D35 Litomyšl - Janov

Hradec Králové – Moravská Třebová – Mohelnice – Olomouc – Lipník nad Bečvou
Odpovědět
Lynx
Příspěvky: 3684
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od Lynx »

Tohle je obecný NIMBY problém. Nejen při dálniční výstavbě a napojení výjezdů z dálnice, ale třeba i při výstavbě nových obytných čtvrtí. Nikdo nechce zvýšit dopravu ve své ulici, takže následkem toho má nový obytný komplex třeba jen jeden výjezd, přestože se přirozeně nabízejí další napojení toho komplexu, která by dopravní zátěž rozdělila. Takže auta ze vzdálenějších míst toho komplexu musí při cestě ze zástavby projet zbytečně kolem 50 baráků. Kdyby ale byly napojeni na stávající zástavbu i jinde, tak by projeli třeba jen kolem 5 baráků. Jenže tomu se brání ti místní z těch 5 domů ....
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od martas »

Už i já jsem se konečně dostal k sepsání nechtěné odpočívky u Litomyšle, takže kdo chce, může mrknout tady: http://pardubice.idnes.cz/litomysl-odmi ... zpravy_jah
Hanpav
Příspěvky: 147
Registrován: 3.11.2016 10:15:46

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od Hanpav »

vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od vodouch2000 »

Litomyšl-sever šedivě jako II. etapa, šalamounské "řešení" :-) I přesto se ale v letáku píše, že "v km 56,0 byla navržena mimoúrovňová křižovatka Litomyšl-sever, která byla na základě připomínek obcí a požadavku
investora vypuštěna z této stavby. Je zde navržena střední odpočívka Kornice (samostatná akce)." Takže buď tam bude jenom MÚK, nebo jenom odpočívka, nebo oboje, nebo nic. To jsem fakt zvědavej :-)
Lynx
Příspěvky: 3684
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od Lynx »

To je dokonalý guláš, dokonce i v oficiálním letáku. Nejrozumnější asi bude postavit to bez toho a místní se pak mohou dohadovat jestli výjezd, odpočívka a nebo nic, třeba dalších 50 let. Hlavně, když bude stát hlavní trasa.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od Honey72 »

Asi tak. Až se postaví D35, klidně se pak místní mohou hádat mezi sebou, protože zjistí, že bez sjezdu odklon dopravy od Třebovska a Orlickoústecka prakticky nelze.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
podel
Příspěvky: 41
Registrován: 20.6.2011 15:06:25

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od podel »

Od Litomyšle je samozřejmě stupidní, že nechce nejbližší exit, ale to je její problém, ne problém D35. Jako přímý účastník jednání musím říct, že problém je práce ŘSD Pardubice (Vebr) na přípravě, která je tragická. Vebr v podstatě nedělá nic a celou dobu všem slibuje vše - takže například Litomyšli a vesnicím kolem ní tvrdil několik let, že na jejich připomínky bude času dost, že teď se řeší jen koridor a v rámci něho to půjde optimalizovat. Pak starostům hodí na stůl variantu, kde jde D35 přesně středem koridoru, i když to často vzhledem na terén nedává vůbec smysl. Najednou to už měnit nejde a jakékoli debaty ohledně změn v rámci koridoru EIA znamenají "zpoždění 5 let" (přičemž se předchozích minimálně 5 let na té trase nic nedělalo).

Zeptáte se projektanta zodpovědného za daný úsek a ten řekne, že nic jiného než střed koridoru ani neuvažoval, protože se bál, že by s tím jinak byly problémy. Takže projektant to překreslí, najednou jde víc využít terén (tím pádem i dálnici více schovat) a je to navíc o 100 milionů levnější. Hmm, dobře, tak to uděláme tak. Co si o tom člověk má myslet? Tohle je jen drobný detail; takových věcí je hromada - akorát Litomyšl si to umí prosadit. Problém je, že nikdo nemá osobní zodpovědnost. Manažeři v ŘSD mají mít bonusy navázané na dokončení dálnice, do té doby mají brát průměrnou mzdu. A ten bonus ať je potom klidně 20 milionů, ať si (hypoteticky) šéf krajského ŘSD nemusí domy v Pardubicích kupovat přes "půjčky od strýce" a asistentku může brát k moři za vlastní a ne v rámci služebních cest.
xhj
Příspěvky: 160
Registrován: 17.11.2009 23:44:31

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od xhj »

Na stránce Pardubického kraje https://www.pardubickykraj.cz/aktuality ... memorandum je uvedeno, že stát podpoří modernizaci silnic II/358 Česká Třebová - Litomyšl a II/360 Ústí nad Orlicí - Litomyšl jako přivaděče k dálnici. To by mě zajímalo, kde budou v Litomyšli končit, když má být vypuštěna křižovatka Litomyšl sever.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od kot »

Pokud se tam v nejbližší době vůbec bude dálnice stavět - viz článek od martase...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od Lenny »

Ono se může stát, že od západu povede dálnice, od východu povede dálnice a uprostřed toho bude Litomyšl se svým průtahem. Vřele místním doporučuji. Ani ony úsekovky je nezachrání.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
S_M_Lomoz
Příspěvky: 195
Registrován: 15.3.2009 23:02:26

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od S_M_Lomoz »

Doufám, že se pozítří v 15.30 někdo staví na veřejném projednávání ve Smetanově domě v Litomyšli a pak poreferuje.

https://www.litomysl.cz/?lang=cz&co=akt ... 7506763551
bumbik
Příspěvky: 7944
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od bumbik »

Lenny píše:Ono se může stát, že od západu povede dálnice, od východu povede dálnice a uprostřed toho bude Litomyšl se svým průtahem. Vřele místním doporučuji. Ani ony úsekovky je nezachrání.
naprostý souhlas - a za příklad z praxe lze vzít Frýdek-Místek či Přerov :ok:
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od martas »

Jsem na debatu zvědav, čímž hlásím svoji plánovanou přítomnost na místě ;)
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od martas »

Výstup ze středeční debaty. Čekal bych více emocí, bylo to vcelku poklidné. Nicméně si nejsem jistý, zda to přineslo nějaký posun. Více zde: http://pardubice.idnes.cz/litomysl-usil ... zpravy_msv
Lynx
Příspěvky: 3684
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od Lynx »

Je někde dostupný plánek té "varianty jedna" , co jí nyní prosazuje město Litomyšl ?
Lynx
Příspěvky: 3684
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od Lynx »

Díky, přesně tohle jsem si představoval - je tam i srovnání s trasou ŘSD. Jestli je to opravdu lepší, tak proč to nenavrhlo ŘSD rovnou takto ? Kvůli pár ušetřeným korunám ? To se zjevně nevyplatí
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od michal »

Mám pocit, že z Litomyšle může být třetí Plzeň, či chcete-li druhý Přerov... Přijde mi, že obě strany si chtějí stát tvrdě za svým. Litomyšl kvůli tlaku občanů, ŘSD proto, aby dokázalo, že nic už měnit nejde. Ovšem pokud se tady na fóru dočtu, že se třeba u novostavby potřebné komunikace nedají postavit vyšší PHS než je návrh investora, protože by "nevyšla ekonomika", pak je jasné, že problém je v systému. A v tom vidím chybu ŘSD, potažmo MD a státu, že nikomu ani moc nevadí, že se u nás ty silnice rodí tak strašně dlouho a složitě... Ovšem pak ať po mně nikdo nechce, abych věřil tomu, že naše země dokáže v dnešní době obstát mimo EU... (poslední věta je OT úleva, diskuzi dál nebudu rozvíjet).
Bergo
Příspěvky: 31
Registrován: 15.2.2016 20:01:33

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od Bergo »

Pokud by stávající varianta byla vedena v úrovni terénu a variantní řešení je navrhováno ve většině předmětného úseku v zářezu, tak rozdíl v ceně zemních prací může být řádově stovky miliónu korun. Je známo z jakého důvodu Litomyšl tuto variantu prosazuje? Pouze z důvodu hluku?
Lynx
Příspěvky: 3684
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od Lynx »

Stovky milionů nejsou nic proti tomu, když si představím jestli mít dálnici za barákem 500 m, viditelnou a relativně hlučnou a nebo jí mít 1000 m, kde by hučela trochu méně a byla schovaná. Ta dálnice tam bude hučet den co den, pro místní je to rozhodující věc. Ohled na okolí - jak lidi, tak přírodu, by měla být podle mě priorita, nikoliv cena. Samozřejmě v rozumných mezích, aby mě nikdo nechytil za slovo. Například stavět tam, tunel na rovině, což tam jeden sedlák chtěl, je samozřejmě daleko za hranou, ale tohle vedení v zářezu mi přijde jako v mezích normy.
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od michal »

Tak ono by se asi teoreticky dalo i spočítat, na kolik vyjde každý den bez dálnice jen na zbytečném průjezdu městem - zbytečně spálený benzín, zdraví obyvatel a nezaplacené mýtné. Takže těch pár set milionů by se asi vrátilo hodně brzo... A především je potřeba vnímat to, že se jedná o nevratný zásah do krajiny. A tak by se měla hledat řešení, která nebudou jednostranná. Samozřejmě v tomto případě je otázka, do jaké míry může za stávající situaci ŘSD, město Litomyšl a nebo jen její občané, na které teprve město s tou trasou reagovalo. Protože původně město si neřešilo trasu D35, ale jen tu přeložku II/360 a posléze odpočívku. Ale sleduji to jen z médií a tady, takže nějaký závěr si vyřknout netroufám.
xman
Příspěvky: 134
Registrován: 13.3.2011 19:13:13

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od xman »

To Lynx: ono to právě v mezích normy není. Proč?
1. Máte dokončený proces EIA. Úspěšně (narozdíl od řady dálničních staveb - D3 na čáru, D4, SOKP....). Ba dokonce bez nějakých devastujících podmínek (narozdíl např. od městského okruhu v Praze - Blanka II). Proces EIA máte na nějakou trasu, v tomto případě varianta nula. Trasa je daná směrově i výškově. Na tuto trasu bylo provedeno vyhodnocení všech vlivů na ŽP.
2. Každá (!!!) změna musí být v navazujícím řízení vyhodnocena z hlediska vlivu na ŽP. Každá, v liteře zákona všechny (!) změny. Tj. změna trasy, počet křižovatek, prodloužení mostů atd. atd., včetně vlivů na ŽP. A pokud MŽP vyhodnotí, že se jedná o změnu významnou, pak ji pošle do zjišťovacího řízení. Čili děláte celou EIA znova. EIA = 2 roky a více. A jestli někde nebyl zářez a teď je tam velký zářez, bude se chtít vyhodnotit vždy možné negativní vlivy. V tomto případě zejména hydrogeologie. Nestrhnou zářezem vodu? A nikoho nebude zajímat, že trasa nebude z Litomyšle vidět, nikoho nebude zajímat, že dálnice bude méně hučet. Pozitiva se nepočítají. A kam se ta hlína odveze? Kam se uloží? Kudy to bude jezdit? Nebudou se třást baráky?
3. Kdybyste byl vy investor zodpovědný za stavbu, chtěl byste toto riziko podstoupit? Já ne.
podel
Příspěvky: 41
Registrován: 20.6.2011 15:06:25

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od podel »

Cenově ty obě varianty vycházejí podle výpočtů ŘSD předložených starostům stejně (ale jen proto, že když ŘSD započítá u "varianty 1" nějaké dodatečné retenční nádrže za desítky milionů).

Postup ŘSD je skutečně podivný. V zimě slíbí, že zpracují druhou variantu a pak dají místním vybrat. Takže varianta je hotová, vychází ve všech parametrech lépe, ale najednou to už změnit nejde a znamená to zpoždění řadu let. Proč tedy vůbec místní s tou druhou variantou dráždili, pokud to nejde? A proč to tak nenaprojektovali rovnou? Nad tím zůstává rozum stát.

Jinak podle vyjádření MŽP (opět pro starosty) nová EIA na tu "variantu 1" potřeba nebude, zpoždění max pár měsíců. Tu variantu 0 budou místní blokovat, tam bude zpoždění nepochybně větší. Celé je to zbytečné, stačilo by, aby ŘSD dělalo svoji práci.

Je docela zábavné, jak tady někdo ŘSD dokáže hájit - konkrétně v Pardubickém kraji ještě žádnou dálnici postavit nedokázali.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od Mike »

nejlepší léčba je dálnice do města i z města
bez toho kousku okolo
a pár krompaachů do těch kamer na vjezdu
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: D35 Litomyšl - Janov

Příspěvek od Sosa »

podel píše:Cenově ty obě varianty vycházejí podle výpočtů ŘSD předložených starostům stejně (ale jen proto, že když ŘSD započítá u "varianty 1" nějaké dodatečné retenční nádrže za desítky milionů).

Postup ŘSD je skutečně podivný. V zimě slíbí, že zpracují druhou variantu a pak dají místním vybrat. Takže varianta je hotová, vychází ve všech parametrech lépe, ale najednou to už změnit nejde a znamená to zpoždění řadu let. Proč tedy vůbec místní s tou druhou variantou dráždili, pokud to nejde? A proč to tak nenaprojektovali rovnou? Nad tím zůstává rozum stát.

Jinak podle vyjádření MŽP (opět pro starosty) nová EIA na tu "variantu 1" potřeba nebude, zpoždění max pár měsíců. Tu variantu 0 budou místní blokovat, tam bude zpoždění nepochybně větší. Celé je to zbytečné, stačilo by, aby ŘSD dělalo svoji práci.

Je docela zábavné, jak tady někdo ŘSD dokáže hájit - konkrétně v Pardubickém kraji ještě žádnou dálnici postavit nedokázali.
MŽP si může pro starosty tvrdit co chce, na novou variantu se EIA dělat musí. Takže není zpoždění měsíce, ale roky.
Tu novou variantu bude stejně někdo blokovat, zatím se Litomyšli vyšlo ve všem vstříc a přesto nadále vymýšlí nové varianty.
V Pardubické kraji dálnice již je, to nevíte?
Edit: Dokonce dvě dálnice má Pardubický kraj..
Odpovědět

Zpět na „D35“