D46 obecně

Vyškov – Olomouc
Odpovědět
goldfinger
Příspěvky: 433
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: D46 obecně

Příspěvek od goldfinger »

Na A9 ze Solnohradu do Mníšku je občas dvoupruh bez odstavného a dá se tam letět neomezeně.Jen na pár km je 130. A provoz jaxviňa.
Lynx
Příspěvky: 3698
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: D46 obecně

Příspěvek od Lynx »

evilcleaner píše:Dovolím si citaci z Lennyho publikace o D46, snad mi to nebude mít za zlé.
V prosinci 2011 FD ČVÚT Ústav dopravnách systému zpracoval Návrh dopravních opatření na silnici R46 v úseku km 0 – 39, ve kterém doporučil pro znovu zavedení maximální rychlosti 130 km/h rekonstrukci svodidel (splněno), opravu povrchu vozovky (probíhá), úprava mimoúrovňových křižovatek (probíhá), rozšíření zpevněné krajnice na normovanou šířku a úpravu směrové a výškového vedení (směrové oblouky km 0,8 – 1,4, 23,5 – 24,9, výškové oblouky km 6,4 – 6,8, 9,1 – 9,6, 19,5-19,7 a 23,4-23,7).
Jednoznačně jsem pro proces vylepšování na dálniční parmaetry - tedy proces který už z velké části započal a byl naplněn.
A ne to naopak shodit jako méněcennou stavbu a zakonzervovat špatnosti na věky. Já bych k tomu přidal narovnání obchvatu Prostějova, který je veden tak blbě a blízko domům, až to bolí. Zřejmě kvůli letišti - už jsme to tady řešili. Takhle něják:

https://mapy.cz/s/duvumufoge
Aram96
Příspěvky: 7899
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D46 obecně

Příspěvek od Aram96 »

Obávám se, že jakékoli větší úpravy, které nejsou nezbytné (jako např. zálivy nebo právě přídatné pruhy MÚK) se na D46 dělat nebudou. Resp. s dokončením D1 její význam výrazně klesne a tudíž nebude ani motivace a řekněme ani důvod pro ŘSD to dělat. Narovnání v Prostějově si myslím, že by neprošlo ani přes CK MD, když vidíme kolik smysluplných staveb přes ni neprojde již dnes. A tím neříkám, že bych si ty úpravy (i jinde po celé dálnici, jak výškové tak směrové) nepřál, ale realita je myslím si jasná. Budeme rádi, když se s generální opravou dodělají odstavné na D35 Mohelnice-Olomouc. :kladivo:
StavošUskanski
Příspěvky: 97
Registrován: 3.2.2018 15:09:56

Re: D46 obecně

Příspěvek od StavošUskanski »

Žil jsem v dojmu, že tam se nikdy nic dělat nebude protože CHKO Litovelské Pomoraví. Něco se změnilo?
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: D46 obecně

Příspěvek od Bobek »

Tak to se týká asi pěti kilometrů kolem Mladče, tam by se to v nejhorším přežilo s nouzovými zálivy.
Království a půl princezny za 511.
Hanes
Příspěvky: 1053
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: D46 obecně

Příspěvek od Hanes »

Nějak mi to nepasuje:
Na A9 ze Solnohradu do Mníšku je občas dvoup......

Ještě včera jsem jel z Rosenheimu směrem Mnichov po A8
Naposledy upravil(a) Hanes dne 11.6.2020 13:12:30, celkem upraveno 2 x.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Hanes
Příspěvky: 1053
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: D46 obecně

Příspěvek od Hanes »

Litovelské pomoraví a D46? Pánové, ještě je třeba vědět, která dálnice prochází CHKO!

https://mapy.cz/zakladni?x=17.1051174&y ... area&id=81

Ale o tom je téma že? Hlavně kecat o jiném tématu v místě, kam to nepatří. nebo kecat pořád a do všeho.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Likas
Příspěvky: 808
Registrován: 21.9.2011 10:08:48

Re: D46 obecně

Příspěvek od Likas »

Nějaký gauner z celé dálnice odmontoval značky se 130 a dokonce si dal tu práci, že do stejných míst nacpal cedule se 110.
Hlavně že se přestavují múk a mění svodidla...
Aram96
Příspěvky: 7899
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D46 obecně

Příspěvek od Aram96 »

A vy se divíte ? Když po zbrusu nových 4-pruhových jedničkách jde jet 140 a přitom je tam 110, pak na D46 mi naopak 110 připadá jako ještě výhra :mrgreen:
Ty MÚK jsou nebezpečné tak jako tak bez ohledu na rychlost.
Hanes
Příspěvky: 1053
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: D46 obecně

Příspěvek od Hanes »

Koncem devadesátých let nebyla předělána ani jedna MÚK a povrch byl také v hrozném stavu a byla tady kromě estakády v PV všude 130!!!
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
KarelLer
Příspěvky: 699
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: D46 obecně

Příspěvek od KarelLer »

Koncem devadesátých let tam byl mnohem menší provoz a málokdo měl auto, co by vůbec těch 130 km/h dokázalo trvale jet. S dneškem se to nedá srovnávat.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D46 obecně

Příspěvek od Lenny »

To tak možná v 80. letech, ale od 91. roku jsme doma měli vždycky auto co dokázalo jet trvale minimálně 150 km/h.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
kot
Příspěvky: 10512
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D46 obecně

Příspěvek od kot »

Přesně tak ! I Škoda 130 jezdila maximálkou 152km/h...
Brzda
Příspěvky: 219
Registrován: 21.1.2015 19:43:20

Re: D46 obecně

Příspěvek od Brzda »

KarelLer píše:Koncem devadesátých let tam byl mnohem menší provoz a málokdo měl auto, co by vůbec těch 130 km/h dokázalo trvale jet. S dneškem se to nedá srovnávat.
Tak to samozřejmě není pravda. Ale pokud chcete operovat změnou vozového parku, tak je třeba také brát v úvahu mnohem vyšší bezpečnost současných vozidel.
Na D46 se dá v pohodě jet 140+ v celé délce. Omezeni na 110 nechápu. A pokud to tak je, tak by měla být vyjmuta ze zpoplatnění.....
Aram96
Příspěvky: 7899
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D46 obecně

Příspěvek od Aram96 »

Aram96 píše:A vy se divíte ? Když po zbrusu nových 4-pruhových jedničkách jde jet 140 a přitom je tam 110, pak na D46 mi naopak 110 připadá jako ještě výhra :mrgreen:
Ty MÚK jsou nebezpečné tak jako tak bez ohledu na rychlost.
Dodám: spíše nechápu, proč se tedy neptáte, proč na nových dálnicích není MPR 160.
KarelLer
Příspěvky: 699
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: D46 obecně

Příspěvek od KarelLer »

Nebyla koncem 90. let nejrozšířenějším autem u nás Škodovka z 80. let? V tom bych nechtěl jet 130...
Brzda
Příspěvky: 219
Registrován: 21.1.2015 19:43:20

Re: D46 obecně

Příspěvek od Brzda »

KarelLer píše:Nebyla koncem 90. let nejrozšířenějším autem u nás Škodovka z 80. let? V tom bych nechtěl jet 130...
Koncem devadesátých let tady byly desetitisíce Felicií (výroba 94-01), začínala se množit Octavia (výroba od 96) a k tomu hromada ojetin ze západu. Už Favorit (88-95) měl maximální rychlost 150.....
Hanes
Příspěvky: 1053
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: D46 obecně

Příspěvek od Hanes »

Jezdívali jsme s kolegou přibližně 6x měsíčně na jih (Brno a okolí) a Forman (r.v.1990) furt "nadoraz" 150 - 160km/h. Vše se zlepšuje (auta i dálnice) jen MPR padá. Pokud je na celé D46 MPR maximálně 110, tak by měla by vyjata ze zpoplatnění. Ale to je jen názor. Šasci "nahoře" mají furt málo, když si porcují medvěda.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: D46 obecně

Příspěvek od 1975 »

Nabídky na Drysice:

Název veřejné zakázky: D46 MÚK Drysice

Pořadové číslo nabídky 1.
Nabídková cena v Kč bez DPH 218 896 154,57
Délka záruční doby v měsících 120
Provedení prací v rozsahu Sekce 1 „Část Díla určená k Předčasnému užívání dle Pod-čl. 1.1.3.10“ ve dnech 189
Provedení prací v rozsahu Sekce 2 „Část Díla určená k Předčasnému užívání dle Pod-čl. 1.1.3.10“ ve dnech 210

Pořadové číslo nabídky 2.
Nabídková cena v Kč bez DPH 226 199 990,33
Délka záruční doby v měsících 120
Provedení prací v rozsahu Sekce 1 „Část Díla určená k Předčasnému užívání dle Pod-čl. 1.1.3.10“ ve dnech 205
Provedení prací v rozsahu Sekce 2 „Část Díla určená k Předčasnému užívání dle Pod-čl. 1.1.3.10“ ve dnech 220

Pořadové číslo nabídky 3.
Nabídková cena v Kč bez DPH 220 459 500,76
Délka záruční doby v měsících 120
Provedení prací v rozsahu Sekce 1 „Část Díla určená k Předčasnému užívání dle Pod-čl. 1.1.3.10“ ve dnech 205
Provedení prací v rozsahu Sekce 2 „Část Díla určená k Předčasnému užívání dle Pod-čl. 1.1.3.10“ ve dnech 225

Pořadové číslo nabídky 4.
Nabídková cena v Kč bez DPH 236 322 924,54
Délka záruční doby v měsících 84
Provedení prací v rozsahu Sekce 1 „Část Díla určená k Předčasnému užívání dle Pod-čl. 1.1.3.10“ ve dnech 215
Provedení prací v rozsahu Sekce 2 „Část Díla určená k Předčasnému užívání dle Pod-čl. 1.1.3.10“ ve dnech 235

Pořadové číslo nabídky 5.
Nabídková cena v Kč bez DPH 220 001 875,06
Délka záruční doby v měsících 120
Provedení prací v rozsahu Sekce 1 „Část Díla určená k Předčasnému užívání dle Pod-čl. 1.1.3.10“ ve dnech 217
Provedení prací v rozsahu Sekce 2 „Část Díla určená k Předčasnému užívání dle Pod-čl. 1.1.3.10“ ve dnech 238

Pořadové číslo nabídky 6.
Nabídková cena v Kč bez DPH 187 428 373,75
Délka záruční doby v měsících 120
Provedení prací v rozsahu Sekce 1 „Část Díla určená k Předčasnému užívání dle Pod-čl. 1.1.3.10“ ve dnech 160
Provedení prací v rozsahu Sekce 2 „Část Díla určená k Předčasnému užívání dle Pod-čl. 1.1.3.10“ ve dnech 160
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: D46 obecně

Příspěvek od 1975 »

...a shrnutí Radka Mátla:

ŘSD obdrželo 6 nabídek na realizaci stavby “D46 MÚK Drysice”. Nejvýhodnější nabídku podalo sdr. Kareta s.r.o. a Silnice Group a.s. za 187,4 mil. Kč (cca 92,6 % předpokladu) a s nejkratší dobou výstavby. Stavba má pravomocné SP a její zahájení se předpokládá na jaře t.r.
Aram96
Příspěvky: 7899
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D46 obecně

Příspěvek od Aram96 »

Držím palce, ať to opravdu za tuhle cenu a v těchto termínech vyjde. Jde opravdu o nabídku, která nejde odmítnout. :) Hlavně co se týče té doby stavby. :ok:
expert
Příspěvky: 240
Registrován: 1.11.2012 9:18:18

Re: D46 obecně

Příspěvek od expert »

Likas píše:Nějaký gauner z celé dálnice odmontoval značky se 130 a dokonce si dal tu práci, že do stejných míst nacpal cedule se 110.
Hlavně že se přestavují múk a mění svodidla...
Určitě to nikdo neodmontoval z celé "dálnice", bylo to na pár kilometrech od prostějova někam k brodku, jinak všude bylo právě těch 110. A bylo to tam jen kvůli tomu, že ministr žák se chtěl blýsknout a nesmyslně tam na jednom úseku před volbama zvýšili rychlost a on tam před těma volbama nesl osobně značku 130. Teď je to aspoň sjednocené a nemusí se řešit, kolik zrovna můžu jet. O nedostatcích, co má ta silnice a proč je tam nižší rychlost, se tady napsalo už dost. I na průtahu prostějovem ale došlo k úpravě, posouvaly se tam devadesátky a stodesítky, asi se nad tím někdo zamyslel. Hodnotím to kladně.
A tady máme ministra s cedulí, asi neměl nic lepšího před volbama na práci.
.https://olomoucky.denik.cz/galerie/zvys ... 47-1929-43
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: D46 obecně

Příspěvek od theodor less »

Bc. Zdeněk Žák byl nechutný tlučhuba. Místo dlouhého vysvětlování: kandidoval za Stranu Práv Občanů ZEMANOVCI.
Brzda
Příspěvky: 219
Registrován: 21.1.2015 19:43:20

Re: D46 obecně

Příspěvek od Brzda »

Za mě je to tak, že by tam žádných 110 být nemělo. A pokud silnice nesplňuje parametry dálnice tak, aby tam mohlo být těch 130, tak by neměla být dálnicí a měla by být bez poplatku.
Před tím, než tam nějaká Němka skákala s autem přes svodidla tam 130 bylo a nikdo to neřešil. Po této nehodě se tam udělalo bambilion úprav směrem k bezpečnosti, ale rychlost je stále snížena.....
Aram96
Příspěvky: 7899
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D46 obecně

Příspěvek od Aram96 »

Kdyby mělo být na D46 všude 130, tak na D1 by mělo být 160 a na D11 neomezená rychlost. Buď tohle nebo 110 na D46 .. a co je jednodušší nebo spíš reálnější ? :)
Odpovědět

Zpět na „D46“