I/73 obecně
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: [D43] Obecně
A za ministrování cajzla Kupky bude váznout ještě víc. Mezi prioritami ji nezmínil, aspoň že teda vzal na milost D52, ale to bude stejně plat prdný.
Re: [D43] Obecně
Stiznosti smerujte na byvale vladce JMK (ani Babise obvinovat nebudu), protoze kromne Boritov - Svitavka (4303), zadny usek D43(I/73) nema ZP. Usek 4303 se podle planu ma stavet az v pristim volebnim roce. Usek hranice JM kraje – Stare Mesto (4305) je dokonce jenom ve studii a snad soucasny plan 2+1/1+2 Kupka smete nebo odlozi az do doby, kdy se najde nekdo politicky nerozvazny nebo nevymysli neco, s cim CK bude souhlasit.
Prvni zasady uzemniho rozvoje byli snad pred 10 lety smeteny soudy a doted ani neni stale platna. S timto nejaka priorita ministra nic nesmuze.
Prvni zasady uzemniho rozvoje byli snad pred 10 lety smeteny soudy a doted ani neni stale platna. S timto nejaka priorita ministra nic nesmuze.
Re: [D43] Obecně
Přesně tak. Poslední vlády a ani budoucí vláda s D43 prakticky nic neudělá. Jediné co můžou dělat, je změnit kategorii severní části - to je politické rozhodnutí - a schválit úseky jižní až budou záměry. Dále postačí, když bude dost peněz na přípravu. Teď je to především na ŘSD. A realizace se stejně nestíhá, takže o penězích na realizaci to také nebude.
D52 je defakto to samé. Příprava je téměř na samém začátku. Na rozdíl od D43 ta jde ale hlavně za brněnským ŘSD.
D52 je defakto to samé. Příprava je téměř na samém začátku. Na rozdíl od D43 ta jde ale hlavně za brněnským ŘSD.
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: [D43] Obecně
Aktuálně ZÚR JMK platí, takže zahrnutí D43 do priorit nic nebrání a díky tomu by se mohla zintenzivnit příprava, která je na různých úsecích v různém stupni. Změna kategorie severní části by byla relativně snadná - stačí vyrazit Sosnu. Na jihu by se mělo začít pracovat na územní studii, která by naznačila uspořádání D43/D1/VRT/popř. výhledově JZT.
Re: [D43] Obecně
Jak bylo psáno, hlavně ať to není priorita !! Ty se u nás zásadně nestaví. Já bych dnes dokonce vsadil bečku piva na to, že ten střední úsek D43 (který řeší jen pár bodových závad na I/43) se klidně může začít stavět dříve než cokoli na D52. Problém D43 nyní není, že by příprava stála, jako posledních 10 let. Teď prostě běží, akorát je na na většině trasy na samém počátku.
Sosna - souhlas. Snad je to jen o něm a není tam podobných individuí víc.
Technicko-ekonomická studie (podklad pro záměry projektu) na jižní úseky D43 běží a stejně tak sólo studie na uspořádání toho křížení D43xD1xVRT.
Já si nestěžuju, jen by to nemuselo tak trvat. Hlavně jsem zvědav, jestli se pojede slepě UR+SP, nebo dohromady. Už jsem zaregistroval, nevím teď u jaké stavby, někde na Moravě to bylo, že se pravděpodobně bude od začátku dělat dokumentace pro společné povolení. Tak snad i tady. Už i tohle dělání x let studií a pak následné hádání a schvalování na MD je zbytečně natahované, ale být tam musí, to zase jo.
Sosna - souhlas. Snad je to jen o něm a není tam podobných individuí víc.
Technicko-ekonomická studie (podklad pro záměry projektu) na jižní úseky D43 běží a stejně tak sólo studie na uspořádání toho křížení D43xD1xVRT.
Já si nestěžuju, jen by to nemuselo tak trvat. Hlavně jsem zvědav, jestli se pojede slepě UR+SP, nebo dohromady. Už jsem zaregistroval, nevím teď u jaké stavby, někde na Moravě to bylo, že se pravděpodobně bude od začátku dělat dokumentace pro společné povolení. Tak snad i tady. Už i tohle dělání x let studií a pak následné hádání a schvalování na MD je zbytečně natahované, ale být tam musí, to zase jo.
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: [D43] Obecně
Ano, přiíprava D43 je většinou na samém počátku, ale díky zákonu č. 116 a nekonfliíktnosti trasy severně od Drásova/ Malhostovic by cesta ke SP nemusela být až tak trnitá. Projednat vedení kolem Maalhostovic, Kuřimi, přes Bastr a Bosonohy bude náročné, ale není to předem beznadějné, bude-li se postupovat jako v Bastru a zvolí se šetrné, byť dražší řešení. Na levné věci nemáme.
Re: [D43] Obecně
V Drásově/Malhostovicích bude také určitě potřeba připlatit, ovšem i tak zde bude odpor nejvyššího kalibru srovnatelný s D3, D49 apod. Především se musí jít poctivě tím byrokratickým marasmem a všechno pořádně vypořádávat. A hlavně od začátku cílit na společné povolení, protože pokud se to pojede zvlášť UR+SP, tak se 5 let zabije jenom čistě tím, že se bude všechno odvolávat, rozkládat a soudit dvakrát. Byť je to sebesložitější dělat rovnou dokumentaci k DUSP, tak je to jednoznačně správná cesta, někde se touto cestou už ŘSD plánuje vydat, jen nevím, ve kterém letáku jsem to viděl. Hlavně se to nesmí flákat a stavět všechno na dokumentaci z dob Rakouska-Uherska ala Znojmo a D52. Což tady naštěstí asi nehrozí.
Re: [D43] Obecně
Pokud si dobre pamatuji, tak na dni otevrenych dveri Matl rikal, ze DUSP bude pro D52 (v hlave mam jen obchvat Mikulova, ale letak rika cela 5206). V letaku pro 5206.01 je na konci:
V rámci dalšího postupu je předpokladem využití vysoké připravenosti dokumentace pro povolení stavby formou žádosti o společné povolení na všech úsecích mezi
Novomlýnskou nádrží a státní hranicí s AT. Byl vybrán zhotovitel nové EIA na celý tah D52
Re: [D43] Obecně
Tak to je ale trochu jiný případ. Tam už jsou DUR na všechno hotové a na něco i DSP. Takže udělat DUSP už není tak těžké (takhle jsem to pochopil). Kdežto na novostavbě na začátku přípravy je to samozřejmě složitější dělat hned takhle podrobnou. Pořád je ale lepší jít cestou jednoho povolení i kdyby se v průběhu řízení muselo něco dopracovat, než celé kolečko české byrokracie jet dvakrát.
Re: [D43] Obecně
To byl asi leták na D6 Žalmanov - Knínice (ne že bych si to pamatoval, ale teď jsem na to náhodou narazil když jsem se chtěl dívat, jak je na tom ÚR)Aram96 píše:...Byť je to sebesložitější dělat rovnou dokumentaci k DUSP, tak je to jednoznačně správná cesta, někde se touto cestou už ŘSD plánuje vydat, jen nevím, ve kterém letáku jsem to viděl...
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: [D43] Obecně
Trochu si v tom musím udělat pořádek:Tomas 1975 píše: Je to unikátní úsek s prvním směrovým obloukem dálnice na světě trasovaným bez jakékoliv předchozí úpravy za pomoci klothoid
Ing. Dr. Hugo Kasper z DTH Brno plus Lorenz
Ing. Dr. Hugo Kasper byl zeměměřič, později řádný profesor pro vyšší geodézii; zabýval se fotogrammetrií
Ing. Hans Wilhelm Lorenz vedl výstavbu, byl spolupracovníkem generálního inspektora německých silnic, byl členem Komise krajinářského designu Nadace pro výzkum dálnic. Jedním z jeho oblíbených témat je interakce mezi funkčností a krásou silnice, dalším je její pečlivé začlenění do krajiny.
Alwin Seifert byl poradcem generálního inspektora německých silnic pro otázky spojené s integrací krajiny při výstavbě dálnic. Velká inspirace pro Lorenze. Byl nácek, ale i ekolog.
Leopold Oerley (1878-1936) byl rakouský inženýr, kterému posmrtně (1937) vydali knihu "Übergangsbogen bei Straßenkrümmungen" (Přechodnice v silničních obloucích). Ve wiki je uváděn jako ten, který představil klotoidu jako speciální křivku ve stavbě silnic.
Re: [D43] Obecně
Theo, Theo ! V jednom vlákně vše bagatelizuješ a když skočím do D43 /obecně/, tak stavíš první zastavení naučné stezky. Já se z tebe picnu...
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: [D43] Obecně
Kote, ty pochopíš, že lze obdivovat matematickou krásu křivek používaných v dopravních stavbách jako je kubická parabola, klotoida či Bernoulliho lemniskáta. A současně vědět, že tato záliba je velice okrajová a zejména mužské členy výletujících rodinek zaujmou spíš křivky, které se vlní.
Ty to pochopíš, ale co Babišovi pretoriáni? Ti to chápou jako dvojakost nebo přímo za porušení stranické linie.
Ty to pochopíš, ale co Babišovi pretoriáni? Ti to chápou jako dvojakost nebo přímo za porušení stranické linie.
Re: [D43] Obecně
Theo, vřelé díky, ale nejsem tak dobrý ! Ale stejně by mě to neodradilo rozumně napsaný a rovněž rozumně dlouhý příspěvek si přelouskat. Ten tvůj o kousek výše jsem louskal poctivě a něco mi dal...
Re: [D43] Obecně
Na strankach spolku se objevila situacni zprava o I/43(I/73, byvala D43) [to je bordel] z 6.12.2021:
https://www.d35spolek.cz/informace-o-st ... mesto-d35/
Ma tri stranky (z toho prvni logo a je oskenovana z vytisku:
https://www.d35spolek.cz//wp-content/up ... C%8CSD.pdf
Ve zkratce:
* D1 - Kurim - Boritov: Probiha TES, mela by byt hotova v 9/22
* Kurim - Svitavka: propadle stanovisko MZP, zadost o prodlouzeni do konce 2025, zatim nerozhodnuto
* Boritov - Svitavka: koncept DUR odevzdan, UR se ceka v 3/22, TES je potvrzena s S26/130
* OK Sebranice: se zpracovava DUSP, stavba v 23, stavba predem
* Svitavka - Stare Mesto: cistopis ZP v 1/22, priprava na zadani dokumentace EIA
* Svitavka - MUK Borusov (stavajici I/35): S15.25/110
* MUK Borusov - Stare Mesto: TES je potvrzena s S26/130
https://www.d35spolek.cz/informace-o-st ... mesto-d35/
Ma tri stranky (z toho prvni logo a je oskenovana z vytisku:
https://www.d35spolek.cz//wp-content/up ... C%8CSD.pdf
Ve zkratce:
* D1 - Kurim - Boritov: Probiha TES, mela by byt hotova v 9/22
* Kurim - Svitavka: propadle stanovisko MZP, zadost o prodlouzeni do konce 2025, zatim nerozhodnuto
* Boritov - Svitavka: koncept DUR odevzdan, UR se ceka v 3/22, TES je potvrzena s S26/130
* OK Sebranice: se zpracovava DUSP, stavba v 23, stavba predem
* Svitavka - Stare Mesto: cistopis ZP v 1/22, priprava na zadani dokumentace EIA
* Svitavka - MUK Borusov (stavajici I/35): S15.25/110
* MUK Borusov - Stare Mesto: TES je potvrzena s S26/130
Re: [D43] Obecně
Já chci vidět tu technickou studii. Tohle je k ničemu. Chci vidět, na základě čeho se rozhodlo, že 3-pruh ekonomicky vychází a o kolik by byl dražší 4-pruh bez odstavných. A co je nejdůležitější - předpokládané intenzity na 3-pruhu a na 4-pruhu. S 3-pruhem totiž spousta OA zůstane na staré v obcích.
Udivuje mě ale, že ten úsek mezi I/35 a D35 jako 4-pruh vyšel. Tam jsem naopak očekával, že nebude potřeba ten 2-pruh dostavovat na 4-pruh. A ono je to přesně naopak.
Udivuje mě ale, že ten úsek mezi I/35 a D35 jako 4-pruh vyšel. Tam jsem naopak očekával, že nebude potřeba ten 2-pruh dostavovat na 4-pruh. A ono je to přesně naopak.
Re: [D43] Obecně
Pochybuji, pořád lepší 3-pruh než se kodrcat přes obce. A zvlášť, když by byl 3-pruh zdarma Třeba jízda po rakouské S3 je úplně v pohodě a nedovedu si představit, že bych měl jet radši po 2-pruhu skrz obce.Aram96 píše:S 3-pruhem totiž spousta OA zůstane na staré v obcích.
Ale jinak samozřejmě jsem pro 4-pruh.
-
- Příspěvky: 710
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: [D43] Obecně
Ty technické, vyhledávací a další studie, které se mně podařilo získat jsou špatné. Nevím zda napsat paskvil nebo něco horšího.... Arame bohužel nepomohu...
Třeba hloubka kořenů v tělese, materiály k využití tělesa... Špatně...
Já bych třeba na tu debatu do Černé Hory přijel... Bohužel pokud se dozvím dva dny předem tak nejsem schopen... Musím vědět cca měsíc předem...
Už to že nepoužívají původní dokumentaci a to jak projekční tak spisovou.... U Svitávky je na tělese bordel... Jak chtěl zjistit co je navážka bordelu a co původní těleso (výšky)....
Je toho hrozně moc... Bohužel nikdo ze zainteresovaných nemá zájem...
Na začátku prosince jsem z Německá dotáhnul další část písemné dokumentace korespondence Lorenz - Todt o této stavbě... Mimo mnoha zajímavostí jsem si ověřil, že Henlain byl ukrutnej kretén...
Komunikace Todt - Kesselring ohledně vojenského letiště v Moravské Třebové.... Komunikace k vlastní stavbě...
Radši budeme platit vícepráce.... A budeme vyjevení, když přijdeme na něco co už bylo dávno objeveno...
Psal jsem to tady už stokrát...
Třeba hloubka kořenů v tělese, materiály k využití tělesa... Špatně...
Já bych třeba na tu debatu do Černé Hory přijel... Bohužel pokud se dozvím dva dny předem tak nejsem schopen... Musím vědět cca měsíc předem...
Už to že nepoužívají původní dokumentaci a to jak projekční tak spisovou.... U Svitávky je na tělese bordel... Jak chtěl zjistit co je navážka bordelu a co původní těleso (výšky)....
Je toho hrozně moc... Bohužel nikdo ze zainteresovaných nemá zájem...
Na začátku prosince jsem z Německá dotáhnul další část písemné dokumentace korespondence Lorenz - Todt o této stavbě... Mimo mnoha zajímavostí jsem si ověřil, že Henlain byl ukrutnej kretén...
Komunikace Todt - Kesselring ohledně vojenského letiště v Moravské Třebové.... Komunikace k vlastní stavbě...
Radši budeme platit vícepráce.... A budeme vyjevení, když přijdeme na něco co už bylo dávno objeveno...
Psal jsem to tady už stokrát...
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: [D43] Obecně
Technici pracují hlavně s technickými daty, ale historické prameny mohou obsahovat i tato technická data. Já si však v materiálech ŘSD nedokážu představit odkazy na písemnosti Todta nebo Kesselringa.Tomas 1975 píše:Komunikace Todt - Kesselring ohledně vojenského letiště v Moravské Třebové.... Komunikace k vlastní stavbě...
Radši budeme platit vícepráce.... A budeme vyjevení, když přijdeme na něco co už bylo dávno objeveno...
U britského vojenského soudu v Benátkách byl Kesselring obžalován. ze dvou bodů: poprava 335 Italů při masakru v Ardeatinu a výzva k zabití italských civilistů. 6. května 1947 ho soud shledal vinným z obou obvinění a odsoudil ho k smrti zastřelením, což bylo považováno za méně potupné než oběšení. Trest nebyl vykonán; případ přeložen k italskému soudu. V Itálii už byl trest smrti zakázán...
-
- Příspěvky: 710
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: [D43] Obecně
Takhle jsem to Theo nemyslel.... To je pouze zajímavost...
Nejpodstatnější jsou materiály k vlastní stavbě.... Jak přípravě tak realizaci...
Tedy věta.... Komunikace k vlastní stavbě....
Nejpodstatnější jsou materiály k vlastní stavbě.... Jak přípravě tak realizaci...
Tedy věta.... Komunikace k vlastní stavbě....
Re: [D43] Obecně
Tripruh s kamiony nebo dvoupruh bez nich? Na dvoupruhu stridave 90-50 km/h, prujezd Svitavami odpada. Na tripruhu 90 (v miste bez predjizdeni 80 ve vlacku za kamionem), zajizdka 20km, dalnicni usek s 3km tunelem (60-80km/h). Me to vychazi casove, financne i "jizdni pohodou" lepsi po stare...Paul1 píše:Pochybuji, pořád lepší 3-pruh než se kodrcat přes obce. A zvlášť, když by byl 3-pruh zdarma Třeba jízda po rakouské S3 je úplně v pohodě a nedovedu si představit, že bych měl jet radši po 2-pruhu skrz obce.Aram96 píše:S 3-pruhem totiž spousta OA zůstane na staré v obcích.
Ale jinak samozřejmě jsem pro 4-pruh.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: [D43] Obecně
Tomáš 1975: Škoda, že se spoustou informací se nemůžeme seznámit. Výborné publikace "Německá průchozí dálnice- I.díl - Severní úsek" a "Německá průchozí dálnice- II.díl - Jižní úsek" vyšly již v roce 2008 a 2011. Navíc neustále získáváš nové informace, a ty ani ve zmíněných knihách ještě nebyly...
-
- Příspěvky: 710
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: [D43] Obecně
V druhé polovině března bude výstava k 55 výročí otevření Žďákovského mostu a 100 let od narození autora realizované konstrukce mostu plus publikace....
I to bude jistě zajímavé...
I to bude jistě zajímavé...
Re: [D43] Obecně
Tohle by platilo, kdyby vedl nový 3-pruh kousek vedle původní komunikace. Ne teď, kdy to má být zajížďka 20 km (cca 40 vs 60, což je 50% nárůst). To už každý druhý využije starou trasu, časově to bude podobné, nebo rychlejší po staré, ale pořád o 20 km méně. A obzvlášť když vymizí část dopravy a hlavně NA.Paul1 píše:Pochybuji, pořád lepší 3-pruh než se kodrcat přes obce. A zvlášť, když by byl 3-pruh zdarma Třeba jízda po rakouské S3 je úplně v pohodě a nedovedu si představit, že bych měl jet radši po 2-pruhu skrz obce.Aram96 píše:S 3-pruhem totiž spousta OA zůstane na staré v obcích.
Ale jinak samozřejmě jsem pro 4-pruh.
Ale ano, pokud studie a dopravní simulace apod. předpokládají, že dojde i tak k přesunu 90% tranzitujících OA, tak dobrá, 3-pruh kapacitně asi stačit bude.
I když jsem teda názoru, že na severojižní spojnici Evropy by měl být 4-pruh v celé délce, když ve všech dalších státech je, ale jestli na to nemáme ..
Ve velkých uvozovkách "snad" se stihne dostavět D11 a D35 tak, aby se to stihlo projevit a toto rozhodnutí o D43 přehodnotit.
Re: [D43] Obecně
Severojižní spojnice Evropy má problém v Přerově, ne tady
Jinak jsem zde samozřejmě pro čtyřpruh.
Jinak jsem zde samozřejmě pro čtyřpruh.