Dostavba estakády Opatovice
Re: Dostavba estakády Opatovice
Díky A nevíte, jak budou vysoké a z čeho? V té výšce to bude docela mazec, hlavně když zafouká nějaký pořádný nárazový vítr... O ptáčcích zpěváčcích a setkávání s plexisklem nemluvě...
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Dostavba estakády Opatovice
Nevíte někdo, jak budou nalajnované pruhy na rampách a připojovací pruhy po zprovoznění D35 přes estakádu? Teď jsou na rampě z kruháku směrem na Prahu pochopitelně dva průběžné pruhy. Zajímalo by mě, jestli pak bude levý "rychlý" pruh sveden na horizontu zpět do pravého a pokračovat jako připojovák bude ten pravý "pomalý" (jako je to na MÚK Sedlice D35 -> D11 směr Praha), nebo jestli půjde nejdřív pravý pruh do levého a ten se pak bude připojovat? Podobný dotaz bych měl i k sjezdové rampě z D35 od Prahy (Sedlic) na kruhák. Předpokládám, že na protějších rampách směr Olomouc to bude stejné...
-
- Příspěvky: 954
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dostavba estakády Opatovice
Dovolím si na chvíli oživit toto vlákno, které usnulo s fyzickou dostavbou estakády.
Nyní už je dost dlouhá doba od zprovoznění, plno lidí už mělo možnost kompletní křižovatku vyzkoušet a tak bych rád znal vaše názory na řešení celé křižovatky, nedostatky/plusy.
Osobně využívám od zprovoznění už jen směr po D35 (původně PHA-HK x HK-PHA) a za mě není co vytknout.
Nyní už je dost dlouhá doba od zprovoznění, plno lidí už mělo možnost kompletní křižovatku vyzkoušet a tak bych rád znal vaše názory na řešení celé křižovatky, nedostatky/plusy.
Osobně využívám od zprovoznění už jen směr po D35 (původně PHA-HK x HK-PHA) a za mě není co vytknout.
Re: Dostavba estakády Opatovice
Jsem rad, ze Bartovi neprosla optimalizace.
Pred dostavbou D35 by se (mi) hodili prime smery mezi Prahou a Pardubicemi, ty bych kvuli Kuneticim pouzival i ted.
Pred dostavbou D35 by se (mi) hodili prime smery mezi Prahou a Pardubicemi, ty bych kvuli Kuneticim pouzival i ted.
Re: Dostavba estakády Opatovice
Tak si matně vzpomínám, jak ekologisti řvali / už nevím jestli šmejdi země nebo místní partička / jak to bude vadit ptákům, jaká to bude smrtelná past pro ně apod. A ono kde nic tu nic. Což je jedině dobře. Ale v tom jsou vidět ty jejich bláboly...
Re: Dostavba estakády Opatovice
při cestě od Prahy do Hradeckého Makra mě pořád irituje kroužení okolo
to samé při cestě od kamaráda ze Srchu
při cestě do Sudet už jen prolétám vrchem
tam je pak třešnička ta kapacitní komunikace mezi D35 a Týništěm na I/11
ale to je do jiného tématu...
to samé při cestě od kamaráda ze Srchu
při cestě do Sudet už jen prolétám vrchem
tam je pak třešnička ta kapacitní komunikace mezi D35 a Týništěm na I/11
ale to je do jiného tématu...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dostavba estakády Opatovice
Vyzkoušel jsem letos snad každý sjezd a nájezd a mohu to říct jednoduše - nejvíce se využívá větev D11 - D35 - Pardubice a obráceně. Při sjezdu od Olomouce jsem vždy čekal, než projedou auta, co jedou směr Praha/Opatovice. Při sjezdu od D11 jsem čekal jen zřídka. Zatím to kapacitně stačí a stačit bude, jestli by byla tedy potřeba časem nějaká přímá větev, tak směr Pardubice - D11.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Dostavba estakády Opatovice
Bohužel rampa z D35 od Liberce vede celá na mostě až úplně ke kruháku, takže nejde snadno rozšířit o bypass. Ale rampa z kruháku k S37 do Pardubic by rozšířit šla. Takže nějaké přechodné řešení, aby byl průjezd rychlejší by tu být mohlo. A jak bylo řečeno, největší průjezd je právě od Prahy do Pardubic a od Pardubic na Prahu. Levý pruh na kruháku snad nikdo nepoužívá, takže by to šlo dočasně přeznačit a urychlit nájezd na kruhák bez zastavení z těchto dvou směrů.
Je to načmáráno v Malování, takže mřimhuřte obě oči
Je to načmáráno v Malování, takže mřimhuřte obě oči
- Přílohy
-
- opatovice.jpg (270.78 KiB) Zobrazeno 3060 x
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Dostavba estakády Opatovice
když jedu do toho makra, tak používám
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Dostavba estakády Opatovice
Když se vracím z Prahy do Hradce tak na ten kruhák sjíždím a po kruháku jezdím skoro pořád levým pruhem. Jedinou výjimkou jsou situace kdy je ten pravý prázdný a to zas tak často nebývá. A ano, souhlasím s tím že ráno je výrazně větší provoz směrem na D11 na Prahu od Perníkova než od Hradce. Odpoledne to už bývá 50:50 nebo 60:40 pro Perníkov.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Dostavba estakády Opatovice
Ovšem teď je to hrůza hrůz, když se z kruháku nedá najet na D35 směr Praha/Liberec. Pardubičáci mají několik možností. Buď jet do Prahy starým způsobem, přes Bohdaneč. Nebo po vyznačené objížďce po dálnici, tedy až k exitu 138 a tam se u Rokytna otočit. Což je 18 km projížďka. Či to vzít z kruháku přes Opatovice a najet na D11 v Hradci-Kuklenách. Ještě, že to bude jen na chvíli.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Dostavba estakády Opatovice
Za mě je tam nadbytečné to napojení té dvojky. Raději bych viděl bypassy PHA>PCE a HK>PHA. Především druhý jmenovaný je tam dost ostrý výjezd na Prahu. Ale funkční ta křižovatka samozřejmě je. Oproti takové MÚK Plotiště je tohle zlaté. Nicméně tento tvar určitě nepovažuju za ideální tvar pro tuhle křižovatku. U Ostravy mi vůbec nevadí, ani jedna, ale tady jsou prostě znatelně silnější směry pro PCE-PHA a HK-PHA, mohly by mít přímé a polopřímé rampy.kyk píše:Dovolím si na chvíli oživit toto vlákno, které usnulo s fyzickou dostavbou estakády.
Nyní už je dost dlouhá doba od zprovoznění, plno lidí už mělo možnost kompletní křižovatku vyzkoušet a tak bych rád znal vaše názory na řešení celé křižovatky, nedostatky/plusy.
Osobně využívám od zprovoznění už jen směr po D35 (původně PHA-HK x HK-PHA) a za mě není co vytknout.
Ale myslím, že by se tam mohl bypass vyznačit, především pro PHA>PCE a v těchto místech prostě nemít 2-pruhový kruháč.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Dostavba estakády Opatovice
Když se to tak vezme, tak aktuálně je kvůli uzavírce kolem nájezdu do kruháku od Prahy jen jeden pruh - z§žení do levého. Takže by toho šlo využít
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 954
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dostavba estakády Opatovice
Není to vůbec špatná myšlenka.
Když už tak by stálo za to to udělat na všech hlavních směrech.
Otázkou jsou možná NA a jejich rozměry vs. možný zásah do ostatních pruhů při odbočení a výjezdu (normy). To neumím posoudit
Když už tak by stálo za to to udělat na všech hlavních směrech.
Otázkou jsou možná NA a jejich rozměry vs. možný zásah do ostatních pruhů při odbočení a výjezdu (normy). To neumím posoudit
-
- Příspěvky: 395
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: Dostavba estakády Opatovice
Naprostý souhlas, bypass by to tam chtělo rozhodně vyznačit! Nyní je to fakt opruz tam při sjezdu z dálnice brzdit skoro až na 0 (není tam jinak vidět) a pak se zase rozjíždět, o zbytečné spotřebě paliva nemluvě.
Problém s rozměry při odbočování NA by nastat neměl, ostatně to se přece nijak neliší od současného stavu.
Problém s rozměry při odbočování NA by nastat neměl, ostatně to se přece nijak neliší od současného stavu.