde mě to stejná zhovadilost, jako když na D1 na úseku 10 rok nebo dva před modernizací dláždili povrch okolo S.O.S. hlásek.
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: D35 opravy

Příspěvek od vodouch2000 »

Mě teda mnohem víc s**e chybějící úsek Slavonín-Křelov :-) Mrkněte do letáku na termíny a bude se vám chtít okamžitě brečet. Á propos, v jakém smyslu je problém rozšířit R22,5 na D26 v blízkosti CHKO (když pominu pozemky a nové ÚR)? Když porovnám plochu CHKO a rozšíření tělesa dálnice o nějaké 2 m na každé straně, při stejné MPR a kapacitě vozidel nevidím problém nikde jinde než v byrokratických restrikcích. Napadá mě snad jen větší plocha vs. zimní údržba (soli). Ale jsem jen prostý pobíječ much, nechť mi to, prosím, někdo zasvěcený vysvětlí :-)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D35 opravy

Příspěvek od Lenny »

Co chcete po Správě Olomouc, kde již o půl čtvrté zavládne hrobové ticho. 3508.2 se staví na základě výjimky z normy. Měla se už stavět před 10 léty a ještě se nestaví a nikdo tu výjimku nezrušil.
Pořádné údržby se úsek Mohelnice - Křelov dočká po dostavbě SSÚD, resp. po převedení pod provozní úsek GŘ. Nějaké rozšiřování není pro Správu Olomouc na pořadu dne. Se podívejte jak jsou rychlý s přípravou 2 úseků D35, na první získali po 10 letech stanovisko EIA, na druhém již 5 let mají zpracovanou DÚR a nic dál (byla nová EIA). Připravují 5501 a 5502, MÚK na D46 (zbývají PV-centrum a Držovice), připravují na I/44 obchvat Bludova, na I/46 východní tangentu a I/55 průpich Přerovem, a tím jsou jejich kapacity zcela vyčerpány.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
bumbik
Příspěvky: 7944
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: D35 opravy

Příspěvek od bumbik »

Lenny: ty 2 úseky D35 na Správě Olomouc se bavíme o 3508.2 Křelov - Slavonín 2. etapa a D35 Staré Město - Mohelnice?
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Odpovědět

Zpět na „D35“