D35 Janov - Opatovec
D35 Janov - Opatovec
Tak již leták na samostatný úsek:
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/5609 ... 578505.pdf
Na stavbu je vydáno stanovisko EIA , zpracována studie proveditelnosti a hodnocení
ekonomické efektivnosti stavby (pro celý tah Opatovice–Mohelnice), která byla dne 16. 5. 2014 Centrální komisí MD schválena. Byl zpracován záměr projektu, který byl předložen v 06/2014 ke schválení na MD a dne 4. 9. 2014 byl Centrální komisí MD schválen. Je proveden předběžný geotechnický průzkum.
Výběrové řízení na zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí a inženýrskou činnost
pro získání rozhodnutí o umístění stavby bylo dokončeno.
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/5609 ... 578505.pdf
Na stavbu je vydáno stanovisko EIA , zpracována studie proveditelnosti a hodnocení
ekonomické efektivnosti stavby (pro celý tah Opatovice–Mohelnice), která byla dne 16. 5. 2014 Centrální komisí MD schválena. Byl zpracován záměr projektu, který byl předložen v 06/2014 ke schválení na MD a dne 4. 9. 2014 byl Centrální komisí MD schválen. Je proveden předběžný geotechnický průzkum.
Výběrové řízení na zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí a inženýrskou činnost
pro získání rozhodnutí o umístění stavby bylo dokončeno.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R35 Janov - Opatovec
Tento úsek by to taky chtělo postavit co nejdříve, hodně by pomohl, ty zatáčky jsou dost naprd.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: R35 Janov - Opatovec
Já tento úsek vnímám naopak jako nejpohodovější z celé trasy HK - Olomouc...
Re: R35 Janov - Opatovec
Jezdím to už asi 15 let, tento úsek je v pohodě. Stavělo se to cca před 10 lety, část silnice je krásně široká (úsek Litomyšl - Gajer) přednostně obchvaty Mýta a Litomyšle. To jsou největší brzdy na trase.
Re: R35 Janov - Opatovec
Doufám, že v případě, že se nebude tento úsek stavět současně s následujícím (Opatovec - St. Město; pravděpodobnost vidím jako velice malou), bude konec úseku provizorně napojen na I/35 (kruhák na křížení I/35 a I/43 by jinak neměl šanci to pobrat).
Re: R35 Janov - Opatovec
Litomyšl - Janov - Mikuleč je špatný úsek z hlediska bezpečnosti. Krásně široká, rovná, rychlá dopravně velmi zatížená cesta lemovaná spoustou křížů a památníčků na mrtvé, kteří zde za 11 let zahynuli. Čelní střety jsou zde častější než na jiných úsecích I/35.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R35 Janov - Opatovec
Jestli je toto špatný úsek z hlediska bezpečnosti, pak uz nevim, jak lepe dvoupruhovou jednicku postavit..
Re: R35 Janov - Opatovec
Z hlediska čelních střetů jsou vždy velmi nebezpečné úseky dvoupruhů, které mají dobré parametry, ale vysokou intenzitu provozu. To je ovšem způsobují řidiči, kteří riskantně předjíždějí a při tom špatně odhadnou rychlosti vozidel před sebou a v protisměru.
Re: R35 Janov - Opatovec
Anebo si vynucují uhnutí od protijedoucích vozidel.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R35 Janov - Opatovec
Taky myslím, že tento úsek je celkem v klidu. Ano, jednou tady R35 bude super, ale úsek Opatovice - Litomyšl po dálnici volá nesrovnatelně víc. Celý úsek Mohelnice - Litomyšl se dá i ve všední den a i přes miliony kamionů jet po většinu trasy s 100 km/h na tachometru. V táhlých kopcích jsou předjížděcí pruhy a na rovině není třeba předjíždět, protože i kamiony to dost valí. Teprve Litomyšlí počínaje začíná pravé dopravní peklo A ano, jsou tu nehody, ale na takové I/11 mezi Vamberkem a Jablonným nad Orlicí si připadám jak na hřbitově - křížů desítky. A to je tu intenzita dopravy nesrovnatelně nižší. Chci říct, že stávající silnice mi vzhledem k počtu projetých aut přijde bezpečná, takže i z pohledu zachráněných životů bych dostupné peníze prvně investoval jinde (Opatovice - Litomyšl).
Re: R35 Janov - Opatovec
Tak v letáku nelhali:
Výběrové řízení na zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí a inženýrskou činnost pro získání rozhodnutí o umístění stavby bylo dokončeno.
http://www.vestnikverejnychzakazek.cz/c ... lay/599159
Výherce: PRAGOPROJEKT, a.s.
Tak teď rychle územní rozhodnutí, ať se skutečně může v roce 2019 začít.
Výběrové řízení na zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí a inženýrskou činnost pro získání rozhodnutí o umístění stavby bylo dokončeno.
http://www.vestnikverejnychzakazek.cz/c ... lay/599159
Výherce: PRAGOPROJEKT, a.s.
Tak teď rychle územní rozhodnutí, ať se skutečně může v roce 2019 začít.
Re: D35 Janov - Opatovec
tak se nám chystá přivaděč a obchvat České Třebové
http://www.denik.cz/ekonomika/rsd-chyst ... 60223.html
http://www.denik.cz/ekonomika/rsd-chyst ... 60223.html
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: D35 Janov - Opatovec
nějakou dobu je k tomu už i leták:
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/55ae ... 224464.pdf
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/55ae ... 224464.pdf
Re: D35 Janov - Opatovec
No já jsem hlavně zvědavý na přivaděč od severu...
Re: D35 Janov - Opatovec
Veřejné ústní jednání k ÚR se uskuteční 28. 2. viz http://www.svitavy.cz/cs/m-55-uredni-de ... ZpdGF2eQ==
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D35 Janov - Opatovec
Nesmele vpred... Fakt ale nechapu muk Mikulec. Na krizeni dalnic se kvuli usporam staveji kruhace a tady se postavi v polich toto??? Pritom k cemu to bude, az bude obchvat Svitav? Leda aby tam zas nekdo prasknul do poli nejake plechove krabice...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 Janov - Opatovec
Tak on ten sjezd bude důležitý, většina zástavby Svitav je západně od dnešní I/43, takže kdo by to objížděl po obchvatu. Navíc u této silnice II/366 je už nyní svitavská průmyslová zóna a myslím, že i Mikuleč se přidá.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D35 Janov - Opatovec
No ale ve vyuzivani muk Janov preci nebude nikdo nikomu branit, ne? Vzdalenost stezi 5km, silnice vic nez slusna, zadnou obci nevede... Fakt mi to prijde ve svetle uspornych opatreni na krizenich dalnic muk Mikulec jako zbytecny luxus. Samozrejme nekdo na te muk dost vydela, ale za statni penize...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 Janov - Opatovec
Dálnice obvykle mívají sjezdy k silnicím II. třídy.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D35 Janov - Opatovec
Jasne. Tak pokud budu akceptovat tento argument, mezi Ostrovem a Svitavami je pomerne dost chybejicich muk. Treba kolem Litomysle hned tri (nebo dve, zalezi na uhlu pohledu)... Pardon, ale muk Janov povazuji pro zapadni cast Svitav (navic bez provozu smer Brno po dostavbe obchvatu na I/43) za zcela dostacujici.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 Janov - Opatovec
Ano, jistě, ale jen ve směru od Hradce. Vozidla od Olomouce by se musela v Janově "otáčet" a jet zpátky po staré. Takže by si to spousta řidičů krátila právě po obchvatu Svitav a pak přes město, aby se dostala na východní část a do průmyslové zóny. Větší města mívají obvykle více sjezdů.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D35 Janov - Opatovec
Aha. Ale u muk Mikulec to vraceni se nevadi? I kdyz porad je cesta pres mesto kratsi a ty kamiony budou dopravni obsluha? Je to jedno. Ja Vasim argumentum rozumim a v mnoha pripadech bych je taky pouzil. Ale tady mi to proste prijdou vyhozene penize. Jako ze nekde se setri, aby se jinde rozhazovalo...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 Janov - Opatovec
Mě to jako utopené peníze nepřijde. Ta MÚK je naopak hodně uťáplá, nepředimenzovaná, řekl bych nejlevnějšího typu co jde. A hlavně, kvůli konfiguraci terénu by tu dálniční most stejně být musel (kvůli vodoteči, zvěři, možná i usazovací nádrži apod., takže ramena MÚK jen podcházejí hotové dílo
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D35 Janov - Opatovec
K tématu vypuštění MÚK Mikuleč se včera vyjadřovali i projektanti. A neshodli se. Zde v článku, co na jednání k tomuto tématu zaznělo:
Sjezd z D35 u Svitav by se stavět nemusel
Jedna ze dvou plánovaných mimoúrovňových křižovatek u dálnice D35 v okolí Svitav by mohla být z plánů silničářů vyškrtnuta. S překvapivou informací přišli projektanti na včerejším veřejném projednání územního řízení k úseku, který povede od Janova do Opatovce. Na možnost vypuštění křižovatky u Mikulče se přítomných plánovačů zeptal David Švec bydlící v nedalekém Javorníku. Podle jeho názoru se po dostavbě obchvatu Svitav na silnici I/43 přemístí většina dopravy, která nyní při cestě na Brno sjíždí z I/35 právě přes Mikuleč a Javorník na Svitavy a vyhýbá se tak průjezdu přes městskou část Lačnov. Po zvažovaném zákazu vjezdu kamionů by pak byly úpravy silnice II. třídy včetně jejího napojení na D35 nadbytečné.
„Žádná kamionová doprava by tam pak nesjížděla. Je tedy nutné dělat tak monstrózní stavbu, kdyby se mohli řidiči osobních aut napojit na D35 v Janově?“ tázal se Švec, který je jinak krajským zastupitelem.
Podle projektantů bylo umístění křižovatky schválené už při procesu posuzování vlivu stavby na životní prostředí (EIA). „Pro nás je závazné stanovisko EIA taková neměnná bible, na kterou nemůžeme sáhnout. Vypuštění křižovatky by mohlo znamenat, že by se proces musel opakovat. Přesunutí dopravy jinam by negativně ovlivnilo vytížení ostatních komunikací,“ uvedl Jan Zapletal z firmy Pragoprojekt, která má trasování celého téměř dvanáctikilometrového úseku na starost.
Jeho slova však upravil další z projektantů, podle něhož se stavba sjezdu a nájezdu v tomto místě nezamlouvá i policii. „Dle jejího stanoviska považuje policie tuto křižovatku za nadbytečnou. Existují úvahy, že se stavět nebude. Stane se tak ale, až bude vybudován obchvat na I/43. Ten teď ovšem nestojí, a proto je křižovatka v plánech stavby stále zahrnuta,“ uvedl Karel Dusbaba z firmy Valbek. Zároveň dodal, že vyškrtnutí křižovatky by bylo komplikované a znamenalo by mimo jiné nutnost změny Zásad územního rozvoje Pardubického kraje.
Sjezd z D35 u Svitav by se stavět nemusel
Jedna ze dvou plánovaných mimoúrovňových křižovatek u dálnice D35 v okolí Svitav by mohla být z plánů silničářů vyškrtnuta. S překvapivou informací přišli projektanti na včerejším veřejném projednání územního řízení k úseku, který povede od Janova do Opatovce. Na možnost vypuštění křižovatky u Mikulče se přítomných plánovačů zeptal David Švec bydlící v nedalekém Javorníku. Podle jeho názoru se po dostavbě obchvatu Svitav na silnici I/43 přemístí většina dopravy, která nyní při cestě na Brno sjíždí z I/35 právě přes Mikuleč a Javorník na Svitavy a vyhýbá se tak průjezdu přes městskou část Lačnov. Po zvažovaném zákazu vjezdu kamionů by pak byly úpravy silnice II. třídy včetně jejího napojení na D35 nadbytečné.
„Žádná kamionová doprava by tam pak nesjížděla. Je tedy nutné dělat tak monstrózní stavbu, kdyby se mohli řidiči osobních aut napojit na D35 v Janově?“ tázal se Švec, který je jinak krajským zastupitelem.
Podle projektantů bylo umístění křižovatky schválené už při procesu posuzování vlivu stavby na životní prostředí (EIA). „Pro nás je závazné stanovisko EIA taková neměnná bible, na kterou nemůžeme sáhnout. Vypuštění křižovatky by mohlo znamenat, že by se proces musel opakovat. Přesunutí dopravy jinam by negativně ovlivnilo vytížení ostatních komunikací,“ uvedl Jan Zapletal z firmy Pragoprojekt, která má trasování celého téměř dvanáctikilometrového úseku na starost.
Jeho slova však upravil další z projektantů, podle něhož se stavba sjezdu a nájezdu v tomto místě nezamlouvá i policii. „Dle jejího stanoviska považuje policie tuto křižovatku za nadbytečnou. Existují úvahy, že se stavět nebude. Stane se tak ale, až bude vybudován obchvat na I/43. Ten teď ovšem nestojí, a proto je křižovatka v plánech stavby stále zahrnuta,“ uvedl Karel Dusbaba z firmy Valbek. Zároveň dodal, že vyškrtnutí křižovatky by bylo komplikované a znamenalo by mimo jiné nutnost změny Zásad územního rozvoje Pardubického kraje.