Právě je 7.4.2020 17:08:31




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 125 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna) 

Jakou variantu brněnského obchvatu podporujete?
Bystrckou (B) 68%  68%  [ 78 ]
Komínskou (K) 8%  8%  [ 9 ]
Holedskou (M) 8%  8%  [ 9 ]
Centrální (CT) 2%  2%  [ 2 ]
Boskovickou brázdou (Os) 4%  4%  [ 5 ]
Žebětínskou (Tr) 1%  1%  [ 1 ]
Nulovou (bez výstavby severojižního obchvatu) 4%  4%  [ 4 ]
vymysleli jste si svou (uveďte, jakou) 0%  0%  [ 0 ]
nezajímá vás to 5%  5%  [ 6 ]
Celkem hlasů : 114

 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna) 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 574
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Ono i ten podjezd ve Svitávce by se dal nějak přestavět, jen si říkám jestli má cenu v nějakém střednědobém horizontu sledovat stavby 4304-05, jestli by nebylo lepší se v úseku, kde je nahrazuje stávající I/43 se zaměřit na její optimalizaci.

_________________
Volkswagen Golf V 1.9 TDI


3.4.2012 7:25:02
Profil
 

Příspěvky: 952
Bydliště: Hradec Králové - Labská II
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Balance, to jsem nevedel, naposledy jsem tam jel prave loni cca v pulce zari.


4.4.2012 14:01:35
Profil
Autor

Příspěvky: 9538
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Už se těším, až se to v rámci příprav na stavbu odlesní, to bude pak jedinečný pohled na rozestavěné těleso, který bude stát za to nafotit. :kladivo:

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


8.4.2012 23:07:15
Profil
 

Příspěvky: 574
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
To si ještě pár desítek let počkáme. :kladivo:

_________________
Volkswagen Golf V 1.9 TDI


9.4.2012 8:19:01
Profil
Autor

Příspěvky: 9538
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Na konci videa, je vidět obdobný most postavený za války v Německu jako měl být u Brněnské přehrady přes Svratku.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


16.1.2016 20:48:46
Profil
 

Příspěvky: 252
Příspěvek [D43] Brno-Kniničky a jejich varianty odporu
Existuje nova verze Kniniček jak zvýšit svůj odpor proti D43 - je to poněkud nenápadné, ale koncem loňského roku si nechala městská část zpracovat vlastní studii svého obchvatu.

Příloha:
201610 Kninicky obchvat 01-PREHLEDNA_SITUACE2.jpg
201610 Kninicky obchvat 01-PREHLEDNA_SITUACE2.jpg [ 143.87 KiB | Zobrazeno 6019 krát ]


Vypadá to sice nenápadně, ale souvislostí je více než dost. A tím rozhodně nemyslím, jen velké angažmá známého docenta z Kníniček.

1. Obyvatelé Kníniček trápí stále se zvyšujícící doprava jež jim jede středem MČ z oblasti Tišnovska do Brna (je to jednodušší než průjezd Kuřimí). Odvedení by přinesla D43 v Hitlerově stopě, ale když by se odvadla jinam, tak by se zvýšil počet podporovatelů docenta (jeho združení proti R43 totiž v posledních volbách příliš neuspělo).

2. Efektivitu této aktivity zvyšuje několik okolností
- primátor Brna - Petr Vokřál (ANO) bydlí v Kníničkách prakticky pod náspem D43 (má tam vlastní RD)
- získaly podporu ředitele ZOO Brno, což je poměrně pochopitelné
- získaly podporu Brna pro zanesení do aktualizace ZUR JmK v oblasti Brna

3. Až se příjde na to že to jinudy než směrem na Jinačovice opravdu nejde (rozuměno D43) tak by i tato "úzká silnice" (7m) mohla sloužit jako trasa k rozšíření spojující D43 nad Brnem a VMO

Odkazy na články k studii:
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 70209.html
http://brno.idnes.cz/obchvat-kninicky-z ... pravy_krut
http://obcanepromedlanky.cz/medlaneckap ... -medlanek/
http://zelenykomin.cz/?p=952

Navic doporucuji k precteni i zadani teto studie - Kninicky si presne napsali jaky obchvat chteji nakreslit. Blize viz.
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/6 ... 914550.pdf


15.2.2017 16:43:04
Profil
 

Příspěvky: 439
Bydliště: Brno
Příspěvek Re: [D43] Brno-Kniničky a jejich varianty odporu
Tady je článek, který se tomu také věnuje a tahle varianta má skutečně mizivou šanci:
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 70209.html


15.2.2017 16:51:21
Profil
 

Příspěvky: 252
Příspěvek Re: [D43] Brno-Kniničky a jejich varianty odporu
Jen pro dokreslení ještě doplňuji, že MČ Kníničky si přesně zadalo studii svého obchvatu vč. vymezení trasy a to tak, že ani 1m2 není na jejím území.

Trasa začíná dokonce mimo Brno v katastru Rozdrojovic, následně vstupuje u ZOO do Brna a to po hranici mezi MČ Bystrc a Komín, největší část je v Komíně a konec je v Medlánkách. Trasy napojení ZOO směrem na současnou cestu pak vstupují do MČ Bystrc.


15.2.2017 16:53:52
Profil
 

Příspěvky: 1278
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/kraj-zadava-studii-podle-ktere-zmeni-uzemni-plan-20170222.html


23.2.2017 16:31:48
Profil
 

Příspěvky: 757
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)

A v diskusi pod článkem hned máte hned výkřiky o svévoli - typického NIMBY který bydlí v nově postaveném domečku v satelitu v Troubsku u plánovaného křížení D43 a D1...


24.2.2017 6:53:33
Profil
 

Příspěvky: 143
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Marty píše:
A v diskusi pod článkem hned máte hned výkřiky o svévoli - typického NIMBY který bydlí v nově postaveném domečku v satelitu v Troubsku u plánovaného křížení D43 a D1...

Pokud měla obec územní plán, podle kterého se tam mohlo stavět, je normální, že si tam ten domeček postavil a je normální, že se proti těm plánům ozývá (i když třeba nešikovně).

Pokud tam chce stát/kraj stavět křižovatku dálnic mezinárodního významu, měl to území dávno zahrnout do rezerv a tím tam neumožnit zástavbu, nebo jako varování těm, kteří chtějí stavět poblíž.

Argument, že se tam dlouhodobě plánuje křížení dálnic neuspěje. Plánuje to se to kolik, dvacet let? Realizovat se to bude možná za 10 let (D43 není prioritní stavba), možná taky nikdy, pokud D43 povede někde u Rosic. Obce nemůžou plánovat rozvoj s tím, že někde možná povede za 30 let dálnice.

To všechno říkám s tím, že jsem poblíž tohoto místa vyrostl, dobře to tam znám a neumím si trasu D43 představit jinde než v původní trase hitlerovské dálnice. Jinudy to bohužel nemá smysl.


24.2.2017 14:03:07
Profil
 

Příspěvky: 757
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Když někdo protestuje jen proti faktu, že kraj zadal studii kudy vést potřebnou komunikaci, tak je mu zřejmě tedy předem jasné kudy to dává největší smysl a jaký bude asi výsledek té studie... Chápu jej, že udělá vše proto aby vše pozdržel nebo zachoval status quo, ale zájem většiny je aby stavba byla realizována v optimální trase a zároveň aby se minimalizovaly její negativní vlivy na okolí. Znám třeba osobně lidi co na I/43 přišli během nehody - čelní srážce - o blízké a nechci ani spekulovat jestli by se tato nehoda vůbec musela stát kdyby už stála čtyřpruhová D43... Jak se každý z nás angažuje je jeho věc. Já chtěl jen ilustrovat, že bude extrémně těžké zájmy většiny prosadit a realizovat (viz. třeba ilustrativní anketa v tomto tématu - jakkoli nemá vůbec reprezentativní hodnotu).


24.2.2017 15:29:12
Profil
 

Příspěvky: 356
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Ano Marty má pravdu jde o blokování čehokoliv.
Nic lepšího než varianta v trase německé dálnice neexistuje. Samozřejmě nejsem proti zahloubení, stavbě protihlukových zdí a valů...
Uvidíme co bude kraj posuzovat..
Zpátečníci mávají nějakým plánem tuším ing. Strnada (nebo nějak podobně).
To je plán - paskvil člověka, který o dané problematice nic neví.
Dokonce jsem viděl návrh na rozebrání velkého násypu u Bačova (vím, že to sem nepatří) a jeho nahrazení mostem. To může navrhnout jedině pako.
Tak doufám, že postaví alespoň severní úsek po kterém se možná stačím projet...


24.2.2017 17:38:18
Profil
 

Příspěvky: 757
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
@Tomas1975: asi máte na mysli tento dokument : http://zam.uur.cz/Nantl/podklad/Ing.%20 ... 0email.pdf

z logiky věci by tedy plynulo, že největší podporovatelé 3+3 na D1 okolo Brna budou bydlet v Bystrci, Kníníčkách, Troubsku a Ostopovicích, protože bez 3+3 na D1 nedovedou dopravní proud plynule k Boskovické brázdě... No to jsem tedy zvědav...


24.2.2017 18:38:07
Profil
 

Příspěvky: 356
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Ano mimo jiné i tento dokument.
Zmiňuje se tam i další ,,neználek" ing. K...
S Bystrcí a Kníničkami bych souhlasil. Troubsko, Ostopovice a Bosonohy tam bych to tak růžově neviděl. Ty budou rozšířením D1 pouze ještě více na úbytě.


24.2.2017 20:01:03
Profil
 

Příspěvky: 320
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Brňané se kvůli silnici D43 bojí o přehradu. Závidí nám ji celý svět, zničíte ji
Zdroj: https://www.denik.cz/regiony/d43-pres-b ... 90410.html


11.4.2019 22:06:32
Profil
 

Příspěvky: 1892
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Nejdu to cist, ale nechce se mi verit, ze to muze byt postavene na necem jinem nez extremnim mnozstvi sinic v lete... :D


12.4.2019 9:30:29
Profil
 

Příspěvky: 2498
Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
Příspěvek Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
michal píše:
Nejdu to cist, ale nechce se mi verit, ze to muze byt postavene na necem jinem nez extremnim mnozstvi sinic v lete... :D

Přesně tak bych to viděl :D


12.4.2019 9:34:06
Profil
 

Příspěvky: 106
Bydliště: uvnitř VMO
Příspěvek Napojení D/S43 na D1 a obchvat Bosonoh.
dávám sem odkaz na UR JMK v okolí Bosonoh, obsahuje i nákresy MUK Troubsko a Žebětín, hlukovou a rozptylovou studii

http://www.bosonohy.cz/uploads/Rozvojov ... sonohy.pdf


20.6.2019 19:59:19
Profil
 

Příspěvky: 252
Příspěvek Re: problematika R43 a obchvat Bosonoh.
Super dokument, takže krásně nakresleno jak se S43 napojí na D1 tunelem zespodu. Nic jiného stejně nepřipadá v úvahu a je dost dobře že to někdo takto pěkně nakreslil. Alespoň rozumné lidi to přesvědčí.


21.6.2019 20:28:17
Profil
 

Příspěvky: 2498
Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
Příspěvek Re: problematika R43 a obchvat Bosonoh.
To mají být ty návrhy od těch tvůrců té studie ?
Pokud ano, tak velké díky za odkaz, mrknu na to. Stihnul jsem jen zaregistrovat tunel u D1, za mě: super, že to někdo konečně dal na papír, jinak je to zde prostě neprůchozí. Zbytek shlédnu zítra. Snad je to jen nákres, protože ten obrovský ohyb před připojením na D1 je do očí bijící. A trochu nechápu, jak bude fungovat proplet s auty, která míří od Prahy na VMO pomocí MÚK Brno-západ. To budou asi muset přes 2 pruhy nebo jak ? Jiné řešení nevidím. A stejně to zde bude docela marast to napojit na D1, když D1 zde má být v 6-pruhu a připojení z VMO směr Brno jih zde má být rozšířeno na dvoupruhové. To by dávalo v jednom místě třeba i 7 pruhů vedle sebe :shock: :D


21.6.2019 21:29:12
Profil
 

Příspěvky: 437
Bydliště: Egerland
Příspěvek Re: problematika R43 a obchvat Bosonoh.
1.1.2016 už bylo, tak snad D43, ne?


22.6.2019 21:14:58
Profil
 

Příspěvky: 252
Příspěvek Re: problematika R43 a obchvat Bosonoh.
Kéž by D43

z původní R43 je nyní planované D43, ale aktuálně z toho chtějí udělat I. třídu a většina doufá, že v uspořádání 2+2 (naštěstí tam nesedí úpní pitomci takže 1+1 je pasé a 2+1 doufám že neprojde).

Proto píši reálně S43


24.6.2019 11:54:02
Profil
 

Příspěvky: 2498
Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
Příspěvek Re: problematika R43 a obchvat Bosonoh.
Myslím, že to je úplně jedno, co to bude. Jediná škoda bude, že tam nebudou zelené značky a pravděpodobně bude všude 110 i když parametry by ta dálnice byla i na 160 km/h. Okolo Brna je stejně na místě dát tam max 110 km/h. Přemýšlel jsem a je dosti možné, že bude tlak na to, aby téměř polovina byla neplacená. Úsek mezi Kuřimí a D1 ten bude neplacený zcela určitě, takže silnice první třídy tomuhle zase odpovídá více.
Myslím, že ta poznámka o R43 reagovala na název tématu ;)
Jinak 1+1 už je mimo, střídavý třípruh by možná stačil, ovšem jsem zastáncem také, toho, aby vzniknul 4-pruh, i kdyby jen se zálivy. Pokud třípruh, tak by měl být alespoň směrově rozdělený betonovým svodidlem, aby tam mohlo být 110 km/h.
Po Boskovice je v plánu D26,0/130 ;) :ok:


24.6.2019 13:01:44
Profil
 

Příspěvky: 143
Příspěvek Re: problematika R43 a obchvat Bosonoh.
Dokáže někdo vysvětlit, proč jsou potřeba ty tunely? Mám dojem, že jsem před delším časem viděl výkres netunelové varianty.


24.6.2019 21:07:08
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 125 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz