Právě je 17.1.2018 15:57:17




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 87 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna) 

Jakou variantu brněnského obchvatu podporujete?
Bystrckou (B) 69%  69%  [ 67 ]
Komínskou (K) 9%  9%  [ 9 ]
Holedskou (M) 9%  9%  [ 9 ]
Centrální (CT) 2%  2%  [ 2 ]
Boskovickou brázdou (Os) 3%  3%  [ 3 ]
Žebětínskou (Tr) 1%  1%  [ 1 ]
Nulovou (bez výstavby severojižního obchvatu) 2%  2%  [ 2 ]
vymysleli jste si svou (uveďte, jakou) 0%  0%  [ 0 ]
nezajímá vás to 4%  4%  [ 4 ]
Celkem hlasů : 97

 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna) 
Autor Zpráva
Autor

Příspěvky: 4892
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Varianta Os je v trase německé průchozí dálnice?

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


27.5.2011 10:22:34
Profil ICQ
 

Příspěvky: 705
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Os je varianta Boskovickou brázdou (západní).


27.5.2011 10:29:28
Profil
 

Příspěvky: 1352
Bydliště: D1, 2,78 km
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Trasu německé průchozí dálnice sleduje varianta B.

_________________
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.


27.5.2011 10:32:06
Profil ICQ
 

Příspěvky: 981
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Jarda Š. píše:
dd píše:
Díval jsem se do mapy a chtěl bych se zeptat, jaká je nevýhoda varianty Os?

Nevýhoda varianty Os je v tom, že by byla nevytížená. Navigace i pohled na mapu by většinu řidičů vedly k tomu, aby místo ní jeli přes Brno po VMO.

Mě to zase takový rozdíl nepřijde:
přes Brno asi 27km, z toho min. 8km městem (80km/h)
přes Bystrc asi 26km, z toho min. 5km omezení kvůli tunelu a hluku
trasa Os zhruba 30km, pokud by byla bez omezení, tak je to pro OA časově možná i rychlejší

Proto jsem se ptal, jestli má nějakou nevýhodu.


27.5.2011 13:50:54
Profil
 

Příspěvky: 1162
Bydliště: R43
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Varianta Os ma podle me dve nevyhody:

1/ kdo by chtel jet z Brna na Svitavy, tak by musel opustit mesto jihem na D1, a potom teprve jet do Ostrovacic a odbocit na R43(Os)...to mi prijde dost nelogicke, aby i lide z Bystrce, Komina atd. jeli nejdriv pres mesto, nebo Bosonohy najih, pak na zapar a pak k severu..

2/ veskera doprava ve smeru Svitavy-Olomouc (popr. Uh. Hradiste atd. - proste na vychod od Brna) by Os variantu nevyuzila a jela by pres VMO skrz mesto..

To, si myslim, jsou asi tak dva duvody, proc rozhorne ne R43(Os).

Dalsi duvody jsou jasne a nasnade...Absence spojeni Bystrc-Brno-sever etc....


27.5.2011 14:18:04
Profil
Autor

Příspěvky: 4067
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Nevýhoda varianty Os je v tom, že u ní nevychází ekonomika stavby, tzn. že cena stavby vůči jejímu předpokládanému potenciálu převzetí určitého množství dopravních vztahů neodůvodňuje realizaci komunikace dálničního typu v této trase. Většina dopravy ze severu po R43 beztak sjíždí do Brna a trasa kolem Veverské Bítýšky a Ostrovačic, pro tyto postrádá význam. Při pohledu na mapku na první straně se z tohoto pohledu jeví jako dopravně nejideálnější varianta, která na severním konci odpojí od fialové trasy hitlerovy dálnice, obejde Kuřim východně, pokračuje v trase současné I/43 až na okraj Řečkovic a zde využije trasu označenou na níže citovaném obrázku jako Mt resp M až k Troubsku. To je čistě dopravní hledisko...

Obrázek

Když na to hledíme z pohledu financí, tak je nejlevnější povrchová variant v trase hitlerovy dálnice. Z hlediska vlivů na životní prostředí jsou varianta Os a varianta s tunelem přes Bystrc rovnocenné, a to bez výrazného rozdílu v nákladech, ale s výraznou dopravní nevýhodou varianty Os.

Dle mojeho čistě soukromého názoru by ideální varianta v původní trase měla vypadat tak, že by vedla přes Bystrc a podél Kníniček v hloubeném tunelu či tubusu, a to včetně zakrytí trasy na mostě přes Svratku a kolem Kníniček.

Ale ideální trasa z hlediska dopravního je tato: mapa


Naposledy upravil mapman dne 27.5.2011 14:39:51, celkově upraveno 1

siesa to taky pěkně shrnul než jsem to dopsal



27.5.2011 14:39:17
Profil
 

Příspěvky: 1162
Bydliště: R43
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Ja souhlasim s mapmanem a idelni trasou zelenou...Bohuzel v tom napojeni na stavajici R43 u Ivanovic je to v soucasnosti nerealne (misto je zastaveno rodinnymi domky a budoucim superhyperhobbymarketem...).
I proto jsem zaskrtl v ankete variantu pres Komin...Nicmene, kdo v Brne je pro stavbu R43, byl by stastny za jakoukoliv variantu (krome varianty Os...) :roll:


27.5.2011 15:49:55
Profil
 

Příspěvky: 981
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Nejsem místní a nechci se trasy Os zbytečně zastávat, možná jsou to chybné úvahy, ale..
siesa píše:
1/ kdo by chtel jet z Brna na Svitavy, tak by musel opustit mesto jihem na D1, a potom teprve jet do Ostrovacic a odbocit na R43(Os)...to mi prijde dost nelogicke, aby i lide z Bystrce, Komina atd. jeli nejdriv pres mesto, nebo Bosonohy najih, pak na zapar a pak k severu..
Pro Brňáky by zůstala stará R43 (a I/43), která by se za Kuřimí napojila na novou R43.
siesa píše:
2/ veskera doprava ve smeru Svitavy-Olomouc (popr. Uh. Hradiste atd. - proste na vychod od Brna) by Os variantu nevyuzila a jela by pres VMO skrz mesto..
V obou případech trasa "končí" u Troubska a rozdíl je cca. 3-5 km. Naopak, u ostatních tras je snadnější pokračování po staré R43 na VMO.
mapman píše:
Většina dopravy ze severu po R43 beztak sjíždí do Brna a trasa kolem Veverské Bítýšky a Ostrovačic, pro tyto postrádá význam.
To je podobná odpověď jako Siesovi. Většina lidí směrem do Brna pojede stejně po staré R43 a na VMO. Pokud pro ně bude mít smysl jet přes Troubsko, pak je mezi trasami rozdíl 3-5 km, to snad není tolik, aby jeli raději přes město?

Takhle od stolu mi přijde, že hlavní nevýhoda Os je pro Bystrcké - nebudou mít snadné napojení na dálnici. Ale když proti ní sami protestují..


27.5.2011 16:10:15
Profil
Online
 

Příspěvky: 1019
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
O téhle stavbě jsem hodně četl ale až nedávno jsem si to v Brně prošel. Osobně si myslim že by se měla dodržet Hitlerova dalnice z jednoho prosteho duvodu. Lide kteří u toho žijí a něco stavěli to stavěli s tim rizikem že tam něco povede. Jakakoliv jina varianta přes Komín nebo Medlánky by byla šílená.

_________________
Obrázek
http://www.youtube.com/Warcz13


27.5.2011 16:11:19
Profil
 

Příspěvky: 3988
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Mno já mam hlavně dojem, že samotnej tranzit sever-jih (Svitavy-Wien) nemůže být tak významnej, aby si zasloužil extra trasu dálničního typu skrz relativně zachovalou přírodní oblast západně od Brna (tam jsem si to několikrát taky prošel a projel na kole). Proti dopravě která začíná nebo končí v Brně bude marginální, a pokud spoj sever-jih nepovede alespoň po hranici města (Komín, Bystrc ..) tak pro tuhle větší část zátěže nebude atraktivní vůbec. Momentálně bych počkal na dokončení VMO a zapojení R43 do něj, eventuálně nějaký další úpravy v zásadě vnitroměstský struktury. Situace se může změnit po dostavbě R43 a R35, případně R52, ale tam je na nějaký úvahy co s tranzitem sever-jih u Brna ještě spousta času.

Co má určitě význam je něco udělat s R43 od Brna na sever, ale ani tam neni podle mne trasa Hitlerky optimální, mělo by se dál hledat trasování blíž ke Svitavám. Protože význam to má zejména ve směru do východních a severních Čech, na severní Moravu a Polsko už povedou jiná a lepší spojení.


27.5.2011 16:19:43
Profil
Online
 

Příspěvky: 1019
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Na První pohled říkám určitě Ano. na druhý ne. Zkuste si na mapy.cz zapnout stinování hor a bude jasné proč ty Svitavy jsou tak nedostupné :o(

_________________
Obrázek
http://www.youtube.com/Warcz13


27.5.2011 16:23:44
Profil
 

Příspěvky: 1162
Bydliště: R43
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Prave ze problem cele stavby R43 a jejiho primknuti k zapadnimu okraji Brna neni to, zda po ni bude jezdit transit Polsko-Rakousko... Tato stavba podle me musi resit hlavne spojeni JZ-SZ-S Brna...tzn. dostat se z Bystrce a okolí (cca. 35000 lidi) nejak rozumne na severni okraj Brna (Řečkovice, Lesná, Krpole atd.) a smer Kurim a Svitavy. Co si budeme vykladat..Bystrcka radiala neni zrovna kvalitni spojeni Bystrce se zbytkem mesta...


27.5.2011 17:11:52
Profil
 

Příspěvky: 981
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
To ale s přimhouřeným okem splňuje jen varianta Mt a o té se říkalo, že je téměř neprosaditelná. Ostatní naopak mohou přivést část dopravy ze staré R43 do Bystrce.


27.5.2011 19:14:29
Profil
Autor

Příspěvky: 7935
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Bystrcká varianta řeší jiné dopravní vztahy než Ostrovačická. Při stavbě Ostrovačické variantě by musela být stejně realizováno nějaké řešení v trase Bystrcké varianty. A navíc by Ostrovačická varianta byla realizována jako dvoupruh, bo na vyšší by tam nebyly intenzity.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


27.5.2011 19:45:31
Profil
 

Příspěvky: 2300
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Lenny píše:
Bystrcká varianta řeší jiné dopravní vztahy než Ostrovačická. Při stavbě Ostrovačické variantě by musela být stejně realizováno nějaké řešení v trase Bystrcké varianty. A navíc by Ostrovačická varianta byla realizována jako dvoupruh, bo na vyšší by tam nebyly intenzity.
Problém Hitlerovy dálnice je podle mě v tom, že původně byla navržena jako tranzitní a dodnes nikdo nevymyslel kvalitní napojení samotného Brna. V podstatě zbývá jen stará I/43 od Kuřimi, Bystrcká radiála nemá kapacitu (a pokud by jí mít měla, musela by být MUK Bystrc asi celá v tunelu, jinak to hlukově nemůže projít) a pak už D1. Proto nevidím důvod, proč by při stavbě Ostrovačické varianty bylo potřeba realizovat něco v trase přes Bystrc. Ostrovačická varianta nahrazuje tranzitní funkci dálnice přes Bystrc. Lokální dopravu nadále bude řešit I/43, stejně jako v případě dálnice přes Bystrc.


27.5.2011 22:28:11
Profil
 

Příspěvky: 2300
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Warcz píše:
O téhle stavbě jsem hodně četl ale až nedávno jsem si to v Brně prošel. Osobně si myslim že by se měla dodržet Hitlerova dalnice z jednoho prosteho duvodu. Lide kteří u toho žijí a něco stavěli to stavěli s tim rizikem že tam něco povede. Jakakoliv jina varianta přes Komín nebo Medlánky by byla šílená.
Tenhle argument bych rozhodně nepoužíval. I když dálnice byla ponechána v územní rezervě, bylo hned v roce 1945 rozhodnuto, že se dostavovat nebude (k čemu také po roce 1945 tranzitní dálnici z nyní polské Vratislavi do Vídně).


27.5.2011 22:32:19
Profil
 

Příspěvky: 1162
Bydliště: R43
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
JirkaS píše:
Warcz píše:
O téhle stavbě jsem hodně četl ale až nedávno jsem si to v Brně prošel. Osobně si myslim že by se měla dodržet Hitlerova dalnice z jednoho prosteho duvodu. Lide kteří u toho žijí a něco stavěli to stavěli s tim rizikem že tam něco povede. Jakakoliv jina varianta přes Komín nebo Medlánky by byla šílená.
Tenhle argument bych rozhodně nepoužíval. I když dálnice byla ponechána v územní rezervě, bylo hned v roce 1945 rozhodnuto, že se dostavovat nebude (k čemu také po roce 1945 tranzitní dálnici z nyní polské Vratislavi do Vídně).

Co je tohle za nesmysl?? Jednou je tu proste uzemni rezerva, a tak se musi pocitat s tim, ze driv, nebo pozdeji dojde ke stavbe. Kvuli tomu, ze jsou zde levnejsi pozemky, si je potom nejaky vychcanek koupi a kveruluje proti stavbe, o ktere je rozhodnuto uz nekolik desitek let. Rozhodne vsak takoveho chytraka nemuzeme omlouvat tim, ze se kdysi zdala tato stavba byt nepotrebnou. Ostatne vetsina te problemove zastavby v Kninickach atd. vznikla az po padu bolsevika, kdy se potreba R43 prave mezi Polskem a Rakouskem zacala jevit opet jako aktualni.
To me proste nerikejte, ze kdyz je neco v uzemnim planu, tak to respektovat nebudu, kdyz to jeste nestoji a jenom se to mozna predpoklada. S takovym pristupem si kupte pozemek v Blahunovicich a blokujte stavbu dalsi jaderne elektrarny (kdo by si dnes pomyslel po vsech tech udalostech v Japonsku, Nemecku a v jinych zemich, ze by snad ve stredni Evrope mohla vzniknout nova JE, ze?!)


28.5.2011 6:49:57
Profil
 

Příspěvky: 36
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
To je prave to, ze nikdo nevi kolik toho tranzitu je. Rozhodne to neni zanedbatelne cislo, bydlim kousek u Zabovreske a presto ze se ted neda moc nikam odbocit, tak tady se to rano rozjede a v noci zastavi. Chtelo by to nejaky kvalifikovany odhad kolik toho transitu je.
Ale pravda, ze kdyz uz se to ma stavet, tak jde o to maximalizovat potencial vyuziti teto silnice i pro mestskou dopravu. A prave bystrcka radiala mela mit zasadni funkci propojeni VMO-R43. Pak by se rozsirila na deleny ctyrpruh - toto je zamysleno dlouho, viz. pripravene vyjezdy na rampy z jundrovkeho mostu, ale bez R43 to nema smysl stavet.


28.5.2011 11:14:28
Profil
Online
 

Příspěvky: 1019
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
siesa píše:
JirkaS píše:
Warcz píše:
O téhle stavbě jsem hodně četl ale až nedávno jsem si to v Brně prošel. Osobně si myslim že by se měla dodržet Hitlerova dalnice z jednoho prosteho duvodu. Lide kteří u toho žijí a něco stavěli to stavěli s tim rizikem že tam něco povede. Jakakoliv jina varianta přes Komín nebo Medlánky by byla šílená.
Tenhle argument bych rozhodně nepoužíval. I když dálnice byla ponechána v územní rezervě, bylo hned v roce 1945 rozhodnuto, že se dostavovat nebude (k čemu také po roce 1945 tranzitní dálnici z nyní polské Vratislavi do Vídně).

Co je tohle za nesmysl?? Jednou je tu proste uzemni rezerva, a tak se musi pocitat s tim, ze driv, nebo pozdeji dojde ke stavbe. Kvuli tomu, ze jsou zde levnejsi pozemky, si je potom nejaky vychcanek koupi a kveruluje proti stavbe, o ktere je rozhodnuto uz nekolik desitek let. Rozhodne vsak takoveho chytraka nemuzeme omlouvat tim, ze se kdysi zdala tato stavba byt nepotrebnou. Ostatne vetsina te problemove zastavby v Kninickach atd. vznikla az po padu bolsevika, kdy se potreba R43 prave mezi Polskem a Rakouskem zacala jevit opet jako aktualni.
To me proste nerikejte, ze kdyz je neco v uzemnim planu, tak to respektovat nebudu, kdyz to jeste nestoji a jenom se to mozna predpoklada. S takovym pristupem si kupte pozemek v Blahunovicich a blokujte stavbu dalsi jaderne elektrarny (kdo by si dnes pomyslel po vsech tech udalostech v Japonsku, Nemecku a v jinych zemich, ze by snad ve stredni Evrope mohla vzniknout nova JE, ze?!)

Přesně tak to myslím i já. Kdo zná trochu Brno tak ví, že rodinné baráky a zahrádky jsou prostě všude a není možné se tomu vyhnout.

_________________
Obrázek
http://www.youtube.com/Warcz13


28.5.2011 11:18:59
Profil
 

Příspěvky: 735
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Skopek píše:
To je prave to, ze nikdo nevi kolik toho tranzitu je. Rozhodne to neni zanedbatelne cislo, bydlim kousek u Zabovreske a presto ze se ted neda moc nikam odbocit, tak tady se to rano rozjede a v noci zastavi. Chtelo by to nejaky kvalifikovany odhad kolik toho transitu je.
Ale pravda, ze kdyz uz se to ma stavet, tak jde o to maximalizovat potencial vyuziti teto silnice i pro mestskou dopravu. A prave bystrcka radiala mela mit zasadni funkci propojeni VMO-R43. Pak by se rozsirila na deleny ctyrpruh - toto je zamysleno dlouho, viz. pripravene vyjezdy na rampy z jundrovkeho mostu, ale bez R43 to nema smysl stavet.

Naprosto souhlasím, že VMO trpí nedokončenou R43 v úseku Kuřim-Troubsko. Osobně si totiž nedokážu vysvětlit, že na VMO se teď staví Dobrovského tunely, když největším špuntem je a stále bude úsek v Pisárkách. Zřejmě se počítalo, že v době dokončování tunelů Dobrovského bude již R43 okolo Brna hotova a odvede alespoň část tranzitu ze severozápadní větve VMO. Naprosto chápu Vaše rozhořčení, že se tak nestalo. Osobně bych zvolil v Bystrci kompromis - jen dvojpruhovou I/43, s tím, že kdbyby byly překročeny intenzity 25k přestavět na plnohodnotné eRko...


29.5.2011 5:53:57
Profil
 

Příspěvky: 393
Bydliště: Brno
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Dle mého názoru kompromis nepřipadá v úvahu.
Plnohodnotná R43 je prioritou číslo jedna.
Statistiky mluví jasně: Jen na území Jihomoravského kraje na ní v letech 2004 až 2010 zemřelo čtyřicet lidí. :(


29.5.2011 16:16:26
Profil
 

Příspěvky: 36
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Kolega myslel pulprofil v useku Troubsko-Kurim, kvuli te nejednoznacnosti s tranzitni dopravou. I kdyz tam by asi byl problem s tim tunelem v Bystrci, postavite hloubeny tunel, presypete a pak to mate kopat znova... no uz vidim Bystrcaky, jak protestujou....
Od Kurimi dal (usek o kterem jsou ty statistiky) jednoznacne ctyrpruh, na tom se urcite shodnem. Tam je to nebezpecny, i kdyz z vlastni zkusenosti (par nehod se tam stalo pred myma ocima) je to vetsinou zavineny s prominutim dementama, kteri nerespektuji nic, natoz pak rychlost, stav silnice nebo nedejboze pocasi.


29.5.2011 17:15:00
Profil
 

Příspěvky: 981
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Pokud se postaví přes Bystrc půlprofil, tak se nedostaví už nikdy. Musí se postavit rovnou plný.

Ale pořád nevidím, jak má nová R43 propojit jihozápad a severozápad Brna. Bude nějaký přivaděč v trase Kníničky - Řečkovice? Protože relace blíž k centru nebo dále od R43 budou vždy rychlejší přes VMO. Zvláště až bude Žabovřeská čtyřpruh.


29.5.2011 20:02:33
Profil
Autor

Příspěvky: 7935
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Při stavbě VMO je počítáno s výstavbou R43 přes Bystrc, při realizaci vzdálenější varianty Ostrovačické dojde ke kolapsu na VMO. Diagram cílů dopravy je součástí dokumentace EIA, doporučuji nastudovat. Na severu bude realizován obchvat Kuřimy s napojením na současnou R43. Z Bystrce bude sloužit jako přivaděč ul. Kníničská a na jihu to bude D1.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


29.5.2011 20:15:44
Profil
 

Příspěvky: 36
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
V podstate jde o to, ze v Bystrcke variante bude pro mnoho lidi cestujicich z Brna na Svitavy atraktivnejsi opustit VMO drive a radialne se dostat pres Bystrc primo na R43. V opacnem pripade vsichni tito pojedou pres tunely nebo technologicky park a pak po stare R43. Vyhledove to pak bude pusobit potize, protoze napr tunely jsou staveny vyhradne pro komunikaci v ramci intravilanu. Jen tak okrajove tento fakt je jadrem problemu ohledne hlukovych limitu na Dobrovskeho tunelech, v puvodni verzi mela byt R43 uz davno hotova a ty galerie tam vubec nemusely byt...
Ale tech smeru vyuziti Bystrcke varianty je vic, napr jako alternativa pro relaci na D1 smer Praha (az to bude v Pisarkach nesnesitelne)


29.5.2011 22:17:12
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 87 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz