Stránka 1 z 30

D35 Litomyšl - Janov

Napsal: 30.9.2015 19:05:55
od ada031
Tak již leták na samostatný úsek:

https://www.rsd.cz/mapa/attachment/5609 ... 837642.pdf

Na stavbu je vydáno stanovisko EIA , zpracována studie proveditelnosti a hodnocení
ekonomické efektivnosti stavby (pro celý tah Opatovice–Mohelnice), která byla dne 16. 5. 2014 Centrální komisí MD schválena. Byl zpracován záměr projektu, který byl předložen v 06/2014 ke schválení na MD a dne 4. 9. 2014 byl Centrální komisí MD schválen. Je proveden předběžný geotechnický průzkum.
Výběrové řízení na zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí a inženýrskou činnost
pro získání rozhodnutí o umístění stavby bylo dokončeno.

Re: R35 Litomyšl - Janov

Napsal: 5.10.2015 16:56:02
od ada031
Tak v letáku nelhali:

Výběrové řízení na zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí a inženýrskou činnost pro získání rozhodnutí o umístění stavby bylo dokončeno.

http://www.vestnikverejnychzakazek.cz/c ... lay/603478

Výherce: Ateliér projektování inženýrských staveb, s.r.o. - vedoucí společník "Společnost pro projektové práce R35 Litomyšl - Janov"

Tak teď rychle územní rozhodnutí, ať se skutečně může v roce 2019 začít.

Re: D35 Litomyšl - Janov

Napsal: 10.12.2016 21:13:29
od ada031

Re: D35 Litomyšl - Janov

Napsal: 16.12.2016 22:06:58
od Šefel

Re: D35 Litomyšl - Janov

Napsal: 19.12.2016 8:45:50
od bumbik
ano o tom bylo v Událostech v regionech viz.
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... al-od-obce

Re: D35 Litomyšl - Janov

Napsal: 19.12.2016 11:02:23
od Tomas 1975
Ten zpravodajskej šot...
Starosta má zcela jistě patřičné vzdělání a ví co a jak.
Hlavně, že je ze Strakova :ko: , ale zcela jistě neví, který významný odborník na mostní konstrukce se narodil ve Svitavách... mj. přednášel i na VŠ
Typickej českej člověk :zvraci: , všechno zná , všechno ví....
Tak s takovejma fakt nevyhrajem.
Pravdu má jednoznačně ŘSD :ok:

Re: D35 Litomyšl - Janov

Napsal: 28.2.2017 21:09:42
od vodouch2000
O této NIMBY aktivitě víte? Je to velmi neveselé čtení, často plné zjevně nesmyslných argumentů. V podstatě se dá říct, že stačí přečíst sekci "Námitky k současnému vedení D 35" a budete mít jasno :-) V sekci "Ke stažení" jsou (pro mě jako laika) zajímavé koordinační výkresy, otázkou je, jak jsou aktuální.
Web zde: http://dalnicelitomysl.wz.cz/

Re: D35 Litomyšl - Janov

Napsal: 28.2.2017 21:27:53
od Lenny
Je to aktuální DÚR. Dívám se, že zmizela MÚK Litomyšl-západ s přeložkou silnice II/360.

Re: D35 Litomyšl - Janov

Napsal: 28.2.2017 21:33:14
od vodouch2000
Nemyslíš náhodou Litomyšl-sever?

Re: D35 Litomyšl - Janov

Napsal: 28.2.2017 21:47:30
od Martin z Ostravy
1.-6. EIA
7.-10. nepodložené výmysly, taková klasika, EIA se dělat bude, protože tam bude ČSPH
11.-13. EIA
Jinak určitě je lepší stávající dopravní řešení, průjezd Litomyšlí :ok: :kladivo:
S těmito křiklouny se můžeme vrátit zpátky do jeskyní, protože se už nic nepostaví.

Re: D35 Litomyšl - Janov

Napsal: 1.3.2017 10:03:48
od Honey72
Mě se vždycky líbí, jak všichni požadují vypracování více variant. Když je jasné, že jinudy to lepší nebude, není třeba dělat zbytečně další varianty (kromě subvariant). A co s těmi variantami ? Že si pak vyberou tu nejlepší jako báby na trhu ? Vždyť se jim nelíbí dálnice ani v zářezu ani na náspu a když by kopírovala terén jak chtějí, zase prý nesmí být vidět z okolí :shock: . A co mě dostalo - bod 10, že umístění odpočívky bude mít vliv na kriminalitu v okolí. To jako, že si tu zloděj odstaví auto a půjde do Litomyšle krást ? Anebo zde budou mít stanoviště lapkové, kteří budou přepadávat místní vracející se z litomyšlského trhu ? :lol: Stavět dálnici úplně bez hluku, smradu, zabrání půdy prostě nejde, ale pro občany Litomyšle to bude vždy stokrát lepší varianta než současný průtah městem.

Re: D35 Litomyšl - Janov

Napsal: 1.3.2017 18:45:11
od Jakub Šponar
100 let stejná písnička. Víte proč hlavní železniční dráha vede přes Choceň na Ústí podél Orlice? Protože Litomyšl a Vysoké Mýto projektanty dráhy vyhodili, že jim tam ta "smradlavá mašina" nebude jezdit. A tak se holt dráha kroutí dodnes podél Orlice.

Re: D35 Litomyšl - Janov

Napsal: 1.3.2017 19:50:59
od Lenny
vodouch2000 píše:Nemyslíš náhodou Litomyšl-sever?
Aha, on to je sever. Prostě ta první už není.

Re: D35 Litomyšl - Janov

Napsal: 1.3.2017 21:17:03
od Honey72
Jakub Šponar píše:100 let stejná písnička. Víte proč hlavní železniční dráha vede přes Choceň na Ústí podél Orlice? Protože Litomyšl a Vysoké Mýto projektanty dráhy vyhodili, že jim tam ta "smradlavá mašina" nebude jezdit. A tak se holt dráha kroutí dodnes podél Orlice.
Blbost je dědičná ... Co by Ústí nebo Třebová dala za to, kdyby ta dálnice vedla kolem nich, jak původně měla.

Re: D35 Litomyšl - Janov

Napsal: 1.3.2017 21:20:16
od Lenny
K Ústí a České by se spíše hodilo, jak D35 původně neměla a R35 původně měla.

Re: D35 Litomyšl - Janov

Napsal: 2.3.2017 8:35:15
od JirkaS
Jakub Šponar píše:100 let stejná písnička. Víte proč hlavní železniční dráha vede přes Choceň na Ústí podél Orlice? Protože Litomyšl a Vysoké Mýto projektanty dráhy vyhodili, že jim tam ta "smradlavá mašina" nebude jezdit. A tak se holt dráha kroutí dodnes podél Orlice.
Řekl bych, že tohle je jen legenda. Jednak vést železnici údolím řek bylo tehdy zcela běžné. Úsek Litomyšl Třebová by nebyl nejjednodušší. A hlavně se ta trasa stavěla ještě před rokem 1848, takže s pozemky nebyl problém.

Re: D35 Litomyšl - Janov

Napsal: 2.3.2017 8:55:04
od Bobek
Ano, skutečnou odpovědí jsou ztracená stoupání. V časech, kdy lokomotivy stále ještě vypadaly spíš jako věci z hračkářství...

Re: D35 Litomyšl - Janov

Napsal: 2.3.2017 10:09:21
od michal
Osobně si myslím, že Litomyšl dělá chybu v tom, že místo toho, aby z dálnice vytěžila řešení svých dopravních problémů (II/360, II/358 s těžkými NA přímo u zámku Unesco), vydala se přesně opačnou cestou. Vypuštění přeložky II/360 u Kornic a konstelace křižovatek múk Řídký a múk Janov poženou veškerou dopravu směr Česká Třebová a Ústí nad Orlicí nadále přes město. S hotovou dálnicí navíc dopravní zatížení jistě stoupne, protože část dopravy I/11 a I/14 převezme právě dálnice D35. V lepším případě se bude z té přeložky II/360 realizovat alespoň múk a část přeložky, na kterou navážou stavby D36 a D38. Ale moc nevěřím ani v to...

Re: D35 Litomyšl - Janov

Napsal: 2.3.2017 14:40:07
od vaclav
Jakub Šponar píše:100 let stejná písnička. Víte proč hlavní železniční dráha vede přes Choceň na Ústí podél Orlice? Protože Litomyšl a Vysoké Mýto projektanty dráhy vyhodili, že jim tam ta "smradlavá mašina" nebude jezdit. A tak se holt dráha kroutí dodnes podél Orlice.
navim jak tady, ale obecne je znamo, ze kdyz se v 19 stol stavela zeleznice, tak se obce a podnikatele spise predhaneli, aby trat vedla prave kolem nich.
(srovnej s dnesni snahou o rychly X-G internet vsude, pritom za 150 let muzeme zjistit, ze narust autismu a adhd muze prave souviset s wifi smogem atp).

Re: D35 Litomyšl - Janov

Napsal: 2.3.2017 14:49:08
od Sudr
No to právě moc obecně známo není. Naopak ze strany mnoha obcí i pozemkových vlastníků byl vůči stavbě spíš odpor. V důsledku toho vede dodnes trať často mimo obce a zástavky jsou někde v loukách. Ve svých důsledcích to vedlo i k postupnému úpadku některých obcí, které se železnici ubránily...

Re: D35 Litomyšl - Janov

Napsal: 2.3.2017 14:57:18
od P_V

Re: D35 Litomyšl - Janov

Napsal: 3.3.2017 8:04:03
od Sosa
Ale není. Železnice se stavěla primárně pro nákladní dopravu a většinou ty první realizoval soukromý kapitál. Proto se stavěla nejkratší trať na Ostravsko od Vídně. Z Olomouce byla odbočka na Prahu, protože tam byl nejschůdnější terén. Doprava lidí byla druhotná, navíc lidem nevadilo, že je zastávka v poli, neboť to zrychlení vlaku oproti jiným způsobům cestování bylo obrovské. Ona se v podstatě všechny nádraží stavěla v polích, těch v městech bylo pár, mě teď napadá jen dnešní Masaryčka.

Re: D35 Litomyšl - Janov

Napsal: 3.3.2017 9:33:39
od Jaroslav
Sorry Soso a Václave... ale prostě odmítáte přijmout fakta. To že například Chrudim byla před sto lety větší než Pardubice je fakt. To že Chrudimští zastupitelé odmítli z důvodu strachu ze smradu vedení železnice Chrudimí a nechali dráhu přesměrovat do Pardubic je fakt. To že konečným důsledkem byla likvidace důležitosti Chrudimi a vzestup Pardubic je fakt. Podobných příkladů jsou mraky, tedy i Vysoké Mýto a Litomyšl. Stejně jako dneska u dálnic, i dříve byli lidé, kteří na úkor budoucnosti upřednostnili pohodlnější a příjemnější současnost.

Samozřejmě je těžké občas odhadnout který dnešní ústupek bude a který nebude přínosný, ale obecně u prověřených prvků jako je železnice nebo dálnice se to dnes dá říct téměř s jistotou...

Re: D35 Litomyšl - Janov

Napsal: 3.3.2017 9:48:10
od Martin z Ostravy
Pokračujte v tomto prosím jinde, toto už je mimo téma.

Re: D35 Litomyšl - Janov

Napsal: 5.3.2017 15:39:34
od Lenny
MÚK Litomyšl-západ byla vyřazena na základě požadavku obcí a rozhodnutí investora. Na jejím místě je plánována odpočívka Kornice.