Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp.)

Vyškov – Olomouc
Odpovědět
liborp
Příspěvky: 39
Registrován: 4.1.2021 17:03:26

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od liborp »

A v jaké fázi výstavby je most přes místní komunikaci v Drysicích?

Myslím, že tam bude největší zádrhel zprovoznění.
hadrak99
Příspěvky: 107
Registrován: 4.11.2021 19:16:01

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od hadrak99 »

most přes místní komunikaci, stav 16.11.
Přílohy
DSC_0629a.jpg
DSC_0629a.jpg (277.73 KiB) Zobrazeno 8031 x
hadrak99
Příspěvky: 107
Registrován: 4.11.2021 19:16:01

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od hadrak99 »

Na mostě je už snad vybetonovaná římsa a v utery osazovaly mostní závěry. Montáž PHS pravděpodobně ještě nezačala
hadrak99
Příspěvky: 107
Registrován: 4.11.2021 19:16:01

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od hadrak99 »

kot píše:Vypadá to skoro až luxusně.
Osobně si myslím, ž by bylo racionálnější postavit nový most na II/428, podobný jaký je nyní v MUK Olšany a nebylo by nutné budovat takové grandiózní připoj/odboč pruhy. Tahle křižovatka rozhodně nepaří mezi ty nejfrekventovanější...
zesp
Příspěvky: 1115
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od zesp »

Podrobná fotodokumentace aktuálního stavu MÚK Drsany. Foceno při rušení dopravního omezení dne 18.12.2021. Fotky jsou seřazeny ve směru staničení, tj. od Brna směr Olomouc. Ale vypadá to v těch Drsanech fakt dobře. Akorát netuším, proč nadjezd II/428 zůstává původní, vždyť už má taky roky. Jinde se podobně staré mosty nahrazují novými s požadovanými parametry a tady se připojováky pasují na most starý. Je ale fakt, že v Brodku mosty na D46 přes Brodečku taky nechali... Hmmm...

https://silnicnizesp.rajce.idnes.cz/D46 ... 8.12.2021/
Tomas Eybl
Příspěvky: 202
Registrován: 30.8.2016 21:30:15

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od Tomas Eybl »

Jsou to Drysice, ale chápu - nájezd odtamtud na D46 byl až doposud drsný :-). Díky za fotky, zespe!
zesp
Příspěvky: 1115
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od zesp »

Pro nás želečáky (sósedni dědina) to byly odjakživa Drsany... A co sme se o prázdninách nakópali a naskákali v zatopenym lomě na pomezí katastrů (je to ten lom, co se v něm točila Majka z gurunu, Strašidla z vikýře, Četnické humoresky, Za humny je drak atd... To byly časy. Je to odtud vzdušnou čarou cca 1 km... Ale jen tak mimo dálnice, kdyby se chtěl někdo podívat, jak to tam aktuálně vypadá:

https://seta00121.rajce.idnes.cz/Podzim ... 1.10.2021/
kot
Příspěvky: 10491
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od kot »

Dobrá Drsanská skála... :D a přicházející podzim :ok:
zesp
Příspěvky: 1115
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od zesp »

Kote, ne skála, ale krátce skala... Nevim sice, proč to tak je, ale vždycky se říkalo "dem se kópat do Drysické (či Drsanské) skale... :lol: Jinak ještě doplňuji fotogalerii dnešního průjezdu přes křižovatku od Brna směr Olomouc:

https://silnicnizesp.rajce.idnes.cz/MUK ... 0.12.2021/

Jinak ten nadjezd II/428 má i relativně nedávno nový povrch, který se tam dával v rámci opravy silnice II/428 Drysice - Ivanovice na Hané. A vlastně v rámci celé D46, která se stavěla od Olomouce, je z těch mladších. Takže je asi stavebně v pořádku a nebylo nutno ho tedy nutno měnit. Most D46 přes MK přímo v Drysicích (původní II/428, než byla přeložena při stavbě dálnice do nové trasy na most za obec a vytvořila tak částečný obchvat Drysic) se dělal nový kvůli nutnosti větší šířky pro připojovací pruh. Zato třeba v Brodku přistavěli k původnímu mostu přes Brodečku pro směr do Olomouce další most pro odbočovací pruh. Větev pro sjezd od Brna rovnou přeložili před městys a stavbu mostu si tak ušetřili. Původní připojovací větev tak slouží jen pro vozidla údržby místní pobočky SSÚD Ivanovice...
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2060
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od Jirka L »

U MÚK Držovice proběhlo jen zcelování některých pozemků, ale vyvlastňování těch chybějících pokračuje minimálně šestým rokem. Navíc se podle letáku posunulo zahájení až na 2025, tedy 5 let po pravomocném SP.
stav k 1.2.2015 a 6.12.2015
stav k 8.1.2017
stav k 8.12.2017, 29.12.2018, 8.12.2019 a 25.12.2020
stav k 1.1.2022


náhled v plném rozlišení:
D46 MUK Drzovice 2022-01-01.jpg
D46 MUK Drzovice 2022-01-01.jpg (692.28 KiB) Zobrazeno 6955 x
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2060
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od Jirka L »

Stav vykoupených pozemků na MÚK Vyškov (chybějící patří městu Vyškov, povodí Moravy a SŽ):
stav k 1.1.2022 (v plném rozlišení níže)
stav k 25.12.2020
stav k 8.12.2019
stav k 29.12.2018
Přílohy
D46 MUK Vyskov 2022-01-01.jpg
D46 MUK Vyskov 2022-01-01.jpg (582.16 KiB) Zobrazeno 6949 x
Lucien
Příspěvky: 2
Registrován: 7.1.2022 17:00:47

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od Lucien »

Nevíte někdo, proč se přestavba MÚK Držovice odsunula až na 2025? Dříve se uvádělo, že jak se dodělá MÚK Prostějov střed (2022), tak se hned začne s MÚK Držovice? Je to kvůli tomu vyvlastnění nebo to není prioritní stavba a předpokládá se, že nebudou na takové stavby peníze?
Lucien
Příspěvky: 2
Registrován: 7.1.2022 17:00:47

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od Lucien »

MUK Vyškov přestavba
update letáku: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/76/ ... :34:01.262
To hlavní je, že se posunulo zahájení stavby z letoška až na příští rok. Zdá se, že se toho dost odkládá...
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od Aram96 »

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 03#p253603
zesp píše:Martin: Zrovna v tomto místě ty argumenty, které jsi v příspěvcích výše uvedl (a které jsou samozřejmě obecně v jiných případech pravdivé) moc alespoň z prvního pohledu nesedí. Inženýrské sítě jsou hned vedle, kde pumpa a vybavená odpočívka je (byť nicotná). To samé je i protiargument o nedodržení mezikřižovatkové vzdálenosti. Vždyť za touto funkční "odpočívkou" se nachází odbočovací pruh ke křížení dálnic D46/D35, v protisměru by to bylo úplně stejné, byť možná asi lepší. Při jízdě do Olomouce se mi totiž ještě nestalo (a to tu jezdím poměrně často), že bych úsek od této pumpy po rozplet v uzlu OC centrum jel plynule. Kombinace na dálnici poměrně velkého stoupání od Olšan na Babu (bez stoupacího pruhu), připojování vozidel od pumpy a blízkost rozpletu uzlu dělá z tohoto úseku totální špunt. Tiráci výrazně zpomalení stoupáním pouštějí vozidla z poměrně frekventované odpočívky (předchozí je až u Pustiměře) a do toho neznalí řidiči začínají studovat cedule před rozpletem a přejíždět z pruhu do pruhu, aby mohli odbočit směr Olomouc. Tiráci za koncem stoupání jen pomalu zvyšují rychlost, takže jsou výraznou brzdou provozu. Všichni je tedy předjíždějí, ale pak se ti, co odbočují, musí mezi ně vmáčknout, což znamená při přejezdu z poměrně rychlého levého pruhu do pravého výrazně a rychle zpomalit. Do toho je tento úsek "nejužším" z celé D46, která už tak má úzké odstavné pruhy, pokud to tak lze nazvat. V té první etapě výstavby I/46 Olomouc - nadjezd silnice Hněvotín-Žerůvky nejsou vůbec žádné. Za bílou krajní čárou jsou jen dva pásy z žulových kostek a nezpevněná krajnice. Je to na první pohled patrné, takže to psychologicky celkově dělá dojem užší silnice, i když jízdní pruhy jsou stejně široké. V opačném směru by tento problém nebyl, v místě odpočívky dálnice klesá, takže tam se jede plynule. Při doplnění odb. a připoj. pruhů by to bylo dle mého bez problému. Samozřejmě současné řešení bez odb. a připoj. pruhů by problém při současné intenzitě provozu byl naopak velký, muselo by se řadit mezi "z kopce rozjetá" vozidla.... Ale když už odpočívka v tomto místě, tak z těchto důvodů rozhodně směr Brno...
Souhlasím, že tohle místo je po těch nejprudších zatáčkách to nejhorší na D46. A vyřešil by to částečně stoupací pruh, ale především delší odbočovací pruhy pro celou křižovatku. Ta křižovatka musela stát majlant, ale odbočováky (i na samotné D35) jsou tu totálně tragické. Pokud člověk není naprosto připraven ihned za značkou přejet do odbočováku, tak to víceméně nemůže stihnout. Tohle nemá s dálničním křížením bohužel absolutně nic společného. To samé je na opačném konci D46. Odbočovací pruh a celé připojování na D1 je jedna obrovská tragédie, nechápu, proč se tohle dávno nepřestavělo. Mě přijde, že toto ti zodpovědní lidé prostě nevidí. Asi nejezdili po zahraničních dálnicích. Logické by bylo spojit to s větší opravou, což se promeškalo. I tak si myslím, že by zmodernění těchto dvou křižovatek mělo rozhodně začít svou přípravu, je to zde nejen ostuda, ale fakt i nebezpečné. Paradoxem je, že jinak jsou obě křižovatky postavené dobře, což je v ČR rarita. 8-) Kazí to (ale těžkým způsobem) jen ty velmi nedostatečné přídatné pruhy, především délkou a u připojování i počtem.
KarelLer
Příspěvky: 699
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od KarelLer »

Ohledně toho nekapacitního začátku a konce D46, není to prostě tím, že se nepočítalo s tím, že D46 bude dlouhodobě suplovat D1? Nebo ty připojováky nebudou stačit ani po dostavbě D1?
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od Aram96 »

To na to vliv nemá, neříkám, že to nestačí kapacitně. Ještě jsem ochoten pochopit, že odbočení z D1 a D35 na D46 není dvoupruhové, protože je to spíše taková 4-pruhová jednička. Budiž a provoz tam hodně ubyde po dostavbě D1. Ale jde tam o délky. Třeba odbočovací pruh na D1 na D46 ten má odhadem tak něco přes 100 m, to je prostě tragicky málo. To je málo i na obyč sjezd, většinou se dělají tak 150-200 mi přijde. Na jiný 4-pruh by ty odbočovací pruhy měly být ještě delší a tady jde dokonce o jinou dálnici. :!: To je fakt žalostné.

Další problém vidím v tom, že není D46 2-pruhově připojena na D1. To se tak má stavět u každého napojení jakéhokoli 4-pruhu na dálnici, kde je jeden směr prostě výrazně primární, zde Olomouc>Brno. Je to navíc dost nebezpečné kolikrát ve 120 se řadit mezi štrůdl kamionů.(ten naštěstí v budoucnu bude výrazně menší). Čili třeba u budoucího napojení D43 na D35 bude stačit řešení, že jeden pruh pojede doleva a druhý doprava. Ale tady to chce 2-pruhově připojit jako v MÚK Hulín.
U Olomouce je ta křižovatka postavena tak, že lze chápat stažení do jednoho pruhu před připojením na D35 směr Ostrava, navíc se zde doprava opravdu rozlívá na směry Olomouc,HK a Ostrava. Nicméně potom je tam ještě opět tragicky krátké připojení aut z kolektoru a pak ne nijak zvlášť dlouhé připojení na samotnou D35. Připojení směrem na HK je vpohodě.

Ale za fakt nejhorší problém považuju odbočovací pruhy z D35 na D46, z obou směrů. To se, doufám, co nejdříve prodlouží, protože když jedete třeba i jen 100 km/h, tak ten odbočovák "trvá" tak do 5 vteřin maximálně. To nemá s dálničním křížením fakt nic společného. :ko: A je jedno, jestli půjde o dálnici nebo 4-pruhovou jedničku. V tomhle jsme posledních 40 let pořád 100 let za opicema. Když vidím projekt třeba přestavby některých křižovatek na pražském okruhu, tak ale rozhodně nemám pocit, že by se s tím chtělo něco dělat. Sice tam budou 2-pruhové odbočovací pruhy, ale dlouhé tak 200 metrů. No kde jsme. :zvraci: Ať se ti papaláši zajedou podívat do Německa, Polska nebo Rakouska, jak se to dělá. A ono vlastně pomalu i na to Slovensko. Kdyby chtěli někam dál, tak to lépe staví i státy "pod námi" třeba Slovinsko, Chorvatsko apod. Prostě když měníte dálnici, máte mít i ve 130 minimálně 10-15 vteřin na změnu pruhů. V tomto je to podobná tragédie i na D1 u Modletic.
Sponik
Příspěvky: 350
Registrován: 20.6.2011 10:53:01
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od Sponik »

dneska se začlo zase pracovat na sjezdu Prostějov-centrum.
hadrak99
Příspěvky: 107
Registrován: 4.11.2021 19:16:01

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od hadrak99 »

Probíhají přípravné práce na akci „D46 soubor staveb km 0,000 – hranice kraje“ , sice se má se stavbou začít až příští rok, ale V MUK Vyškov je již kompletně vykáceno v celém prostoru stavby. Vykáceno je i na jednom místě mezi Vyškovem a Pustiměří vpravo, tam asi vznikne nouzový záliv
martas
Příspěvky: 2483
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od martas »

Reportáž ČT o zprovoznění MÚK Prostějov střed a MÚK Drysice (od času 11:40): https://www.ceskatelevize.cz/porady/101 ... 100031013/
zesp
Příspěvky: 1115
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od zesp »

Malá fotogalerie z dokončené přestavby exitu Drysice, jak jsem to tam dnes zachytil:

https://silnicnizesp.rajce.idnes.cz/22. ... cena/album
hovi
Příspěvky: 1185
Registrován: 19.11.2010 10:41:31
Bydliště: Liberec

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od hovi »

martas píše:Reportáž ČT o zprovoznění MÚK Prostějov střed a MÚK Drysice (od času 11:40): https://www.ceskatelevize.cz/porady/101 ... 100031013/
Může mi někdo upřesnit zmínku na konci reportáže "...západní část Hanácké estakády". Co je tím myšleno? Děkuji.
zesp
Příspěvky: 1115
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od zesp »

Neoficiálně se tak říká dlouhé estakádě v prakticky celém úseku mezi exity Prostějov - střed a Prostějov - sever, která převádí dálnici přes urbanizované území města. Nyní také prochází opravou.
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od Honey72 »

Ty Drysice mají poměrně nezvykle provedené napojení. Jsem na to chvíli koukal, než mi to došlo, odkud je foceno. Líbí se mi.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
hovi
Příspěvky: 1185
Registrován: 19.11.2010 10:41:31
Bydliště: Liberec

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od hovi »

hadrak99 píše:Probíhají přípravné práce na akci „D46 soubor staveb km 0,000 – hranice kraje“ , sice se má se stavbou začít až příští rok, ale V MUK Vyškov je již kompletně vykáceno v celém prostoru stavby. Vykáceno je i na jednom místě mezi Vyškovem a Pustiměří vpravo, tam asi vznikne nouzový záliv
Má někdo aktuální info, kdy by se mohla MÚK Vyškov začít přestavovat?
hadrak99
Příspěvky: 107
Registrován: 4.11.2021 19:16:01

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od hadrak99 »

Snad bude v brzké době vyhlášena soutěž na zhotovitele, aby se mohlo na jaře začít. Úsek od D1 po Drysice už začíná být hodně špatný..
Odpovědět

Zpět na „D46“