Do Slatiny uznávám, to možná ne, tam už bude východní VMO dost konkurovat. Ale třeba Horní Heršpice to už bude podle mě jiná. A myslím si, že všechno, co je "pod" D1, tak je to jednoznačně po S43. Samozřejmě pokud se bavíme o autech, která po S43 přijíždějí od severu nebo od Tišnova. Z dopravy od Blanska či samotné Kuřimi to bude samozřejmě menší část, ta S43 využijí pravděpodobně jedině, pokud chtějí přímo na D1, resp. do míst na jih od ní a i tak ta časová úspora bude doslova do pár minut, spíše to bude o jakémsi pohodlí, že najedou na dálnici a nebudou muset nikde dávat pozor a různě najíždět a sjíždět z VMO. Podobně to tak bude pro dopravu S43-Vyškov, ta pravděpodobně kvůli časům bude i nadále používat VMO.
Jinak já teda nevím, průzkum jsem si nedělal
ale celou dobu, co se o RDS43 zajímám a sleduji i "politický tlak" v této věci, tak jsem měl za to, že spojení Bystrce (snad ještě spolu s Kuřimí) s D1 je právě to hlavní. A tento úsek se ještě donedávna pořád plánoval stavět jako první a zbytek S43 na něj nesmyslně čekal, mezitím to dospělo do stavu, že je I/43 tak zatížená, že je priorita naopak u severnějších úseků.
Otázka ovšem je, kam doprava z Bystrce míří a hlavně komu smrdí pod okny teď (včetně další dopravy z I/43). Ne jestli by spojení s D1 vyměnili za průtah tunelem. Při vší úctě, na tohle jsou opravdu malí páni, to se můžeme jít zeptat rovnou do Dluhonic, jestli tam chtějí D1 (ti z ní navíc budou mít oproti Bystrci úplné prd).
Ze zvědavosti jsem si teď v noci dal do mapy.cz spojení z Bystrce II např. do Campusu. 16 minut VMO, 14 minut přes Kohoutovice a 15 minut po staré dálnici a přes Bosonohy. Myslím, že ti by s postavenou S43 určitě jeli po ní (a přitom by na samotnou D1 ani nenajeli).
A takových relací bude spousta. Řekl bych, že ta zarvaná 602 je z podstatné části zarvaná právě kvůli chybějícímu spojení s D1.
Řadu let zastávám názor, že jestli se má tento úsek postavit, tak je potřeba tam mít cca 3-3,5 km tunel od jihu Bystrce až za Kníničky + příp.zakrytí u Bosonoh. Jak je vidět, dospěli k tomu s odstupem času i jiní. A nechci být za snílka, ale jestli se S43 přes Bystrc někdy postaví, tak to bude určitě v nějaké podobě, jak představily nedávno ty architektonické studie, jiná varianta se prostě neprosadí, jedině, že by přišel další diktátor. A to řešení v Bystrci je podle mě naprosto ukázkový příklad správného urbanismu. Nevím, co víc by si mohli přát, zdá se mi to opravdu až luxus "za státní peníze". A myslím, že jsme země tak bohatá, že 2.největší město si i takhle drahý obchvat zaslouží.
Kór když přihlédneme k tomu, že zbytek S43 bude mít náklady výrazně snížené oproti jiným dálnicím.
A omlouvám se, nedočetl jsem tvůj minulý příspěvek asi celý.
Česká-Lipůvka se podle mého měla zkapacitnit absolutně nehledě na S43 (realizaci to chtělo tak před 5 lety nebo dříve). Jenže bohužel politické kruhy v minulosti pořád opakovaly, že takové rozšíření by snížilo potřebu S43 (a ta by se tak mohla stavět třeba až po roce 2020 !!!
) nebo (a možná hlavně), že by to byl argument pro realizaci optimalizované varianty S43 a ne Bystrcké.
Samotnému ŘSD Brno mám za zlé, že nepostavilo v minulosti právě alespoň ty MÚK, které se chystají až teď, kdy je ta situace opravdu neúnosná, ale lepší pozdě než nikdy.
Při setkání s ŘSD před pár lety mě na můj "nápad" začít připravovat zkapacitnění tohoto úseku bylo odpovězeno ve smyslu: k čemu, tak by to bylo zarvané stejně na Lipůvce, vždyť tam stejně nedochází k žádnému úbytku dopravy.
Ledacos to o nich vypovídá, jak "znají" danou oblast, kde připravují záměry.
Nejsmutnější na tom všem je, že ten 4-pruh v těchto místech by nebyl vůbec žádnou zbytečností ani po realizaci dálnice, intenzity na něm by se DNES blížily 10 tis.vozidel (kolik v budoucnu ?!), což samozřejmě nevyžaduje nutně 4-pruh, ale s tím, že by sloužil min. 15 let místo dálnice, by to za něj rozhodně stálo. A to klidně i 4-pruh směrově nedělený a s MPR 90 a po dostavbě dálnice přeznačit na 3-pruh s odstavným, třeba.
Nicméně teď v současné době už to asi nemá cenu, ty křižovatky pomohou hodně a pak už to nějak doklepeme. Můžeme doufat, že s lepší legislativou se i realizace úseku S43 Kuřim-Bořitov a jižního obchvatu Kuřimi dostane před rok 2030. Jediná situace, která by mohla nastat, po níž by měla jednoznačně ihned začít příprava tohoto zkapacitnění, je zrušení ZUR JMK pro tuhle část S43. A to pevně věřím, že se nestane.