Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp.)

Vyškov – Olomouc
Odpovědět
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od pp21 »

To jsem tady vážně sám, kdo si myslí, že R46 ve 130 byla opravdu nebezpečná?
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Generálně si to o ni nemyslím, resp. nikdy jsem tam neměl ten pocit.
R48 -> D48 se podařilo!
dobrenz
Příspěvky: 310
Registrován: 8.11.2010 22:02:02

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od dobrenz »

Vazeny pane Pokorerny, s ohledem na celkovou miserii ceskych dalnic je R46 Vyskov/Prostejov jeste ruska slicna krasavice mezi medvedy. 130kmh je okay
Petr61
Příspěvky: 25
Registrován: 24.7.2011 18:19:50
Bydliště: Morava

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od Petr61 »

Petr Pokorný píše:To jsem tady vážně sám, kdo si myslí, že R46 ve 130 byla opravdu nebezpečná?
Jezdím po R46 často a kromě jednoho místa, jsem vždy jezdil bez problémů cca 130-140. Záleží určitě i na typu vozu, kterým se jede. Plošné stažení na 100 považuju za chybu, je to zbytečné a svádí to nedodržovat toto omezení. Osobně si myslím, že na komunikacích typu R by měla být rychlost 130 a na na typu D 150. No a na silnicích 1.třídy 100 jako v Rakousku. Stejně tak většina jezdí.
balik
Příspěvky: 125
Registrován: 15.3.2009 22:01:43

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od balik »

Petr61 píše:... a kromě jednoho místa ...
A to je Prostějov. Tady se musí objektivně uznat, že 130 není úplně v poho...
FlakY`
Příspěvky: 1490
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od FlakY` »

Petr61 píše:
Petr Pokorný píše:To jsem tady vážně sám, kdo si myslí, že R46 ve 130 byla opravdu nebezpečná?
Jezdím po R46 často a kromě jednoho místa, jsem vždy jezdil bez problémů cca 130-140. Záleží určitě i na typu vozu, kterým se jede. Plošné stažení na 100 považuju za chybu, je to zbytečné a svádí to nedodržovat toto omezení. Osobně si myslím, že na komunikacích typu R by měla být rychlost 130 a na na typu D 150. No a na silnicích 1.třídy 100 jako v Rakousku. Stejně tak většina jezdí.
Rallye se jezdí po silnicích II i III tříd a dokážou tam jet 180 km/h. Myslíte si, že kdyby někdo měl stejně dobrá auta jako oni, tak by mohli jezdit po silnici jako hovada? Po dálnicích se pohybují pomalá vozidla, na některých úsecích chybí připojovací pruh, dnešní vozidla ještě nedokážou upozornit na blížící se nebezpečí (v bezpečné vzdálenosti)
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
martini
VIP
Příspěvky: 3637
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od martini »

Petr Pokorný píše:To jsem tady vážně sám, kdo si myslí, že R46 ve 130 byla opravdu nebezpečná?
Já si osobně myslím, že 130 tam nebezpečná je a to i ve více lokalitách. Ale plošné omezení na 100 km/h skutečně akorát svádí k tomu to nedodržovat. Byl bych i pro souvislejší úseky, kde by se měla zavést 110 km/h, ale nikoliv plošná stovka, to asi dlouhodobě nejde ustát i kvůli Olomouckému kraji, alespoň do doby než bude D1 a R55.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od pp21 »

martini píše:
Petr Pokorný píše:To jsem tady vážně sám, kdo si myslí, že R46 ve 130 byla opravdu nebezpečná?
Já si osobně myslím, že 130 tam nebezpečná je a to i ve více lokalitách. Ale plošné omezení na 100 km/h skutečně akorát svádí k tomu to nedodržovat. Byl bych i pro souvislejší úseky, kde by se měla zavést 110 km/h, ale nikoliv plošná stovka, to asi dlouhodobě nejde ustát i kvůli Olomouckému kraji, alespoň do doby než bude D1 a R55.
Jo, přesně takhle nějak bych si to taky představoval.
Petr61
Příspěvky: 25
Registrován: 24.7.2011 18:19:50
Bydliště: Morava

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od Petr61 »

FlakY` píše:
Petr61 píše:
Petr Pokorný píše:To jsem tady vážně sám, kdo si myslí, že R46 ve 130 byla opravdu nebezpečná?
Jezdím po R46 často a kromě jednoho místa, jsem vždy jezdil bez problémů cca 130-140. Záleží určitě i na typu vozu, kterým se jede. Plošné stažení na 100 považuju za chybu, je to zbytečné a svádí to nedodržovat toto omezení. Osobně si myslím, že na komunikacích typu R by měla být rychlost 130 a na na typu D 150. No a na silnicích 1.třídy 100 jako v Rakousku. Stejně tak většina jezdí.
Rallye se jezdí po silnicích II i III tříd a dokážou tam jet 180 km/h. Myslíte si, že kdyby někdo měl stejně dobrá auta jako oni, tak by mohli jezdit po silnici jako hovada? Po dálnicích se pohybují pomalá vozidla, na některých úsecích chybí připojovací pruh, dnešní vozidla ještě nedokážou upozornit na blížící se nebezpečí (v bezpečné vzdálenosti)
180 na silnici II a III. třídy je opravdu zhovadilost a je jedno s jakým typem auta se touto rychlostí na nich jede, nicméně na dálnicích se standardně jezdí 140-150 v rychlém pruhu. Před 20ti lety bych si netroufl na některých úsecích tehdejší dálnice i naší R46 jet s autem Š120 víc jak 100, dnes jsou vozy již jiné kategorie a jinak konstrukčně řešené. Ročně najezdím kolem 50 000km a vidím v čem se dnes pohybuju a jak se změnil postupně styl jízdy. Mě nevadí omezení tam, kde to má logiku, mě vadí ten naprosto neuvěřitelný přístup úředníků, kdy na R46 prostě prásknou 100 a hotovo. Kdyby bylo omezení na nebezpečných místech a u chybějících připojovácích ok, ale toto prostě neberu. Nicméně jedna pozitivní zpráva, včera jsem jel od Olomouce na Vyškov a všiml jsem si, že na křižovatce na Hněvotín konečně začali s výstavbou nájezdové rampy směrem od Hněvotína na PR/VY.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od Lenny »

Činit závěr ve smyslu nižší rychlost = nižší nehodovost nelze. Na takový závěr máme málo pozorování a může to být jen náhodný výkyv.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od Marty »

Lenny píše:Činit závěr ve smyslu nižší rychlost = nižší nehodovost nelze. Na takový závěr máme málo pozorování a může to být jen náhodný výkyv.
No jo Lenny ale že kinetická energie je úměrná kvadrátu rychlosti o tom snad debatovat nebudeme, ne ? Tj. s nižší rychlostí ubude smrťáků a závažných havárií... A přibude drobných plechařin které lidi ani nehlásí - viz. limit 100k CZK...

Zrovna na R46tce z dnešního pohledu se závadami typu chybějící připojováky, žádný odstavný pruh či vyjeté koleje nižší rychlost než 130kmh rozhodně sluší, ale na druhou stranu dnešní 100 kmh paušálně všude je zase málo. 110-120kmh je podle mne maximum za dnešního stavu komunikace. Opět chtělo by to razantně zakročit na ucha za volantem co tu dnešní stovku překročí klidně i o padesát a ještě problikávají ostatní. Kamery-odpovědný provozovatel vozu - a je pořádek a my tam můžeme oficiálně dát 110-120kmh bez obav že to bude hodně lidí stejně o 20-30kmh porušovat.
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od dd »

100 je příliš pomalu, 130 je příliš rychle? Když vezmete v úvahu rozdíly mezi řidiči a jejich auty, tak dohady o 10-20 kmh jsou nesmyslné.

jonáš: Od Vás bych čekal trochu kritičtější přístup k článkům na idnesu :-) Čísla si každý použije ke zdůvodnění svého zájmu. Jak bylo zmíněno v diskuzi pod článkem, v Prostějově se letos prudce zvýšil počet mrtvých na silnicích (kvůli té jedné nehodě se 6 mrtvými, ale to už nikdo neřekne), a tak chce město postavit více úsekových měření.
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od viky »

Jako na té estakádě je víc jak 100km/h opravdu špatně,zvlášť ve směru OL- VY před exitem PV-střed.Exit samotný je v zatáčce a skoro každý,kdo jím vyjíždí,musí zpomalit ještě před samotným odbočením na cca 50-60km/h,NA + kdo má hodně naloženo tak i na 20-30km/h.
Při rychlosti 130km/h je to opravdu o držku,je to tam velmi nešťastně řešené.
Na to,že se to stavělo až po revoluci,tak jsem z této stavby velmi zklamán.
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od Marty »

dd píše:100 je příliš pomalu, 130 je příliš rychle? Když vezmete v úvahu rozdíly mezi řidiči a jejich auty, tak dohady o 10-20 kmh jsou nesmyslné.
Rozdíl kinetické energie mezi 100 a 130 kmh je ale ohromný - při stovce jen 59% energie co při stotřiceti. Při stodeseti pořád o 30% méně energie než při 130...

Jen podotýkám, že kinetická energie se musí při nehodě přeměnit bleskově do deformace vozu, okolí, řidiče... :(
Naposledy upravil(a) Marty dne 8.9.2011 18:03:34, celkem upraveno 1 x.
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od dd »

To samé se dá říct při porovnání 80 a 100 (vyjdou podobné poměry energie, jestli se nepletu), a tak se můžete dostat až k nule. Je to stejný argument jak "i kdyby to zachránilo jediný život".

Moje poznámka byla z toho úhlu pohledu, že mezi řidiči a jejich vozidly jsou takové rozdíly, že chování a vlastnosti jedněch při 100 mohou být horší než jiných při 130. Proto mi přijde nesmyslné při rozpětí 30 kmh tvrdit, že 100 je málo a 130 moc.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Můžem se rovnou vrátit ke kočáru taženými koňmi.
Do teď se tam jezdilo 130, víc jak 15 let a nebýt té ženské co zaspala, jezdilo by se tam 130 i nadále, lid si však žádá bezpečí a proto bylo nutné zakročit. :roll:
R48 -> D48 se podařilo!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od Lenny »

Martin z Ostravy píše:Do teď se tam jezdilo 130, víc jak 15 let a nebýt té ženské co zaspala, jezdilo by se tam 130 i nadále, lid si však žádá bezpečí a proto bylo nutné zakročit. :roll:
Přesně tak.
Marty píše:Tj. s nižší rychlostí ubude smrťáků a závažných havárií... A přibude drobných plechařin které lidi ani nehlásí - viz. limit 100k CZK...
To je pravděpodobné, ale jisté to není. Prostě někdo potřeboval titulek, snížela se nehodovost, tak se to vyrobilo uměle. Kdyby tam zavedli 60, tak těch nehod budou např. jen 4 %.

Odstavný pruh chybí v délce cca 2 km, ve zbytku odstavný pruh je. Připojovací pruhy jsou problém, ale dá se řešit dostavbou, případně zrušením. Vyjeté koleje jsou zejména v pravém pruhu, v levém nejsou. A za další pokud se někdo cití na nižší než maximální povolená rychlost, nic mu nebraní v tom, aby takto jel.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
mapman
Autor
Příspěvky: 5765
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od mapman »

Martin z Ostravy píše: nebýt té ženské co zaspala, jezdilo by se tam 130 i nadále,
Martine, sám velmi dobře víš že to tak není a že to bylo jen otázkou času, kdy se to upraví... Pokud to na R46 někdy vyskočí výše, tak spíš na 110 km/h ...
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Jo, možná v rámci rekategorizace by se tam dala ta 110, ale dnes by tam byla i nadále 130, protože žádná plošná rekategorizace neproběhla, protože prostě státní správa. Avšak velká medializace a společenská poptávka nakopla správní úřadu k tomu, že tam flákli, bez rozmyslu všude tu 100, aby řidiči byli v suchu a bezpečí, která se mimochodem vůbec nedodržuje.
Já uznávám, že na R46 jsou místa, kde je určitě i 100 moc (již zmíněna estakáda směr Ova, tam to člověka vyhodí ze sedla i ve 100 tacho), ale rozhodně to nelze aplikovat plošně, protože to opět povede pouze a jen, k už tak velké dehonestaci dopravního značení.

Je s podivem, jak pružná dokáže být státní správa, bohužel jen v případech, kdy to k ničemu není.

Kdyby se řeklo, R-ka budou mít 110 D 140, jedničky 100.
Provedla by se plošná změna, kdy R46 jakožto R-ko by dostala 110 místy nižší, neřeknu ani ťuk.
Ale takto je to jen nekoncepční výkřik, do tmy a to mi na tom vadí nejvíce.
R48 -> D48 se podařilo!
Petr61
Příspěvky: 25
Registrován: 24.7.2011 18:19:50
Bydliště: Morava

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od Petr61 »

Ještě k té rychlosti kolem Prostějova, vzpoměl jsem si, že před několika lety tam omezení bylo na estakádě a tuším vždy přes zimu a na 80. Jinak držím palce olomouckému hejtmanovi a doufám, že se mu podaří prosadit změnu zpět a omezit rychlost opravdu tam, kde to má smysl.
mapman
Autor
Příspěvky: 5765
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od mapman »

Koncepční / nekoncepční - změna ja více než žádoucí a mohlo jít zhruba takto:
1) jednotné označení ucelené dálniční sítě dopravní značkou „dálnice“, až na výjimky:
liberecká část R35 (nevyhovující parametry, navazovala by na silnici pro motorová vozidla I/35 na Chrastavu),
R46 (jedná se o regionální spojení Vyškov – Olomouc v nevyhovujících parametrech) a
R63 (krátké spojení Teplic s dálnicí D8, vhodné zařadit do uceleného čtyřpruhového tahu silnice I/13),
Obrázek

2) uvolnění dopravní značky „silnice pro motorová vozidla“ pro pozemní komunikace, na kterých je žádoucí omezit nemotorový provoz a v návaznosti na tuto skutečnost zvýšit nejvyšší dovolenou rychlost až na 110 km/h

Obrázek

R46 dle mého patří do skupiny modré s tím že by měla být možnost zvýšit lokálně rychlost až o 20 km/h. Na druhou stranu, ve srovnání s tím, jak rychle se může jezdit na I/20 u Písku nebo I/35 do Chrastavy mi ty nářky po 130ce na R46 přijdou dětinské a lokalpatriotické ...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od Lenny »

mapman píše:R46 (jedná se o regionální spojení Vyškov – Olomouc v nevyhovujících parametrech)
Zde bych dovolil tvrdit, že se jedná o celorepublikové spojení Praha - Ostravsko a bude to minimálně ještě 5 let do doby dostavby D1. Pokud ale přistoupíme na hru R46 = regionální spojení Vyškov – Olomouc, tak Ostravsko není napojeno na zbytek republiky.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
mapman
Autor
Příspěvky: 5765
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp

Příspěvek od mapman »

Chytáš za slovíčko - je to myšleno tak, že bude po dostavbě D1 regionálním spojením ... Realita je dnes jiná. Nicméně opět se dostáváme k tomu, proč je nutné bazírovat na 130ce? Existuje někde v Evropě srovnatelná komunikace s takovou rychlostí ?? Berte prosím v úvahu všechny podstatné faktory, tj. jak výškové a směrové vedení, tak nedostatečné odbočovací a připojovací pruhy, téměř žádný odstavný pruh, o nevyhovujících svodidlech nemluvím - to se dá opravit.
Odpovědět

Zpět na „D46“