D35 Litomyšl - Janov
Re: D35 Litomyšl - Janov
To je prostě ten problém, že Litomyšl chce dálnici odsunout co nejdál od města, ale tím pádem se posouvá ke Strakovu a Němčicím, kde jí pochopitelně také nechtějí a chtějí, aby vedla blíž k Litomyšli.
Re: D35 Litomyšl - Janov
Litomyšl s navrženou trasou připravovanou ŘSD nemá problém od počátku. Tedy pokud nepočítám tu nechtěnou MÚK. Problémy dělají ve Strakově. Ale jak jsem to již psal. Jim vyhovuje současný stav, kdy mají I/35 daleko, hluk z ní neslyší a trápí se jen Litomyšl. Tak proč by spěchali na stavbu dálnice...
Re: D35 Litomyšl - Janov
Nesmysl, Litomyšl je v tomhle od začátku za variantu ŘSD, a to mají myslím za tu dobu už třetího starostu. Naopak některé spolky v Litomyšli chtěly stejný posun, jako chce Strakov, tj. blíže k městu. Takže je to úplně obráceně, než píšete.Jarda Š. píše:To je prostě ten problém, že Litomyšl chce dálnici odsunout co nejdál od města, ale tím pádem se posouvá ke Strakovu a Němčicím, kde jí pochopitelně také nechtějí a chtějí, aby vedla blíž k Litomyšli.
Asi si to pletete s posunem D35 za Kornice, který Litomyšl prosadila, ale to bylo už asi před 10 lety a je to dávno vyřešené, navíc to je úplně někde jinde, než leží ten Strakov.
Re: D35 Litomyšl - Janov
Ano, přístup Strakova je ostudný a navíc těžko pochopitelný - dálnici mají projektovanou v hlubokém zářezu. Co by za to daly jiné vesnice v ČR! Kraj a vláda by jim za tenhle sobecký a destruktivní přístup měly stopnout dotace.martas píše:Litomyšl s navrženou trasou připravovanou ŘSD nemá problém od počátku. Tedy pokud nepočítám tu nechtěnou MÚK. Problémy dělají ve Strakově. Ale jak jsem to již psal. Jim vyhovuje současný stav, kdy mají I/35 daleko, hluk z ní neslyší a trápí se jen Litomyšl. Tak proč by spěchali na stavbu dálnice...
Problém je v tom, že starosta Strakova je vzteklý blázen, což je ostatně dobře vidět z jeho rozhovorů pro ČT. Velmi špatně se s ním jedná. Při pohledu na mapu se mu nelíbí, že dálnice bude jeho vesnici "příliš blízko", a žádné argumenty na něj neplatí.
Re: D35 Litomyšl - Janov
Mohu se plest, ale mam za to, ze variantu RSD nebombarduje mesto Litomysl (vedeni mesta), ktere si je vedomo ztraty casu na ukor kvality zivota ve meste. A taky proste proti teto trase v minulosti dlouhodobe nic nemeli a i kdyz se meni starostove, to vedeni mesta zustava v podstate stejne. Nekteri obcane Litomysle ale naopak stavajici trasu bombarduji a paradoxe chteji presny opak toho, co chce starosta Strakova. Totiz trasu vedenou dal od mesta ve vetsim zarezu kvuli lepsi ochrane pred hlukem. Ten jejich web uz ale nefunguje.
Re: D35 Litomyšl - Janov
Dálnice dál od zástavby? Zase špatně, aneb pokračování u Litomyšle díl XY: https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/l ... zpravy_skn
Re: D35 Litomyšl - Janov
Když je někdo debil ... to se dá pochopit. Když je vymazané celé zastupitelstvo, to už je horší. To na té vesnici nenajdou pár lidí, kteří mají v hlavě mozek, aby šli do zastupitelstva ?
Tady u nich to totiž začíná být přesně opačný extrém, než na jaký jsme zvyklí. Tady ŘSD (díky za to ) někomu vyhovělo k posunu trasy, aby tím eliminovalo např. případné soudní spory, a odměnou za to jim má být žádost o další posun ? Fakt na hlavu. Jsem zvědavej, jestli v roce 2025 dojedeme od Svitav až do Hradce. Jak to tak vypadá, tak to tak nebude, za to bychom mohli dojet z části S43 do Svitav.
A to ještě před rokem byly v letácích na D35 v úseku Ostrov-Opatovec ZS a UP minimálně o rok dříve.
Tady u nich to totiž začíná být přesně opačný extrém, než na jaký jsme zvyklí. Tady ŘSD (díky za to ) někomu vyhovělo k posunu trasy, aby tím eliminovalo např. případné soudní spory, a odměnou za to jim má být žádost o další posun ? Fakt na hlavu. Jsem zvědavej, jestli v roce 2025 dojedeme od Svitav až do Hradce. Jak to tak vypadá, tak to tak nebude, za to bychom mohli dojet z části S43 do Svitav.
A to ještě před rokem byly v letácích na D35 v úseku Ostrov-Opatovec ZS a UP minimálně o rok dříve.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: D35 Litomyšl - Janov
Já si myslím, že v roce 2025 ze Svitav do Hradce či Pardubic dojedeme... nejdříve po dálnici, pak přes ucpanou Litomyšl a pak zase po dálnici
Re: D35 Litomyšl - Janov
Pravda zapomněl jsem dodat "výhradně po D35"
Re: D35 Litomyšl - Janov
Souhlas se vším kromě toho děkování ŘSD: právě tento úsek ŘSD (resp. projektant) zcela podělali, když je posunuli oproti EIA. Ta "změna", kterou ŘSD "vyšlo vstříc", bylo jen vrácení trasy do verze EIA! Jinak by to samozřejmě bylo okamžitě soudně napadnutelné. Touto "změnou zpět" už ŘSD vytvořilo zpoždění 2 roky, o které se stavba dálnice u Litomyšle zpozdí.Aram96 píše:Když je někdo debil ... to se dá pochopit. Když je vymazané celé zastupitelstvo, to už je horší. To na té vesnici nenajdou pár lidí, kteří mají v hlavě mozek, aby šli do zastupitelstva ?
Tady u nich to totiž začíná být přesně opačný extrém, než na jaký jsme zvyklí. Tady ŘSD (díky za to ) někomu vyhovělo k posunu trasy, aby tím eliminovalo např. případné soudní spory, a odměnou za to jim má být žádost o další posun ? Fakt na hlavu. Jsem zvědavej, jestli v roce 2025 dojedeme od Svitav až do Hradce. Jak to tak vypadá, tak to tak nebude, za to bychom mohli dojet z části S43 do Svitav.
A to ještě před rokem byly v letácích na D35 v úseku Ostrov-Opatovec ZS a UP minimálně o rok dříve.
Ono to v tom článku i je uvedeno, ale samozřejmě pro některé čtenáře už je to příliš komplikované a nezapadá to do obvyklé story, že za všechna zpoždění mohou "aktivisti". Ve velké většině případů je to neschopnost ŘSD (a pardubická pobočka v té neschopnosti vyniká), která se za aktivisty (kteří vždycky byli, jsou a budou) schovává a obhajuje tím svoje nicnedělání.
Což nic nemění na tom, že žádat o jakoukoli další změnu ze strany Litomyšle je nelogické. Měl jsem o novém starostovi lepší mínění, ale je ve vleku křiklounů.
Re: D35 Litomyšl - Janov
Já jsem to četl a dokonce jsem to i pochopil. Ovšem aby někdo buzeroval ŘSD, aby posunulo trasu o 50 metrů, když vede v 10 m zářezu je opravdu mimo.
Ale naprostá třešnička je ta zrušená múk, kterou teď chtějí vrátit zpět, protože až teď těm hlavám pomazaným došlo, že jim to jinak bude jezdit přes město. Zajímavé, že to člověku, naprostému laikovi, došlo ihned při pohledu na mapu, když Litomyšl zrušení křižovatky prosazoval
Pro Litomyšl už opravdu neexistuje omluva, ba ani slova, škoda mluvit ...
Ať se ti blázni podívají co se děje v Dluhonicích, kde jim to má vést po estakádě, bourat dům, přesouvat hřiště atd. Tady mají zářez, za který by bylo vděčných 90% obcí u všech našich dálnic
Ale naprostá třešnička je ta zrušená múk, kterou teď chtějí vrátit zpět, protože až teď těm hlavám pomazaným došlo, že jim to jinak bude jezdit přes město. Zajímavé, že to člověku, naprostému laikovi, došlo ihned při pohledu na mapu, když Litomyšl zrušení křižovatky prosazoval
Pro Litomyšl už opravdu neexistuje omluva, ba ani slova, škoda mluvit ...
Ať se ti blázni podívají co se děje v Dluhonicích, kde jim to má vést po estakádě, bourat dům, přesouvat hřiště atd. Tady mají zářez, za který by bylo vděčných 90% obcí u všech našich dálnic
Re: D35 Litomyšl - Janov
Souhlas, jen Vaše předchozí vyjádření "Tady ŘSD (díky za to) někomu vyhovělo" bylo zcela mimo. ŘSD nikomu nevyhovělo, jen vrátilo zpátky něco, co zcela zvoralo. Tak jen pro záznam, aby to snad pro neinformovaného čtenáře nevyznělo tak, že ŘSD dělá svoji práci dobře. Nedělá ani náhodou, a to je hlavní problém (ne)výstavby dálnic v ČR. Je jim to šumák. Dokud nebudou v ŘSD platy napojené na realizaci dálnic, nezmění se nic. Omluva pro ty NIMBY z a kolem Litomyšle to ovšem není.Aram96 píše:Já jsem to četl a dokonce jsem to i pochopil. Ovšem aby někdo buzeroval ŘSD, aby posunulo trasu o 50 metrů, když vede v 10 m zářezu je opravdu mimo.
Ale naprostá třešnička je ta zrušená múk, kterou teď chtějí vrátit zpět, protože až teď těm hlavám pomazaným došlo, že jim to jinak bude jezdit přes město. Zajímavé, že to člověku, naprostému laikovi, došlo ihned při pohledu na mapu, když Litomyšl zrušení křižovatky prosazoval
Pro Litomyšl už opravdu neexistuje omluva, ba ani slova, škoda mluvit ...
Ať se ti blázni podívají co se děje v Dluhonicích, kde jim to má vést po estakádě, bourat dům, přesouvat hřiště atd. Tady mají zářez, za který by bylo vděčných 90% obcí u všech našich dálnic
A tady se jedná o úsek u těch Kornic, tam zářez není... Zrušení MÚK je samozřejmě nesmysl, o tom se tady psalo už hodně, nic nového. Aspoň že došlo na to polovičaté řešení s rozšířením obslužné komunikace.
Re: D35 Litomyšl - Janov
U Litomyšle se sešli budovatelé typu "A je to! - Pat a Mat" na jedné straně a "kocourkovští radní" na straně druhé. Jestli tohle něják rozumně dopadne, tak to bude zázrak.
Jedna z více věcí, které jsem vůbec nepochopil například je, proč chtělo ŘSD dodatečně stavět odpočívku v místě zamítnutého sjezdu z dálnice a tím do budoucna blokovat možnost budoucí dostavby toho sjezdu ? Místo aby doufali, že Litomyšl dostane rozum, tak by to "zabetonovali" i do budoucna. To jsou akce, nad kterými zůstává rozum stát. A takových nepochopitelných akcí je tam několik.
Jedna z více věcí, které jsem vůbec nepochopil například je, proč chtělo ŘSD dodatečně stavět odpočívku v místě zamítnutého sjezdu z dálnice a tím do budoucna blokovat možnost budoucí dostavby toho sjezdu ? Místo aby doufali, že Litomyšl dostane rozum, tak by to "zabetonovali" i do budoucna. To jsou akce, nad kterými zůstává rozum stát. A takových nepochopitelných akcí je tam několik.
Re: D35 Litomyšl - Janov
jo chce to tam konečně nějaký odborníky, posílám tip novému GŘ ať se mrkne se na fóru, tady se to jima jen hemží.
Re: D35 Litomyšl - Janov
Ještě když se teď dívám .. jen si nahlas zauvažuji .. proč má MÚK Janov takový tvar, jaký má ? Něco s terénem nebo proč ? Doufám, že se to zde už neřešilo.
Protože pro dopravní obsluhu je ta jedna část MÚK - větve na straně D35 směrem na Olomouc - na špatné straně I/35 bych řekl. Přirozené směry v této MÚK jsou I/35 Litomyšl -> D35 Olomouc a naopak, popř. Janov -> D35 Hradec a naopak. Oba dva ostatní jsou naprosto zanedbatelné směry. Ovšem tvar křižovatky teď dává nutnost pro 2/4 důležitých směrů odbočovat vlevo. Moc tomu nerozumím. Když by větve ve směru Hradec-Olomouc byly až za I/35, problém by byl vyřešen
Hradec-Janov vratná rampa, ale hlavně Litomyšl-Olomouc by nemusel odbočovat doleva. Proč je to takhle ? Ten druhý zmíněný směr není zrovna málo aut. Např. na D3 jižně od Budějovic, je MÚK navržena naprosto v pořádku pro směr Český Krumlov-ČB a naopak. Nechápu proč zde ne.
Protože pro dopravní obsluhu je ta jedna část MÚK - větve na straně D35 směrem na Olomouc - na špatné straně I/35 bych řekl. Přirozené směry v této MÚK jsou I/35 Litomyšl -> D35 Olomouc a naopak, popř. Janov -> D35 Hradec a naopak. Oba dva ostatní jsou naprosto zanedbatelné směry. Ovšem tvar křižovatky teď dává nutnost pro 2/4 důležitých směrů odbočovat vlevo. Moc tomu nerozumím. Když by větve ve směru Hradec-Olomouc byly až za I/35, problém by byl vyřešen
Hradec-Janov vratná rampa, ale hlavně Litomyšl-Olomouc by nemusel odbočovat doleva. Proč je to takhle ? Ten druhý zmíněný směr není zrovna málo aut. Např. na D3 jižně od Budějovic, je MÚK navržena naprosto v pořádku pro směr Český Krumlov-ČB a naopak. Nechápu proč zde ne.
Re: D35 Litomyšl - Janov
jako že by posledních 20let ti úředníci nosili peníze na ŘSD a ne domů ?podel píše:...
Dokud nebudou v ŘSD platy napojené na realizaci dálnic, nezmění se nic. ..
no toho se asi (určitě) nedočkáme
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: D35 Litomyšl - Janov
Už jsem ani nečekal, že se to objeví na Idnesu, nicméně zde rozhovor s jedním z odpůrců trasy u Kornice: https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/k ... zpravy_mvo
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: D35 Litomyšl - Janov
Zajímavý rozhovor. Zaujala mě tato odpověď:
Jinak s tím amatérismem má pravdu - nejprve nesmyslné vedení D35 až za Kornicemi a pak to nenapojení Č. Třebové a Ústí n. O. To však není problém ŘSD, oboje jsou výmysly místních samospráv. Ty se pak v průběhu let na radnicích změnily a s tím i jejich názory.
Podle mě je obecně problém, že samosprávy mají přilišný vliv na projektování silnic a dálnic celonárodního významu (viz to samé Pražský okruh 518 a 519).
Poučení pro ŘSD je do budoucna jasné, hlavně nepřipustit existenci více variantProblém je v tom, že ŘSD tady nabídlo varianty, což normálně nedělá. Většinou si prosadí svoji trasu přes veškerý odpor. Jakmile se někde vytvoří varianty, tak vzniknou dva tábory a potom se to celé rozhádá. A to přesně se stalo u Litomyšle.
Jinak s tím amatérismem má pravdu - nejprve nesmyslné vedení D35 až za Kornicemi a pak to nenapojení Č. Třebové a Ústí n. O. To však není problém ŘSD, oboje jsou výmysly místních samospráv. Ty se pak v průběhu let na radnicích změnily a s tím i jejich názory.
Podle mě je obecně problém, že samosprávy mají přilišný vliv na projektování silnic a dálnic celonárodního významu (viz to samé Pražský okruh 518 a 519).
Re: D35 Litomyšl - Janov
Opravte mě, pokud se pletu, ale z toho článku jsem to pochopil takto: Kornice chtěly vést R35 (tehdy jen R) mezi Kornicemi a Litomyšlí (var. Jih Valbek 2005) http://r35.ecn.cz/varianty/r35_SUDOP_big.jpg A Litomyšl odmítla přeložku II/360, vedoucí mezi Kornicemi a Litomyšlí, protože by oddělila Kornice od Litomyšle. Je to tak? Protože pokud ano, tak reálná šance, že se dálnice kolem Litomyšle jednou postaví, fakt velká nebude...
Re: D35 Litomyšl - Janov
Jednou se to postaví..... tomu věřím....
... stačí až bude dálnice před i za Litomyšlí.....
Jel jsem asi před měsícem přes Litomyšl, byla tam zacpa, a navigace mi tam spočítala krásný objezd objezdu, tak jsem to dal kolem zámku, jakéhosi sportoviště, mezi RD úzkými uličkami atd.... ušetřený čas oproti I/35 byl i přes tu šílenou cestičku cca 25 minut. (co tam bylo za problem nevim)....
Až se zvýši provoz, to si ty navigace najdou cest o dost víc a uvidíte jak se zvýší zájem o dálnici....
... stačí až bude dálnice před i za Litomyšlí.....
Jel jsem asi před měsícem přes Litomyšl, byla tam zacpa, a navigace mi tam spočítala krásný objezd objezdu, tak jsem to dal kolem zámku, jakéhosi sportoviště, mezi RD úzkými uličkami atd.... ušetřený čas oproti I/35 byl i přes tu šílenou cestičku cca 25 minut. (co tam bylo za problem nevim)....
Až se zvýši provoz, to si ty navigace najdou cest o dost víc a uvidíte jak se zvýší zájem o dálnici....
Re: D35 Litomyšl - Janov
Stížnosti Strakova jsou totálně mimo, takovýhle zářez, jak mají oni, o tom by si mohlo 90% obcí a měst nechat zdát. Hromada zeleně okolo, ekodukt ... Kornice jsou trochu něco jiného. Podle vizualizace okolo jejich obce vede dálnice na násypu a přechází 2 nějaké cesty, což dost dobře nechápu proč. Proč zde není zářez a mosty nad dálnicí ? A pokud je tam zrovna údolíčko, jakože to tak vypadá, tak snad PHS na ten násp ne ?
Na druhou stranu zde dálnice vede cca 500-600 m od obce, co mají říkat v Sedlišti, Cerekvicích atd.
Jinak je vidět, že Živé Kornice jsou totální imecilové a nevidí si do huby. Ten výrok, že za to může ŘSD, protože přišlo neobvykle s variantami, kdežto normálně si jede svou notu, je naprosto mimo a je mi z něj blbě. Tak po celé republice se na ŘSD spíš plive (často včetně mě) a když konečně udělají práci, tak jak by lidé většinou chtěli, tak je jim to dáno zase za vinu. Tohle opravdu nemá obdoby
Na druhou stranu zde dálnice vede cca 500-600 m od obce, co mají říkat v Sedlišti, Cerekvicích atd.
Jinak je vidět, že Živé Kornice jsou totální imecilové a nevidí si do huby. Ten výrok, že za to může ŘSD, protože přišlo neobvykle s variantami, kdežto normálně si jede svou notu, je naprosto mimo a je mi z něj blbě. Tak po celé republice se na ŘSD spíš plive (často včetně mě) a když konečně udělají práci, tak jak by lidé většinou chtěli, tak je jim to dáno zase za vinu. Tohle opravdu nemá obdoby
Re: D35 Litomyšl - Janov
Problém je asi v tom, že tady mezi dvěma variantami vybírali dvoje NIMBYsté a vyhráli ti mocnější z nich (ti z Litomyšle nad těmi z Kornic). To že ŘSD posuzuje více variant je v pořádku, ale volba varianty by měla být podle odborných kritérií a rozhodnutí by mělo být na vyšší autoritě. Ne že hodím mezi dvoje NIMBYsty dvě varianty a poperte se. Přičemž samozřejmě vyhraje ten co má větší svaly (rozuměj lepší politické konexe).
Re: D35 Litomyšl - Janov
Tohle vyjádření asi nejpřesněji vystihuje stav příprav D35 v daném úseku.Lynx píše:U Litomyšle se sešli budovatelé typu "A je to! - Pat a Mat" na jedné straně a "kocourkovští radní" na straně druhé. Jestli tohle něják rozumně dopadne, tak to bude zázrak.
Re: D35 Litomyšl - Janov
No tak znova - kdo dálnici nechce a od začátku blokuje, jsou vesnice kolem Litomyšle, které jsou od nynější hlavní silnice daleko. Takže tohle se sice stát může, ale "zájem od dálnici" se nijak nezvýší, protože samozřejmě v Litomyšli ji chtěli vždycky.ttc píše:Jednou se to postaví..... tomu věřím....
... stačí až bude dálnice před i za Litomyšlí.....
Jel jsem asi před měsícem přes Litomyšl, byla tam zacpa, a navigace mi tam spočítala krásný objezd objezdu, tak jsem to dal kolem zámku, jakéhosi sportoviště, mezi RD úzkými uličkami atd.... ušetřený čas oproti I/35 byl i přes tu šílenou cestičku cca 25 minut. (co tam bylo za problem nevim)....
Až se zvýši provoz, to si ty navigace najdou cest o dost víc a uvidíte jak se zvýší zájem o dálnici....
Re: D35 Litomyšl - Janov
Jenže pokud vím, stejná Litomyšl prosadila zrušení sjezdu pro přivaděč od severu, protože by to zavleklo dopravu do města Jak tohle může nějakou hlavu pomazanou napadnout, to opravdu nepochopím, vždyť je to přesně naopak. Ještě bych pochopil, kdyby prosazovali změnu křižovatky na tvar T, aby to bylo jen připojení od severu, ale dosáhli naprostého nesmyslu s dopadem na půlku celého kraje.podel píše:No tak znova - kdo dálnici nechce a od začátku blokuje, jsou vesnice kolem Litomyšle, které jsou od nynější hlavní silnice daleko. Takže tohle se sice stát může, ale "zájem od dálnici" se nijak nezvýší, protože samozřejmě v Litomyšli ji chtěli vždycky.ttc píše:Jednou se to postaví..... tomu věřím....
... stačí až bude dálnice před i za Litomyšlí.....
Jel jsem asi před měsícem přes Litomyšl, byla tam zacpa, a navigace mi tam spočítala krásný objezd objezdu, tak jsem to dal kolem zámku, jakéhosi sportoviště, mezi RD úzkými uličkami atd.... ušetřený čas oproti I/35 byl i přes tu šílenou cestičku cca 25 minut. (co tam bylo za problem nevim)....
Až se zvýši provoz, to si ty navigace najdou cest o dost víc a uvidíte jak se zvýší zájem o dálnici....
Že jsou některé obce okolo úplně mimo, je druhá věc, to souhlas.