I/73 obecně
Re: [D43] Obecně
Předchůdce EU? No úplně si nejsem jistý, mám pocit, že se dálnice měla být zaplacená protektorátními penězi, tedy alespoň tu část, která protektorátem procházela.
Pokud se pletu, tak se omlouvám.
Pokud se pletu, tak se omlouvám.
Re: [D43] Obecně
Podle "dohod" z roku 1938 se to mělo stavět za německé peníze, ŘSD mělo platit MÚK s D1. Ovšem vzhledem k okupaci zbytku republiky, vzniku protektorátu a okradení všech občanů podseknutím kursu koruny k marce bysme to fakticky zaplatili my.
Tvrdit, že 3. říše byla předchůdcem EU, je poněkud hloupé i jako vtip.
Tvrdit, že 3. říše byla předchůdcem EU, je poněkud hloupé i jako vtip.
-
- Příspěvky: 702
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: [D43] Obecně
Investorem byla Velkoněmecká říše prostřednictvím státní společnosti Reichsautobahngeshelschaft…
Protektorát platil pouze výkup (vyvlastnění za náhradu)….
Křižovatku u Troubska platila říše a protektorát půl na půl... resp. vše platila říše a následně polovinu účtovala protektorátu.... Jediné stavební deníky, které se z této stavby dochovaly jsou právě z této křižovatky a jsou tam zaznamenané i výše popsané finanční refundace....
Srovnání VŘ a EU je z hlediska porovnávání plánované, rozestavěné nebo provozované sítě dálnic více jak účelné....
České firmy naopak na stavbě díky umělému kurzu, možnosti nákupu strojů z Německa, možnosti výběru zda budou práce propláceny v RM nebo K celkem slušně vydělávaly.... Vím z osobních svědectví příkladně pozůstalostí....
Protektorát platil pouze výkup (vyvlastnění za náhradu)….
Křižovatku u Troubska platila říše a protektorát půl na půl... resp. vše platila říše a následně polovinu účtovala protektorátu.... Jediné stavební deníky, které se z této stavby dochovaly jsou právě z této křižovatky a jsou tam zaznamenané i výše popsané finanční refundace....
Srovnání VŘ a EU je z hlediska porovnávání plánované, rozestavěné nebo provozované sítě dálnic více jak účelné....
České firmy naopak na stavbě díky umělému kurzu, možnosti nákupu strojů z Německa, možnosti výběru zda budou práce propláceny v RM nebo K celkem slušně vydělávaly.... Vím z osobních svědectví příkladně pozůstalostí....
Re: [D43] Obecně
Stavba je podobne daleko jako 519.
S opatrnym optimismem bychom mohli mit do 20 let letak bez terminu.
S opatrnym optimismem bychom mohli mit do 20 let letak bez terminu.
Re: [D43] Obecně
Jak tak koukám tak se dálnice z HK do Brna v tomhle životě už asi na 99,99% nedočkám. No, aspoň jsem se dočkal dálnice z Prahy do HK
Re: [D43] Obecně
Kiku, chlape kolik ti tedy vlastně je ? Nesundaváš kalhoty moc brzo ? Brod /smrt/ je ještě daleko...
Re: [D43] Obecně
Když se podivam na "letaky" z roku 2004 co mělo byt 2018 postavene ,
tak si myslim ,ze dokoncene D43 se nedozijem nikdo kdo ma vice nez 20 let.
tak si myslim ,ze dokoncene D43 se nedozijem nikdo kdo ma vice nez 20 let.
Re: [D43] Obecně
Kote, jsem ročník 1960.... proto občas vidím v dálce ten brod
Re: [D43] Obecně
Reportáž, v níž je zmíněn i současný stav přípravy: https://www.ceskatelevize.cz/porady/101 ... deo/652797
Re: [D43] Obecně
Co myslíte, daly by se problémy D43 vyřešit tak (jinak řečeno, začalo by ŘSD připravovat a realizovat), že by se dálnice stavěla po Kuřim a napojila se na současnou I/43 na ten čtyřpruh ? Konkrétněji bych v úseku po Kuřim vybral optimalizovanou variantu (Německá mezi Drásovem a Malhostovicemi je opravdu nemyslitelná a nikdy papírově neprojde, leda mít tunel mezi obcemi, a problémy by nebyly jen s těmito 2 obcemi) a u Kuřimi realizovat MÚK, ze které by se dalo pokračovat oběma variantami plus hlavně jižní obchvat Kuřimi a plynulé napojení na současný 4-pruh ? A Problémy okolo Brna ... ať se hádají klidně dalších 80 let, kterou variantu vybrat. Teoreticky by mělo smysl tohle realizovat i kdyby to mělo být jen v polovičním profilu a tudíž i jižní obchvat kuřimi jen dvoupruh, protože by tohle využívaly jen auta od Boskovic a severněji a to zdaleka ne všechna, kvůli více najetým km a "zvyklostem".
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D43] Obecně
Stavět cokoli jen jako dvoupruh i s rezervou do budoucna je dnes již přežitek. Nárůsty dopravy jsou tak rychlé, že toto řešení se vyplatí jen někde v příhraničí a na méně zatížených silnicích.
Průchod mezi Drásovem a Malhostovicemi je naprosto v pohodě, místa je tam až spousta. Jsou doslova svízelnější průchody přes obce, kudy dálnice vedou, třeba na D1 Hladké životice, na D48 Rychaltice atd.
Kdyby to bylo tak jednoduché, asi by se již tato varianta Česká-Svitávka připravovala, jenže ona celá D43 je stále jaksi mimo zájem a přednost v plánování dostávají jiné dálnice.
Průchod mezi Drásovem a Malhostovicemi je naprosto v pohodě, místa je tam až spousta. Jsou doslova svízelnější průchody přes obce, kudy dálnice vedou, třeba na D1 Hladké životice, na D48 Rychaltice atd.
Kdyby to bylo tak jednoduché, asi by se již tato varianta Česká-Svitávka připravovala, jenže ona celá D43 je stále jaksi mimo zájem a přednost v plánování dostávají jiné dálnice.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D43] Obecně
S tím polovičním profilem souhlasím, ale kdyby to mělo být podmínkou realizace, tak by asi mělo cenu přistoupit na to. Alespoň by ti idioti vzápětí zjistili, jak je tahle dálnice potřebná.
Průchody přes obce jsou svízelnější, ale na již realizovaných dálnicích. Když se podíváte, jaké obstrukce a problémy jsou s některými obcemi, kterým má vést dálnice cca 200-300 m od obce, tak tady je to papírově neprůchozí, když by to bylo cca 50 m, nedejbože na násypu.
Navíc nevidím důvod, proč nevybrat optimalizovanou variantu, když vychází plus mínus stejně dlouhá Proč si dělat dopředu problémy a rvát to silou Německou variantou ? Podívejte se, kam se dostali za 20 let s D1 u Přerova.
Já se obávám, že se jim to právě nechce připravovat, protože pro ŘSD je prioritní úsek právě Kuřim-D1, ale proč mají kvůli idiotům v Bystrci atd. případně na ŘSD trpět lidé na I/43. Navíc jsem již několikrát četl, že D43 má přijít na řadu až po D52. V tom případě se již měla dávno příprava zahájit, aby se mohlo stavět okolo roku 2030, ale to je nereálné předpokládám.
Průchody přes obce jsou svízelnější, ale na již realizovaných dálnicích. Když se podíváte, jaké obstrukce a problémy jsou s některými obcemi, kterým má vést dálnice cca 200-300 m od obce, tak tady je to papírově neprůchozí, když by to bylo cca 50 m, nedejbože na násypu.
Navíc nevidím důvod, proč nevybrat optimalizovanou variantu, když vychází plus mínus stejně dlouhá Proč si dělat dopředu problémy a rvát to silou Německou variantou ? Podívejte se, kam se dostali za 20 let s D1 u Přerova.
Já se obávám, že se jim to právě nechce připravovat, protože pro ŘSD je prioritní úsek právě Kuřim-D1, ale proč mají kvůli idiotům v Bystrci atd. případně na ŘSD trpět lidé na I/43. Navíc jsem již několikrát četl, že D43 má přijít na řadu až po D52. V tom případě se již měla dávno příprava zahájit, aby se mohlo stavět okolo roku 2030, ale to je nereálné předpokládám.
Re: [D43] Obecně
První bude úsek Bořitov - Svitávka ve čtyřpruhu, neboť je invariantní. Na tento úsek už začala nějaká projektová příprava. Následovat bude úsek Kuřim - Bořitov ve čtyřpruhu a jižní obchvat Kuřimi. Tím se na dlouhou dobu stavební aktivita na D43 vyčerpá. Úsek D1 - Kuřim bude ve čtyřpruhu a úsek od Svitávky po D35 bude nejspíše ve třípruhu bez rezervy na čtyřpruh.
O tom, jestli se bude stavět trasy v Bystrcké nebo v Bitýšské stopě, resp. tzv. Německá trasa nebo optimalizovaná trasa bude rozhodnuto na základě Územní studie, kterou zadává KÚ Jihomoravského kraje. Nemělo by se zapomínat na to, že přípravu D43 brzdily neschválené ZÚR JmK. Takže ŘSD v tom tahá za kratší konec. Stejně tak, jestli to bude dálnice anebo čtyřpruhová silnice pro motorová vozidla. Zatím se jeví, že to dálnice nebude.
O tom, jestli se bude stavět trasy v Bystrcké nebo v Bitýšské stopě, resp. tzv. Německá trasa nebo optimalizovaná trasa bude rozhodnuto na základě Územní studie, kterou zadává KÚ Jihomoravského kraje. Nemělo by se zapomínat na to, že přípravu D43 brzdily neschválené ZÚR JmK. Takže ŘSD v tom tahá za kratší konec. Stejně tak, jestli to bude dálnice anebo čtyřpruhová silnice pro motorová vozidla. Zatím se jeví, že to dálnice nebude.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D43] Obecně
Jenže to je právě ten problém - pokud se Kuřim-Bořitov nevybere optimalizovaná varianta, tak ta příprava nepotrvá ani 10 ani 15 ale třeba 25 let ! A podle probíhající studie (NEVÍM PROČ) není možno realizovat jižní obchvat Kuřimi a zároveň optimalizovanou variantu. Tohle by byla dle mě nejlepší a nejrychleji připravitelná varianta
Mohu se zeptat ale na ten jižní obchvat ? Ten je plánován jako 4-pruh nebo 2-pruh ať už silnice bez SDP nebo SMV. Protože pokud se zároveň nebude stavět úsek D1-Kuřim (jakože doufám, že se na něj nebude čekat), tak musí být 4-pruh, protože po něm pojede celá D43 od severu plus minimálně 12 tisíc aut od Tišnova, spíš více.
A jinak od Boskovic na sever si myslím, že 3-pruh bude dostačující, protože si myslím, že značná část OA bude pro směr Hradec stejně volit současnou I/43. Hlavně ne poloviční profil 4-pruhu, ten by se nikdy nerozšířil a kamiony by se tak předjíždět stejně nedaly ...
Mohu se zeptat ale na ten jižní obchvat ? Ten je plánován jako 4-pruh nebo 2-pruh ať už silnice bez SDP nebo SMV. Protože pokud se zároveň nebude stavět úsek D1-Kuřim (jakože doufám, že se na něj nebude čekat), tak musí být 4-pruh, protože po něm pojede celá D43 od severu plus minimálně 12 tisíc aut od Tišnova, spíš více.
A jinak od Boskovic na sever si myslím, že 3-pruh bude dostačující, protože si myslím, že značná část OA bude pro směr Hradec stejně volit současnou I/43. Hlavně ne poloviční profil 4-pruhu, ten by se nikdy nerozšířil a kamiony by se tak předjíždět stejně nedaly ...
Re: [D43] Obecně
Jižní obchvat Kuřimi je uvažován ve čtyřpruhu. A kdo by chtěl bydlet v Kuřimi, která by ze všech stran byla sevřena mezi kapacitní komunikace?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D43] Obecně
Ok. No ale to se na mě nezlobte. Vybrat optimalizovanou variantu (v úseku po Kuřim) a poté buď
- severní obchvat Kuřimi, autům z D43 bude jedno, ze které části ho objíždí a auta od Tišnova přes Kuřim
- nebo jižní obchvat Kuřimi, aby to ulevilo Kuřimi. Nechal bych to na občanech Kuřimi ...
Ale přece nemůžete vybrat Německou variantu, která postihne několik obcí, jen proto, aby Kuřim nebyl obklíčen silnicemi. To by bylo pro Kuřim opravdu moc pohodlné. Jako Kuřim ne, ale u Malhostovic ať to vede klidně 50 m od baráků
Navíc další věc je, že pokud se podaří postavit kolejový diametr až do Tišnova, tak hromada OA odpadne, protože pojedou pohodlně až do centra vlakem. Takže aut přes Kuřim nepojede už tolik.
- severní obchvat Kuřimi, autům z D43 bude jedno, ze které části ho objíždí a auta od Tišnova přes Kuřim
- nebo jižní obchvat Kuřimi, aby to ulevilo Kuřimi. Nechal bych to na občanech Kuřimi ...
Ale přece nemůžete vybrat Německou variantu, která postihne několik obcí, jen proto, aby Kuřim nebyl obklíčen silnicemi. To by bylo pro Kuřim opravdu moc pohodlné. Jako Kuřim ne, ale u Malhostovic ať to vede klidně 50 m od baráků
Navíc další věc je, že pokud se podaří postavit kolejový diametr až do Tišnova, tak hromada OA odpadne, protože pojedou pohodlně až do centra vlakem. Takže aut přes Kuřim nepojede už tolik.
Re: [D43] Obecně
Lze kombinovat, Jižní obchvat Kuřimi + tzv. Německá trasa anebo Optimalizovaná trasa + severní obchvat Kuřimi.
Jižní obchvat Kuřimi má pozitivní vliv na Kuřim, neboť odvede veškerou tranzitní dopravu z Kuřimi, tj. i ze silnice II/385. Umožňuje rozvoj Kuřimi severním směrem a ve spojení s Bystrckou stopou i východním směrem. Má pozitivní vliv na Kuřim-Podlesí, neboť na I/43 výrazně klesá dopravní zatížení.
Trasa Optimalizované stopy vylučuje realizaci jižního obchvatu Kuřimi, neboť město by bylo obehnáno ze čtyř stran zatíženými kapacitními komunikacemi. Tudíž v případě realizace Optimalizované stopy, je nutné realizovat severní obchvat Kuřimi. I v tomto případě jsou kapacitní komunikace vedeny prostory předpokládaného územní rozvoje města. Lokalita Kuřim-Podlesí je velmi negativně zasažena dopravou na silnici I/43. Severní obchvat Kuřimi neumožňuje efektivní řešení Kuřimi od tranzitní dopravy Z Tišnovska do Brna.
Jižní obchvat Kuřimi má pozitivní vliv na Kuřim, neboť odvede veškerou tranzitní dopravu z Kuřimi, tj. i ze silnice II/385. Umožňuje rozvoj Kuřimi severním směrem a ve spojení s Bystrckou stopou i východním směrem. Má pozitivní vliv na Kuřim-Podlesí, neboť na I/43 výrazně klesá dopravní zatížení.
Trasa Optimalizované stopy vylučuje realizaci jižního obchvatu Kuřimi, neboť město by bylo obehnáno ze čtyř stran zatíženými kapacitními komunikacemi. Tudíž v případě realizace Optimalizované stopy, je nutné realizovat severní obchvat Kuřimi. I v tomto případě jsou kapacitní komunikace vedeny prostory předpokládaného územní rozvoje města. Lokalita Kuřim-Podlesí je velmi negativně zasažena dopravou na silnici I/43. Severní obchvat Kuřimi neumožňuje efektivní řešení Kuřimi od tranzitní dopravy Z Tišnovska do Brna.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D43] Obecně
Tak v tom případě se budeme muset spokojit se severním obchvatem Kuřimi a odnese to Podlesí. Kuřim to odnese také, ledaže by se postavil jižní obchvat jako 2-pruh bez připojení na D43.
Vybrat v severní části Německou variantu, tak se papírově nepřipraví ani za 20 let, budou proti tomu brojit minimálně 8 obcí a zuby nehty, když existuje jiná varianta.
A jinak optim. varianta Kuřim nijak moc neomezí, šla by za průmyslovkou a poté cca km od obytné části. Za to Německá varianta omezí rozšiřování dvou obcí a zároveň zhorší kvalitu života v asi 5 obcích, kolem kterých povede.
Vybrat v severní části Německou variantu, tak se papírově nepřipraví ani za 20 let, budou proti tomu brojit minimálně 8 obcí a zuby nehty, když existuje jiná varianta.
A jinak optim. varianta Kuřim nijak moc neomezí, šla by za průmyslovkou a poté cca km od obytné části. Za to Německá varianta omezí rozšiřování dvou obcí a zároveň zhorší kvalitu života v asi 5 obcích, kolem kterých povede.
Re: [D43] Obecně
D43 nikdy nebude, smirme se s tim... Budeme radi za par kilometru polovicniho profilu z D35 na I/35, ktere mozna vzniknou za 20 - 30 let...
Re: [D43] Obecně
z pohledu mě, jakožto občasného návštěvníka regionu, bych ji uvítal od Lipůvky po Štíty
a okolo Brna ať se klidně dalších 100let dohadují
a okolo Brna ať se klidně dalších 100let dohadují
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: [D43] Obecně
Mě se nijak nedotýká stávající provoz (díky bohu), ovšem I/43 často využívám a myslím, že kvůli jednomu kusu dálnice by neměla stát celá stavba a lidé trpět, když tato dálnice zrovna umožňuje postavit část a napojit ji na současnou kapacitní komunikaci. Proto se o to snažím.
Hlavní je nejpozději příští rok rozhodnout co a jak, a pokud se D43 nezačne připravovat, tak začít ihned připravovat zkapacitnění I/43 na 2+2 až po Lipůvku s MÚK Podlesí, Kuřim a Lipůvka.
Hlavní je nejpozději příští rok rozhodnout co a jak, a pokud se D43 nezačne připravovat, tak začít ihned připravovat zkapacitnění I/43 na 2+2 až po Lipůvku s MÚK Podlesí, Kuřim a Lipůvka.
Re: [D43] Obecně
Kdyby I/43 měla lepší návrhové parametry (hlavně šířka komunikace a připojování silnic nižších tříd), tak moc by nevadilo, že kolem D43 není jasno, alespoň by byla nějaká vize..
Re: [D43] Obecně
Ano, šířka je asi nejvíce omezující na této silnici spolu s chybějícími stoupajícími pruhy v pár místech. Ale další věc je, že všechny silnice v ČR, kde jezdí podobné množství aut buďto jsou nebo budou nahrazeny dálnicí v nejbližších 15 letech. Tady ještě nezačala ani příprava
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D43] Obecně
Dálnici víceméně zaseklo Brno. Je smutné, že ve 40. letech nejvíce připravená a rozestavěná dálnice je dnes nejhůře připravována. Pomalu se bojím, že nebude rozestavěna ani na své sté výročí.
Satelitní městečko Podlesí vzniklo v době, kdy nikdo vedení D43 v trase německé dálnice nezpochybňoval. Obyvatelé si tedy jistě nedokážou představit, že by tudy vedla dálnice i doprovodná silnice.
Ale budiž. Víceméně ať si dálnice vede kudykoli, hlavně ať se už něco děje. Bohužel děj skončí na strkanicích o trase a kolem které vesnice to povede.
Satelitní městečko Podlesí vzniklo v době, kdy nikdo vedení D43 v trase německé dálnice nezpochybňoval. Obyvatelé si tedy jistě nedokážou představit, že by tudy vedla dálnice i doprovodná silnice.
Ale budiž. Víceméně ať si dálnice vede kudykoli, hlavně ať se už něco děje. Bohužel děj skončí na strkanicích o trase a kolem které vesnice to povede.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D43] Obecně
Ale Kuřim chce jižní obchvat. To jim tam nacpete jim navzdory severní obchvat, který nechtějí, aby jim veškerá tranzitní doprava z II/385 projížděla po stávajícím průtahu přes město, asi 15 000 vozidel denně.
A kde berete jistotu, že odpor proti Optimalizované variantě bude menší než proti Německé variantě?
Doporučuji si přečíst studie "D43 D1 – Kuřim - Svitávka, technicko-ekonomická studie včetně technicko-ekonomické prověření Optimalizované varianty pro ZÚR JMK" od PK Ossendorf z 11/2016. Zde je popsána problematika výběru tras a jejich kombinací.
Dále "I/43 - Odstranění dopravních závad vč. HDM-4 na území JmK" od PK Ossendorf z 11/2015, kde se řeší problematika okamžitých úprav na I/43 do doby postavení D43.
Aktuálně se řeší několik staveb na I/43:
- I/43 MÚK Lipůvka + MUK Kuřim, východ + Podlesí, obchvat - TS + ZP
- I/43 Milonice, Odbočovací pruh + I/43 Milonice, průtah - PDPS
- I/43 Závist, mimoúrovňové křížení - DÚR
- I/43 Závist, stoupací pruh - akt. DÚR
- I/43 Lom Černá Hora, přeložka - DÚR
- I/43 Perná - Krhov, bodová závada - TS
- I/43 Krhov - Voděrady - TS + ZP
- I/43 Letovice - Rozhraní I + IV - DSP
- I/43 Hradec nad Svitavou - Lačnov - PDPS
A kde berete jistotu, že odpor proti Optimalizované variantě bude menší než proti Německé variantě?
Doporučuji si přečíst studie "D43 D1 – Kuřim - Svitávka, technicko-ekonomická studie včetně technicko-ekonomické prověření Optimalizované varianty pro ZÚR JMK" od PK Ossendorf z 11/2016. Zde je popsána problematika výběru tras a jejich kombinací.
Dále "I/43 - Odstranění dopravních závad vč. HDM-4 na území JmK" od PK Ossendorf z 11/2015, kde se řeší problematika okamžitých úprav na I/43 do doby postavení D43.
Aktuálně se řeší několik staveb na I/43:
- I/43 MÚK Lipůvka + MUK Kuřim, východ + Podlesí, obchvat - TS + ZP
- I/43 Milonice, Odbočovací pruh + I/43 Milonice, průtah - PDPS
- I/43 Závist, mimoúrovňové křížení - DÚR
- I/43 Závist, stoupací pruh - akt. DÚR
- I/43 Lom Černá Hora, přeložka - DÚR
- I/43 Perná - Krhov, bodová závada - TS
- I/43 Krhov - Voděrady - TS + ZP
- I/43 Letovice - Rozhraní I + IV - DSP
- I/43 Hradec nad Svitavou - Lačnov - PDPS
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)