PPP na D35
Re: PPP na D35
Já jsem to pochopil, že se jedná o současný stav a blízký výhled ("...v tuto chvíli..."). D3 bohužel dlouho nebude, tak je zbytečné teď řešit PPP. Ale časem to bude ideální kandidát vzhledem k ceně, délce a požadavku na zprovoznění najednou.
Vypůjčím si dobrý nápad z diskuze u článku na zdopravy.cz - začít z PPP až od Opatovce, abychom nebrzdili již připravené úseky a do té doby nachystat i obchvaty Zábřehu a Mohelnice na I/44, které by se k tomu mohly připojit. Ideálně i k tomu připojit rozšíření Mohelnice - Olomouc na D27,5, ale to je asi stejná utopie, jako ta D35 v SČK.
Vypůjčím si dobrý nápad z diskuze u článku na zdopravy.cz - začít z PPP až od Opatovce, abychom nebrzdili již připravené úseky a do té doby nachystat i obchvaty Zábřehu a Mohelnice na I/44, které by se k tomu mohly připojit. Ideálně i k tomu připojit rozšíření Mohelnice - Olomouc na D27,5, ale to je asi stejná utopie, jako ta D35 v SČK.
-
- Příspěvky: 657
- Registrován: 22.2.2019 0:23:28
- Bydliště: na konci D7
Re: PPP na D35
Pokud brzy nedojde (optimálně do podzimních voleb) k rekodifikaci stavebního zákona, tak nebýt (některými) nechtěných dálnic D6 a D7, tak se od roku 2023 nebude téměř mít už co stavět. Pokud se tak nestane, tak středočeská část D3, zbytek D52, celá D43, zbytek D49 a zbytek D0 se bohužel budou stále plácat mezi odvoláními v různých stupních projektové přípravy.Aram96 píše:Zase tak černě bych to neviděl. Skončí modernizace, to nějaké kačky určitě hodí a kdyžtak se odloží stavba některých úseků D6, D7 příp. třeba D55 mezi Olomoucem a Přerovem (co mě tak narychlo napadá). Na D35 peníze prostě budou protože musí být. D11 k hranicím je samozřejmě pálka, nicméně také má končit stavba 4 úseků D11 a D35.
Horší bude pokud se opravdu v dohledné době zahájí 0136 nebo 511.
Nějaké PPP by to ale asi chtělo, to říkám dlouhodobě. Buď ty 2 dlouhé drahé úseky D35 nebo její opačný konec.
Uvažovat o stavbě středočeské D3 v této dekádě financované jinak než přes PPP znamená, že se stavět nebude. Obávám se, že je to nereálné.
Ještě poznámka D6 a D7, na které tady někteří nahlíží skrz prsty. Když se koná MFF v Karlových Varech, nebo se lyžuje na Klínovci, tak jsou tyhle "nechtěné" dálnice pro tisíce migrujících pražáků v exponované dny najednou ku prospěchu
Re: PPP na D35
To naštěstí nemáš pravdu. Stavět se (snad už konečně) bude především D11 a D35, čili právě ty potřebnější dálnice než třeba D6. Pak tu máme ještě D3 v jižních Čechách, na tu snad také budou finance a když se zadaří, tak D0 511. Mluvím o střednědobém horizontu řekněme rok 2023-2026. A ono se to nezdá, ale kdyby se rozestavěly oba úseky D11 a řekněme každý druhý úsek D35, tak máme rozestavěno minimálně tolik co teď .. a teď k tomu přidej cokoli jiného (D3, D55, D6, D7,...). To co je v plánu, by byl problém financovat i se současným rozpočtem, natož s nějakým sníženým kvůli úsporám. Doufám, že se do železnice narve něco od EU a na dálnice zbyde víc. I tak si ale myslím, že se nebude stavět zdaleka tolik, jak zde píšu, ale důvod po 10 letech budou finance nikoli blokace přípravy.
D49, D43 a středočeská D3 nejsou minimálně do roku 2026 na pořadu dne, ani kdyby se legislativa zásadně změnila k lepšímu.
D49, D43 a středočeská D3 nejsou minimálně do roku 2026 na pořadu dne, ani kdyby se legislativa zásadně změnila k lepšímu.
Re: PPP na D35
Já pořád nechápu, proč máte takový problém s dílčím opožděním stavby Janov - Opatovec. To je ze všech částí D35 nejméně potřebný úsek, chápu, že by k realizaci byl relativně brzo (zahájení 2023 by bylo nejspíše možné a ano, PPP tento jediný úsek trochu zdrží, ale to mi pořád přijde jako malá cena za to, že si zajistím efektivní výstavbu a správu 50 km D35 +/-...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: PPP na D35
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 42#p227342
Ta poslední tvá věta je pouze přání, které není v našich podmínkách ověřeno.
Ta poslední tvá věta je pouze přání, které není v našich podmínkách ověřeno.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: PPP na D35
Protože nejde o zdržení o rok, ani dva. Ale spíše o 3 nebo 4 a to nepočítám s žádným "odporem" na úseku Staré město-Mohelnice. Kdyby přišel odpor, tak klidně ještě déle. Navíc nejde ani o nějaký 5 km frcek, ale 12 km dálnice.
Ale podstatné je to, že já bych samostatně stavěl i úsek Opatovec-Staré město. Ten je taktéž výrazně napřed a když vidím realitu se stavbou tunelů v ČR, tak čím dříve se začne, tím lépe. Holt se zde možnost využít PPP promeškala laxní přípravou úseku SM-Mohelnice, je to škoda, smysl by to jinak dávalo. Pokud je potřeba ušetřit nějaké groše, tak opačný úsek D35 dává nyní 10 krát větší smysl.
PPP tady si umím představit snad jedině tak, že by se úseky stavěly a odevzdávaly do provozu postupně, podle doběhnutí přípravy. Je to ale vůbec reálné ?
Ale podstatné je to, že já bych samostatně stavěl i úsek Opatovec-Staré město. Ten je taktéž výrazně napřed a když vidím realitu se stavbou tunelů v ČR, tak čím dříve se začne, tím lépe. Holt se zde možnost využít PPP promeškala laxní přípravou úseku SM-Mohelnice, je to škoda, smysl by to jinak dávalo. Pokud je potřeba ušetřit nějaké groše, tak opačný úsek D35 dává nyní 10 krát větší smysl.
PPP tady si umím představit snad jedině tak, že by se úseky stavěly a odevzdávaly do provozu postupně, podle doběhnutí přípravy. Je to ale vůbec reálné ?
-
- Příspěvky: 657
- Registrován: 22.2.2019 0:23:28
- Bydliště: na konci D7
Re: PPP na D35
Uznávám, byl jsem moc velký pesimista. Určitě bude co stavět, ale nejspíš se bude stavět jen na některých dálnicích a otázkou je z jakých peněz...Aram96 píše:To naštěstí nemáš pravdu. Stavět se (snad už konečně) bude především D11 a D35, čili právě ty potřebnější dálnice než třeba D6. Pak tu máme ještě D3 v jižních Čechách, na tu snad také budou finance a když se zadaří, tak D0 511. Mluvím o střednědobém horizontu řekněme rok 2023-2026. A ono se to nezdá, ale kdyby se rozestavěly oba úseky D11 a řekněme každý druhý úsek D35, tak máme rozestavěno minimálně tolik co teď .. a teď k tomu přidej cokoli jiného (D3, D55, D6, D7,...). To co je v plánu, by byl problém financovat i se současným rozpočtem, natož s nějakým sníženým kvůli úsporám. Doufám, že se do železnice narve něco od EU a na dálnice zbyde víc. I tak si ale myslím, že se nebude stavět zdaleka tolik, jak zde píšu, ale důvod po 10 letech budou finance nikoli blokace přípravy.
D49, D43 a středočeská D3 nejsou minimálně do roku 2026 na pořadu dne, ani kdyby se legislativa zásadně změnila k lepšímu.
Když se podívám na ten střednědobý horizont tzn. roky 2023-2026, tak tomuto období odpovídá řada staveb. Překládám a lehce doufám, že rozpočet na rok 2022 bude alespoň zčásti připravovat současná vláda a že KH bude štědrý jako doposud. Financování na rok 2023 už bude zcela jistě pod palcem nové vlády. Dále uvedu stavby, které by měly začít právě v roce 2023:
D11 - Trutnov-Polsko/19,6 km/11,9 mld Kč
D35 - Sadová-Plotiště/7,5 km/2,3 mld Kč
D35 - Hořice-Sadová/10,5 km/3,1 mld Kč (ZS v letáku 2022)
D35 - Úlibice-Hořice/16,3 km/4,2 mld Kč
D35 - Ostrov-VM/7 km/3,5 mld Kč
D35 - VM-Džbánov/6 km/2,2 mld Kč
D35 - Džbánov-Litomyšl/7,6 km/3,8 mld Kč
D35 - Litomyšl-Janov/10,4 km/3,7 mld Kč
D35 - Janov-Opatovec/11,7 km/4,3 mld Kč (ZS v letáku 2022)
Sumárně: D35 Západ = 9,6 mld Kč, D35 Východ = 17,5 mld Kč bez PPPabc
Sumárně: D35 Západ = 9,6 mld Kč, D35 Východ = 5,7 mld Kč + PPPa = 11,8 mld Kč
Sumárně: D35 Západ = 9,6 mld Kč, D35 Východ = 9,5 mld Kč + PPPb = 8 mld Kč
Sumárně: D35 Západ = 9,6 mld Kč, D35 Východ = 13,2 mld Kč + PPPc = 4,3 mld Kč
D7 - Knovíz-SL.západ/6,5 km/1,3 mld Kč
D7 - SL.západ-Kutrovice/3,4 km/1 mld Kč
D7 - Kutrovice-Pan.Týnec/6,8 km/1,2 mld Kč
Sumárně: D7 = 3,5 mld Kč
D6 - Petrohrad-Lubenec/12,1 km/4,5 mld Kč
D6 - Knínice-Bošov/7,9 km/2,9 mld Kč
D6 - Žalmanov-Knínice/7 km/1,8 mld Kč
D6 - Olš.Vrata-Žalmanov/7,3 km/1,7 mld Kč
D6 - KV-Olš.Vrata/8 km/2,6 mld Kč
Sumárně: D6 = 13,5 mld Kč
D55 - Napajedla-Babice/8 km/3,1 mld Kč
D55 - Olomouc-Kokory/7,6 km/2,3 mld Kč (ZS v letáku 2022)
Sumárně: D55 = 5,4 mld Kč
D3 - Kaplice N.-Nažidla/12 km/5,3 mld Kč
D3 - Nažidla-Rakousko/3,5 km/1,7 mld Kč
Sumárně: D3 = 7 mld Kč
Suma Sumárum: 58,8 mld Kč, které je třeba rozložit cca do let 2023 až 2026 (2027)
Pozn. Hlavně na roky 2023 a 2024 bude "dojíždět" financování právě budovaných, či letos zahájených staveb (D6 Ho,Ho, D48 +I/35 apod). Velmi optimisticky a hrubě je asi možné celkovou částku vynásobit 0,85, což znamená, že výsledné nabídky na VŘ budou odpovídat 85 % předpokládané ceny (tzn.0,85*58,8=50 mld Kč). Dále určitě nelze předpokládat, že se příprava někde nezasekne a ZS 2023 se tak posune do dalších let. Tak či tak, zhodnocení priorit, cen, možností nových km, výhodnost a nutnost PPP na D35 (varianty a,b,c) si už zhodnotí každý dle svého.
Re: PPP na D35
Dobrá práce, jen u té D35 ti tam chybí právě ten nejpodstatnější (nejdražší) úsek.
A pokud bude situace postavena tak, že buď 1) bude se stavět jen Janov-Opatovec, na Opatovec-Staré město a později na SM-Mohelnice nebudou peníze nebo 2) budou se stavět všechny 3 na PPP, ale ty první dva jmenované o 3 roky později .. tak to by byla bohužel asi volba jasná. Jen doufám, že takovéto buď a nebo nenastane.
Přijde mi pořád jako schůdnější varianta stavět jako PPP úseky Úlibice-...-Plotiště, ušetřit tím prakticky 10 mld a stavět Janov-Opatovec a Opatovec-SM normálně. Než se totiž dostane na realizaci úseku SM-Mohelnice, bude spousta dálnic tebou jmenovaných postavená a nějaké peníze by už měly být.
A pokud bude situace postavena tak, že buď 1) bude se stavět jen Janov-Opatovec, na Opatovec-Staré město a později na SM-Mohelnice nebudou peníze nebo 2) budou se stavět všechny 3 na PPP, ale ty první dva jmenované o 3 roky později .. tak to by byla bohužel asi volba jasná. Jen doufám, že takovéto buď a nebo nenastane.
Přijde mi pořád jako schůdnější varianta stavět jako PPP úseky Úlibice-...-Plotiště, ušetřit tím prakticky 10 mld a stavět Janov-Opatovec a Opatovec-SM normálně. Než se totiž dostane na realizaci úseku SM-Mohelnice, bude spousta dálnic tebou jmenovaných postavená a nějaké peníze by už měly být.
-
- Příspěvky: 657
- Registrován: 22.2.2019 0:23:28
- Bydliště: na konci D7
Re: PPP na D35
Díky za upozornění, dostavba D35 se poté dostává do jiné cenové třídy :Aram96 píše:Dobrá práce, jen u té D35 ti tam chybí právě ten nejpodstatnější (nejdražší) úsek.
A pokud bude situace postavena tak, že buď 1) bude se stavět jen Janov-Opatovec, na Opatovec-Staré město a později na SM-Mohelnice nebudou peníze nebo 2) budou se stavět všechny 3 na PPP, ale ty první dva jmenované o 3 roky později .. tak to by byla bohužel asi volba jasná. Jen doufám, že takovéto buď a nebo nenastane.
Přijde mi pořád jako schůdnější varianta stavět jako PPP úseky Úlibice-...-Plotiště, ušetřit tím prakticky 10 mld a stavět Janov-Opatovec a Opatovec-SM normálně. Než se totiž dostane na realizaci úseku SM-Mohelnice, bude spousta dálnic tebou jmenovaných postavená a nějaké peníze by už měly být.
D35 - Sadová-Plotiště/7,5 km/2,3 mld Kč
D35 - Hořice-Sadová/10,5 km/3,1 mld Kč (ZS v letáku 2022)
D35 - Úlibice-Hořice/16,3 km/4,2 mld Kč
D35 - Ostrov-VM/7 km/3,5 mld Kč
D35 - VM-Džbánov/6 km/2,2 mld Kč
D35 - Džbánov-Litomyšl/7,6 km/3,8 mld Kč
D35 - Litomyšl-Janov/10,4 km/3,7 mld Kč
D35 - Janov-Opatovec/11,7 km/4,3 mld Kč (ZS v letáku 2022)
D35 - Opatovec-Staré Město/16,6 km/15,9 mld Kč
Sumárně: D35 Západ = 9,6 mld Kč, D35 Východ = 33,4 mld Kč bez PPPabc
Sumárně: D35 Západ = 9,6 mld Kč, D35 Východ = 5,7 mld Kč + PPPa = 27,7 mld Kč
Sumárně: D35 Západ = 9,6 mld Kč, D35 Východ = 9,5 mld Kč + PPPb = 23,9 mld Kč
Sumárně: D35 Západ = 9,6 mld Kč, D35 Východ = 13,2 mld Kč + PPPc = 20,2 mld Kč
Suma Sumárum: D11+D35+D7+D6+D3+D55=74,7 mld Kč (63 mld Kč při 85 % ceny)
Finanční poznámka pod čarou - za ten jeden úsek D35 (Opatovec-St.Město) by se skoro daly dostavět všechny úseky D6 a D7 (mimo obchvatu Postoloprt) , které budou v roce 2023 chybět !
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: PPP na D35
Je zvláštní, jak za každým u PPP každý vidí konečnou částku ihned od první vteřiny. A vypočítává co za to všechno mohlo být.
Moc to nesedí k rozsahu zadlužení obyvatelstva, ani k hypotékám. Zvláštní.
Moc to nesedí k rozsahu zadlužení obyvatelstva, ani k hypotékám. Zvláštní.
-
- Příspěvky: 657
- Registrován: 22.2.2019 0:23:28
- Bydliště: na konci D7
Re: PPP na D35
Ty miliardy u PPPa, PPPb a PPPc neurčují, kolik daná varianta PPP bude stát. Ta částka v miliardách popisuje, kolik se "ušetří" z balíku peněz od SFDI, bude-li na určité části D35 nakonec PPP realizován. Jak jsem psal výše, jedná se o úseky u nichž se předpokládá zahájení roku 2023.Diaľničiar píše:Je zvláštní, jak za každým u PPP každý vidí konečnou částku ihned od první vteřiny. A vypočítává co za to všechno mohlo být.
Moc to nesedí k rozsahu zadlužení obyvatelstva, ani k hypotékám. Zvláštní.
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 47#p248647
PPP je pro stát/občany vždy nevýhodné (jinak by do toho soukromník nešel). Akorát když je stát neschopný zaplatit dostatek inženýrů, může to pomoci věc urychlit. Ale ideální řešení to není.kot píše:Já to naopak beru jako plus. Doteď jsme neměli zkušenosti s PPP. Pokud tedy nebereme Izraelce. Takže je to průzkum bojem. Stojí to za to získat zkušenosti. Jakékoliv. A z nich se poučit na další akce.
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Nesmysl. Jsou situace, kdy je PPP prostě win-win řešení.
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
A za jaké situace je PPP win-win?
souhlasím s butrusem - je to jen náhrada toho že stát nedokáže mít schopné lidi
souhlasím s butrusem - je to jen náhrada toho že stát nedokáže mít schopné lidi
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Za situace, kdy je něco fakt potřeba, ale není pro to dostatek finančních prostředků. Což jsou zrovna právě třeba dálnice, valná většina dálnic je prostě potřeba jako sůl nejlépe zítra začít stavět, ale rozpočet státu je omezený. Nebo především tehdy, kdy jde o drahé úseky, což je zrovna třeba Opatovec-Staré město-Mohelnice. Rozhodně je pro občany lepší (a pro stát výhodnější) je začít stavět jako PPP než čekat třeba 3 roky na dostatek financí. Výhody oproti klasickému úvěru (či vyššímu schodku státního rozpočtu) byly popsány několikrát už jinde.
Re: D35 Ostrov - Vysoké Mýto
Díky, napsal jsi to přesně.....
.... jen to prakticky znamená totéž co si vzít uvěr a stavět sám.....
... pro stát to znamená spoustu let pravidelné platby..... tedy rozpočtově totéž
a rozdíly tu jsou...
... PPP si ohlídá stavbu a kontroluje aby se nestavělo draze - státu právě chybí schopní lidé...
... PPP zajistí i údržbu a kontroluje náklady na ni - státu chybí schopní lidé....
prostě to co umí schopný člověk uhlídat a ušetřit je v kapse dodavatele a dodavatel ví že schopný člověk se mu vyplatí....
.... když stát ty lidi nemá, tak je to pro něj výhodné, kdyby je zaplatil tak rozhodně NE !!!!
.... jen to prakticky znamená totéž co si vzít uvěr a stavět sám.....
... pro stát to znamená spoustu let pravidelné platby..... tedy rozpočtově totéž
a rozdíly tu jsou...
... PPP si ohlídá stavbu a kontroluje aby se nestavělo draze - státu právě chybí schopní lidé...
... PPP zajistí i údržbu a kontroluje náklady na ni - státu chybí schopní lidé....
prostě to co umí schopný člověk uhlídat a ušetřit je v kapse dodavatele a dodavatel ví že schopný člověk se mu vyplatí....
.... když stát ty lidi nemá, tak je to pro něj výhodné, kdyby je zaplatil tak rozhodně NE !!!!
Re: PPP na D35
Jo, souhlas. Nicméně když to prostě stát nedokáže, tak je pro něj to PPP právě výhodné.
To vaše uvažování by se dalo použít prakticky na vše, co si stát objednává, napříč obory. A to jaksi nedává smysl.
PS: díky adminovi za přesun.
To vaše uvažování by se dalo použít prakticky na vše, co si stát objednává, napříč obory. A to jaksi nedává smysl.
PS: díky adminovi za přesun.
Re: PPP na D35
Proč by to stát neměl dokázat. Jde jen o to, kolik energie/peněz do toho investuje. Na rozdíl od soukromých firem má ale stát daleko lepší finanční možnosti...Aram96 píše:Jo, souhlas. Nicméně když to prostě stát nedokáže, tak je pro něj to PPP právě výhodné.
Re: PPP na D35
Ale mizernou efektivitu. Kdykoliv má něco dělat 'stát' tak to vyjde hůř. Buď má málo lidí a nestíhá to, nebo jim hůř platí a podle toho vypadá kvalita. Prostě pokud něco někomu nepatří tak se o to nestará tak jako skutečný vlastník.butrus píše:Proč by to stát neměl dokázat. Jde jen o to, kolik energie/peněz do toho investuje. Na rozdíl od soukromých firem má ale stát daleko lepší finanční možnosti...Aram96 píše:Jo, souhlas. Nicméně když to prostě stát nedokáže, tak je pro něj to PPP právě výhodné.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: PPP na D35
A proto jediná smysl dávající transformace právní formy ŘSD, je na akciovku.
Protože některé věci je prostě třeba dělat vlastními silami, už jen proto, jak složité je cokoliv objednávat.
Kvalita PPP bude stejně limitována dohledem, a ten zase budou muset dělat přímí zaměstnanci státu.
Proto by byla potřeba silná organizace.
Nicméně je potřeba nemít od PPP přehnaná očekávání co do kvality, protože nakonec, jde vždy o co největší zisk zhotovitele.
Protože některé věci je prostě třeba dělat vlastními silami, už jen proto, jak složité je cokoliv objednávat.
Kvalita PPP bude stejně limitována dohledem, a ten zase budou muset dělat přímí zaměstnanci státu.
Proto by byla potřeba silná organizace.
Nicméně je potřeba nemít od PPP přehnaná očekávání co do kvality, protože nakonec, jde vždy o co největší zisk zhotovitele.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: PPP na D35
A pak je tu ještě jeden aspekt, o kterém se příliš nemluví:Japao Joe píše:Buď má málo lidí a nestíhá to, nebo jim hůř platí a podle toho vypadá kvalita. Prostě pokud něco někomu nepatří tak se o to nestará tak jako skutečný vlastník.
v soukromé sféře se majitel může rozhodnout podle svého vlastního uvážení - může třeba zaplatit za pozemek násobek "obvyklé" ceny a získat ho tak mnohem dříve, protože si spočítá, že se mu vyplatí provozovat novou stavbu o x let dříve i při zvýšené ceně - případně může jít do rizika a "za své" koupit pozemky/materiál/projekt dřív, než mu banka schválí úver na výstavbu - případně cokoli jiného.
Ale sebelepší manažer se sebečistšími úmysly to za stát udělat nesmí.
Zatímco soukromý vlastník smí udělat cokoli, co není zákonem zakázázno, stát smí udělat jen to, co si zákonem sám povolil.
Naposledy upravil(a) MPMP dne 25.1.2022 16:23:39, celkem upraveno 1 x.
Re: PPP na D35
S transformací souhlas, uvidíme co upeče nová vláda. Pokud považují strukturu a finanční ohodnocování manažerů na správě železnic jako vzor, tak ochraňujte nás všichni svatí.
A PPP zde beru jako správné řešení v případě, že bude situace: buď PPP nebo nic. Vzhledem k cenám úseků a rozpočtu ČR je to bohužel dost realistická situace. Nejlepší by byla samozřejmě klasika a především dřívější zahájení úseku Opatovec-SM.
A PPP zde beru jako správné řešení v případě, že bude situace: buď PPP nebo nic. Vzhledem k cenám úseků a rozpočtu ČR je to bohužel dost realistická situace. Nejlepší by byla samozřejmě klasika a především dřívější zahájení úseku Opatovec-SM.
-
- Příspěvky: 398
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: PPP na D35
Vláda začne řešit, zda D35 postaví na „hypotéku“. Hotovo má být do roku 2029
https://zdopravy.cz/vlada-zacne-resit-z ... 29-112956/
Aspoň, že s PPP se tam uvažuje až od Opatovce dál na Mohelnici, takže to snad nebude brzdit realizaci těch předchozích úseků, třeba Janov - Opatovec. Ještě by k tomu mohli přidat kompletní reko a rozšíření Mohelnice - Olomouc.
https://zdopravy.cz/vlada-zacne-resit-z ... 29-112956/
Aspoň, že s PPP se tam uvažuje až od Opatovce dál na Mohelnici, takže to snad nebude brzdit realizaci těch předchozích úseků, třeba Janov - Opatovec. Ještě by k tomu mohli přidat kompletní reko a rozšíření Mohelnice - Olomouc.
Re: PPP na D35
Nesnaží se ta stávající vláda náhodou tak trochu těžit z Babišovy a Havlíčkovy geniality...?
Vládu čeká v příštích týdnech rozhodování, jakým způsobem bude stavět a hlavně financovat zbývající části dálnice D35 mezi Opatovicemi nad Labem a Časy.
Vládu čeká v příštích týdnech rozhodování, jakým způsobem bude stavět a hlavně financovat zbývající části dálnice D35 mezi Opatovicemi nad Labem a Časy.
Re: PPP na D35
V článku je chyba.
Každopádně kriticky potřebná dálnice, která má odlehčit D1, by se podle mě neměla stavět formou PPP. Příprava se konečně pořádně rozběhla, uvažování o PPP způsobí další zpoždění.
Každopádně kriticky potřebná dálnice, která má odlehčit D1, by se podle mě neměla stavět formou PPP. Příprava se konečně pořádně rozběhla, uvažování o PPP způsobí další zpoždění.