Právě je 25.2.2021 2:48:22




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 189 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Další
 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna) 

Jakou variantu brněnského obchvatu podporujete?
Bystrckou (B) 70%  70%  [ 95 ]
Komínskou (K) 9%  9%  [ 12 ]
Holedskou (M) 7%  7%  [ 9 ]
Centrální (CT) 1%  1%  [ 2 ]
Boskovickou brázdou (Os) 4%  4%  [ 6 ]
Žebětínskou (Tr) 1%  1%  [ 1 ]
Nulovou (bez výstavby severojižního obchvatu) 3%  3%  [ 4 ]
vymysleli jste si svou (uveďte, jakou) 0%  0%  [ 0 ]
nezajímá vás to 5%  5%  [ 7 ]
Celkem hlasů : 136

 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna) 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 409
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Kdyby v te dobe jiz fungovala cast severne od Kurimi, asi by se cekalo lepe..


17.10.2020 11:20:44
Profil
 

Příspěvky: 4029
Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Doufám, že se tak stane.


17.10.2020 13:32:19
Profil
 

Příspěvky: 197
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Zoufalci z Bastru začali sbírat love na žalobu proti aktualizaci ZÚR. Náklady na právní bitvu odhadují na 900 GKčm z toho půl mega za advokáty. Zajímavé je, že jednou z položek je 10 x kolek za 5 GKč, čímž se asi myslí soudní poplatek, ale ten je 3 Gkč za správní žalobu a 5 Gkč za kasační stížnost, tedy max. 8 GKč. Už z toho je vidět, jací to jsou hlupáci.


14.12.2020 16:25:43
Profil
 

Příspěvky: 1632
Bydliště: MO
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Koukám, že správní poplatky značně podražily. :shock:

(G = 10^9)

_________________
Království a půl princezny za 511.


14.12.2020 16:29:48
Profil
 

Příspěvky: 4029
Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
To Gkč nějak nechápu .. giga je miliarda, ale rád se dovzdělám :?

Jinak hrozím se jediné věci .. že bude žalobě vyhověno kvůli dílčím malinkým nedostatkům územní studie (některé věci jsou v ní opravdu takové .. ne mylné nebo lživé, nýbrž zavádějící). Snad budou mít soudci rozum a neshodí celek na pár detailech ..


14.12.2020 16:35:21
Profil
 

Příspěvky: 248
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Po aktualizaci letáku 25. 1. už jde o "Silnice I/43 Troubsko – Kuřim":

https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/487 ... rim-A5.pdf

Vedle toho pořád existuje leták "Dálnice D43 Troubsko – Kuřim" z října 2020, ten asi jenom zapomněli smazat:

https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/487 ... -kurim.pdf


2.2.2021 10:11:59
Profil
 

Příspěvky: 5698
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Stavba by měla začít /teoreticky/ za 10 let. Za tu dobu z toho klidně může být zpět D....


2.2.2021 20:47:37
Profil
 

Příspěvky: 248
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
V ZÚR je schválená "kapacitní silnice I. třídy". Otázka je, jestli bez aktualizace ZÚR může dojít k výstavbě dálnice.


2.2.2021 21:17:13
Profil
 

Příspěvky: 37
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
KarelLer píše:
V ZÚR je schválená "kapacitní silnice I. třídy". Otázka je, jestli bez aktualizace ZÚR může dojít k výstavbě dálnice.


Muselo by dojít k aktualizaci.
Je to celé paradoxní, protože ještě tak do roku 2012 se v ZUR, VUC apod. nikdy neuvádělo jestli jde o dálnici ne bo silnici třetí třídy. Byla to prostě koridor dopravní stavby (silnice), víc nic. Pak z nějakého nepochopytelného důvodu začlo MD tlačit aby se to tam uvádělo. Nejspíš si mysleli, že když tam bude třeba I/43, že to nebude tak dráždit. Jenže si tím dost zúžili manévrovací prostor.


3.2.2021 10:35:05
Profil
 

Příspěvky: 4029
Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Nevím co řešíte. Až na krátké úseky kolem Brna či Kuřimi, kde bude více křižovatek u sebe, bude mít tahle silnice parametry na 160 km/h. S přeřazením Rek do D máme zkušenosti, takže v tomhle nevidím problém.
Popravdě doufám, že jakmile se to postaví, tak bude od Kuřimi na sever rychlost upravena značením na MPR 140. :) I když tou dobou až to bude postavené už se možná bude jezdit jen 90-100 kvůli emisím :crazy:


3.2.2021 14:11:26
Profil
 

Příspěvky: 2959
Bydliště: Trutnov - 49 km od polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozest. české a 17 km od polské.
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Budeme stavět třeba jako v Německu a Rakousku, kde byla řada plánovaných dálnic také nahrazena silnicemi dálničního typu. Lepší než nic. A vlády se mění :-)

_________________
82 let výstavby dálnic na českém území 1938-2020


3.2.2021 14:26:11
Profil
 

Příspěvky: 4029
Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Přesně tak. Tady v tomto případě to neznamená v praxi téměř žádnou změnu parametrů. Jen ty křižovatky.


3.2.2021 15:27:31
Profil
 

Příspěvky: 248
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Tak ono jde o parametry, ne o to, jak se tomu bude říkat. Pokud se to jednou postaví jako R25,5, tak už z toho D27,5 nikdy nebude.


4.2.2021 15:49:32
Profil
 

Příspěvky: 5698
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
No jo, ale lepší R25,5 než stávající stav...


4.2.2021 15:53:17
Profil
 

Příspěvky: 4029
Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
KarelLer: to samozřejmě, ale pokud tam bude kategorie D26,0/130 nebo S26,0/130, tak je víceméně jisté, že tam bude moci být jednou osazena i MPR 140, o těchto parametrech jsem tedy mluvil já .. o poloměrech a povolené rychlosti. D27,5 je tady zbytečná, to by se tak měly stavět tedy všechny bývaly Rka.


4.2.2021 15:57:55
Profil
 

Příspěvky: 171
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
KarelLer píše:
Tak ono jde o parametry, ne o to, jak se tomu bude říkat. Pokud se to jednou postaví jako R25,5, tak už z toho D27,5 nikdy nebude.

D27,5 z toho sice nebude, ale třeba D35 Sedlice - Opatovice je postavena jako R24,5/? a je normálně značena jako dálnice.


5.2.2021 10:08:03
Profil
 

Příspěvky: 1113
Bydliště: D11 - exit 62
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Myslím, že o kategorii ani tak nejde.
Hlavním cílem je prosadit / připravit / postavit v podstatě jakýkoliv kapacitní 4-pruh.
(D35 Sedlice-Opatovice je R24,5/120)


5.2.2021 10:24:43
Profil
 

Příspěvky: 4029
Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Ve světle jak CK MD určuje kategorie některých komunikací naprosto nesmyslně, bude malá výhra, když severní část bude alespoň 4-pruh se zálivy. Na jižní části můžeme být rádi za poctivou dálnici s odstavným. Také mohlo ty “odborníky” napadnout dát tam S21,5/110, když je to vlastně silnice první třídy. :crazy: oni si totiž evidentně moc neuvědomují, že na mnoha místech je podstatná část nákladů už “zaplacena”. Vidím to stejně tak, že to co se “ušetří” v celé délce dálnice, se stejně napere do tohoto úseku přes Bystrc. :) Doufám, že se takhle bude uvažovat a ne, že někdo to řešení přes Bystrc shodí kvůli “ekonomice”.


5.2.2021 11:55:53
Profil
 

Příspěvky: 7
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní průtah Brna)
Bude jedno, jak budeme průtah přes Bystrc nazývat. Důležité bude, jak rychle se po ni bude jezdit. Nevím jak Vy, ale nebude-li průtah pod Bystrcí alespoň3 průhový, tak to bude znamenat šputn, neb zde bude naj (vy)íždět 15 tis. aut. tj. vyšší rychlost i díky tunelům než 60 km/hod nedocílíme. Bude to znamenat riziko a místo častých nehod. Místo tohoto předraženého nesmyslu bych raději navrhoval D43 jako plnohodnotnou dálnici boskovickou bárzdou. to by znamenalo menší dopravní zátěž jak pro Brno. Šla by jednoduše realizovat. Navíc by šla dostavět jako úplný dopravní okruh kolem Brna. TJ. z důvodu zdravého rozumu, jednoduší a rychlejší výstavby i významného snížení emeisní zátěže i snížení dopravy v Brně je lešpí realizacace D43 optimalizovanou variantou přes Boskovickou bárzdu.


9.2.2021 10:11:16
Profil
 

Příspěvky: 197
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Nezmare, bežte s tou optimalizovanou variantou konečně někam. To jako že by s Bastru jeli kolem Veveří, aby se dostali na pravý obchvat Brna? Tak to potom jo. Proč by měla být komunikace jižně od Bastru jenom třípruhová? Jel jste někdy královopolským tunelem? 80 km/h je tam nudná rychlost, husovický je lepší adrenalin, tam se dá kilo akorát s dobře vyladěným podvozkem. Napojení D43 na čtyřpruhovou D1 v Ostrovačicích je taky hovězí nápad, protože není šance pokračovat jinam než ke Kývalce na rozdíl od Troubska, kde pořád zůstává teoretické navázání na JZT.


9.2.2021 10:22:45
Profil
Autor

Příspěvky: 5033
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
D43 Boskovickou brázdou je dopravně ekonomický nesmysl, který byl v rámci posuzování už několikrát odmítnut jako nefunkční a předražený s ohledem na malou dopravní účinnost a obrovské náklady. Je tam problém jak s průchodem kolem Veverské Bitýšky (dlouhý tunel) tak s napojením na D1 (nutnost postavit kolektory, přestavět exit 178, nevychází PHO Ostrovačic), takže z hlediska nákladů se proti Bystrcké variantě nic moc neušetří a dopravně to vůbec nepomůže, to je naprosto mrtvá záležitost. S43 se nestaví pro tranzit ale pro brněnskou aglomerační dopravu a spojení Brna a východních Čech. Tady žádný významný tranzitní vztah není, ten tvoří jen jednotky procent z celé zátěže I/43. Takže přesunem do Boskovické brázdy se nic nevyřeší, v Bystrci zůstane dosavadní vysoká dopravní zátěž a lidi v domech u silnic procházejících v tomto tahu budou dál trpět zvýšenou dopravou...

_________________
KlarArt


9.2.2021 10:41:24
Profil
 

Příspěvky: 2959
Bydliště: Trutnov - 49 km od polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozest. české a 17 km od polské.
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Hlavně je o 8 km delší než průjezd Brnem po východní části okruhu. Mohou si namalovat cedule jaké chtějí, ale v době navigací nevím, nevím.

_________________
82 let výstavby dálnic na českém území 1938-2020


9.2.2021 13:15:01
Profil
 

Příspěvky: 4029
Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní průtah Brna)
nezmarxy píše:
Bude jedno, jak budeme průtah přes Bystrc nazývat. Důležité bude, jak rychle se po ni bude jezdit. Nevím jak Vy, ale nebude-li průtah pod Bystrcí alespoň3 průhový, tak to bude znamenat šputn, neb zde bude naj (vy)íždět 15 tis. aut. tj. vyšší rychlost i díky tunelům než 60 km/hod nedocílíme. Bude to znamenat riziko a místo častých nehod. Místo tohoto předraženého nesmyslu bych raději navrhoval D43 jako plnohodnotnou dálnici boskovickou bárzdou. to by znamenalo menší dopravní zátěž jak pro Brno. Šla by jednoduše realizovat. Navíc by šla dostavět jako úplný dopravní okruh kolem Brna. TJ. z důvodu zdravého rozumu, jednoduší a rychlejší výstavby i významného snížení emeisní zátěže i snížení dopravy v Brně je lešpí realizacace D43 optimalizovanou variantou přes Boskovickou bárzdu.

Prosimtě, proč by tam měly být 3-pruhy ? Před Brnem ze severu jsou intenzity cca 25 tisíc a tipl bych si, že minimálně polovina bude stejně sjíždět obchvatem Kuřimi do severních částí Brna + většina aut ze samotné Kuřimi také. Takže i kdyby se přidalo těch vašich 15 tisíc (v což nevěřím), tak je to pořád kapacitně naprosto vyhovující. ;) Více zatížený úsek bude určitě mezi MÚK Bystrc-jih a D1..


9.2.2021 19:14:43
Profil
 

Příspěvky: 1221
Bydliště: R43
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
mapman píše:
...S43 se nestaví pro tranzit ale pro brněnskou aglomerační dopravu a spojení Brna a východních Čech. Tady žádný významný tranzitní vztah není, ten tvoří jen jednotky procent z celé zátěže I/43...

Pak tedy nechapu, ze se resi obchazka Brna ve stope nemecke dalnice pres Bystrc...Jestli je pravda to, co pises Mapmane (a ja s tim velmi souhlasim), pak neni treba ani Bystrcka varianta a muzeme v Brne zustat na takovem stavu, v jakem to je v podstate dnes. Tedy s nalezitymi dopravnimi upravami, jako je dusledne odhlucneni R43 pres Reckovice a Krpole.
Z meho pohledu je naprosta nutnost vyresit usek Ceska-Lipuvka tedy prohlouzeni 4pruhu minimalne k nove MUK na Blansko u Lipuvky a reseni kolem Podlesi (napr. zahloubeni a nova MUK Kurim-Podlesi, nejlepe v kombinaci se severnim obchvatem Kurimi)...To je hlavni kamen urazu cele severni vypadovky z Brna...


10.2.2021 12:42:32
Profil
 

Příspěvky: 2959
Bydliště: Trutnov - 49 km od polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozest. české a 17 km od polské.
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Podle tohoto názoru by pak Praze stačila jen Jižní spojka .-) Nejde přeci jen o intenzity. Proč by měla tranzitní doprava projíždět přímo městem? Dokonce tak velkým městem. Ty intenzity budou narůstat a Hradecká je pouhou výpadovkou-přivaděčem k dálnici. Budeme místo obchvatů stavět průtahy, zvyšovat stěny, zakrývat sklem?

_________________
82 let výstavby dálnic na českém území 1938-2020


10.2.2021 13:03:55
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 189 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz