D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Takové polo OT:
Mohu se zeptat, proč je tak strašně propastný rozdíl v dobách územního řízení mezi kraji?
Např.
práce Královehradeckého kraje: D35 Úlibice - Hradec - Všechny úseky ZP z 2015 a v roce 2018 je platná EIA, ÚR, vykupují se pozemnky a připravuje se SP. Velmi rychle se připravuje D35 na Turnov, začne se stavět obchvat Jičína a Nové Paky
práce Pardubického kraje: ZP 2014 a v září 2018 proběhlo ústní projednání návrhu ÚP pro dva úseky priority č.2 v republice
nějaké činnosti Prahy a Středočeského kraje k D0 jsem si nevšiml a jsme rádi za EIU k 511..
Mohu se zeptat, proč je tak strašně propastný rozdíl v dobách územního řízení mezi kraji?
Např.
práce Královehradeckého kraje: D35 Úlibice - Hradec - Všechny úseky ZP z 2015 a v roce 2018 je platná EIA, ÚR, vykupují se pozemnky a připravuje se SP. Velmi rychle se připravuje D35 na Turnov, začne se stavět obchvat Jičína a Nové Paky
práce Pardubického kraje: ZP 2014 a v září 2018 proběhlo ústní projednání návrhu ÚP pro dva úseky priority č.2 v republice
nějaké činnosti Prahy a Středočeského kraje k D0 jsem si nevšiml a jsme rádi za EIU k 511..
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Na úseku Úlibice - Hradec začali dříve s přípravou, měli dříve závěrečné stanovisko EIA, než na úseku Ostrov - Staré Město, a tím je dán i rozdíl v přípravě.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Nový leták (01/2019):
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/60/ ... e_myto.pdf
Posun SP, VZ a ZS o rok, UP o dva
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/60/ ... e_myto.pdf
Posun SP, VZ a ZS o rok, UP o dva
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Hold priorita je priorita. To pak jde jako po másle. Na ministerstvu a RSD mají másla dost.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Koukám, posun o rok u všech dalších plánovaných úseků D35. Asi se v uplynulém roce makalo tolik, že... vlastně nemakalo vůbec.
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Neustálé přepisování termínů v letácích je také nějaká práce, takže nekecáme makáme
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Třeba to bude tak že všechny části dálnice Ostrov > Litomyšl (včetně) se začnou stavět v jeden rok To jsem byl vtipný co
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Především se ta D35 neměla tak nesmyslně kouskovat. K čemu je, že se vždy každý úsek dá realizovat sám, když se stejně pak veřejně říká, že se musí postavit to a to zároveň, jinak bude ve městě kolaps. Jako opravdu nechápu smysl takových těch 3-8 km úseků dálnic. Něco jiného je to na dálnici, která se prostě může stavět postupně a jde se jedním směrem, tady se ale vyplňuje díra mezi 2 kusy dálnice, takže říct, že nějaký úsek je méně potřebný než nějaký jiný, je nesmysl. Ještě beru časový rozdíl mezi úsekem Hradec-Svitavy a Svitavy-Mohelnice. To ještě ok, ale v rámci toho prvního kusu je dělení k ničemu.
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Ono to má své odůvodnění. Třeba v Polsku se dřív dělaly poměrně dlouhé stavební úseky (i kolem 40 km), jenže pak byl kolem roku 2012 (ME ve fotbale) problém se stavebními firmami hned na několika takových úsecích, které se pak musely znovu tendrovat a dodělaly se s docela velkým skluzem (týkalo se to např. obchvatu Lodže na A1 nebo úseku Rzeszów-Jarosław na A4). Když je to rozdělené na menší úseky a dojde k něčemu podobnému, tak se alespoň část dostaví a není tam pak tak velká díra. Přesně proto třeba ten obchvat Lodže potom rozdělili na tuším 3 stavební úseky.Aram96 píše:Jako opravdu nechápu smysl takových těch 3-8 km úseků dálnic.
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Pardon, ale argumentovat opačným extrémem si myslím, že je trochu slabé Nemluvím o tom, abychom měli 40 km úseky, to v žádném případě. Přijde mi ideální tak 12-20 ale prostě nechápu 3-5 km, které navíc samy o sobě, mají efekt záporný a stejně všichni chtějí vedlejší úseky dříve nebo současně.ML90 píše:Ono to má své odůvodnění. Třeba v Polsku se dřív dělaly poměrně dlouhé stavební úseky (i kolem 40 km), jenže pak byl kolem roku 2012 (ME ve fotbale) problém se stavebními firmami hned na několika takových úsecích, které se pak musely znovu tendrovat a dodělaly se s docela velkým skluzem (týkalo se to např. obchvatu Lodže na A1 nebo úseku Rzeszów-Jarosław na A4). Když je to rozdělené na menší úseky a dojde k něčemu podobnému, tak se alespoň část dostaví a není tam pak tak velká díra. Přesně proto třeba ten obchvat Lodže potom rozdělili na tuším 3 stavební úseky.Aram96 píše:Jako opravdu nechápu smysl takových těch 3-8 km úseků dálnic.
Něco jiného je, když jde o 3 km úsek na D3, kde je tunel + most Sázava, dvě obrovské stavby, tam to má opodstatnění. Tady na D35 ne. Mělo by to smysl, pokud by bylo v plánu stavět obchvaty měst o 10 nebo 20 let dříve než zbytek. Realita je opačná a minimálně 10-15 let je to plánováno stavět dohromady jako jeden kus, tu část Ostrov-...-Opatovec.
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Jenže to dělení proběhlo před více než těmi 10 lety. Tehdy byly opravdu plány stavět obchvaty dříve než zbytek. To že to dopadlo jinak je takový smutný fakt.
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Ano a příprava je posledních cca 3 roky téměř na začátku proto nevidím důvod, proč se to nedalo trochu dohromady. Ale už je to z námi, jde o to, aby se to nedělo u nových plánů. Hlavně pak VRT například
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
V tom legislativním marasmu, kdy do toho každý hodí šestkrát vidle je možná lepší stavět stylem vlaštovčího hnízda. Ve výsledku máte rozestavěno 50 km dálnice u Hradce, 40 km u Frýdku a dalších 40 km u Budějic.
A tady to možná dopadne obdobně.
A tady to možná dopadne obdobně.
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
takhle napsáno to vypadá krásně
jen u toho Hradce je to spíš 30
frýdek neznám a
u Budějic se defacto rozšiřuje původní půlprofil....
jen u toho Hradce je to spíš 30
frýdek neznám a
u Budějic se defacto rozšiřuje původní půlprofil....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Romanticky jsem k tomu připojil D11
D48 bude letos rozestavěná od Bělotína až za Frýdek.
U Budějovic to znám taky jenom z mapy Řsd, ale ta tvrdí, že toho tam letos bude skoro 40km.
Sejdou se tu stavby, které se letos zprovozní i zahájí, ale pokud by se měly stavět ty úseky v kuse, tak se asi ještě nekoplo...
D48 bude letos rozestavěná od Bělotína až za Frýdek.
U Budějovic to znám taky jenom z mapy Řsd, ale ta tvrdí, že toho tam letos bude skoro 40km.
Sejdou se tu stavby, které se letos zprovozní i zahájí, ale pokud by se měly stavět ty úseky v kuse, tak se asi ještě nekoplo...
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Aram96 píše:Především se ta D35 neměla tak nesmyslně kouskovat. Jako opravdu nechápu smysl takových těch 3-8 km úseků dálnic.
Příprava staveb je nekonečně dlouhá. Co je příčina a co následek? Rozkouskování určitě není příčina. Je to následek toho zdlouhavého procesu.Aram96 píše: Potom teda ale nechápu, proč se u nás ty dálnice tak dělí a tolik se využívá salámová metoda.
Má cenu se neustále vracet k průvodním jevům?
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Když se podívám na letáky tak se mi zdá, že to rozkousování chtějí zase sjednotit a postavit úsek Ostrov - Opatovec najednou a za stejnou dobu ZS:2022 uvedení do provozu celý úsek v roce 2025. Možná budou na celou trasu Ostrov - Opatovec vypisovat jen jedno výběrové řízení a rozkoskování je jen historický stav, který už nechtějí měnit.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Ne ne, to je jen ideální plán. Z praxe dobře víme, že to nakonec dopadne pro každý úsek jinak.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Přesně proto to píšu (možná v jiném vlákně), proč se to kouskuje, když pak stejně u úseku, který má pravomocné ÚR (Janov-Opatovec) došlo k posunu zahájení stavby a uvedení do provozu, stejně jako u úseku, kterému bylo vydané ÚR zrušeno a bude se žádat znovu. Logika našich "plánů"Klingon píše:Když se podívám na letáky tak se mi zdá, že to rozkousování chtějí zase sjednotit a postavit úsek Ostrov - Opatovec najednou a za stejnou dobu ZS:2022 uvedení do provozu celý úsek v roce 2025. Možná budou na celou trasu Ostrov - Opatovec vypisovat jen jedno výběrové řízení a rozkoskování je jen historický stav, který už nechtějí měnit.
Buď to nakouskuju na 5-7 km úseky, protože jsou realizovatelné samostatně, a také je tak stavím, nebo to nejde stavět samostatně, nebo to jde ale nechci, a proto to nekouskuju. Současná logika nedává smysl žádný .. Ať z lidí tedy nedělají debily, když byly plány např. stavět obchvaty dříve a proto se to nakouskovalo, tak ať je teda staví u Svitav, nač otálet
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
A ono se dá něco stavět? Máme na nějaký úsek SP? To, že to dnes vypadá, že se vše zahájí najednou, v reálu nemusí být pravda.
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
To je pravda, ale proč tedy došlo k posunu zahájení, uvedení do provozu a SP u úseku Janov-Opatovec, kde UR je v právní moci. Narozdíl od ostatních úseků. Jsem na vás zvědavýSosa píše:A ono se dá něco stavět? Máme na nějaký úsek SP? To, že to dnes vypadá, že se vše zahájí najednou, v reálu nemusí být pravda.
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Již jsem Vám to sem psal. Dle mého je to třeba délkou úseku, Mýto-Džbánov 6 km, Ostrov-Mýto 7 km, Džbánov-Litomyšl 7,6 km. Zatímco Janov-Opatovec 11,7 km. Při výkupu pozemků tedy tyto kratší úseky mohou zpoždění v přípravě dohnat. Nehledě na vydání ÚR tedy může být zahájení či zprovoznění stejné jako u dlouhého úseku Janov-Opatovec, který má ÚR platné.Aram96 píše:To je pravda, ale proč tedy došlo k posunu zahájení, uvedení do provozu a SP u úseku Janov-Opatovec, kde UR je v právní moci. Narozdíl od ostatních úseků. Jsem na vás zvědavýSosa píše:A ono se dá něco stavět? Máme na nějaký úsek SP? To, že to dnes vypadá, že se vše zahájí najednou, v reálu nemusí být pravda.
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Já vím, že jsme se o tom už bavili. Také jsme se víceméně shodli, že ty roky v letáku jsou tím pádem v 90% pro srandu králíkům, když si je posouvají jak chtějí (čti, každý rok o rok ), ale popravdě jsem chtěl slyšet od Sosy, jak tím pádem obhájí to co napsal. Že to možná teď vypadá, že to začne zároveň, ale v reálu klidně ne. Reál v současnosti vypadá tak, že i kdyby mohlo, tak je stejně v plánu asi trochu čekat... Další věc, která je na D35 hrozně zajímavá, že obchvaty jsou v přípravě méně daleko, než právě rozestavěné úseky. To mi nejde trochu do hlavy, když se to kouskovalo kvůli obchvatům (podle toho jak to vypadá) tak proč obchvaty nejsou napřed, čistě zdržováním to rozhodně není. Na druhou stranu dává smysl etapizace většího "úseku" po Svitavy, pak po D43 a pak až ten kus do Mohelnice. Sice to v současnosti kvůli absenci D43 trochu ztrácí smysl, ale rozumím tomu.martas píše:Již jsem Vám to sem psal. Dle mého je to třeba délkou úseku, Mýto-Džbánov 6 km, Ostrov-Mýto 7 km, Džbánov-Litomyšl 7,6 km. Zatímco Janov-Opatovec 11,7 km. Při výkupu pozemků tedy tyto kratší úseky mohou zpoždění v přípravě dohnat. Nehledě na vydání ÚR tedy může být zahájení či zprovoznění stejné jako u dlouhého úseku Janov-Opatovec, který má ÚR platné.Aram96 píše:To je pravda, ale proč tedy došlo k posunu zahájení, uvedení do provozu a SP u úseku Janov-Opatovec, kde UR je v právní moci. Narozdíl od ostatních úseků. Jsem na vás zvědavýSosa píše:A ono se dá něco stavět? Máme na nějaký úsek SP? To, že to dnes vypadá, že se vše zahájí najednou, v reálu nemusí být pravda.
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
[/quote]
Další věc, která je na D35 hrozně zajímavá, že obchvaty jsou v přípravě méně daleko, než právě rozestavěné úseky. To mi nejde trochu do hlavy, když se to kouskovalo kvůli obchvatům (podle toho jak to vypadá) tak proč obchvaty nejsou napřed, čistě zdržováním to rozhodně není. Na druhou stranu dává smysl etapizace většího "úseku" po Svitavy, pak po D43 a pak až ten kus do Mohelnice. Sice to v současnosti kvůli absenci D43 trochu ztrácí smysl, ale rozumím tomu.[/quote]
Mám za to, že je to historická záležitost z doby, kdy se rozhodovalo o trasování sever x jih. Ty odlišné varianty začínaly právě úsekem Mýto-Džbánov, kde se to mohlo stočit jinak, než v dnešním stavu. Proto mají oproti úseku Opatovice-Ostrov skluz. Až po rozhodnutí kraje o definitivní variantě se mohlo pokračovat dále. To je historie sahající někam cca do roku 2008. (viz: http://www.enviweb.cz/61583). Blíže k celé záležitosti trasování tento starý web: http://r35.ecn.cz/index2.php?pg=var&lap=3
Další věc, která je na D35 hrozně zajímavá, že obchvaty jsou v přípravě méně daleko, než právě rozestavěné úseky. To mi nejde trochu do hlavy, když se to kouskovalo kvůli obchvatům (podle toho jak to vypadá) tak proč obchvaty nejsou napřed, čistě zdržováním to rozhodně není. Na druhou stranu dává smysl etapizace většího "úseku" po Svitavy, pak po D43 a pak až ten kus do Mohelnice. Sice to v současnosti kvůli absenci D43 trochu ztrácí smysl, ale rozumím tomu.[/quote]
Mám za to, že je to historická záležitost z doby, kdy se rozhodovalo o trasování sever x jih. Ty odlišné varianty začínaly právě úsekem Mýto-Džbánov, kde se to mohlo stočit jinak, než v dnešním stavu. Proto mají oproti úseku Opatovice-Ostrov skluz. Až po rozhodnutí kraje o definitivní variantě se mohlo pokračovat dále. To je historie sahající někam cca do roku 2008. (viz: http://www.enviweb.cz/61583). Blíže k celé záležitosti trasování tento starý web: http://r35.ecn.cz/index2.php?pg=var&lap=3
Naposledy upravil(a) martas dne 31.1.2019 11:00:53, celkem upraveno 1 x.