Jezdím tam docela často a nikdy jsem se ani náznakem nepřiblížil k vysekání. I při rychlostech nad 130. A jestli soudíte podle nedávné nehody bordelmamá, tak proti únavě a mikrospánku nepomůže ani ta 100.Trupman píše:Zaplaťpánbůh, konečně tam je rychlost, na kterou je to stavěno. Hustý provoz, špatné rozhledové podmínky, občas nějaký ten chybějící připojovák, koleje v lepším stavu jak na železnici - ať si říká kdo chce, co chce, ale člověk nemusí být kopyto, aby se tam mohl slušně vysekat. )
Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp.)
Re: Chybející připojovací pruhy
Re: Chybející připojovací pruhy
Někdy je to docela dobrý adrenalin to tam pálit 150. I na obchvatu (průtahu) Prostějovem . Jsou tam úseky nad 130 a jsou i takové do 120. Člověk musí vědět na co má a jaké má auto. Vloni jsem tam tudy jel při mlze a docela hukot. Nato jak jsem byl unavený, tak tady jsem měl oči na šťopkách abych neskončil někde v příkopu
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: Chybející připojovací pruhy
Projel jsem celý úsek od Olomouce směrem na Vyškov a všechny značky omezují rychlost na 100km/h. Veškeré značky jsou umístěny napevno, nejedná se o "dočasné" omezení. Je to těžký opruz, který nechápu a připadá mi to jako schválnost nebo prostor pro skvělé vymáhání pokut. Nesouhlasím s tvrzením, že tato komunikace je konstrukčně pouze pro rychlost 100km/h, jezdím ji několikrát za měsíc a do 130 je v pohodě zvladatelná. Zajímalo by mě který úředník o tomto omezení rozhodl. Někde jsem četl, že omezení na tomto typu komunikace může být dle zákona max ze 130 na 110.
Re: Chybející připojovací pruhy
Rozhodlo o tom MD na základě žádosti ŘSD. Ono tu nejde ani tak o to, jakou rychlostí se tam jezdit dá či nedá. Jsou tam svodidla která po těch letech už jaksi přestávají plnit svou funkci, jsou tam zatáčky, za které prostě není při 130ti vidět (dohled pro zastavení auta pokud by tam byla nějaká pevná překážka) a mnohde jsou krátké nebo úplně chybí připojovací a odpojovací pruhy. To že mnozí včetně mě tvrdí, že tam má být 110ka a už jsme to víckrát navrhovali, to ještě neznamená, že to tak má být... Nicméně 100ka je i dle mého názoru špatně, pokud je to na trvalo - platí princip že přechodná úprava se dělá v sudých číslech a místní (tj. trvalá) v lichých.
Re: Chybející připojovací pruhy
No těbuch, jsem myslel že se to dělá podle bezpečný rychlosti v danym místě, a timhle sám ouřad připouští, že desítka žádná míra ..mapman píše:platí princip že přechodná úprava se dělá v sudých číslech a místní (tj. trvalá) v lichých.
Re: Chybející připojovací pruhy
No vlastně dělá Píšu že tenhle princip "platí" nicméně není tomu tak vždy a zdá se že se poslední dobou tyhle věci změnily, viz i ta R46ka. "Měl by platit" by znělo líp
Nicméně ano, ouřad si sám připouští že desítka žádná, u těchto vyšších rychlostí je ten rozdíl už malý. V těch nižších hodnotách ten význam už ale roste, proto taky v obcích máme 50ku a zóny "30" + obytné zóny a ne jako dřív 60ku se spoustou 40ek...
Nicméně ano, ouřad si sám připouští že desítka žádná, u těchto vyšších rychlostí je ten rozdíl už malý. V těch nižších hodnotách ten význam už ale roste, proto taky v obcích máme 50ku a zóny "30" + obytné zóny a ne jako dřív 60ku se spoustou 40ek...
Re: Chybející připojovací pruhy
Tak na D1 taky je celá řada zatáček které nevyhovují rychlosti 130, a můžeme tak pokračovat na další dálnice a rychlostní silnice, taky se tam dočkáme omezení? Prostě R46 je obětní beránek. Její problém je, že má svodidla o 12 cm níže než by měly být.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Chybející připojovací pruhy
Tak jsem jel dnes směr Vyškov - Olomouc a to co tam provedli nemá se svodidly nic moc společného. Omezili celou R46 bez ohledu na technicky stav. To muselo napadnout opravdu někoho hodně inteligentního. Nesouhlasím s názorem mapmana, že ta 100 tam měla být už dávno kvůli zatáčkám. Jezdím často autem po Itálii a pokud bych měl srovnat například dálnici A1 Bologna - Firenze, tak proti ní je naše R46 super dálnice (kromě povrchu tedy) . A1 je klikatá a užší nicméně nemá žádné plošné omezení a to ani v tunelech! Je to proud rychle jedoucích aut v obou pruzích a taky se to dá. To jen tak na okraj. Nejvíc mě štve to, že to jen posílí ignorující postoj k dopravnímu značení, protože to co provedli odporuje selskému rozumu. Kdyby osadili omezením a třeba stroboskopy opravdu nebezpečné úseky, dali by si lidé víc pozor. Takto se budou všichni jen ohlížet po policejních radarech, protože tou 100kou pojede málokdo. Stačily by možná modré značky s doporučenou rychlostí, ale takto?
Re: Chybející připojovací pruhy
Já netvrdím, že tam má být stovka, jen se tu někdo ptal proč tam je a čím si to odpovědní zdůvodnili... Pro mě by byla na R46 ideální 110ka s tolerancí + modrá doporučená 90ka v cca 2 zatáčkách. To je koncept, který chceme nejen pro R46 ale i pro ostatní obdobné silnice jako I/20 u Písku, I/13 v Podkrušnohoří, I/35 u Liberce atp. V každém kraji je minimálně jedna, kde je dnes 90 a může tam být víc ...
Re: Chybející připojovací pruhy
I pro R35 kolem Hodkovic, tam je v tomhle kontextu 130 zhola nelogická.
-
- Příspěvky: 238
- Registrován: 23.6.2010 12:04:28
Re: Chybející připojovací pruhy
Info ze stránek RSD:
R46, ve směru Vyškov, mezi 30,5 km a 0,1 km, omezení, Od 26.07.2011 08:17 Do 21.12.2012 08:17, Ministerstvem dopravy bylo odsouhlašeno omezení rychlosti na 100 km/hod. z důvodu nevyhovujících konstrukčních parametrů.
Otázkou je, jestli ten koncový termín něco znamená a nebo je to prostě bráno jako "do odvolání".
R46, ve směru Vyškov, mezi 30,5 km a 0,1 km, omezení, Od 26.07.2011 08:17 Do 21.12.2012 08:17, Ministerstvem dopravy bylo odsouhlašeno omezení rychlosti na 100 km/hod. z důvodu nevyhovujících konstrukčních parametrů.
Otázkou je, jestli ten koncový termín něco znamená a nebo je to prostě bráno jako "do odvolání".
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chybející připojovací pruhy
Tak ten koncový termín je sakra dobrý, to tam dal nějaký vtipálek, datum údajného konce světa
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Chybející připojovací pruhy
Martin z Ostravy: Na minutu přesně
mapman: Dohadovat se jestli 100 nebo 110 mi přijde jako zbytečné, to je zanedbatelný rozdíl.
mapman: Dohadovat se jestli 100 nebo 110 mi přijde jako zbytečné, to je zanedbatelný rozdíl.
Re: Chybející připojovací pruhy
Pravda, 110 by té R46 slušela víc. Ale abychom se bavili o konkrétním čase:
při 100 km/h přejedeme R46 za 22 minut
při 110 km/h přejedeme R46 za 20 minut
při 130 km/h přejedeme R46 za 17 minut
Bavíme se tedy o 5 minutách.
při 100 km/h přejedeme R46 za 22 minut
při 110 km/h přejedeme R46 za 20 minut
při 130 km/h přejedeme R46 za 17 minut
Bavíme se tedy o 5 minutách.
Re: Chybející připojovací pruhy
Jenomže tady nejde o nějakou drobnou taškařici nad konkrétním provedením, jde o systém, který já osobně a několik mých kolegů vidí ideálně nastavený tak jak uvádí přiložený obrázek(přičemž většina současných R by byla pod tou zelenou dálnicí):dd píše:mapman: Dohadovat se jestli 100 nebo 110 mi přijde jako zbytečné, to je zanedbatelný rozdíl.
R46ka by pak zůstala jako silnice v té 110kové kategorii. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale ve středoevropských podmínkách se s ničím 130kovým nedá srovnávat...
Re: Chybející připojovací pruhy
Co víc k tomu dodat nežJenomže tady nejde o nějakou drobnou taškařici nad konkrétním provedením, jde o systém, který já osobně a několik mých kolegů vidí ideálně nastavený tak jak uvádí přiložený obrázek(přičemž většina současných R by byla pod tou zelenou dálnicí):
R46ka by pak zůstala jako silnice v té 110kové kategorii. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale ve středoevropských podmínkách se s ničím 130kovým nedá srovnávat...
Re: Chybející připojovací pruhy
... a také o výrazně zvýšeném nebezpečí plynoucího z nekoncentrovanosti vyvolané únavně pomalou jízdou... (tedy ce se opravdových řidičů týká...)adamos píše: Bavíme se tedy o 5 minutách.
Re: Chybející připojovací pruhy
mapman: Tak to potom ano. Ale já měl za to, že taková rekategorizace je otázkou spíš našich přání a v reálu jen vzdálenější budoucnosti. (moje ideální představa by byla ještě o trochu jiná, ale na to je jiné vlákno)
Jsou veřejně k dispozici nějaké statistiky nehodovosti na té R43?
Jsou veřejně k dispozici nějaké statistiky nehodovosti na té R43?
Re: Chybející připojovací pruhy
Italskou A1 jsem koncem května projel v celé délce a mezi Florencií a Bolognou v nejklikatějším úseku je omezení na 100. A to je v tom místě opravdu maximum, které se tam bezpečně dá jet, směrové i výškové parametry jsou otřesné. I v té stovce jsem do mnoha oblouků neviděl tak, jak bych potřeboval, abych měl dostatečný rozhled. V pravém pruhu souvislá kolona kamionů (nahoru i dolů) a v levém vás před sebou tlačí Italové... "Taky se to dá", ale rozhodně bych to tady neprezentoval jako vzor.Petr61 píše:Jezdím často autem po Itálii a pokud bych měl srovnat například dálnici A1 Bologna - Firenze, tak proti ní je naše R46 super dálnice (kromě povrchu tedy) . A1 je klikatá a užší nicméně nemá žádné plošné omezení a to ani v tunelech! Je to proud rychle jedoucích aut v obou pruzích a taky se to dá. To jen tak na okraj.
Mimochodem, tento měsíc jsem se projel po dánské dálnici a to je naprostý opak situace v Itálii. Se svým tempem 120 jsem patřil k nejrychlejším autům a když už mě někdo přeci jen při předjíždějí dojel, nechával si bezpečný odstup. Celkově považuji Dánsko co se týče silničního provozu za zatím nejlepší zemi, kterou jsem navštívil.
Re: Chybející připojovací pruhy
20 000 aut/den ---- cca 30 000 lidí/den ----- 2 500 hodin/den ----- 500 000 kč/den (při 200 kč/hod) ---- 182,5 mil kč/rokadamos píše:Bavíme se tedy o 5 minutách.
Re: Chybející připojovací pruhy
Které pak dotyční budou moci v klidu "pročumět do bedny". Tomu říkám pokrok.Kubajsu píše:20 000 aut/den ---- cca 30 000 lidí/den ----- 2 500 hodin/den ----- 500 000 kč/den (při 200 kč/hod) ---- 182,5 mil kč/rokadamos píše:Bavíme se tedy o 5 minutách.
Re: Chybející připojovací pruhy
Nejde tu jen o 5 minut, jde o možnost, a jde o to jestli někoho chytrého jak radio napadne toto aplikovat i na jiných silnicích.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Chybející připojovací pruhy
Toho omezení na 100 jsem si nějak v tom tempu nikdy nevšiml, v rychlém pruhu se tu jezdí cca kolem 120 a stejně italové tlačí zezadu. Neberu to jako vzor, ale spíš potvrzení toho, že omezení se má dát opravu tam, kam patří. A na R46 je několik nepříjemných úseků, ale probůh ne plošně! Nejvíc mě štve ta anonymita, prostě neomylný úředník XY rozhodl a občane máš smůlu. A pak se tu řeší dohady jestli je to kvůli nízkým svodidlům nebo špatným nájezdům. Ale pravý důvod se stejně nedovíme, prostě rozhodlo MD ... .Martin_L píše: Italskou A1 jsem koncem května projel v celé délce a mezi Florencií a Bolognou v nejklikatějším úseku je omezení na 100. A to je v tom místě opravdu maximum, které se tam bezpečně dá jet, směrové i výškové parametry jsou otřesné. I v té stovce jsem do mnoha oblouků neviděl tak, jak bych potřeboval, abych měl dostatečný rozhled. V pravém pruhu souvislá kolona kamionů (nahoru i dolů) a v levém vás před sebou tlačí Italové... "Taky se to dá", ale rozhodně bych to tady neprezentoval jako vzor.
Re: Chybející připojovací pruhy
Ale proč "probůh ne plošně"? MD tady doplácí na to, že R46 prostě byla postavěna špatně, v parametrech, které dnes nesplňují podmínky pro R. Kdyby tady byla legislativa udělaná tak, jak navrhuje mapman a existovalo by rychlostní rozlišení R a D (jak je to třeba v Rakousku), tak by samozřejmě žádná plošná 100 asi potřeba nebyla. Jenže - MD teď prostě nemůže najednou rozhodnout, že R46 vlastně R není - nejen, že by jim možná unikaly nějaké peníze z poplatků, ale hlavně by tady byl tlak na "stavbu" opravdové R.Petr61 píše:... A na R46 je několik nepříjemných úseků, ale probůh ne plošně! Nejvíc mě štve ta anonymita, prostě neomylný úředník XY rozhodl a občane máš smůlu. A pak se tu řeší dohady jestli je to kvůli nízkým svodidlům nebo špatným nájezdům. Ale pravý důvod se stejně nedovíme, prostě rozhodlo MD ... .
Proto je zřejmě nejjednodušší dát na R46 stovku a zbytek přehlížet a dělat, jakože nic a je to takhle v pořádku. Bude veřejným tajemstvím, že jezdíme po Rku, které R vlastně není. Aspoň do té doby, než se změní nesmyslná legislativa.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: Chybející připojovací pruhy
Jenže až se celá R46 modernizuje, tak ty parametry bude splňovat krom možná některých úseků. Pořád se uvažuje o tom že půjde celá do R25,5/120/100/80. Ale nebude to hned... Napřed dokončení a reko D1.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů