I/73 Kuřim – Bořitov
4302 Kuřim – Bořitov
V letáku z listopadu 2020 byl tento úsek ještě označený jako D43:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/489 ... oritov.pdf
Po aktualizaci z 25. 1. 2021 už jde o I/43:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/489 ... oritov.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/489 ... oritov.pdf
Po aktualizaci z 25. 1. 2021 už jde o I/43:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/489 ... oritov.pdf
Re: I/73 Kuřim – Bořitov
Aktualizovaný leták: Probíhá dopracování modelace výhledových stavů ve vazbě na sčítání dopravy, koncept TES do 10/2022 – následně projednání s dotčenými samosprávami. Předložení ZP v 03/2023. Celoroční biologický průzkum byl zahájen ve druhém pololetí 2021 (bude dokončen v 10/2022). https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :44:52.424
Re: I/73 Kuřim – Bořitov
Nový leták:
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :05:34.274
Mapka je v mnohem lepším detailu.
Máme i lepší nástřel k plánům:
EIA 2024 ZP 2024 SPP 2028 VŘ 2030 ZS 2030 UP 2034
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :05:34.274
Mapka je v mnohem lepším detailu.
Máme i lepší nástřel k plánům:
EIA 2024 ZP 2024 SPP 2028 VŘ 2030 ZS 2030 UP 2034
Re: I/73 Kuřim – Bořitov
Koukám, že jižní obchvat Kuřimi už je 2+2 Asi už počítají, že tady bude I/73 končit. Ale proč ne. Jestliže odpískali JZT kvůli tomu, že je tranzit minimální a většina aut končí v Brně, tak už je jedno, jestli do Brna přijedou ze severu nebo ze západu
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/73 Kuřim – Bořitov
Spíš by byla blbost, když by čtyřpruhový severní přivaděč z Brna končil těsně před dálnicí dvoupruhem.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/73 Kuřim – Bořitov
Jižní obchvat Kuřimi byl od začátku úvah v plánu jako 4-pruh.Paul1 píše:Koukám, že jižní obchvat Kuřimi už je 2+2 Asi už počítají, že tady bude I/73 končit. Ale proč ne. Jestliže odpískali JZT kvůli tomu, že je tranzit minimální a většina aut končí v Brně, tak už je jedno, jestli do Brna přijedou ze severu nebo ze západu
Končit to tady samozřejmě hromadu let bude, s tím se musí bez ostychu počítat. Zatím tomuto faktu naštěstí v TES odpovídá i tvar křižovatky Knínice, za což jsem fakt rád. Dokonce je tam 2-pruhové připojování a jeden průpletový pruh až k MÚK Čebín. Přesně takhle by to mělo vypadat. Doufám, že to takhle v projektu zůstane. Konečně něco bezchybného.
JZT byla odpískána hlavně kvůli tomu, že není vyloženě nezbytná, že to prostě D1 pobere. V praxi to byl samozřejmě ale hlavně ústupek všem těm odpůrcům, aby prošla celá I/73 až k D1 v Bystrcké variantě.
Re: I/73 Kuřim – Bořitov
Myslím, že je to poprvé, kdy vidíme v letáku tunel Malhostovice.
Obchvat Kuřimi by měla být samostatná stavba, proč s ním čekat na celý tento úsek I/73, kde se dá čekat velký odpor? Dočasné napojení obchvatu na Zámeckou by snad nebyl problém.
Obchvat Kuřimi by měla být samostatná stavba, proč s ním čekat na celý tento úsek I/73, kde se dá čekat velký odpor? Dočasné napojení obchvatu na Zámeckou by snad nebyl problém.
Re: I/73 Kuřim – Bořitov
Tak tohle jsou první letáky s novou podobou, dle nových ZUR a nové TES. Co tam bylo dříve, to byly defakto plány z let po roce 2000, těžce přežité už i na tu dobu.
Tunel Malhostovice a obecně průchod touto oblastí bude IMHO největší oříšek celé I/73 od Kuřimi až k D35. Hloubený tunel by mohl být taková druhá Pohůrka na D3. Snad to pořádně prověří a půjde to realizovat a nebude se tam muset vymýšlet nějaká obludnost nad terénem.
Obchvat Kuřimi je samostatně realizovatelný, jsem sám zvědavý, jestli se to ještě rozdělí či nikoli. Ze zkušenosti víme, že by to však ve výsledku mohlo být i nebezpečné. Ten obchvat samotný má také své skalní odpůrce, kteří budou blokovat každé povolení a každou výjimku apod.
Tunel Malhostovice a obecně průchod touto oblastí bude IMHO největší oříšek celé I/73 od Kuřimi až k D35. Hloubený tunel by mohl být taková druhá Pohůrka na D3. Snad to pořádně prověří a půjde to realizovat a nebude se tam muset vymýšlet nějaká obludnost nad terénem.
Obchvat Kuřimi je samostatně realizovatelný, jsem sám zvědavý, jestli se to ještě rozdělí či nikoli. Ze zkušenosti víme, že by to však ve výsledku mohlo být i nebezpečné. Ten obchvat samotný má také své skalní odpůrce, kteří budou blokovat každé povolení a každou výjimku apod.
Re: I/73 Kuřim – Bořitov
Ono se ví už teď, že tam je "agresivní spodní voda", nemůžou se vymlouvat jako v případě Pohůrky
Re: I/73 Kuřim – Bořitov
Možná jsem to nenapsal nejlépe. Myslel jsem to tak, že je to podobná oblast jako v případě Pohůrky. Takže je právě docela možné, že zde průzkumy a odborníci řeknou, že hloubený tunel = nesmysl. Pokud to bude nesmysl, tak samozřejmě doufejme, že se to nebudou pokoušet realizovat. Každopádně by si po zkušenostech z D3 měli opravdu pohlídat ty průzkumy. Není tajemstvím, že průzkumy jsou v ČR často dosti odfláknuté, přitom jsou to nejdůležitější.
Jinak dodatek k minulému příspěvku: spíš bych se přikláněl k tomu, aby celá stavba, celý záměr, zůstal jako jeden kus tak, jak je nyní v letáku. Aby se pak nestalo, že se do Kuřimi dovede dálnice a bude se čekat na obchvat, to by ta dálnice pak byla prakticky k ničemu.
Jinak dodatek k minulému příspěvku: spíš bych se přikláněl k tomu, aby celá stavba, celý záměr, zůstal jako jeden kus tak, jak je nyní v letáku. Aby se pak nestalo, že se do Kuřimi dovede dálnice a bude se čekat na obchvat, to by ta dálnice pak byla prakticky k ničemu.
-
- Příspěvky: 702
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: I/73 Kuřim – Bořitov
Agresivní voda tam nejspíše nebude..
Podle německých dokumentů je tam několik metrů (4 - 9m) naplavených sedimentů.
Není to jen v místech samotné říčky Lubě, ale v celém plochém údolí v okolí Malhostovic a Drásova. Když zakládali těleso dálnice tak odbagrovávali dost do hloubky, plus v místech plánované odpočívky a v sedimentech četné archeo nálezy... Stavba mostů zde nebyly zahájena takže bohužel nejsou geoprůzkumy v místech opěr kde běžně vrtali 15 - 20 m...
A taky tam našli kostru mamuta....
Podle německých dokumentů je tam několik metrů (4 - 9m) naplavených sedimentů.
Není to jen v místech samotné říčky Lubě, ale v celém plochém údolí v okolí Malhostovic a Drásova. Když zakládali těleso dálnice tak odbagrovávali dost do hloubky, plus v místech plánované odpočívky a v sedimentech četné archeo nálezy... Stavba mostů zde nebyly zahájena takže bohužel nejsou geoprůzkumy v místech opěr kde běžně vrtali 15 - 20 m...
A taky tam našli kostru mamuta....
Re: I/73 Kuřim – Bořitov
Pokud se to potvrdí, tak jedině dobře. Ideální stav by byl, kdyby se vedle Malhostovic o té dálnici doslova nevědělo. Jinak to bude voda na mlýn odpůrcům.
Re: I/73 Kuřim – Bořitov
Ohledně té vody, vzpomínám si, že při prezentaci ZÚR někdo (nejspíš z Malhostovic) nadával, ať jim neslibují tunel, že všichni vědí, že v těch místech je odjakživa spousta vody a žádný tunel tam prý být nemůže. Tak uvidíme. Je to někde na Youtube.