D35 Mohelnice - Olomouc

Hradec Králové – Moravská Třebová – Mohelnice – Olomouc – Lipník nad Bečvou
Odpovědět
Lenny
Autor
Příspěvky: 10744
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

D35 Mohelnice - Olomouc

Příspěvek od Lenny »

Včera jsem si při jízdě po R35 v úseku Mohelnice - Olomouc všimnul, že jsou nově kilometrovníky po stranách místo uprostřed a navíc již došlo k posunu staničení. Takže dnes korespondují kilometrovníky s čísly exitů.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: R35 Mohelnice - Olomouc

Příspěvek od viky »

Konečně!
V případě hlášení nehody mohlo dojít k nedorozumění.
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: R35 Mohelnice - Olomouc

Příspěvek od Marooned17 »

R35 je v úseku mezi Křelovem a Litovelí naprosto zoufale trasovaná. Stavěla se totiž těsně podél staré silnice a nebral se žádný ohled na obyvatele obcí, kterými stará silnice procházela. Vede tudíž těsně u baráků a lidé jsou obtěžováni jak hlukem, tak exhalacemi. Přitom na jihozápad se táhne několik kilometrů široký pás polí bez lidského osídlení. PHS jsou pouze částečným řešením. R35 je tu také postavená v kategorii nevyhovující předpokládaným intenzitám. Proto si myslím, že by se současné spory okolo trasy v Křelově měly využít ke komplexnějšímu řešení a to k odsunu R35 v délce cca 14 km o cca kilometr jihozápadním směrem od zástavby, jak jsem to přibližně nakreslil v přiloženém obrázku.
Je jasné, že na to teď nejsou peníze, ale po dostavbě R35 mezi Mohelnicí a Opatovicemi by se o tom mohlo uvažovat. Prozatím by se mohlo provizorně (žádný CB kryt vozovky atd.) dostavět propojení ke Křelovu (já bych byl ale proto to postavit rovnou v nové stopě), pokud ovšem nepřijde toto na řadu až v době, kdy bude R35 hotová, ale v územně-plánovací dokumentaci by byla zakreslena přeložka.

Přeložka by se postavila jako D35 v kategorii D27,5/120 a do této kategorie by se homogenizovaly i zbývající úseky mezi Slavonínem a křižovatkou s R44, ty ale samozřejmě ve stávající stopě. Mezi exitem Mohelnice-Jih a křiž. s R44 (též v mapce) by se takto R35 rovnou postavila. Dále stačí R25,5 přejmenovaná na dálnici. Byl by zrušen exit Křelov - je zbytečný, blízko je exit Topolany. Ornice z plochy zabrané novou přeložkou by byla použita pro rekultivaci plochy po stávající R35 - půda je v této oblasti velmi kvalitní a bylo by jí jinak škoda. Za zcela zbytečný také považuji exit Mladeč - při přestavbě na D by již nebyl obnoven.

Novostavba by celkově byla velmi levná, oblast je nížinatá a bylo by na ní jen pár mostů. Další výhodou jsou finance ušetřené za nutnost rekonstruovat stávající R35 po polovinách, demolovat všechny mosty a ve velmi ztížených podmínkách za provozu, přitom by to pouze zafixovalo stávající nevyhovující stav. No vím, že je to asi nereálné, ale dle mě to logiku má.
09-R35-usek-Mohelnice-Olomouc-100131c.gif
09-R35-usek-Mohelnice-Olomouc-100131c.gif (171.52 KiB) Zobrazeno 36956 x
MartinM
Příspěvky: 61
Registrován: 24.9.2009 11:53:37

Re: R35 Mohelnice - Olomouc

Příspěvek od MartinM »

Marooned17:Myšlenka to není špatná,zabily by se 2 mouchy jednou ranou ale to opravdu asi nikdy neklapne,resp.se toho nedožijem.
Co se týče MUK Křelov,nevidím důvod proč ji nezrušit již dnes.Alespoň by se mohl konečně (pokud není ještě jiný problem) chybějící kousek dostavět.
eccevita
Příspěvky: 41
Registrován: 15.11.2010 15:21:59

Re: R35 Mohelnice - Olomouc

Příspěvek od eccevita »

Marooned...Tak to mělo být plánováno už ve chvíli, kdy se projektovala trasa R35 od Mohelnice (které se asi nedopatřením trochu vyhnula), ale páni projektanti asi nemohli už tehdy předpokládat, že vyhnutí se městu je jediné vhodné řešení. Takových nedomyšleností je na trase R35 do budoucna několik. Když už někdo vrazí peníze do projekce, tak, proboha, VŽDY mimo zástavbu. Důvody jsou známy. Děkuji.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10744
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R35 Mohelnice - Olomouc

Příspěvek od Lenny »

Koncepce stavění R35 i R46 byla jiná než dneska. Trasa se stavěla co nejblíže původní trase, aby mohly být přeložky stavěny i po kratších úsecích a provizorně napojovány na původní trasy. Tedy pokud to podmínky dovolovaly.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
eccevita
Příspěvky: 41
Registrován: 15.11.2010 15:21:59

Re: R35 Mohelnice - Olomouc

Příspěvek od eccevita »

Lenny: a jak je to dnes?Rychlostní silnice přes Mušovská jezera...Okruh kolem Prahy co nejblíže+tunel Blanka.Okruhem,tak jako v Německu(Berlín),Velké Británii-(Londýn)jsou daleko od zástavby, že netušíte,že je to obcvat!...Jiný je pohled z kvalitního osobního vozu,jiný z kabiny kamionu,který nám dováží k životu všechno...I ty auta!Třeba chvílemi nehovořím přesně k tématu-přece je to tak a riskuji nové bloknutí.Napřed domluva.Nestaví se silnice pro stavbu samu, ale aby sloužily uživatelům.Jinak souhlas se psaným.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10744
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R35 Mohelnice - Olomouc

Příspěvek od Lenny »

Jen jsem tím chtěl říci, že dneska by to třeba naprojektovali podle tohoto návrhu. Ale tehdá byly uplně jiné hlediska při výstavbě. Ochrana ZPF, náklady, možnost etapizace apod. Na věci jako hluk a emise se začalo brát ohled až později cca v první polovina 80. let.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: R35 Mohelnice - Olomouc

Příspěvek od Marooned17 »

Lenny: Já ale přece netvrdím, že nechápu logiku, podle které se to projektovalo a stavělo. Jen tvrdím, že při upgradu pro 21. stol. by se mělo postupovat koncepčně. Tvrdím, že postavit úplně novou dálnici vedle může být mnohem výhodnější, než ve stejných parametrech rekonstruovat starou. Ostatně jistě znáte situaci na A4 u Eisenachu. ;)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10744
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R35 Mohelnice - Olomouc

Příspěvek od Lenny »

Případná přestavba ještě nebude minimálně 10 let aktuální. Ani si to nedokážu za dnešní situace, kdy nejsou finanční prostředky, představit, že by se začlo o něčem takovém mluvit.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: R35 Mohelnice - Olomouc

Příspěvek od multi »

Kdyby se raději hovořilo o rekategorizaci R35 v úseku HK-OL na D27,5, někde jsem četl, že v případě nehod nebo uzavírek se uvažuje o tom, že by se veškerý myslitelný provoz z D1 hnal tudy.
eccevita
Příspěvky: 41
Registrován: 15.11.2010 15:21:59

Re: R35 Mohelnice - Olomouc

Příspěvek od eccevita »

Multi. Jde mi to z duše. Leč-bude-li v brzké době mezi Mohelnicí a přípojem na D11 u H.Králové provedena a dána do provozu tahle trasa,ulehčí se stařičké D1.Tím se dá předpokládat i menší zatíženost oné a následně i (snad) méně nehod...?
Z vlastní zkušenosti vím, že je dost řidičů kamionů,kteří díky znalosti D1 raději volí právě trasu D11-I35-R35..., přestože jsou si vědomi obvyklé sjízdnosti kopce Mohelničáku v zimním období-(jazyky,závěje,ledovice). To jen pro upřesnění.
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: R35 Mohelnice - Olomouc

Příspěvek od viky »

eccevita píše:Multi. Jde mi to z duše. Leč-bude-li v brzké době mezi Mohelnicí a přípojem na D11 u H.Králové provedena a dána do provozu tahle trasa,ulehčí se stařičké D1.Tím se dá předpokládat i menší zatíženost oné a následně i (snad) méně nehod...?
Z vlastní zkušenosti vím, že je dost řidičů kamionů,kteří díky znalosti D1 raději volí právě trasu D11-I35-R35..., přestože jsou si vědomi obvyklé sjízdnosti kopce Mohelničáku v zimním období-(jazyky,závěje,ledovice). To jen pro upřesnění.
No tak hlavní motivace pro kamiony je absence mýtných bran na této trase.A vím.že potažmo ze stejného důvodu využívají I/12,namísto D11.A ono na celé trase z Prahy do Mohelnice jde o nemalý peníz.
Ale pro kamiony mířící z Prahy do Olomouce,Ostravy by tato trasa byla zajímavá,i pokud by se na ní vybíralo mýto...
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: R35 Mohelnice - Olomouc

Příspěvek od Marooned17 »

Multi: Já tedy nevím, k čemu by byla celá R35 v kategorii D 27,5. To přece její použitelnost jako funkční objízdné trasy pro D1 nijak nemění. Oboje jsou 4pruhové komunikace. Mezi Mohelnicí a Olomoucí jsem to navrhl pro lepší možnost řešení kritických situací tím, že bude možnost provozu ve 2 pruzích každým směrem, z důvodu výrazně vyšších intenzit, ale klidně i tam by to mohla být pouze R(D) 25,5.

Jinak nechci vám brát iluze, ale použitelnost R35 jako alternativní trasy v případě uzavírek na D1 považuji za minimálně velice spornou. Zvláště nebude-li R43. Ale i tak by tudy trasu Praha - celý Jihomoravský kraj/SK/A jezdilo pouze minimum lidí. Jistě se dá mluvit o směru na Ostravu, ale tento tranzit tu bude přirozený, tzn. přejde sem, ať již bude D1 fungovat, nebo ne.
eccevita
Příspěvky: 41
Registrován: 15.11.2010 15:21:59

Re: R35 Mohelnice - Olomouc

Příspěvek od eccevita »

Marooned 17: zajisté,náhled je docela správný, nelze předpokládat,že VŠECHNA vozidla přejdou z D1 po dokončení R35+D11 na sever.Tak nelze uvažovat.Z vlastní praxe na vysílačce jsem by svědkem situace, kdy kamiony-neb většinou vysílačky užívají LKW-ne PKW-v případě problému vyjímečně přes Prahu jeli vozy po severní trase na Brno, když byla D1 neprůjezdná a řidiči byli včas upozorněni.A byli ušetřeni ztráty času! a problémů.To jen na okraj.
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: R35 Mohelnice - Olomouc

Příspěvek od multi »

Samozřejmě, že neočekávám, že by se v případě uzavírky veškerý provoz z D1 přesunul na R35, to je takový nesmysl, že jsem ani nepovažoval na nutné se tu o tom rozepisovat.
Kategorie D27,5 - hovoří se o tom, že R35 bude páteřní komunikace a právě z toho důvodu jsem myslel použít tuto kategorii i sem. Aby bylo možné vést v případě problémů či oprav provoz ve čtyřech pruzích na jedné polovině.
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: R35 Mohelnice - Olomouc

Příspěvek od Jaroslav »

Marooned17 píše: Jinak nechci vám brát iluze, ale použitelnost R35 jako alternativní trasy v případě uzavírek na D1 považuji za minimálně velice spornou. Zvláště nebude-li R43. Ale i tak by tudy trasu Praha - celý Jihomoravský kraj/SK/A jezdilo pouze minimum lidí. Jistě se dá mluvit o směru na Ostravu, ale tento tranzit tu bude přirozený, tzn. přejde sem, ať již bude D1 fungovat, nebo ne.
R35 se po dokončení stane místo D1 nejdůležitější komunikací v zemi spojující dva nejvýznamnější regiony - Prahu a Ostravsko. Její realizace v kategorii 27,5 je více než žádoucí. Legrační kategorie 20,5, respektive 22,5 kolem a před Olomoucí se bude muset revidovat...
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6838
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: R35 Mohelnice - Olomouc

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Kde je kolem Olomouce R22,5?
R48 -> D48 se podařilo!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10744
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R35 Mohelnice - Olomouc

Příspěvek od Lenny »

Kategorie na tomto úseku
Mohelnice - Olomouc S 22/100
3508.1 Křelov - Slavonín R 22,5/120 a R 26,5/120
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6838
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: R35 Mohelnice - Olomouc

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Tak to mi uniklo, jsem s ti toho ani nevšiml, že je to tam R22,5 jsem myslel, že je to D26,5 stejně jako zbytek obchvatu.
Jinak je to ale demence.
R48 -> D48 se podařilo!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10744
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R35 Mohelnice - Olomouc

Příspěvek od Lenny »

No když si vezmeme, že pár let zpátky měly být úseky D11 - Zámrsk a Dlouhá Třebová - Třebovice R 24,5 a úseky Zámrsk - Dlouhá Třebová a Třebovice - Mohelnice R 22,5. Tak to zas tak překvapující není.
Stačí si uvědomit fakt, že za MÚK Slavonín ve směru od Lipníku klesá rapidně provoz a v tuto chvíli i na nějaký další výhled je daná kategorie dostačující, myšleno na 3508.1 Křelov - Slavonín.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
adi88
Příspěvky: 496
Registrován: 15.3.2009 22:53:30
Bydliště: Brno, kousek od VMO

Re: R35 Mohelnice - Olomouc

Příspěvek od adi88 »

Omlouvám se všem, jestli se to tu objevilo a já jsem pozadu, ale při dnešním velice dlouhém cestování dá se říct okolo celé republiky jsem si všiml jedné dost zajímavé věci. Za OL směr Mohelnice je ještě před značnou rychlostní silnice (tj. kousek za kruháčem u Globu) značka 110. Takže ledy se hnuly. Jednička se 110. Zda to tak je už i na I/37 nevím, celé forum bohužel nestíhám sledovat, ale tady to tak je.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: R35 Mohelnice - Olomouc

Příspěvek od martini »

Tady je to historicky, takový malý nonsens a nikdo zaplať pán bůh neiniciuje aby se to sundalo. Už se to tu řešilo.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
jeni013
Příspěvky: 706
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: R35 Mohelnice - Olomouc

Příspěvek od jeni013 »

Jaroslav píše: R35 se po dokončení stane místo D1 nejdůležitější komunikací v zemi spojující dva nejvýznamnější regiony - Prahu a Ostravsko. Její realizace v kategorii 27,5 je více než žádoucí. Legrační kategorie 20,5, respektive 22,5 kolem a před Olomoucí se bude muset revidovat...
Možná se zreviduje úsek Křelov Litovel, ale ekologové nepovolí ani kopnout mezi Litovlí a Mohelnicí (dost na tom, že cesta vůbec vede přes CHKO), takže tady vznikne jakési hrdlo řešené nejspíš MPR 110km/h.

Osobně považuji realizaci v D27,5 v horském terénu jako vyhazování peněz. Po zprovoznění lze očekávat intenzity max 10-12k/24h a kdyby tudy vedla objížďka z D1 (cca 1x za uher.rok), tak se pomocí telematiky (která tu doufám bude) sníží rychlost ap. V případě kompletní R35 se D1 uleví natolik, že dopravní kalamity se výrazně zmenší a pokud budou kalamity přírodní, tak na R35 bude ještě větší průser než D1 i kdyby tam byl 6-tipruh...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10744
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R35 Mohelnice - Olomouc

Příspěvek od Lenny »

Jak R35 vede přes CHKO? CHKO vede přes R35. Stačí si uvědomit, co bylo dříve ;)
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Odpovědět

Zpět na „D35“