I/73 Troubsko – Kuřim

Brno (D1) – Boskovice (I/19, I/43) – Moravská Třebová (D35)
Odpovědět
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od Aram96 »

siesa píše:
mapman píše:...S43 se nestaví pro tranzit ale pro brněnskou aglomerační dopravu a spojení Brna a východních Čech. Tady žádný významný tranzitní vztah není, ten tvoří jen jednotky procent z celé zátěže I/43...
Pak tedy nechapu, ze se resi obchazka Brna ve stope nemecke dalnice pres Bystrc...Jestli je pravda to, co pises Mapmane (a ja s tim velmi souhlasim), pak neni treba ani Bystrcka varianta a muzeme v Brne zustat na takovem stavu, v jakem to je v podstate dnes. Tedy s nalezitymi dopravnimi upravami, jako je dusledne odhlucneni R43 pres Reckovice a Krpole.
Z meho pohledu je naprosta nutnost vyresit usek Ceska-Lipuvka tedy prohlouzeni 4pruhu minimalne k nove MUK na Blansko u Lipuvky a reseni kolem Podlesi (napr. zahloubeni a nova MUK Kurim-Podlesi, nejlepe v kombinaci se severnim obchvatem Kurimi)...To je hlavni kamen urazu cele severni vypadovky z Brna...
Už jsem to psal někde jinde před časem. Je zde málo tranzitu, který jede z I/43 dál na D2 či D52. Určitá část ho ale určitě přibude po dostavění D11 a D35, o tom žádná. Ta Bystrcká stopa ale pomůže k přesunu OA, která míří od severu či z Bystrce do míst na jihu Brna a samozřejmě do míst na jih od D1 a těch už zase tak málo není. A ti by Bitýšskou variantu nevyužili ani za nic. Tento úsek je nejdůležitější kvůli samotnému napojení Bystrce na D1. :!: A když už tohle bude stát, proč to nepropojit až ke Kuřimi a vytvořit tak obchvat celého Brna.
A to brněnské VMO má svoje limity, i po dostavbě Žabovřeské to bude téměř na hraně, bude tam (až se doprava ustálí) klidně 60 tisíc vozidel, to není nicmoc komfortního pro 4-pruh. A teď si vemte, že většina dopravy bude “špičková” tudíž ty nároky na kapacitu budou ještě větší.
Ale souhlasím s tím, že ten úsek D43 D1-Kuřim se může klidně realizovat až jako poslední.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od mapman »

siesa píše: Pak tedy nechapu, ze se resi obchazka Brna ve stope nemecke dalnice pres Bystrc...Jestli je pravda to, co pises Mapmane (a ja s tim velmi souhlasim), pak neni treba ani Bystrcka varianta a muzeme v Brne zustat na takovem stavu, v jakem to je v podstate dnes. Tedy s nalezitymi dopravnimi upravami, jako je dusledne odhlucneni R43 pres Reckovice a Krpole.
Z meho pohledu je naprosta nutnost vyresit usek Ceska-Lipuvka tedy prohlouzeni 4pruhu minimalne k nove MUK na Blansko u Lipuvky a reseni kolem Podlesi (napr. zahloubeni a nova MUK Kurim-Podlesi, nejlepe v kombinaci se severnim obchvatem Kurimi)...To je hlavni kamen urazu cele severni vypadovky z Brna...
Tady souhlasím i já. Ty úpravy východně od Kuřimi směrem k Lipůvce pokud vím projekčně běží a měly by být realizovány určitě dřív než S43. To se musí opravdu řešit hned. Stejně tak se dokončí co nevidět Žabovřeská a bude tak fungovat městská rychlostka od České přes Krpole a Pisárky až na D1. Ta dokáže tu zátěž dočasně přenést.

Ale co se týče S43, tak ta řeší kromě té minoritní tranzitní i tu aglomerační dopravu, jízdy do jižních částí města, nákupních areálu, fabrik - prostě běžné každodenní cestování, které by se mělo nějak vymístit mimo tu městskou rychlostní trasu. Trasa přes Veverskou Bitýšku má význam tak akorát pro cesty z Blanska a Kuřimi směrem na Prahu, toho je žalostně málo, protože na této časti D1, cca km 120-180, nejsou žádné významné zdroje nebo cíle dopravy. Naopak je potřeba co nejefektivněji přenést aglomerační dopravu ze severu města na jih, k průmyslovým a komerčním areálům jižně od dálnice D1...
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od siesa »

Panove, ja se tady s vami v zadnem pripade nechci prit o tom, jestli Bystr nebo Bityska. Dle meho nazoru je varianta brazdou hloupost, v tom se shodneme.

Kde se ovsem prilis nepotkavame je to, ze ja osobne si nemyslim, ze by bystrcka varianta nejak pomohla, co se tyce odklonu OA dojizdejicich denne do J a JV casti Brna. Nemyslim si, ze by nekdo, kdo pojede z Cerne Hory nebo Tisnova pouzil kombinaci D43+D1 k tomu, aby si dojel do fabriky nebo skladu na Slatine. To je podle me naivni predstava...

Stejne tak ta mantra o napojeni Bystrce na D1. Samozrejme vypada logicky napojit takove sidliste primo na dalnici, obzvlaste, kdyz k tomu jiz v podstate existuji potrebne predispozice. Ovsem, zeptali jste se mistnich lidi, co si o tom mysli? Kolik z nich opravdu prahne po primem spojeni na D1? Jake trasy kdo a jak vyuziva? Mam spousty pratel z Bystrce (ruznych vekovych kategorii), a prakticky vsichni by vam povedeli, ze toto napojeni jim rozhodne nijak nevykompenzuje dalnicni prutah jejich mestskou casti. A vsechny argumenty o zahloubenych tunelech, parcich apod. se tady zcela mijeji ucinkem...(Jedina dopravni zalezitost, ktera jim lezi v zaludkuje absence MUK u OBI.)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od Aram96 »

Do Slatiny uznávám, to možná ne, tam už bude východní VMO dost konkurovat. Ale třeba Horní Heršpice to už bude podle mě jiná. A myslím si, že všechno, co je "pod" D1, tak je to jednoznačně po S43. Samozřejmě pokud se bavíme o autech, která po S43 přijíždějí od severu nebo od Tišnova. Z dopravy od Blanska či samotné Kuřimi to bude samozřejmě menší část, ta S43 využijí pravděpodobně jedině, pokud chtějí přímo na D1, resp. do míst na jih od ní a i tak ta časová úspora bude doslova do pár minut, spíše to bude o jakémsi pohodlí, že najedou na dálnici a nebudou muset nikde dávat pozor a různě najíždět a sjíždět z VMO. Podobně to tak bude pro dopravu S43-Vyškov, ta pravděpodobně kvůli časům bude i nadále používat VMO.

Jinak já teda nevím, průzkum jsem si nedělal :D ale celou dobu, co se o RDS43 zajímám a sleduji i "politický tlak" v této věci, tak jsem měl za to, že spojení Bystrce (snad ještě spolu s Kuřimí) s D1 je právě to hlavní. A tento úsek se ještě donedávna pořád plánoval stavět jako první a zbytek S43 na něj nesmyslně čekal, mezitím to dospělo do stavu, že je I/43 tak zatížená, že je priorita naopak u severnějších úseků. :crazy:

Otázka ovšem je, kam doprava z Bystrce míří a hlavně komu smrdí pod okny teď (včetně další dopravy z I/43). Ne jestli by spojení s D1 vyměnili za průtah tunelem. Při vší úctě, na tohle jsou opravdu malí páni, to se můžeme jít zeptat rovnou do Dluhonic, jestli tam chtějí D1 (ti z ní navíc budou mít oproti Bystrci úplné prd). :)
Ze zvědavosti jsem si teď v noci dal do mapy.cz spojení z Bystrce II např. do Campusu. 16 minut VMO, 14 minut přes Kohoutovice a 15 minut po staré dálnici a přes Bosonohy. Myslím, že ti by s postavenou S43 určitě jeli po ní (a přitom by na samotnou D1 ani nenajeli). ;) A takových relací bude spousta. Řekl bych, že ta zarvaná 602 je z podstatné části zarvaná právě kvůli chybějícímu spojení s D1.
Řadu let zastávám názor, že jestli se má tento úsek postavit, tak je potřeba tam mít cca 3-3,5 km tunel od jihu Bystrce až za Kníničky + příp.zakrytí u Bosonoh. Jak je vidět, dospěli k tomu s odstupem času i jiní. A nechci být za snílka, ale jestli se S43 přes Bystrc někdy postaví, tak to bude určitě v nějaké podobě, jak představily nedávno ty architektonické studie, jiná varianta se prostě neprosadí, jedině, že by přišel další diktátor. A to řešení v Bystrci je podle mě naprosto ukázkový příklad správného urbanismu. Nevím, co víc by si mohli přát, zdá se mi to opravdu až luxus "za státní peníze". A myslím, že jsme země tak bohatá, že 2.největší město si i takhle drahý obchvat zaslouží. :kladivo: Kór když přihlédneme k tomu, že zbytek S43 bude mít náklady výrazně snížené oproti jiným dálnicím.

A omlouvám se, nedočetl jsem tvůj minulý příspěvek asi celý. :oops:
Česká-Lipůvka se podle mého měla zkapacitnit absolutně nehledě na S43 (realizaci to chtělo tak před 5 lety nebo dříve). Jenže bohužel politické kruhy v minulosti pořád opakovaly, že takové rozšíření by snížilo potřebu S43 (a ta by se tak mohla stavět třeba až po roce 2020 !!! :mrgreen: ) nebo (a možná hlavně), že by to byl argument pro realizaci optimalizované varianty S43 a ne Bystrcké.
Samotnému ŘSD Brno mám za zlé, že nepostavilo v minulosti právě alespoň ty MÚK, které se chystají až teď, kdy je ta situace opravdu neúnosná, ale lepší pozdě než nikdy. :kladivo: Při setkání s ŘSD před pár lety mě na můj "nápad" začít připravovat zkapacitnění tohoto úseku bylo odpovězeno ve smyslu: k čemu, tak by to bylo zarvané stejně na Lipůvce, vždyť tam stejně nedochází k žádnému úbytku dopravy. :crazy: Ledacos to o nich vypovídá, jak "znají" danou oblast, kde připravují záměry. :ko:
Nejsmutnější na tom všem je, že ten 4-pruh v těchto místech by nebyl vůbec žádnou zbytečností ani po realizaci dálnice, intenzity na něm by se DNES blížily 10 tis.vozidel (kolik v budoucnu ?!), což samozřejmě nevyžaduje nutně 4-pruh, ale s tím, že by sloužil min. 15 let místo dálnice, by to za něj rozhodně stálo. A to klidně i 4-pruh směrově nedělený a s MPR 90 a po dostavbě dálnice přeznačit na 3-pruh s odstavným, třeba.
Nicméně teď v současné době už to asi nemá cenu, ty křižovatky pomohou hodně a pak už to nějak doklepeme. Můžeme doufat, že s lepší legislativou se i realizace úseku S43 Kuřim-Bořitov a jižního obchvatu Kuřimi dostane před rok 2030. Jediná situace, která by mohla nastat, po níž by měla jednoznačně ihned začít příprava tohoto zkapacitnění, je zrušení ZUR JMK pro tuhle část S43. A to pevně věřím, že se nestane.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od mapman »

siesa píše: Kde se ovsem prilis nepotkavame je to, ze ja osobne si nemyslim, ze by bystrcka varianta nejak pomohla, co se tyce odklonu OA dojizdejicich denne do J a JV casti Brna. Nemyslim si, ze by nekdo, kdo pojede z Cerne Hory nebo Tisnova pouzil kombinaci D43+D1 k tomu, aby si dojel do fabriky nebo skladu na Slatine. To je podle me naivni predstava...
Taky proto S43 v úseku Troubsko - Kuřim není bůhví jak prioritní. Troufám si říct, že pokud se dostaví celý východní segment VMO, tak ještě dlouho dopravně postačí za podmínky, že se od České vybuduje jižní obchvat Kuřimi a pokračování S43 nahoru na Svitavy. Zbytek od Kuřimi k D1 už bude jen taková třešnička na dortu. Osobně si myslím, že ani nikdy nevznikne, "doba zelená" tomu nepřeje...
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od Honey72 »

Významný tranzit zatím chybí, ale tím by se nemělo ukolébat. Spousta řidičů trasu Jičín-Hradec-Svitavy-Brno včetně mě nepoužívá, kvůli přetížené a nepříjemné silnici. Raději to objíždí po 38 nebo 37. Vlastně to objížďka není. Ale Poláci si přes Ostravu zajíždí hodně.
Jenže každým novým úsekem D35 a D11 tlak na stavbu D43 stoupne a po jejím přiblížení k Brnu i tlak na obchvat.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
goldfinger
Příspěvky: 432
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od goldfinger »

Aram klepl hřebíček na hlavičku. Ano, musí se donekonečna připomínat, komu Bystrčáci (Kníničáci) smrdí pod okny a nemuseli by. Především Komínu a docela se divím, že se jeho obyv\atelé neozývají daleko důrazněji a nepožadují D43. V Bastru nechtějí D43 ne proto, že by jim nepomohla, ale kvůli tomu, že by jim tam jezdili další. Ale na to jsou pravdu moc malí páni. Město je jeden organismus. Připouštím, že po úbytek provozu na Kníničské nemusí být po vystavění D43 zásadní, protože by na ní přibyla částe frekvence sjíždějících/ / najízdějících z/na D43, ale to by byli nejspíš jenom Komínští. Zásadní pozitivní dopad by však D43 měla na Žabovřeskou, kterou vidím i po rozšíření jako kritické místo VMO.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od mapman »

Žabovřeská určitě nebude kapacitně kritické místo, jsou jiné bodové závady, které by mohly vadit, hlavně kapacity křižovatkových větví v některých uzlech jako Hlinky nebo Sportovní×VMO...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od Aram96 »

mapman píše:
siesa píše: Kde se ovsem prilis nepotkavame je to, ze ja osobne si nemyslim, ze by bystrcka varianta nejak pomohla, co se tyce odklonu OA dojizdejicich denne do J a JV casti Brna. Nemyslim si, ze by nekdo, kdo pojede z Cerne Hory nebo Tisnova pouzil kombinaci D43+D1 k tomu, aby si dojel do fabriky nebo skladu na Slatine. To je podle me naivni predstava...
Taky proto S43 v úseku Troubsko - Kuřim není bůhví jak prioritní. Troufám si říct, že pokud se dostaví celý východní segment VMO, tak ještě dlouho dopravně postačí za podmínky, že se od České vybuduje jižní obchvat Kuřimi a pokračování S43 nahoru na Svitavy. Zbytek od Kuřimi k D1 už bude jen taková třešnička na dortu. Osobně si myslím, že ani nikdy nevznikne, "doba zelená" tomu nepřeje...
Naprostý souhlas. I tu poslední větu částečně sdílím.
Honey72 píše:Významný tranzit zatím chybí, ale tím by se nemělo ukolébat. Spousta řidičů trasu Jičín-Hradec-Svitavy-Brno včetně mě nepoužívá, kvůli přetížené a nepříjemné silnici. Raději to objíždí po 38 nebo 37. Vlastně to objížďka není. Ale Poláci si přes Ostravu zajíždí hodně.
Jenže každým novým úsekem D35 a D11 tlak na stavbu D43 stoupne a po jejím přiblížení k Brnu i tlak na obchvat.
Nějaký tranzit určitě přibyde, ale věřím, že VMO to ještě i za 15 let pobere relativně vpohodě, samozřejmě pokud už bude stát celé východní VMO.

Jako nejkritičtější místo VMO bych si tipnul, že bude právě to místo, které se má letos začít budovat - prostor mezi MÚK Tomkovo náměstí a MÚK Karlova. Bude se tam na 300 metrech míchat "VMO doprava" s naprosto místní dopravou kvůli společnému mostu přes Svitavu. A hned potom bude další kritické místo samotný uzel VMOxSvitavská radiála.
goldfinger
Příspěvky: 432
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od goldfinger »

Zrovna o Tomkáč bych se bál nejméně. Už teď existuje alternativa k trase Provazníkova - Karlova. Její opravená Valchařská. Takže přes Provazníkovu pojede akorát ten, kdo potřebuje z Husovic do Šimic. To může pomoci dořešit další most(y) přes Svitavu - například napojení již stojícího mostu na Gargulákově přes Novou Zbrojoffku do Markéty Kuncové, případně postavení mostu na Tkalcoffské za někdejším Romsparem.
Křižovatka VMO-Svitaffská radiála má jedno slabé místo - málo pruhů od tunelu na Lesnou. Dá se sice přimalovat druhý, ale pak by mohl chybět ve směru od Křečkovic. Estakáda měla být širší a třípruh měl být aspoň k Fugnerově, možná až na Merhautku.
nezmarxy
Příspěvky: 7
Registrován: 10.11.2020 10:32:17

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní průtah Brna)

Příspěvek od nezmarxy »

Pánové,
moc s Vámi nebudu souhlasit. Neb dle zadání ZUR Jmk v roce 2010 bylo doloženo, že 30% z veškeré dopravy je pro Brno ze severu tranzit. U nákladní dopravy je to 70%. což je 20 tis. aut denně z toho 4,5 tis. nákladních aut. 4% co udává současná AZUR je mezinárodní tranzit, který se ze severu dostává a ten mezi roky 2010 a 2016 vzrostl nejrychleji. A i v současné době a době budoucí to bude nejrychleji rostoucí složkou dopravy a bude tak rychle růst, jak se zprůjezdní oblasti v Polsku či na sever od Brna.
Zdá-li se vám toto číslo malé, tak, že obchvat není potřeba řešit, pak se nesmíte rozčilovat, že je na VMO 60 tis. aut. Nicméně s auty v centru již ve městě nic nesvedete. Maximálně můžete zavést vysoké parkovné tak, aby řidiči nechali sé auta doma a přesedlali na autobusy či vlaky.
Nicméně jak snížit dopravu na VMO? Jedině tím, že odkloníte tranzitní dopravu, která tam zbytečně jede (20 tis. aut denně). Ta tam být nemusí a vy ji můžete jednoduše odklonit na obchvat. A jistě jako velcí příznivci nepostavíte tento obchvat skrze sídliště. Neb i 2 tisícové obce vyžadují obchvat.
Tj chcete-li řešit dopravu z Bystrce na dálnici, tak pro ni je dostatečné současné silnice.
Jakým způsobem si Brno postaví silnice pro vnitřní dopravu do dopravní politiky ČR nepatří, neb dle zákona o dopravě si obce svou vlastní dopravu musí řešit samy ze svého vlastního rozpočtu. tj. je na měste samotném, jak se z toho zhostí. Ale pro městskou komunikaci, není potřeba stavět dálnici či rychlostní silnici. Sorry, ale Brno není tak veliké, aby muselo pro vnitřní dopravu stavět dálnici. Zde je dostatečná rychlost 60 km/ hod.
Stavět komunikaci jako kočkopes, že místní komunikace se na části území Brna předělá na městskou, že každých 50 m bude křižovatka pro odbočení, na ni budou najíždět i místní auta, tak je to zoufalí pokus, z kterého nebudou nadšeni jak místní, tak i dálkový řidiči. Povede to k mísení dopravy, k vysoké nehodovosti, dálkový řidiči budou mluvit o štupuntu, a místní nadávat na hluk a emise. Výslekdem bude zbytečně vynaložené peníze, a nezavděčí se nikolmu. Tak bych prosil na tento nesmysl zapoměňte.
Myslel jsem, že chcete hovořit o propojení dálniční sítě. Chcete-li stavět dálnice a řešit komunikaci ze státních peněz, jedná se o tranzitní dopravu a pro ně je řešením nikoliv připojení města, ale připojení k silnici - tj. usnadnit průjezd regionem (státem). Tj. na hranici Brna se připojí k místní silnici. tj. od obchvatu by již stát ve městě neměl nic stavět a mělo se vnitřní komunikace stavět z místních poplatků. Stále nevím tedy pro co bojujete a pro koho chcete dálnici v Bystrci. Aby i bystrčtí věděli, jaké to je žít v pynové komoře či muset usínat se špunty v uších.
Paul1
Příspěvky: 347
Registrován: 4.1.2021 16:16:05

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od Paul1 »

Marxi, když jsi pro ten velký obchvat Brna, tak bys nám mohl ještě nastínit, kudy bys ten obchvat chtěl vést od Rosic dál na D52 a D2:-)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od Aram96 »

Paule, lepší bude na něj vůbec nereagovat. Mohl bych mu zde napsat dlouhý příspěvek a vyvrátit mu všechny ty jeho bludy a demagogie, ale nemá to cenu. Vše bylo již napsáno někde výše, většina poměrně nedávno. Na takové trolly je lepší nereagovat. Už jsem se také poučil. ;)
Kdyby to nějaký admin mazal, asi bych neměl nic proti, ten člověk sem chodí akorát vysí*at.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od Mike »

a když ne mazat, tak alespoň opravit hrubky ;)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
komeťák777
Příspěvky: 56
Registrován: 3.5.2020 11:28:20

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od komeťák777 »

Všimli jste si na letecké mapě (mapy.cz), jak je vidět trasa mezi Bosonohama a Veselkou?
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od KarelLer »

Spíš bych to řekl tak, že jenom malá část jižní části A88 (Městečko Trnávka - Syrovice) není na dnešních leteckých fotkách vidět.
komeťák777
Příspěvky: 56
Registrován: 3.5.2020 11:28:20

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od komeťák777 »

Nemyslím remízky, polní cesty a jiné nedokončené objekty, ale na stokrát přeoraném poli je
stále vidět těleso dálnice i cca 80 let od stavby
Bubakcz
Příspěvky: 39
Registrován: 4.1.2021 16:56:18

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od Bubakcz »

jeden z důvodů (prý) je že už tam měli nachystaný podkladní vrstvy (písek atd), a po válce si s tím zemědělci nedělali hlavu a rozorali to, takže je tam hlína s větším procentem písku. Podobně je to vidět u Syrovic, kde se na její trasu napojuje D52, a i na jiných místech, kde byla původní trasa zaoraná a zarnutá do polí, je vidět jiná barva povrchu.
Nevím jestli je to rozoráním podkladních vrstev jak jsem četl, nebo zůstaly pod ornicí a ovlivňují vlhkost půdy...
goldfinger
Příspěvky: 432
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od goldfinger »

Krajský soud v Brně zamítl žalobu proti bystrcké variantě, snad rozsudek obstojí i v kasačním přezkumu. https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... 11026.html
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od Aram96 »

Předběhl jsi mě. :D Večer bouchnu šampaňské, NSS už věřím.

Edit: počkám s tím šampaňským radši i na tu druhou žalobu.
Paul1
Příspěvky: 347
Registrován: 4.1.2021 16:16:05

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od Paul1 »

Jako uživatel D1 kolem Brna teda moc nejásám, bez jihozápadní tangenty se D1 ještě víc zaseká, protože i ten třípruh pak bude málo.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od Aram96 »

Zase tolik dopravy na D1 nepřibude. Něco málo z centra, ale většina na ni stejně najíždí už teď z pražské radiály. ;)
goldfinger
Příspěvky: 432
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od goldfinger »

Ještě odkaz na článek z brněnské stránky idnes: https://www.idnes.cz/brno/zpravy/zaloba ... pravy_mos1
Nebyl bych si tak jistý s tou intenzitou. Půlka Bastru bude D43 využívat a k tomu tranzit od severu, který na druhé straně odlehčí VMO mezi Žabovřeskou a Hlinkami. Dálniční trojúhelník jižně od Brna by se hodil, má ho například Linec.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od Aram96 »

To je vlastně pravda, něco tím přibyde, protože teď je část dopravy v centru nebo na jižním městském okruhu. Uznávám. Každopádně 6-pruhová D1 by snad nějakých 70-80 tisíc vozidel zvládat měla a to si troufám říct, že zde tolik určitě nebude. A kdyby to náhodou nastalo, tak nějaká z většiny podzemní jihozápadní tangenta se dá dostavět vždycky. ;)

Každopádně už jsem si dal jednu sklenku :lol: .. soud ještě dnes zamítl i tu druhou žalobu na ZUR JMK. :ok: :ok:
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

Příspěvek od kot »

Arame, jaká je ta druhá žaloba ? Proti čemu ?
Odpovědět

Zpět na „I/73“