Právě je 26.1.2020 7:37:30




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 134 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 D35 MÚK Úlibice 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 9
Příspěvek D35 MÚK Úlibice
Na letáčku http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-vas/Prehled-staveb/pdf157/$file/r35-ulibice-obchvat.pdf je na MUK R35 x I16 namalovaný kruháč do nejž je I16 zvláštním (pro mne) způsobem "zapletena". Neodpovidá to ale ani jedne z vizualizací http://www.ceskedalnice.cz/video/r35-vizual-2009-valbek-turnov-ulibice, http://www.ceskedalnice.cz/video/r35-ulibice-vmyto-vizualizace-2008-ctech, ale ten letáček je nejaktuálnější (2/2010). Má někdo představu jak to propletení má vypadat ve 3D? Tam se přece žádné mimoúrovňové křížení nevejde. Existuje nějaká vizualizace?

Radim


15.3.2010 14:35:17
Profil
Autor

Příspěvky: 9463
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek R35 MÚK Úlibice
Tak je to nakresleno v letáku, to je nejaktuálnější stav řešení křižovatky. Dvojlístkovitá byla opuštěna s ohledem na dopravní posouzení.

Ten světle hnědy bude kruháč podcházet a napojovat se zleva na něj.
Ty "přesmyky" budou sloužit pro převedení směrů JC - N. Paka, v návrhu se nepočítá s moc vozidly ve směru JC - Turnov a N. Paka - HK, takže by neměl být problém s kolonami.
Pravé pruhy ze směrů JC a N. Paka budou sloužit jen pro odbočení vpravo, nepůjde se z nich dát dostat do N. Paky nebo JC.

Je to složité na představu, to chápu.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


15.3.2010 22:19:04
Profil
 

Příspěvky: 754
Příspěvek Re: MÚK na R35: Které ano, které ne a proč?
Já jsem si dokonce v malování do toho kreslil jednotlivé dopravní proudy, abych se v tom orientoval :D . Jinak je to takový zmršený specifický spirálový kruhový objezd...

A věděl bys Lenny důvod změny? Nějak nevím, co konkrétně si představit pod "dopravním posouzením". Oproti dvojlístku (i čtyřlístku v budoucnu) mi tato připadá jak dražší (o kus více mostních konstrukcí), tak méně kapacitní. Jedině možná o něco menší co se týká záboru pozemků..


15.3.2010 23:38:52
Profil
Autor

Příspěvky: 9463
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: MÚK na R35: Které ano, které ne a proč?
Těžké otázky. Dnes je moderní navrhovat prstencovité, je to soudobý trend.

Původní dvojlístkovitá neumožňovala bezkolizní propojení (bez křížení s protisměrem) u směrů JC - Turnov a Turnov - N. Paka. Navíc poměrně zaížený směr HK - JC je veden pouze vratnou rampou.

Toto řešení bylo nahrazen prstencovitou křižovatkou, která umožňuje napojení všech směrů. Po Dopravně-inženýrském posouzení byla eliminována o průplety mezi jednotlivými směry přidáním samostatné větve, současný návrh.

Nejvíce zatížené směry jsou JC - N. Paka a opačně a HK - JC a opačně. Vše tento tvar poměrně dobře řeší.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


16.3.2010 0:03:15
Profil
VIP

Příspěvky: 3245
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: R35 MÚK Úlibice
No já jsem kromě samotné MÚK hodně zvědav na úpravu toho kruháku nad Úlibicema, protože ten bude muset "dočasně" pobrat jak směr HK - JC (Turnov) a opačně, tak směr JC - N. Paka. Už dnes to tam pěkně nestíhá. Prakticky kdykoliv jsem tam jel, bylo to na zastavení před ním. Snad alespoň budou nájezdy na něj z I/16 dvěma pruhy a nebude zvoleno řešení ála I/33 u HK.

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


21.3.2010 11:39:58
Profil
Autor

Příspěvky: 9463
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: R35 MÚK Úlibice
martini píše:
No já jsem kromě samotné MÚK hodně zvědav na úpravu toho kruháku nad Úlibicema, protože ten bude muset "dočasně" pobrat jak směr HK - JC (Turnov) a opačně, tak směr JC - N. Paka. Už dnes to tam pěkně nestíhá. Prakticky kdykoliv jsem tam jel, bylo to na zastavení před ním. Snad alespoň budou nájezdy na něj z I/16 dvěma pruhy a nebude zvoleno řešení ála I/33 u HK.

Stávající okružní křižovatka I/35xI/16 bude rovněž přestavěna. Bude nahrazena novou okružní křižovatkou posunutou východněji, ale nebude to alá Hradec. Průjezd ve směru Jičín - N. Paka a opačně bude ve dvoupruzích v každém směru. Nájezd a výjezd od stávající I/35 bude jednopruhový.

Ve směru od Jičína bude umožněn nájezd 2 pruhy s tím, že z pravého je umožněno odbočení na stávající I/35 a rovněž do pravého je nájezd od I/35. Dále je umožněn sjezd 2 pruhy na N. Paku, levý pokračuje na severní polovinu, kde se napojuje na pravý pruh severní poloviny a zbytek je sysmetrický k jižní polovině. Nevím, jak to lépe popsat.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


21.3.2010 12:08:45
Profil
 

Příspěvky: 754
Příspěvek Re: R35 MÚK Úlibice
Jestli jsem to správně pochopil, tak takto?:

Příloha:
Bez názvu 12.jpg
Bez názvu 12.jpg [ 37.52 KiB | Zobrazeno 19885 krát ]


(na kvalitu nekoukat, jen jsem to narychlo splácnul :D )


21.3.2010 13:11:14
Profil
Autor

Příspěvky: 9463
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: R35 MÚK Úlibice
Tak nějak to bude vypadat.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


21.3.2010 14:28:31
Profil
VIP

Příspěvky: 3245
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: R35 MÚK Úlibice
Díky, tak kruhák na který se dá najet a projekt ho dvěma pruhy v hlavním směru si samozřejmě umím představit, šlo jen o potvrzení dle dokumentace, kterou nemám k dispozici. Teď ještě aby to takhle i nalajnovali, ale k tomu je ještě sakra daleko :|

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


27.3.2010 11:50:37
Profil
 

Příspěvky: 9
Příspěvek Re: R35 MÚK Úlibice
Z toho letáčku ŘSD to vypadá jako by se ten obchvat Úlibic měl opravdu stavět, ( předpokládané zahájení stavby 5/2012). Ale když ještě není schvalená trasa R35? To má být kousek salámu nebo si ŘSD jižní variantu ani nepřipouští? Ale asi je to jedno (cena 741 mil.), kdyžtak tam zbyde luxusni odbočka na Paku. Bez ironie.


31.3.2010 14:13:43
Profil
 

Příspěvky: 867
Příspěvek Re: R35 MÚK Úlibice
Jižní varianta je podle mého názoru dopravně nesmyslná. Kdyby se odstoupilo od severní, bylo by užitečnější R35 přetrasovat tak, aby začínala v Ml. Boleslavi. V trase Ml. Boleslav - Jičín by se čtyřpruh v pohodě uživil. V r. 2005 byla podle sčítání průměrná intenzita dopravy mezi Ml. Boleslaví a Jičínem necelých 14 tis., kdežto mezi Turnovem a Jičínem necelých 9 tis.


31.3.2010 14:54:17
Profil
 

Příspěvky: 89
Příspěvek Re: R35 MÚK Úlibice
Po několika letech, asi jen pro oživení, reportáž na V1, ale nic nového. http://www.vctv.cz/archiv/video/vychodo ... 2014-18-00 - čas reportáže 1:52 - 4:05


27.5.2014 12:21:54
Profil ICQ
 

Příspěvky: 166
Příspěvek Re: R35 MÚK Úlibice
Zdravím. Tak snad po pěti letech nějaký posun. Vyšel nový leták s informacemi a MÚK má původní tvar čtyřlístku. Díky Bohu :) Ty letáky jsou pro celou trasu Úlibice>Hradec http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/11B5 ... bchvat.pdf


14.12.2014 11:23:32
Profil
 

Příspěvky: 3493
Příspěvek Re: R35 MÚK Úlibice
A ten kruhák na I/16 tam opravdu bude nebo to taky předělají. Postavit přímou rampu HK-> Jičín a pak na ten čtyřpruh dát nový kruhák. :roll:
http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/9709 ... bchvat.pdf


14.12.2014 17:17:13
Profil
Moderátor

Příspěvky: 1237
Příspěvek Re: R35 MÚK Úlibice
informace od redaktora ŘSD o stavbách I/16 a R35 Úlibice, obchvat

Citace:
po dohodě s libereckou správou na konci minulého týdne je zcela zrušen informační leták ke stavbě I/16 Úlibice, obchvat. Stavba bude kompletně zanesena do letáku R35 Úlibice, obchvat, jíž je součástí – vysvětlení je níže…

1) Samostatně projektovaná „přeložka silnice I/16 Úlibice – obchvat“ vznikla z důvodu nesouhlasu Obce Úlibice s prostým rozšířením stávající silnice I/16 z dvoupruhu na čtyřpruh ve stávající trase. Trasa R35 v celé stavbě „R35 Úlibice – obchvat“ se proto projektovala bez ohledu na zdlouhavá čtyřletá jednávání o Obcí a výsledné dohody na tom, že Obec si tuto přeložku I/16 dá do svého nového ÚP jako veřejně prospěšnou stavbu, jinak bychom ji v žádné podobě neprojednali v územním řízení – ani jako rozšíření ani jako přeložku, vždy bude v obci nějaký odpor ke stavbě. Spojená s R35 by blokovala samotnou R35 a tím i získání ÚR na R35 (pak by nám propadla i platnost EIA ! ).
2) EIA byla vydána na celý úsek „R35 Úlibice – Hradec Králové“ (Plotiště) a to včetně silnice I/16 v Úlibicích. Ale !
3) v ZÚR KHK je R35 od Hradce do Úlibic vedena jako veřejně prospěšná stavba, ale jakákoliv úprava silnice I/16 v ZÚR takto vedena není (jako VPS). Takže další důvod, proč projekčně oddělit „šestnáctku“ v procesu územního řízení od R35.
4) Záměr projektu byl zpracován na jednu stavbu s názvem „R35 Úlibice – obchvat“. V tuto chvíli je ZP na MD ČR k předložení do Centrální komise ke schválení. Jakékoliv rozdělení nabourá čtyřletou práci na všem.
5) Ekonomické posouzení metodou HDM-4 je zpracováno na celou trasu (ve smyslu vydané EIA a aktualizované o již zpracované DÚR a vydaná ÚR – zejména upřesnění stavebních nákladů). Zde se také cituje jedna stavba „R35 Úlibice – obchvat“ jako celek.
6) Dopracování samostatné DÚR a vydání ÚR v příštím roce vidím celkem reálně, už v tom smyslu, že snad do poloviny roku bude schválen nový ÚP Obce Úlibice, kde bude I/16 jako VPS a tím pádem relativně hladce získáme ÚR (nepotřebujeme souhlas všech dotčených vlastníků).
7) Další postup, předpokládám od r.2016, již bude jako celek, tedy soutěž na zpracování DSP jedné stavby „R35 Úlibice – obchvat“, která se bude skládat ze tří DÚR a tří vydaných a pravomocných ÚR.


16.12.2014 9:12:07
Profil
 

Příspěvky: 1867
Příspěvek Re: R35 MÚK Úlibice
Není trochu zbytečné realizovat tu múk v tomto rozsahu, když pokračování směr Turnov je otázkou? Místním to nezávidím, obchvat jim přeji, ale mám pocit, že je tady víc neznámých, takže stavět čtyřpruh se čtyřlístkem - navíc bez další návaznosti směr HK v nejbližších desetiletích... :-( mi za situace, kdy se na dálničních křižovatkách kvůli úsporám dělají kruháče, připadá jako hodně přehnané.


16.12.2014 10:11:21
Profil
 

Příspěvky: 1026
Bydliště: D11 - exit 62
Příspěvek Re: R35 MÚK Úlibice
Mě spíš napadá, jestli čtyřlístek, byť částečný, nebude ve finále pro tvar křížení T optimálnější, i když by R35 třeba nikdy dál na Turnov nepokračovala. Jen by se některé větve čtyřlístku prostě nepostavily.


16.12.2014 10:21:49
Profil
 

Příspěvky: 3493
Příspěvek Re: R35 MÚK Úlibice
Některé větve by se dali postavit i provizorně úsporněji. Příkladem je MÚK Satalice R1xR10, tam pro zamýšlenou přímou rampu nejsou dopředu ani podjezdy.

To obsáhlé zdůvodnění mne ale nedpovědělo na ten kruhák na I/16. Koukal jsem do diskuse před 4 roky, a tam se to už probíralo. Uvidíme jak to nakonec dopadne.


16.12.2014 12:32:59
Profil
 

Příspěvky: 1867
Příspěvek Re: R35 MÚK Úlibice
Asi tím mnohé naštvu, ale v okamžiku,kdy je vlastně celá R35 dál na severozápad jedna velká otázka, považoval bych za postačující poloviční profil a obyčejný kruhový objezd s větším poloměrem než je ten stávající v Úlibici na křížení s I/16. Už proto, že o kus blíže k Jičínu stejně další kruhový objezd má být.


16.12.2014 14:13:55
Profil
 

Příspěvky: 166
Příspěvek Re: R35 MÚK Úlibice
R35 Turnov Jičín určitě nepovažuji za prioritu byť po I/35 každý týden jezdím do Liberce. Není to pohodlná cesta, ale ve srovnání se Štěrboholskou spojkou nebo I/35 Hradec - Olomouc je to pořád pohoda. Pokud by stál zbytek R35, SOKP,MO, D8 a D3 tak potom je to věc k diskusi. Ale zase nechápu, proč to hned všichni odpískali. Přece nemusím to hned stavět, ale kdoví kdy přijde zase nějaký Andrej který bude chtít něco stavět. Letos se snad poprvé nemluví o tom, že na to nejsou peníze, ale zjistilo se, že když jsou tak to stejně nejde, takže je lepší mít to připravené.

Navíc je tu ještě tahle sranda http://portal.cenia.cz/eiasea/download/ ... nameni.pdf


18.12.2014 22:06:45
Profil
 

Příspěvky: 44
Příspěvek Re: R35 MÚK Úlibice
Jirka95 píše:


Obávám se že přeložka silnice II/286 Robousy-Valdice s R35 příliš nesouvisí i přesto,že v místě ukončení vznikne MÚK s R35.Tato přeložka řeší směr na Lomnici nebo Semily a také má ulehčit od zbytku tranzitní dopravy z centra Jičína.
Dle mého názoru jsou důležité obě stavby.


23.12.2014 9:27:14
Profil
VIP

Příspěvky: 3245
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: R35 MÚK Úlibice
Poměrně dobrý současný referenční stav I/35 ekonomicky neospravedlňuje vybudování ničeho moc jiného než po čem by šlo jezdit 130 km/h... To ukázal propočet celku R35 Úlibice - Plotiště. Utracením peněz na poloviční profil nebo eRko 21,5 se 110 km/h by se nedosáhlo dostatečných přínosů na straně budoucíh uživatelů... Proto lze předpokládat pokračování přípravy v R 25,5/120.

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


23.12.2014 18:03:13
Profil
Autor

Příspěvky: 9463
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: R35 MÚK Úlibice
Doufám, že SP si nechají vydat na celou křižovatku, ale budou realizovat jen potřebné větvě, aby tam ten zbytek nečekal na využití dalších 20 let.
Kdyby byly ještě odvážnější mohou ušetřit v případě provizorního napojení větve HK - JC, kde by nemuseli stavět most na I/16, stejně další pokračování bude až za 20 let. Když si to reálně vezmeme bez nějakých slibů politiků, dle kterých už měla být dálniční síť 3x celá hotová.

V mapě jsem načrtl odvážnější stav.


Přílohy:
ulibice.jpg
ulibice.jpg [ 74.78 KiB | Zobrazeno 15413 krát ]

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
24.1.2015 20:51:21
Profil
 

Příspěvky: 167
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: R35 MÚK Úlibice
Že 200 m silnice bude čekat na využití dalších 20 let je to nejmenší, co mě trápí...


25.1.2015 14:21:29
Profil
 

Příspěvky: 3493
Příspěvek Re: R35 MÚK Úlibice
A co ten kruhák na I/16?
Nešlo by napojit tu starou silnici nějak rozuměji?


26.1.2015 10:53:05
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 134 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz