R11 řeší všechny vztahy a to:
- Praha - Štětín (v Polsku plánovaná S3)
- Praha - Wroclaw - Varšava (hned u Lubawky začíná budoucí polská S8 kolem Walbrzychu)
- Vídeň - Brno - Štětín
- Vídeň - Wroclaw (mírná zajížďka pokud chci nutně po Rku, ale tento vztah sám o sobě není tak významný, aby oprávnil investici do dálnice)
K polské "iniciativě" je třeba ještě sdělit, že kooperace s nimi není co vím vůbec jednoduchá. Oni by prosazovali vše, co je v jejich zájmu, ale blokují údajně zase naše zájmy. Jedná se např. o jejich odpor proti tomu, aby mezi Hrádkem nad Nisou a Žitavou vedený přes Polsko byl v TEN-T, což chce ČR i D. "To pro nás nemá žádný význam" - citace jednoho polského úředníka.
Další kámen úrazu je stabilizace hraničního bodu pro budoucí VRT (ČR by chtěla hraniční bod "nad Libercem" a vedení kolem zdrojů a cílů dopravy (Liberec, MB, Praha), kdežto Poláci to chtějí napřímo Praha - Varšava (okolo Jičína) a hraniční bod někde v I. zóně KRNAPu).