Právě je 28.11.2020 14:59:41




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 79 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 PPP na D35 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 1774
Bydliště: vodňany
Příspěvek Re: D35 - Aktuální stav
Dálnice D35 za privátní peníze. Soukromníci na ní postaví 80 kilometrů
Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/p ... nomika_maz


8.1.2020 8:31:31
Profil
 

Příspěvky: 39
Příspěvek Re: D35 - Aktuální stav
No tak to bude zase pěkný tunel..to snad není pravda, jaký tady je bordel..dopadne to tak, že se to postaví, odrbe se co půjde, 20 let to bude soukromník udržovat ve stavu na hraně, a po 20 letech, kdy skončí smlouva, to bude nesjízdná polňačka.
Dnešní kapitalisti umí vše jen zprivatizovat, rozkrást, vytunelovat ale vybudovat nedokážou nic. Je mi z toho do breku.


8.1.2020 9:59:53
Profil
 

Příspěvky: 1094
Bydliště: D11 - exit 62
Příspěvek Re: D35 - Aktuální stav
tertr píše:
No tak to bude zase pěkný tunel..to snad není pravda, jaký tady je bordel..dopadne to tak, že se to postaví, odrbe se co půjde, 20 let to bude soukromník udržovat ve stavu na hraně, a po 20 letech, kdy skončí smlouva, to bude nesjízdná polňačka.
Dnešní kapitalisti umí vše jen zprivatizovat, rozkrást, vytunelovat ale vybudovat nedokážou nic. Je mi z toho do breku.


S těmito komentáři běžte, prosím, ... na Novinky nebo rovnou na Parlamentní Listy. Děkuji.


8.1.2020 10:14:55
Profil
 

Příspěvky: 1678
Příspěvek Re: D35 - Aktuální stav
wow! zajimave...


8.1.2020 11:00:45
Profil
 

Příspěvky: 1975
Příspěvek Re: D35 - Aktuální stav
Odlozim si tady dotaz... jestli teda smim... jak se vlastne resi zhodnoceni stavu dalnice ke konci smlouvy? Co brani firme jit do kytek a tim se vyvlect z povinnosti?


8.1.2020 12:54:46
Profil
Autor

Příspěvky: 9684
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: D35 - Aktuální stav
tertr píše:
No tak to bude zase pěkný tunel..to snad není pravda, jaký tady je bordel..dopadne to tak, že se to postaví, odrbe se co půjde, 20 let to bude soukromník udržovat ve stavu na hraně, a po 20 letech, kdy skončí smlouva, to bude nesjízdná polňačka.
Dnešní kapitalisti umí vše jen zprivatizovat, rozkrást, vytunelovat ale vybudovat nedokážou nic. Je mi z toho do breku.

Tak běž brečet a neotravuj tady.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


8.1.2020 14:16:18
Profil
 

Příspěvky: 163
Příspěvek Re: D35 - Aktuální stav
jozka píše:
Odlozim si tady dotaz... jestli teda smim... jak se vlastne resi zhodnoceni stavu dalnice ke konci smlouvy? Co brani firme jit do kytek a tim se vyvlect z povinnosti?

Tady bych se rád s dotazem připojil. V tomhle tuším ten největší problém.


8.1.2020 14:23:59
Profil
 

Příspěvky: 42
Příspěvek Re: D35 - Aktuální stav
PPP na 80 km nedostane firmicky s troma zamestnancami ale velke konzorcium - nehovorim ze je to zaruka ze to nepude do kytek


8.1.2020 14:28:03
Profil
 

Příspěvky: 339
Příspěvek Re: D35 - Aktuální stav
Pokud nebude koncesionář plnit smluvní podmínky, nebude mu stát splácet, v tom bych neviděl problém.


8.1.2020 14:38:36
Profil
 

Příspěvky: 3511
Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
Příspěvek Re: PPP na D35
Ale jak zabráníte tomu, aby firma těsně před předaním dálnice státu nezanikla/nezkrachovala/“nezkrachovala” ? Pardon, ale zkušenosti z jiných západních zemí se zde nedají úplně použít, tam přecejen funguje trochu jiná morálka.
Jediná záruka totiž je, že to končsorcium bude mít x dalších rozjetých projektů, které budou končit po dané dálnici. To by byla jediná záruka.

Teď k vlastnímu výběru pro PPP, shrňme si to ...
- s PPP u nás nemáme jedinou zkušenost
- první zkušenosti budou nejdříve za 4 roky co se týče samotné výstavby
- D4 za bude místo cca 12 mld stát 25 mld v PPP
- D35 je páteřní dálnicí, jednoznačně jedna ze 3 největších priorit státu (prioritou cca už 20 let)
- chybí důležitější méně nákladná část a o trochu méně důležitá nákladnější část
- některé úseky mají pravomocné UR, některé jsou za EIOU, u některých je předpoklad vysokých průtahů v přípravě
- úsek u Mohelnice se bude dělit na 2 části “s důrazem na obchvat Mohelnice”, aby se o 6 let později stavělo vše najednou
- zdroje jsou, resp.peníze v rozpočtu jsou, jen je dát místo sra*ek do investic

Takže z toho mi vychází 3 závěry ..
- D35 v tom nejpotřebnějším úseku mezi Ostrovem a Opatovcem se nezačne stavět dříve jak za 5 let, jednak kvůli uceléní a jednak kvůli zkušenostem z D4
- bude se stavět naráz, přestože se rozsalámovala na jakštakš smysluplné úseky, které lze stavět samostatně a na všechny obce se tudíž se*e
- peněz do investic přibývat nebude, byť jsou, nebo je v plánu rozjet opravdu hodně projektů jiných

= jednu z nejpotřebnějších dálnic nebudeme stavět co nejdřív to jde, budeme ji stavět neprobádaným způsobem s nejistým výsledkem a úseky, které jsou v přípravě nejdál / obce, které neměly takový odpor k dálnici ostrouhají. POŘÁDNĚ PROMYŠLENÝ POSTUP, opravdu. :crazy:

Měl by někdo body, proč pro PPP právě tento úsek D35 ?
Já bych jako mnohem smysluplnější PPP viděl např. nějaký ucelený kus D6, D11 oba dva úseky na hranice s Polskem a především středočeskou D3. D35 je ze současných dálnic asi nejhorším adeptem.
I jako reálnější PPP bych viděl stavbu D0 511 současně se zkapacitněním 510 a D11, kteréžto stavby také časově odpovídají. :jidlo:


8.1.2020 17:19:34
Profil
 

Příspěvky: 339
Příspěvek Re: PPP na D35
Aram96 píše:
Ale jak zabráníte tomu, aby firma těsně před předaním dálnice státu nezanikla/nezkrachovala/“nezkrachovala” ?

Poslední splátku, jejíž hodnota bude vyšší než náklady na opravu, koncesionář obdrží až po řádném předání dálnice.


8.1.2020 17:32:45
Profil
 

Příspěvky: 3511
Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
Příspěvek Re: PPP na D35
No, tak pokud je to v plánu tak, že se bude ročně platit, ale 5 mld Kč dostane až po řádném předání dálnice, pak ano. Předpokládal jsem, že to bude co rok to miliarda cca.

Jinak ještě malý edit k předchozímu příspěvku. Zapomněl jsem na jediný klad, který by za určitých podmínek mohl nastat, a to, že by se koncesionář postaral i o zbytek papírové přípravy, nebo alespoň po pravomocném UR by si to přebral, pak by to mohlo dávat aspoň trochu smysl. Pokud bude muset (předpokládám že nové, a.s.) ŘSD zajistit pozemky a SP, pak je to naprosto kontraproduktivní.


8.1.2020 17:43:38
Profil
 

Příspěvky: 521
Příspěvek Re: PPP na D35
PPP na celých 80 km D35 nedává smysl. Aby šlo PPP použít, tak musí být všechny úseky připravené a vykoupené pozemky. Jenže některé úseky se mají začít stavět 2022 a některé 2024. Některé mají být dokončené 2025 a některé 2028. PPP v tomto případě znamená zdržení.
Rozumné by bylo financovat normálně úsek Ostrov - Opatovec a ten i postavit po částech. Úsek Opatovec - Mohelnice je nejdražší, tam by se dalo o PPP uvažovat - 35 km 19 mld Kč.
Nikdo nezaručí, že ještě firma bude za 30 let existovat a nikdo nevyloučí, že za 30 let peníze neztratí na hodnotě tak, že firma prostě řekne. "Všechno zdražilo a na opravu nemáme peníze". Stačí se podívat jaké ceny a platy byly u nás před 30 lety.
Problém je, že nevíme jak budou nastaveny fondy v nadcházející EU sedmiletce 2021-2027. Politici se ještě nedohodli za jakých podmínek a kolik bude možné čerpat - tj kolik budeme moci čerpat, kolik bude spoluúčast, jestli bude možné zapojit PPP pro financování z fondů.
Pokud nebudou peníze z fondů, tak jsem pro PPP. PPP je prostě půjčka, která se nepočítá do celkového zadlužení země. Na to politici samozřejmě slyší.

Aram96 píše:
No, tak pokud je to v plánu tak, že se bude ročně platit, ale 5 mld Kč dostane až po řádném předání dálnice, pak ano. Předpokládal jsem, že to bude co rok to miliarda cca.

Jenže za 30 let oprava nemusí stát 5 mld Kč, ale třeba 10 mld Kč. Dá se předpokládat, že za 30 let bude všechno 4x dražší. Před 15 lety byly také platy u nás poloviční.

Aram96 píše:
Jinak ještě malý edit k předchozímu příspěvku. Zapomněl jsem na jediný klad, který by za určitých podmínek mohl nastat, a to, že by se koncesionář postaral i o zbytek papírové přípravy, nebo alespoň po pravomocném UR by si to přebral, pak by to mohlo dávat aspoň trochu smysl. Pokud bude muset (předpokládám že nové, a.s.) ŘSD zajistit pozemky a SP, pak je to naprosto kontraproduktivní.

Na D4 se o tyto věci musí postarat ŘSD.


8.1.2020 17:59:04
Profil
 

Příspěvky: 339
Příspěvek Re: PPP na D35
Anonym píše:
Jenže za 30 let oprava nemusí stát 5 mld Kč, ale třeba 10 mld Kč. Dá se předpokládat, že za 30 let bude všechno 4x dražší. Před 15 lety byly také platy u nás poloviční.

Součástí smlouvy bude samozřejmě inflační doložka. Do toho by jinak nikdo nešel.


8.1.2020 18:19:49
Profil
 

Příspěvky: 1975
Příspěvek Re: PPP na D35
Diky za vlakno i za odpovedi, fakt mne to zajima. Ze je to konsorcium nic neznamena, protoze obzvlast takhle dlouhodobe akce se nastrada jista pravdepodobnost, ze se firma dostane do stavu, kdy ji bude firemni kosile blizsi nez zakaznicky kabat. Priklady mame i od nas z vystavby dalnic, ze...


8.1.2020 18:37:29
Profil
 

Příspěvky: 3373
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Příspěvek Re: PPP na D35
Trošku se obávám, že těch financí přeci jen vláda nebude mít tolik, takže lákadlo půjčit si a přitom tento dluh "nepočítat", bude vyšší než čas dokončení - tedy, že si raději počkají, začnou později, jen aby to šlo přes "menší počáteční náklady".


8.1.2020 19:42:42
Profil
 

Příspěvky: 3511
Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
Příspěvek Re: PPP na D35
Jsem dokonce i ochotný to pochopit, byť je to jen skrytý dluh, ale NE U D35 proboha.
Jako pardon, ale na tohle nevím, co říct, to je ministr, Mátl a celé MD a ŘSD mimo ??
Zatím naprosto vše, co "z úst" Kremlíka zaznělo ohledně PPP sedí na jakoukoli dálnici, nedává to žádnou přednost D35. U D3 by to dávalo smysl, tam opravdu ty jednotlivé části samostatně nedávají smysl a příprava je u všech stejně daleko, ale tady, kde příprava je různě daleko, jsou důležitější a méně důležité části (když by to bylo na úsek mezi Ostrovem a Svitavami nebo Opatovec-Mohelnice, tak to možná ještě dává alespoň maličký smysl, ale takhle ..), jsou samostatně provozovatelné, NE.


8.1.2020 19:50:20
Profil
 

Příspěvky: 3685
Příspěvek Re: PPP na D35
myslím že celá problematika PPP byla probrána v D4
za sebe - bude to tunel a je to jen proto, aby bureš opticky neměl větší schodky rozpočtu
nemyslím, že by řsd bylo poučenější oproti d46 a zbývá jen odhadnout, který kolibřík nebo mazánek tu smlouvu nadiktuje....

_________________
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit


8.1.2020 20:01:52
Profil
 

Příspěvky: 3511
Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
Příspěvek Re: PPP na D35
Také jsem chtěl poprosit, aby se zde primárně řešilo PPP u D35 a ne PPP obecně, to už bylo probráno jinde. :)
Miku, musím nesouhlasit .. byť si myslím, že rozmach PPP je z obou důvodů ( 1) aby Babiš neměl opticky tak velké schodky, ale zároveň 2) opravdu bude méně peněz z EU i v rozpočtu s ochladnutím ekonomiky, je potřeba si půjčit, na co jiného když ne na investice ? ), tak pořád tu máme mraky kilometrů dálnic, kde to dává daleko větší smysl, snad ne ? :)
Teď se bude stavět do roku 2023 D4, poté by to měla být D6 - několik úseků ve stejném stádiu přípravy, které dohromady dají ucelený kus dálnice, samostatně dílčí zlepšení nicmmoc neřešící (intenzity na D6 opravdu nejsou problém), poté bych to viděl na D11 Jaroměř-Trutnov-st.hranice, mezi lety 2026-2029/30 a poté to krásně naváže na středočeskou D3 v roce 2029-2030. Jak ideální :mrgreen:

A jinak myslím, že i D55 mezi Břeclaví a Bzencem by dávala větší smysl, než D35. Jsou tam 2 úseky ke zkapacitnění a 2 úseky v polovičním profilu, které jeden bez druhého ničemu, ale opravdu ničemu nepomůžou. Proč ne tady PPP ?


8.1.2020 20:15:22
Profil
 

Příspěvky: 2306
Příspěvek Re: PPP na D35
Už vidím, jak ve Stradouni, Vysokém Mýtě a Hrušové s nadšením vítají rozhodnutí čekat dalších patnáct let, než se podaří dálnici administrativně protáhnout kolem Litomyšle, aby se mojla začít stavět D35 v kuse...


8.1.2020 21:39:17
Profil
Autor

Příspěvky: 6263
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: PPP na D35
Ač proti tomu většinou brojím (hlavně u úseků pod 5 km), tak zrovna u D35 mi přijde sálámová metoda ok, tím spíš, že jednotlivé úseky nejsou zase tak malé.
Myslím, že jsou tady jiní adepti na PPP, jako třeba D6, D11 nebo D55.

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


8.1.2020 21:44:30
Profil ICQ
Autor

Příspěvky: 9684
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: PPP na D35
D6 ekonomicky nevycházela, D11 by šla, a D55 není připravena uceleně.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


8.1.2020 21:46:59
Profil
 

Příspěvky: 3511
Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
Příspěvek Re: PPP na D35
Také nemám rád salámování, obzvláště na D55 jsou extrémně krátké úseky úplně nesmyslně navržené, tak na D35 když už to tak je a když je vidina, že jeden úsek bude trvat mnohem déle než jiné (Janov-Opatovec kdyby byla vůle tak je klidně možné na konci 2021 zahajovat, bohužel není), tak proč brzdit zbytek.

Lenny: jak D6 nevyšla ekonomicky ? Jakože je "příliš levná" ? Přece se nemusí PPP využívat jen na nejdražší úseky ne ?
Každopádně jako odpověď na tohle je jednoznačná: D11 a D3, obě jsou velmi nákladné a obě mají víceméně shodnou přípravu a obě jsou dosti dlouhé (40 a 60 km) a obě má smysl stavět naráz.

D55 není připravena uceleně ? Co tím myslíš ? Úsek mezi Břeclaví a Bzencem je ucelený úsek, dává smysl stavět dohromady, příprava je na stejno, vše plánováno UP 2029-2030, vše dohromady měří 37 km a levné to také nebude kvůli galeriím. ;) Ale určitě jsem za, že D11 a středočeská D3 jsou mnohem lepší adepti. :kladivo:


8.1.2020 22:47:51
Profil
VIP

Příspěvky: 3327
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: D35 - Aktuální stav
Přátelé, toto bude dlouhé vlákno, pokud by D35 měla nakonec fomou PPP opravdu vzniknout :-)
JohnyRockNRoll píše:
jozka píše:
Odlozim si tady dotaz... jestli teda smim... jak se vlastne resi zhodnoceni stavu dalnice ke konci smlouvy? Co brani firme jit do kytek a tim se vyvlect z povinnosti?

Tady bych se rád s dotazem připojil. V tomhle tuším ten největší problém.
V tomto ohledu to u D4 řešíme v rámci úplně samostatné Přílohy č. 14 Koncesionářské smlouvy - Podmínky zpětného převzetí. Velmi zjednodušeně, definují se parametry, jaké má dálnice mít při odevzdání. 3 roky před koncem Smlouvy se podrobně zkontroluje stav dálnice (nehledě na to, že Koncesionář má samozřejmě povinnost toto dělat i průběžně a podávat monitorovací zprávy). Na základě onoho Úvodního průzkumu před zpětným předáním se určí nezbytně nutný rozsah prací, které je třeba za ty následující 3 roky provést. Stát je oprávněn zadržovat adekvátní část plateb za dostupnost po tyto poslední tři roky do doby, než jsou práce provedeny / stav uveden do souladu se smlouvou. Toto "zádržné" je dostatečné proto, aby Koncesionář, který se na to chce vykašlat na projektu v důsledku prodělal (přijde o vklad vlastního kapitálu, který do projektu vložil, a který se vyplácí až na konci). Mějte na paměti, že v tom visí prachy bank a prachy akcionářů Koncesionáře, kteří si také chtějí ohlídat, že se jim tyto peníze vrátí. To je ten základní princip.
Aram96 píše:
Ale jak zabráníte tomu, aby firma těsně před předaním dálnice státu nezanikla/nezkrachovala/“nezkrachovala” ? Pardon, ale zkušenosti z jiných západních zemí se zde nedají úplně použít, tam přecejen funguje trochu jiná morálka.
Jediná záruka totiž je, že to končsorcium bude mít x dalších rozjetých projektů, které budou končit po dané dálnici. To by byla jediná záruka.

Teď k vlastnímu výběru pro PPP, shrňme si to ...
- s PPP u nás nemáme jedinou zkušenost
- první zkušenosti budou nejdříve za 4 roky co se týče samotné výstavby
- D4 za bude místo cca 12 mld stát 25 mld v PPP
- D35 je páteřní dálnicí, jednoznačně jedna ze 3 největších priorit státu (prioritou cca už 20 let)
- chybí důležitější méně nákladná část a o trochu méně důležitá nákladnější část
- některé úseky mají pravomocné UR, některé jsou za EIOU, u některých je předpoklad vysokých průtahů v přípravě
- úsek u Mohelnice se bude dělit na 2 části “s důrazem na obchvat Mohelnice”, aby se o 6 let později stavělo vše najednou
- zdroje jsou, resp.peníze v rozpočtu jsou, jen je dát místo sra*ek do investic

Takže z toho mi vychází 3 závěry ..
- D35 v tom nejpotřebnějším úseku mezi Ostrovem a Opatovcem se nezačne stavět dříve jak za 5 let, jednak kvůli uceléní a jednak kvůli zkušenostem z D4
- bude se stavět naráz, přestože se rozsalámovala na jakštakš smysluplné úseky, které lze stavět samostatně a na všechny obce se tudíž se*e
- peněz do investic přibývat nebude, byť jsou, nebo je v plánu rozjet opravdu hodně projektů jiných

= jednu z nejpotřebnějších dálnic nebudeme stavět co nejdřív to jde, budeme ji stavět neprobádaným způsobem s nejistým výsledkem a úseky, které jsou v přípravě nejdál / obce, které neměly takový odpor k dálnici ostrouhají. POŘÁDNĚ PROMYŠLENÝ POSTUP, opravdu. :crazy:

Měl by někdo body, proč pro PPP právě tento úsek D35 ?
Já bych jako mnohem smysluplnější PPP viděl např. nějaký ucelený kus D6, D11 oba dva úseky na hranice s Polskem a především středočeskou D3. D35 je ze současných dálnic asi nejhorším adeptem.
I jako reálnější PPP bych viděl stavbu D0 511 současně se zkapacitněním 510 a D11, kteréžto stavby také časově odpovídají. :jidlo:
Nebudu reagovat na vše, ale velmi se necháváte unášet mediální realitou... Není mi naprosto zřejmé, z čeho pan Caforek čerpal při porovnávání 12 a 25 mld. Kč. Resp. nevím, co představuje ono číslo 12 mld. Kč. Důležité je hodnotit čistou současnou hodnotu budoucích finančních toků, 25 mld. Kč dne není 25 mld. Kč za 25 let... Je to jako s hypotékou na barák, také přeplácíte, ale máte dům, bydlíte, jeho hodnota se zvyšuje a splátky jsou pro Vás v průběhu času stále méně tíživé. O D35 zatím vláda formálně nerozhodla, logické by bylo, aby rozhodla až po zpracování studie proveditelnosti a výhodnosti, kterou plánujeme zpracovávat v letošním roce spolu s EIB. Právě proto, že D35 je extrémně důležitá a potřebujeme ji rychle je dobře, že pilotní projekt je na méně důležité dálnici, kde si to v praxi ČR vyzkoušíme. Vezměte si, že kdyby stát měl stavět D35 Ostrov - Mohelnice +/- najednou, znamenalo by to při investici 60 mld. Kč ročně dát 15 mld. Kč jen na novostavbu D35, to stát opravdu v rámci běžného cashflow obtížněji utáhne, ale ani to není ten hlavní důvod pro PPP. Nemáte moc jiných smysluplných ucelených úseků sítě, které by zároveň byly dopravně významné natolik, aby se na nich kvalita plynoucí z realizace PPP tolik vyplatila. Ano, souhlasím i se Středočeskou D3, ale tam musí být ještě mnoho vykonáno v přípravě, tj. to je spíše třetí kandidát v pořadí. 511 bych tím opravdu nerad komplikoval.
Redispero píše:
Součástí smlouvy bude samozřejmě inflační doložka. Do toho by jinak nikdo nešel.
Ano, to bude, to mohu potvrdit, ale oněch 25 mld. Kč, které jsou tolik propírané, to už modelově počítá s inflací 2% ročně... Jinak se bude počítat dle skutečné míry inflace relevantních položek v každém roce.

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


9.1.2020 8:18:18
Profil
 

Příspěvky: 2306
Příspěvek Re: PPP na D35
Nevěřím tomu, že toto rozhodnutí pomůže urychlit výstavbu od Ostrova po Opatovec. Naopak. Třeba kriticky potřebný úsek kolem Vysokého Mýta musí snaha stavět ucelený kus logicky zdržet, protože u Litomyšle nás čeká pěkný zásek. Rozkouskovat to jako salám, abychom to pak stavěli se zpožděním mnoha úseků celé najednou, jasně ukazuje, že tanhle země nemá absolutně jakoukoli představu o svém fungování v horizontu 15 - 20 let a vše se točí podle délky volebních období, v posledních letech pak podle množství napečených koblih...


9.1.2020 9:19:55
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 79 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz