I/73 obecně

Brno (D1) – Boskovice (I/19, I/43) – Moravská Třebová (D35)
Odpovědět
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od ttc »

Tomas 1975 píše:Stavební povolení neexistovalo. Nahrazovala ho mezistátní dohoda mezi Německem a Česko - Slovenskem...
Díky za vyčerpávající odpověď

A ta dohoda (předpokládám, že ji máš) je ze kdy? a není nahodou ještě platná? Nebo ji někdo zrušil a totéž pak k navazujím dokumentům povolujícím provedení stavby....

Můj dotaz směřuje k tomu, jestli tu tak náhodou nemáme staveniště s pozastavenou stavbou ve které lze zcela legálně dále pokračovat...... třeba klidně ihned
Inspiroval jsem se u našich Eko přátel, když dokáží zrušit územní plán proto že někdo v roce 198x něco špatně napsal... Tak stavební povolení na stavbu jež se zjevně začala stavět a její půdorys je zjevný stále platí....(toto platí min. poslední tři stavební zákony v řadě). Proč by tedy neplatilo to původní na D43.....
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od ttc »

Aram96 píše:10% to není ani teď. 8000 jede od Svitav, z těch si tipnu, že tak třetina zůstane na původní I/43, zbytek na novou. Plus přibude hodně tranzitu po dostavbě D35+D11 k Polsku, navíc spojení Brna a Jeseníků (nepravidelná doprava, ale velká) se přesune také sem. Od Boskovic přibývá cca dalších 8000 vozidel, takže v tuto chvíli je to polovina aut, která by jela celou trasu a doprava od Blanska zůstává na stávající silnici, takže ta s tím nic neudělá. Doprava od Tišnova využije už opravdu jen ten jižní úsek či kousek D43 mezi MÚK s obchvatem Čebína a MÚK s jižním obchvatem Kuřimi. Ale celou trasu nebude projíždět 10%, tak 40-50 ;)
Myšlenka je tato

Dnes u globusu je cca 50 tis. nad Letovicemi 8 tis.
- Doprava z úseku od Boskovic poroste (výstavba+doplňování aut do rodin dojíždějících)
- V úseku Letovice-I/35 existuje i místní přeprava
- Dost dopravy končí v Brně
Můj tip je že po dokončení bude i v nejméně zatíženém úseku cca 15 tis. naopak u Brna klidně i 70 tis.
Ale celý úsek tj. D35-D1 pojede tak 5 tis. z toho těch 10% (a to zahrnuje i sever prahy či polsko o niž se tu mluví).
Aram96
Příspěvky: 7918
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

ttc píše:
Aram96 píše:10% to není ani teď. 8000 jede od Svitav, z těch si tipnu, že tak třetina zůstane na původní I/43, zbytek na novou. Plus přibude hodně tranzitu po dostavbě D35+D11 k Polsku, navíc spojení Brna a Jeseníků (nepravidelná doprava, ale velká) se přesune také sem. Od Boskovic přibývá cca dalších 8000 vozidel, takže v tuto chvíli je to polovina aut, která by jela celou trasu a doprava od Blanska zůstává na stávající silnici, takže ta s tím nic neudělá. Doprava od Tišnova využije už opravdu jen ten jižní úsek či kousek D43 mezi MÚK s obchvatem Čebína a MÚK s jižním obchvatem Kuřimi. Ale celou trasu nebude projíždět 10%, tak 40-50 ;)
Myšlenka je tato

Dnes u globusu je cca 50 tis. nad Letovicemi 8 tis.
- Doprava z úseku od Boskovic poroste (výstavba+doplňování aut do rodin dojíždějících)
- V úseku Letovice-I/35 existuje i místní přeprava
- Dost dopravy končí v Brně
Můj tip je že po dokončení bude i v nejméně zatíženém úseku cca 15 tis. naopak u Brna klidně i 70 tis.
Ale celý úsek tj. D35-D1 pojede tak 5 tis. z toho těch 10% (a to zahrnuje i sever prahy či polsko o niž se tu mluví).
Ano souhlas, akorát jde o to, že právě ta doprava, která končí/začíná v Brně, začíná konkrétněji pod Brnem, resp. na jihu Brna, tudíž bude D43 využívatt až po D1. Jsou to veškeré kamiony a i OA, ono těch lidí, kteří jezdí ze Svitav či z Boskovic do kanclu do centra zase tak moc není :D I když se jejich počet bude spíše zvyšovat, celková doprava se bude zvyšovat jednoznačně, o tom žádná. :ok: Navíc jestli bude D43, tak se zase přesune nějaká část z vlaku na silnici ... Každopádně trend je jednoznačný.. více lidí bude pracovat v Brně, více lidí tam nebude bydlet, kvůli mnoha důvodům a více lidí bude mít auta a používat je.
I když tedy skupiny na spolujízdu zatím dle mého pohledu sílí, je to dáno opravdu tou strašnou I/43... co začal školní rok, tak nebyl všední den, že by to z Brna na Lipůvku ve špičce nestálo a nebylo zdržení alespoň 15 minut :D
Tomas 1975
Příspěvky: 710
Registrován: 22.9.2009 20:02:33

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Tomas 1975 »

Odpověď pro ttc

Smlouva byla podepsána na konci listopadu 1938. Zrušená nikdy nebyla, ale je uzavřená v období ,,tzv. nesvobody mezi 1.10. 1938 - 9.5. 1945. Její platnost i když nebyla přímo zrušena jako další smlouvy, zákony atd. je problematická....
Problém se řešil už někdy v roce 2000, kdy se regionální politici z Boskovicka (tehdejší poslanec Sivera a další dnes již zapomenutí z Boskovic, Blanska a Brna atd. - především za ODS KDU/ČSL) se snažili protlačit stavbu k realizaci co nejrychleji....
Měli od nějakého právníka, tuším že od Dr Kesslera rozbor, že tudy skutečně cesta nevede. Nelze použít...
Tehdy se také přišlo na to, že v okolí Brna byly v restitucích vydány pozemky v trase dálnice, které byly majitelům předtím na přelomu třicátých a čtyřicátých vyvlastněny a byla jim vyplacena náhrada...
Těch průšvihů tam bylo více, ale vše se šouplo do šuplíku... Tak jak je zde obvyklé...
Pro severní část pražského dálničního okruhu v okolí Suchdola byly také vykoupeny pozemky a nějak se to po roce 1990 prošustrovalo....
Hobr
Příspěvky: 129
Registrován: 26.3.2010 9:31:46
Bydliště: uvnitř VMO

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Hobr »

D43 nebo jen silnice I. třídy? Nejsme nadšení, ať to bude cokoli, zní z Kníniček
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... 90918.html

Jak už Brněnský deník Rovnost informoval, díky němu na trase může místo dálnice vzniknout kapacitní silnice první třídy. „Místní nadšení nejsou. Je jedno, co to bude. O podrobnostech budeme ještě jednat s představiteli města i kraje,“ sdělil Žák.
KarelLer
Příspěvky: 699
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od KarelLer »

To je trochu zvláštní článek. Není tam nic o tom, že dnes rozhodoval Jihomoravský kraj (ČT24):

Dálnici zamítli. Z Brna do Svitav povede silnice první třídy
Z plánů na dálnici sešlo, místo ní na trase z Brna směrem na sever vyroste silnice první třídy. Jihomoravští radní ve středu po poradě s dopravními experty definitivně vybrali pomalejší variantu čtyřproudého tahu. Obcím na stávající spojnici do Svitav by se mělo ulevit, proti výstavbě jsou ale sídla na plánované trase přes Bystrc.
Aram96
Příspěvky: 7918
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

Mohlo by to také klidně dopadnout tak, že ze severu se to postaví po Kuřim a Bystrc se jen napojí na D1. To by přál všem odpůrcům z Bystrce a Kníniček především.
Teď vážně, okolo Kníniček zatunelovat ... né kvůli docentovi, ale opravdu to tam je plánované hodně blízko zástavby a souhlasím, že takové stavby pokud jsou na začátku plánů, mají v 21. vést tunelem.
Nejdůležitější pro D43, teď už tedy asi definitivně S43 (mohlo by se přejmenovat vlákno :) ), je začít stavět od Boskovic a dotáhnout to ke Kuřimi a postavit jižní obchvat. Poté postavit severní část a v Bystrci ať se staví na hlavu dalších 20 let :ko: :zvraci:

Btw: neví někdo, jestli tvůrci studie navrhli i tunel u Malhostovic ? Pokud je to technicky možné, je to více než nezbytné, dálnice tam na povrchu vést prostě nemůže, tam jsou domy asi 20 metrů vedle ... min. zakrytí+velký zářez potřeba bude ... Když jsem to naposledy na JMK hledal, bylo tam jen to křížení s D1 a Bystrc+Kníničky. :(
Tomas 1975
Příspěvky: 710
Registrován: 22.9.2009 20:02:33

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Tomas 1975 »

Tam bych ty, kteří tam nechali (povolili) postavit baráky nakopal do zadku... Je to unikátní úsek s prvním směrovým obloukem dálnice na světě trasovaným bez jakékoliv předchozí úpravy za pomoci klothoid
viz. - https://de.wikipedia.org/wiki/Klothoide
Ing. Dr. Hugo Kasper z DTH Brno plus Lorenz

Ještě předtím dělali pokusně okolo Urbanova kopce (Ostopovice, Nebovidy), ale tam již měli plány a částečně rozestavěno a trasu pouze korigovali.....
KarelLer
Příspěvky: 699
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od KarelLer »

Aram96 píše:Btw: neví někdo, jestli tvůrci studie navrhli i tunel u Malhostovic ? Pokud je to technicky možné, je to více než nezbytné, dálnice tam na povrchu vést prostě nemůže, tam jsou domy asi 20 metrů vedle ... min. zakrytí+velký zářez potřeba bude ... Když jsem to naposledy na JMK hledal, bylo tam jen to křížení s D1 a Bystrc+Kníničky. :(
Navhli, ale prý je tam vysoko spodní voda, takže klasický zářez asi nepůjde. Otázka je, jestli bude někdo chtít zaplatit dražší řešení.
Tomas 1975
Příspěvky: 710
Registrován: 22.9.2009 20:02:33

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Tomas 1975 »

Spodní voda je tam skutečně vysoko a podle německých materiálů i dost kolísala…..
Leda nějaký tubus jako třeba na D8 u Vchynic... Třeba....
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Honey72 »

U toho Drásova to tam postavili zřejmě schválně. A už při pohledu vidím, že to je někdejší inundační území říčky Lubě, takže tunel ne a navíc by to zkomplikovalo stoupání do obou směrů. Ke všemu tam vidím kanalizační potrubí. Zasklená estakáda, přesně jak píše Tomáš.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Aram96
Příspěvky: 7918
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

Díky za info. To se tedy máme na co těšit, pokud totiž bude problém s tímto úsekem, S43 bude ještě dalších minimálně 15 let u ledu. Nechce se mi totiž věřit, že by tubus na povrchu či dokonce na náspu dokázal splnit hlukové limity.
Jinak ty baráky tam ti idioti postavili proto, že dálnice z plánu na nějakou dobu vypadla. A od doby vzniku té druhé alternativy myslím ta bystrcká není ani v územních plánech, nevím jestli všech, minimálně některých obcí. To samé s pozemkama. Od ČH na sever je +- všechno či valná většina pozemků v majetku státu či státních institucí/kraje apod.
Libor87
Příspěvky: 139
Registrován: 24.11.2016 8:03:28

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Libor87 »

Takže konec snu o dálnici...
https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/j ... d0RzD5MmKM

Silnice 43 z Brna na sever má být přes Brno-Bystrc v tunelu nebo tubusu. Platí to pro úsek mezi ulicemi Černého až Přístaviště. Jihomoravský kraj chce takovou podmínku dát do výrokové části tzv. Zásad územního rozvoje. @RSD_oficialni by pak bez tubusu/tunelu nemohlo stavět.
KarelLer
Příspěvky: 699
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od KarelLer »

Aram96 píše:Jinak ty baráky tam ti idioti postavili proto, že dálnice z plánu na nějakou dobu vypadla.
Idioti? Urážíte nějak moc snadno. Ti lidi dostali všechna povolení, aby tam mohli stavět. Proč by měli být idioti? Takhle funguje právní stát. Vy si představujete, že 1) všichni vědí, že někde někdy možná povede dálnice, 2) všechny ten fakt odradí, aby tam stavěli. Selhání je jednoznačně na straně státu nebo samosprávy, že v katastru na těch místech nezakázal výstavbu.
Aram96
Příspěvky: 7918
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

Chyba je na obou stranách ... pardon, ale když kupuji pozemek a chci stavět, tak asi vím, jestli tam něco nepovede apod. o trase hitlerovy dálnice ví na Blanensku asi každý druhý občan, protože je to zřetelné v krajině, stačí akorát jezdit občas na kole ... Jestli je to u Drásova stejné nebo ne, to nevím, ale tím neobhajuji stát. Na druhou stranu je to tak, jak kdybyste si zažádali o stavební povolení na barák vedle D1, stát vám to povolil a vy pak blokovali rozšíření na 6-pruh, abyste neměli vyšší hluk z dálnice :crazy:
Mike
Příspěvky: 5003
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Mike »

KarelLer píše:... Takhle funguje právní stát. ...
zrovna v tomto případě bych se právním státem moc neoháněl
na oba "útvary" je zákon, který o nich tvrdí, že byly nezákonné....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Aram96
Příspěvky: 7918
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

Libor87 píše:Takže konec snu o dálnici...
https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/j ... d0RzD5MmKM

Silnice 43 z Brna na sever má být přes Brno-Bystrc v tunelu nebo tubusu. Platí to pro úsek mezi ulicemi Černého až Přístaviště. Jihomoravský kraj chce takovou podmínku dát do výrokové části tzv. Zásad územního rozvoje. @RSD_oficialni by pak bez tubusu/tunelu nemohlo stavět.
Díky za odkaz, tunelů bude potřeba určitě více, ale tím nechci říct, že to hned musí rvát do nějakých výroků v zásadách :) Jsem ale obecně zvědav na ten Drásov .. jestli tam bude estakáda s tubusem, to se místní pominou, ale co jiného, když tunel a zářez nejde a nechtějí hluk .. jinde to vést prostě nemůže :kladivo:
KarelLer
Příspěvky: 699
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od KarelLer »

Aram96 píše:Chyba je na obou stranách ... pardon, ale když kupuji pozemek a chci stavět, tak asi vím, jestli tam něco nepovede apod. o trase hitlerovy dálnice ví na Blanensku asi každý druhý občan, protože je to zřetelné v krajině, stačí akorát jezdit občas na kole ... Jestli je to u Drásova stejné nebo ne, to nevím, ale tím neobhajuji stát. Na druhou stranu je to tak, jak kdybyste si zažádali o stavební povolení na barák vedle D1, stát vám to povolil a vy pak blokovali rozšíření na 6-pruh, abyste neměli vyšší hluk z dálnice :crazy:
O čem to mluvíte? Vždyť do teď není rozhodnuto, po 76 letech, kudy ta silnice povede! Měli tenkrát jít za věštkyní, aby zjistili, jestli povede nějaká silnice mezi Drásovem a Malhostovicemi, nebo v "optimalizované" stopě o něco dál, nebo v bítýšské stopě, nebo se jenom zkapacitní I/43 s obchvatem Lipůvky?
LibBr
Příspěvky: 37
Registrován: 19.10.2018 0:14:25

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od LibBr »

Obchvat Lipůvky a Lažan bude podle mého potřeba ve kterékoli variantě, protože ty obce prostě představují zdržení i pro místní dopravu i pro tranzit východní cast Brna - centrální cast okresu Blansko, kterých se nova trasa S43 / D43 nedotkne.

Z dlouhodobého hlediska by asi dávalo smysl mít obě varianty I/43, v Boskovické brázdě a zároveň s tím přes Bystrc. A garantuji vám, ze obě by se zaplnily auty... Dojet do Brna, když jím chci jen projet, je bohužel prodloužení.
Aram96
Příspěvky: 7918
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Aram96 »

KarelLer píše:
Aram96 píše:Chyba je na obou stranách ... pardon, ale když kupuji pozemek a chci stavět, tak asi vím, jestli tam něco nepovede apod. o trase hitlerovy dálnice ví na Blanensku asi každý druhý občan, protože je to zřetelné v krajině, stačí akorát jezdit občas na kole ... Jestli je to u Drásova stejné nebo ne, to nevím, ale tím neobhajuji stát. Na druhou stranu je to tak, jak kdybyste si zažádali o stavební povolení na barák vedle D1, stát vám to povolil a vy pak blokovali rozšíření na 6-pruh, abyste neměli vyšší hluk z dálnice :crazy:
O čem to mluvíte? Vždyť do teď není rozhodnuto, po 76 letech, kudy ta silnice povede! Měli tenkrát jít za věštkyní, aby zjistili, jestli povede nějaká silnice mezi Drásovem a Malhostovicemi, nebo v "optimalizované" stopě o něco dál, nebo v bítýšské stopě, nebo se jenom zkapacitní I/43 s obchvatem Lipůvky?
A jak dlouho myslíte, že ta optimalizovaná varianta existuje ? A jak dlouho tam stojí ty domy ? Ta varianta je mnohem mladší než ty domy a obecně jsem to myslel tak, že když vím, že je zde koridor dálnice Brno-Svitavy, ať se bude stavět za 5,10 nebo 20 let, tak zvážím, jestli tam stavět ... domy se nestaví na 10 let, ty se staví na 100 let (proto také nechápu, proč se už 2 generace neodstěhovaly od D1 pryč a pořád blokují a buzerují) ... a pokud už postavím, tak bych se měl alespoň snažit o co největší zmírnění dopadů stavby dálnice a ne ji blokovat a vymýšlet další a další varianty. Optimalizovaná varianta je bohužel nepoužitelná z jediného důvodu a to toho, že neumožňuje stavbu jižního obchvatu Kuřimi, na tom to všechno stojí, proto jediná realizovatelná (smysluplná varianta) je v tomto úseku ta německá. Co povede dále na jih je další věc .. jak je v příspěvku výše, využily by se obě trasy, ale v jakém poměru dopravy ...
KarelLer
Příspěvky: 699
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od KarelLer »

Aram96: Od roku 1943 někdy do roku zhruba 1995 se neuvažovalo, že se tam bude nějaká silnice stavět. To je 52 let. Půl století se nic nedělo, nic nenasvědčovalo tomu, že tam nějaká dálnice bude potřeba. Spousta lidí už ani nevěděla, že tam někdy něco mělo vést. Pokud by přišel nějaký kandidát na starostu, který by řekl, že prosadí, aby se tam nemohlo stavět, protože tam stát možná někdy v daleké budoucnosti bude chtít postavit dálnici, tak by se mu vysmáli a volby by prohrál.

Nezlobte se, ale Vy asi žijete v představě, že se většina lidí, kteří chtějí stavět, zajímá o infrastrukturní projekty, které poblíž existovaly před desítkami let a při výběru pozemku se podle toho řídí. Tak to ale naštěstí není.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od JirkaS »

Přesně tak. Ta dálnice byla po roce 1945 odepsána jako nepotřebná - ostatně nikdy nebyla navržena pro naše potřeby, ale jako německá spojnice mezi Vratislaví a Vídní.
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Honey72 »

D43 byla tak trochu na houpačce, podobně jako D3. Stavět, pak zase nestavět a když stavět tak jinudy, pak zase návrat k původnímu. Komunisti neměli moc zájem stavět v původní trase, protože by tak nějak museli přiznat, že nacisti měli pravdu :-) Avšak pravdou je, že stát po roce 1989 se stavbou D43 opět počítal a německá trasa byla, i když ne definitivně znovu oprášena. Od té doby mohl každý občan alespoň s poloviční šancí, že to povede právě ve staré trase počítat. Jenže u nás se mi zdá, že lidé zaslepeně staví i v místech, kde 100% vědí, že kolem nich v budoucnu povede komunikace. Vidím to i v našem městě, kde po obou stranách koridoru pro obchvat a dálniční přivaděč rostou desítky domů i když územní plán mluví jasně. Budou to právě oni, kteří pak budou protestovat a vyžadovat kde co. Jako v Porubě.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od ML90 »

Honey72 píše:Jenže u nás se mi zdá, že lidé zaslepeně staví i v místech, kde 100% vědí, že kolem nich v budoucnu povede komunikace.
Jenže ona to skutečně naprostá většina lidí nesleduje a ani je nenapadne o něčem takovém přemýšlet viz KarelLer o dva příspěvky níže. Známá takhle ve Varšavě hledala byt a pochvalovala si, že našli něco, co se jim líbilo. Vůbec jí přitom nenapadlo si zjistit, že ta malá klidná ulice, kde si ten byt chtěli koupit, se má do pár let změnit v rušnou čtyřproudovou silnici. A takhle je to všude. Kousek od místa, kde bydlím, bude stát polská S19 a jsou tam úplně nové domy doslova pár metrů od plánované trasy.
Tomas 1975
Příspěvky: 710
Registrován: 22.9.2009 20:02:33

Re: [D43] Obecně

Příspěvek od Tomas 1975 »

Takže zase úroda polopravd a lží....
S dostavbou se počítalo od září 1945 a to jako severojižního obchvatu města Brna a dále na sever v polovičním profilu jako kvalitní silnice první třídy....
Existuje k tomu mnoho dokumentů. Místní se ptali a úřady jim takto po válce odpovídali….
Je to zahrnuto i nějakých propagačních materiálech o úpravách a dostavbě silniční sítě na Moravě... Tuším vydané v roce 1947 a taktéž tuším, že jsem kdysi do fóra vložil i mapku....
Od 1959 resp. 1962 jako dálnice.....
O žádném odepsání až na bludy z léta 1945 žádná zmínka...
Jinak se jeví i historie... Dá to ovšem ještě hodně hledání....
My jsem Němcům na podzim 1938 tak lezli do prdele, že jsme dálniční spojení Berlína s Vídní přes naše území tak nějak chtěli... Berlín - Dráždany - Praha - Jihlava - Znojmo - Vídeň....nebo alternativně přes ČB...…
Ale to je na delší vyprávění...a ještě není vše prozkoumané....
Odpovědět

Zpět na „I/73“