D35 opravy
Re: D35 opravy
hh: akce 289 - 292 L proběhne ještě letos? tudíž pravá strana příští rok?
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: D35 opravy
bumbik píše:zahájena soutěž na opravu D35:
D35 Rekonstrukce CB vozovky km 292,8 - 289,1 vlevo
předpokládaná cena 137 mega
datum otevírání obálek s nabídkami: 2. dubna 2019 v 9:00 hod.
viz.
https://vestnikverejnychzakazek.cz/Form ... play/69361
tak a máme výsledek soutěže:
vyhrál Strabag, vysoutěžená cena 145 mega bez DPH
těším se, až to bude opraveno, ten úsek tu opravu už moc potřebuje, ale pak to bude radost ale v poslední době se mi zdá, že se zhoršuje i opačná strana, hh tu psal o možné opravě opačné strany, tak snad na to dojde někdy v příštích letech ... zbytek úseku Olomouc centrum (exit 267) Lipník (exit 296) je naprosto perfekt
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: D35 opravy
Obchvat Olomouce ve směru Ostrava - Brno dnes odpoledne konečn otevřen !!!
Re: D35 opravy
oprava asi začne už brzy viz.bumbik píše:bumbik píše:zahájena soutěž na opravu D35:
D35 Rekonstrukce CB vozovky km 292,8 - 289,1 vlevo
předpokládaná cena 137 mega
datum otevírání obálek s nabídkami: 2. dubna 2019 v 9:00 hod.
viz.
https://vestnikverejnychzakazek.cz/Form ... play/69361
tak a máme výsledek soutěže:
vyhrál Strabag, vysoutěžená cena 145 mega bez DPH
https://www.mdcr.cz/Ministerstvo/Uredni ... edni-deska
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: D35 opravy
oprava 289 - 293 L, jak jsem pochopil, by mohla začít už tento víkend rozmísťováním dopr. značení, nejpozději příští týden, pokud potrvá 8 týdnů, tedy 2 měsíce, tak ke konci září bude hotovo ... a příští rok udělat stejný úsek v protisměru a celá D35 Ol - Lipník je ťip ťop
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: D35 opravy
při víkendovém průjezdu jsem si všiml, že cedule oznamující probíhající opravu byla na místě a jeli jsme ve směru Ova podél mobilních svodidel po zpevněné krajnici a za svodidly byly žlutě namalované přerušované čáry, mám tedy za to, že co nevidět se převede provoz na pravou stranu a začne se bourat povrch na levé straně ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: D35 opravy
chystá se změna uzavírky na opravě D35 289 - 293 L
https://mdcr.cz/Ministerstvo/Uredni-des ... nici-D35-c
https://mdcr.cz/Ministerstvo/Uredni-des ... nici-D35-c
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: D35 opravy
chystá se osazení definitivného vodorovného a svislého dopr. značení v rámci opravy 289 - 293 L viz.
https://mdcr.cz/Ministerstvo/Uredni-des ... edni-deska
nemá někdo info, kdy oprava skončí nebo už skončila?
https://mdcr.cz/Ministerstvo/Uredni-des ... edni-deska
nemá někdo info, kdy oprava skončí nebo už skončila?
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D35 opravy
Dnes odpoledne směr Olomouc již bez omezení v opravovaném úseku, směr Ostrava jedním pruhem - probíhala demontáž mobinlích svodidel.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D35 opravy
https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/olo ... zpravy_stk
20 let stara stavba a musi se na nekterych mistech vybourat az na podkladni vrstvu.
20 let stara stavba a musi se na nekterych mistech vybourat az na podkladni vrstvu.
Re: D35 opravy
No, 50 let by bylo asi příliš, co by pak dělaly stavební firmy bez rekonstrukcí ?Těleso dálnice má sloužit minimálně padesát let. Jak je možné, že byla takto nekvalitní práce převzata? Jak to, že za to nikdo nenese odpovědnost? Jaké jsme přijali opatření, aby se to už nestalo?“ zlobí se senátorka za Přerovsko Jitka Seitlová, která na problémy na D35 opakovaně upozorňuje.
Zdroj: https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/olo ... zpravy_stk
Teď vážně .. psal jsem to už dříve, myslím, že je špatně, že na CB kryty jsou záruky jen 10 let, mělo by to být více. Ovšem druhá věc je, jak vymahatelné (případný papírový zánik firmy apod.).
Jediná věc, která je jistá, jsou pokuty a sankce za případné nedodržění postupu a celková kontrola při stavbě samotné .. tam je to směšné, tam i s tím novinářským názorem musím souhlasit .. pokuta řádově jednotky milionů, náprava desítky až stovky, zajímavé, že k samotným občanům se stát chová naprosto opačně ..
Re: D35 opravy
Byl zadán projekt na PD D35 Rekonstrukce CB vozovky 288,7-292,8 vpravo.
Tady nemám moc přehled, to je poslední, co není obnovený? Bumbik bude určitě vědět
Tady nemám moc přehled, to je poslední, co není obnovený? Bumbik bude určitě vědět
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: D35 opravy
Z těch vyloženě špatných úseků poslední příští rok oprava a šampaňské ...Majkii píše:Byl zadán projekt na PD D35 Rekonstrukce CB vozovky 288,7-292,8 vpravo.
Tady nemám moc přehled, to je poslední, co není obnovený? Bumbik bude určitě vědět
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: D35 opravy
No je na čase...
Výběrové řízení na zhotovitele opravy 288,7-292,8 vpravo začalo tento týden...nehoda, neprůjezdná komunikace | probíhá vyšetřování nehody
19.06.2021 14:55 - 19.06.2021 21:55
D35 - 286-289.1km na trase Olomouc - Lipník nad Bečvou; Odklon dopravy na EXITu 283 ve směru na Ostravu. Vozidla jsou odkláněna na Daskabát a Velký Újezd a na EXITu 290 budou vozidla najíždět zpět na dálnici. Z důvodu poškozeného povrchu dálnice vlivem vysokých teplot vznikla DN 4 x OA + NA. Vozidla narazila do popraskaného povrchu vozovky.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: D35 opravy
Spíš že už včera bylo pozdě.Majkii píše:No je na čase...Výběrové řízení na zhotovitele opravy 288,7-292,8 vpravo začalo tento týden...nehoda, neprůjezdná komunikace | probíhá vyšetřování nehody
19.06.2021 14:55 - 19.06.2021 21:55
D35 - 286-289.1km na trase Olomouc - Lipník nad Bečvou; Odklon dopravy na EXITu 283 ve směru na Ostravu. Vozidla jsou odkláněna na Daskabát a Velký Újezd a na EXITu 290 budou vozidla najíždět zpět na dálnici. Z důvodu poškozeného povrchu dálnice vlivem vysokých teplot vznikla DN 4 x OA + NA. Vozidla narazila do popraskaného povrchu vozovky.
Re: D35 opravy
Aktuální stav havarijní opravy...
https://twitter.com/BSonnkova/status/14 ... 18016?s=20
https://twitter.com/BSonnkova/status/14 ... 18016?s=20
Re: D35 opravy
CB má delší trvanlivost jen teoreticky, to je myslím už všem kromě CB lobby dávno jasné. Spíš nechápu, že jim není trapné, jak se pořád hraje ta hra, že to je "ještě ten starý beton, dnes už se dělá lepší". Nejprve byl problém v původní D1, pak v 90. letech, teď je najedou špatný i ten 22 let starý z přelomu tisíciletí. Za pár let bude ten špatný i z nyní draze rekonstruované D1 ...Aram96 píše:psal jsem to už dříve, myslím, že je špatně, že na CB kryty jsou záruky jen 10 let, mělo by to být více
Re: D35 opravy
Já bych se rád dozvěděl skutečnou příčinu toho nadzvednutí desek. Zřizují se dilatační spáry. A možná i zde vodicí trny. Na staré D1 se desky normálně vyviklaly do tvaru pily. Ale nevím, zda se i tam stávalo takovéhle natlačení desek na jedno místo. Nebo to není stlačením v podélném směru, ale rozmačkáním a přesunem materiálu pod deskou?
Re: D35 opravy
Dilatační spáry ale nejdou skrz celou tloušťku CB desky, ale cca. do jedné třetiny, aby se podle spáry deska mohla kontrolovaně zlomit. Spáry nemají funkci délkové dilatace. Na D35 se stalo něco jiného, beton se teplen roztáhl a neměl kam uhnout, našel si tedy cestu nahoru. Podobně se občas vedrem např. zvednou tramvajové koleje.
Re: D35 opravy
Jenom pro upřesnění, tenhle problém byl na cca 286. km v obou směrech, takže výše uvedené výběrko na opravu je trochu vedle.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: D35 opravy
V radiu Rydlo rikal, ze tady trny nejsou. Na novjejsich nebo nove rekonstruovanych usecich uz jo.Qěcy píše:vodicí trny.
Re: D35 opravy
Nemyslím, že trny by této nehodě zabránily. Ten tlak na desky musel být stovky tun, trny vy se maximálně ohnuly...
Re: D35 opravy
Adamos: no jax psal předtím: desky bez trnů po proříznutí pod spárou prasknou. Ale aby jedna vybočila nahoru, musí se ten lom pod spárou nejdřív ohoblovat tak, aby se deska mohla svisle pohnout bez nutnosti vysokého tlaku. Trny by podle své tloušťky tomu mohly zabránit. Ale mne hlavně zajímá, kde se vzal ten vysoký tlak? V betonu, který nesprávnou kvalitou se teplotou více roztahoval, než měl? Nebo se několik stovek metrů pruhu podélně posunulo o pár cm až tlak v jedné spáře nevydržel? A jakými diagnostickými prostředky se zjišťuje (předpovídá) možnost takové destrukce?
Kolejová vybočení znám z teorie i praxe.
Kolejová vybočení znám z teorie i praxe.
Re: D35 opravy
https://de.wikipedia.org/wiki/Hitzescha ... nfahrbahn)
Jestli tomu dobre rozumim, tak se deska zahriva na sve horni strane vice nez na spodni, cimz se vybouli a praskne v miste prorezu. Tudiz deska uz svisle pohnuta je, a po prasknuti nepredpokladam, ze by byla natolik nedeformovana, ze by "zapadla" zpatky.
Jestli tomu dobre rozumim, tak se deska zahriva na sve horni strane vice nez na spodni, cimz se vybouli a praskne v miste prorezu. Tudiz deska uz svisle pohnuta je, a po prasknuti nepredpokladam, ze by byla natolik nedeformovana, ze by "zapadla" zpatky.