D46 obecně

Vyškov – Olomouc
Odpovědět
Petr61
Příspěvky: 25
Registrován: 24.7.2011 18:19:50
Bydliště: Morava

Re: R46 obecně

Příspěvek od Petr61 »

Tak to vypadá, že úředníci v Praze si ulehčili práci a místo snižování ryhlosti tam, kde to je zapotřebí a kde jsou nebezpečné úseky, nechají na celé R46 100 s výmluvou na projektování s návrhovou rychlostí 100km/h. V tom případě by mohli snížit plošně rychlost i na D1 ne? Toto mi tedy leží hodně v žaludku a naprosto nechápu logiku věci, kromě toho, že se někomu nechce myslet a tak řeší problém plošně. http://vyskovsky.denik.cz/nehody/nejvys ... 20713.html
mapman
Autor
Příspěvky: 5765
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: R46 obecně

Příspěvek od mapman »

D1 má návrhovou rychlost 120 a má normální připojovací a odbočovací pruhy, standardní šířky jízdních pruhů 3,75 m s odstavným pruhem. R46 oproti tomu má návrhovou 100, nemá odstavný, mnohde má pouze minimální poloměry zatáček na danou dobu a stále mnohde chybí připojovací a odbočovací pruhy. Naprosto odlišné dva typy silnic. I proto se na R46 vrátí zatím pouze 110 km/h...
Petr61
Příspěvky: 25
Registrován: 24.7.2011 18:19:50
Bydliště: Morava

Re: R46 obecně

Příspěvek od Petr61 »

JJ 20 let jsme tam mohli jezdit 130 a teď se někdo na ministerstvu probudil a zjistil, že ta rychlost se musí omezit. Rozumím tomu, pokud by se u nájezdů bez připojovacích pruhů omezila rychlost (nebo lépe objevila doporučená modrá 100) a to samé na opravdu nebezpečných úsecích, které jsou dle mého názoru na R46 dva nebo tři. Jenomže to co mi vadí je ten princip, to plošné rozhodnutí někoho od stolu ministerstva, vadí mi to, že se tím devalvuje význam značení jako takového, protože tyto rozhodnutí nahrávají tomu, že ze značek omezujících rychlost a vyznačujících nebezpečné situace si nikdo nic nedělá s odkazem na to, jak nesmyslně se rychlost omezuje (to myslím obecně) při opravách, vjezdech do obcí atd. Moje srovnání s D1 asi nebylo nejšťastnější, ale stačí se podívat třeba i na dezolátní R7, kde jsem tedy radši jel jen 120 i když tam omezení není. A těch příkladů je určitě v republice víc.
_jan91
Příspěvky: 974
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: R46 obecně

Příspěvek od _jan91 »

Dnešní auta mají jiné parametry a jízdní vlastnosti než před 30 lety když se stavěla R46 a podle mě dokážou jet bezpečně 130 i na silnici kde jsou menší poloměry zatáček, až tam bude i nový povrch tak to bude stačit. Moc tam nejezdím ale těch 130 se v mírném provozu v pohodě dá, v hustém tam stejně tak rychle nikdo nejezdil. A přesně - kdo nebude chtít tak rychle nepojede a kdo chtít bude tak nějaké omezení bude ignorovat.

Jako největší problém vidím absenci aspoň minimálního odstaveného pruhu. Chtělo by to myslet při rekonstrukcích i na nějaké to rozšíření na R22,5 - šlo by to určitě na stávajících pozemcích (viz D1) + udělat dostatečně dlouhé odbočovací a připojovací pruhy. Ten cca metr asfaltu do šířky už tu cenu rekonstrukce podle mě moc nezvedne. Až tam ubydou kamiony, přes které není vidět, po zprovoznění D1 tak by z toho byla v R22,5 luxusní dálnice.

PS: Myslím, že u nás jsou zbytečně přísní, v Německu jsem viděl horší úseky a byla tam neomezená tak proč hrotit něco míň než je standardní a bezpečná 130.
mapman
Autor
Příspěvky: 5765
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: R46 obecně

Příspěvek od mapman »

R7 je další kandidát na snížení rychlosti, jen bohužel není tak vidět jako R46, kde je mezinárodní tranzit.
Srovnávání s Německem je moc pěkné, ale je potřeba si uvědomit, že u nich je dlouhodobě jiná kultura jízdy a respekt k pravidlům. Pokud se u nás jezdí tak že si řidič bez rizika pokuty nastaví na tempomatu 10+ tak to pak znamená že se u nás jezdí na 130ce 140 a na 110ce 120, což na R7 a R46 bohatě stačí s ohledem na jejich charakter. On totiž ten úředník na ministerstvu je taky odpovědný za to, jestli dopravní značení odpovídá technickému stavu komunikace a věřte pánové, že po republice jsou další desítky míst, kde by podle bezpečnostních auditů měla být rychlost mnohem mnohem nižší a jezdíme tam pořád 130 jen proto, že na to nikdo netlačí. Ale jednou za to můžou taky někoho zavřít ... a pak taky -přizpůsobit rychlost stavu a povaze vozovky je věc jedna, ale pokud komunikace vypadá nějak a pak je tam pár problematických neoznačených míst, tak už to jde za úřadem
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: R46 obecně

Příspěvek od Martin z Ostravy »

DefiantM píše:Dnešní auta mají jiné parametry a jízdní vlastnosti než před 30 lety když se stavěla R46 a podle mě dokážou jet bezpečně 130 i na silnici kde jsou menší poloměry zatáček, až tam bude i nový povrch tak to bude stačit. Moc tam nejezdím ale těch 130 se v mírném provozu v pohodě dá, v hustém tam stejně tak rychle nikdo nejezdil. A přesně - kdo nebude chtít tak rychle nepojede a kdo chtít bude tak nějaké omezení bude ignorovat.
To sice ano, ale ani nejmodernější auto neodstraní ty mizerné rozhledové poměry, které jsou na R46, zkus se na to zaměřit, jak daleko vidíš.V některých obloucích je to skutečně málo, takže ze 130 bys nezastavil a do stojící překážky to napálil.
Nicméně si nemyslím, že byse tam rychlost měla až takhle snižovat, 120 bych považoval za optimální. Avšak absurdita toho, že se tam 20 let jezdí 130 a najednou je to nebezpečné, je zřejmá.
R48 -> D48 se podařilo!
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: R46 obecně

Příspěvek od pivko »

mapman píše:R7 je další kandidát na snížení rychlosti, jen bohužel není tak vidět jako R46, kde je mezinárodní tranzit.
Srovnávání s Německem je moc pěkné, ale je potřeba si uvědomit, že u nich je dlouhodobě jiná kultura jízdy a respekt k pravidlům. Pokud se u nás jezdí tak že si řidič bez rizika pokuty nastaví na tempomatu 10+ tak to pak znamená že se u nás jezdí na 130ce 140 a na 110ce 120, což na R7 a R46 bohatě stačí s ohledem na jejich charakter. On totiž ten úředník na ministerstvu je taky odpovědný za to, jestli dopravní značení odpovídá technickému stavu komunikace a věřte pánové, že po republice jsou další desítky míst, kde by podle bezpečnostních auditů měla být rychlost mnohem mnohem nižší a jezdíme tam pořád 130 jen proto, že na to nikdo netlačí. Ale jednou za to můžou taky někoho zavřít ... a pak taky -přizpůsobit rychlost stavu a povaze vozovky je věc jedna, ale pokud komunikace vypadá nějak a pak je tam pár problematických neoznačených míst, tak už to jde za úřadem
Byť toto je problematika velmi složitá, řeknu to jednoduše: Pokud je hlavním zájmem řidiče ne aby jel bezpečně, ale aby nedostal pokutu, je celý systém dohledu nad bezpečností provozu na pozemních komunikacích od základu špatný.
mapman
Autor
Příspěvky: 5765
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: R46 obecně

Příspěvek od mapman »

Takto se to ale generalizovat nedá. Jsou řidiči, kteří jezdí tak, aby se cítili bezpečně příp. aby skutečně jeli bezpečně, ale vždy bude i skupina lidí, které toto měřítko nezajímá a jedou "co to dá" případně tak, aby nedostali pokutu. V tomhle ale není ČR ve středoevropském kontextu žádnou výjimkou.
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: R46 obecně

Příspěvek od pivko »

mapman píše:Takto se to ale generalizovat nedá. Jsou řidiči, kteří jezdí tak, aby se cítili bezpečně příp. aby skutečně jeli bezpečně, ale vždy bude i skupina lidí, které toto měřítko nezajímá a jedou "co to dá" případně tak, aby nedostali pokutu. V tomhle ale není ČR ve středoevropském kontextu žádnou výjimkou.
Zde ovšem vyvstává kruciální otázka: Kolik je lidí, kteří se nebojí, že se zabijou, ale bojí se policajtů, bodů a pokut? Vím o takových lidech v souvislosti s jízdou pod vlivem - jenže alkohol má právě tu vlastnost, že po něm vzniká ten pocit "všechno zvládnu". U těch ostatních věcí a zejména u rychlosti, tam jsem jist už méně. Asi takoví lidé jsou, ale je jich opravdu tolik, aby to byl důvod pro tu současnou stupňující se buzeraci? Přiznám se, že na tohle úplně jasný názor nemám. Čím jsem si ale zcela jist je, že policie akutně potřebuje nějaký "re-focus" protože v současnosti v podstatě nedělá nic jiného než že měří rychlost. Navíc často nesmyslně a v místech, kde se hodně vybere.
mapman
Autor
Příspěvky: 5765
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: R46 obecně

Příspěvek od mapman »

pivko píše:... Asi takoví lidé jsou, ale je jich opravdu tolik, aby to byl důvod pro tu současnou stupňující se buzeraci? Přiznám se, že na tohle úplně jasný názor nemám. Čím jsem si ale zcela jist je, že policie akutně potřebuje nějaký "re-focus" protože v současnosti v podstatě nedělá nic jiného než že měří rychlost. Navíc často nesmyslně a v místech, kde se hodně vybere.
Tady se i shodneme, větší záběr na nebezpečnou jízdu by se hodil, ale to není tak kvantifikovatelné a prokazatelné ve správním řízení jako ona rychlost.

Mimochodem, pořád říkám buďme rádi za to co máme, i třeba těch 110 na R46. Protože jsou země jako Holandsko, kde se ve velkých venkovských oblastech jezdí v tzv. zóně 60 mimo obec, na dálnici mezi Utrechtem a Amsterdamem o 5+5 pruzích se jezdí 100 atp. Ve "zklidňování dopravy" jsme rozhodně ještě příliš daleko nepokročili.
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: R46 obecně

Příspěvek od pivko »

mapman píše:
pivko píše:... Asi takoví lidé jsou, ale je jich opravdu tolik, aby to byl důvod pro tu současnou stupňující se buzeraci? Přiznám se, že na tohle úplně jasný názor nemám. Čím jsem si ale zcela jist je, že policie akutně potřebuje nějaký "re-focus" protože v současnosti v podstatě nedělá nic jiného než že měří rychlost. Navíc často nesmyslně a v místech, kde se hodně vybere.
Tady se i shodneme, větší záběr na nebezpečnou jízdu by se hodil, ale to není tak kvantifikovatelné a prokazatelné ve správním řízení jako ona rychlost.

Mimochodem, pořád říkám buďme rádi za to co máme, i třeba těch 110 na R46. Protože jsou země jako Holandsko, kde se ve velkých venkovských oblastech jezdí v tzv. zóně 60 mimo obec, na dálnici mezi Utrechtem a Amsterdamem o 5+5 pruzích se jezdí 100 atp. Ve "zklidňování dopravy" jsme rozhodně ještě příliš daleko nepokročili.
O tom Holandsku jsem ale slyšel, že to tam v těchto případech nepřehání s radarama. Ale mám to jen z druhé ruky...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R46 obecně

Příspěvek od Lenny »

mapman píše:D1 má návrhovou rychlost 120 a má normální připojovací a odbočovací pruhy, standardní šířky jízdních pruhů 3,75 m s odstavným pruhem. R46 oproti tomu má návrhovou 100, nemá odstavný, mnohde má pouze minimální poloměry zatáček na danou dobu a stále mnohde chybí připojovací a odbočovací pruhy. Naprosto odlišné dva typy silnic. I proto se na R46 vrátí zatím pouze 110 km/h...
Na staré D1 jsou dva druhy připojovacích pruhů, na té nejstarších úsecích jsou kratší než dle normy i dle zbytku. I D1 byly projektována na minimální poloměry či dokonce vyjímky z normy. Ale nikdo nenavrhuje snížení rychlosti na 100. Pouze R46 je otloukánek, dokud byla dostavba D1 daleko, nestala D47 ani R35 tak to byly všichni rádi, že se můžou svést rychle po R46, ale teď....
S tím tvrzením na minimální poloměry zatáček na R46 bych si tak jistý nebyl, nechce se mi teď hledat, budiž.

Odvážné tvrzení, že R46 nemá odstavný pruh. Pouze u kategorie S 20,5, která je dnes jen v délce cca 1,5 km z toho uprostřed je odpočívka, prostor pro zastavení mimo jízdní pás 1,5 m. Na S 21,5 je to už 1,75 m, což je běžné auto. A u S 22,5 je to 2,25 m. Jiné kategorie se na R46 nevyskytují. Vždy je to o šikovnosti řidiče, jak a kde je schopný odstavit vozidlo. Horší je to s NA, které jsou široké 2,5 m, resp. 2,6 m.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
marfig
Příspěvky: 26
Registrován: 7.10.2010 8:43:19

Re: R46 obecně

Příspěvek od marfig »

Zdravicko,
kde jste prisli ke 110 na R46, jsem tam o vikendu jel tam i zpet a vsude byly cedule 100.

A druha vec, jeli jste nekdy dalnici Rim - Benatky? Je to 2+2 nebo 3+3 se sirkou pruhu ze R46 mi prijde siroka a polomery zatacek tak, ze 130 bych to nevybral. Misto svodidel maji betonove zabrany. Jedine co je ok, je povrch, kvalitni.
Tak mi reknete, proc tam muze byt v cele delce 130, kdyz to je klikate a uzke a u nas s tim delaji takove vopicky. (A o cene naseho a jejich myta nema smysl diskutovat.. jsem si kolikrat rikal jake mame u nas luxusni a levne dalnice).

Martin
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: R46 obecně

Příspěvek od pivko »

mapman píše:D1 má návrhovou rychlost 120 a má normální připojovací a odbočovací pruhy, standardní šířky jízdních pruhů 3,75 m s odstavným pruhem. R46 oproti tomu má návrhovou 100, nemá odstavný, mnohde má pouze minimální poloměry zatáček na danou dobu a stále mnohde chybí připojovací a odbočovací pruhy. Naprosto odlišné dva typy silnic. I proto se na R46 vrátí zatím pouze 110 km/h...
Zajímavý je, že třeba taková A8 mezi Inntalem a hranicema s Rakouskem je pokud jde o trasování a absenci odstavných pruhů R46 velmi podobná, a přesto má rychlost neomezenou (s výjimkou pár krátkých úseků), taky tam jezdí mezinárodní tranzit a nikdy jsem si nevšiml, že by to někomu vadilo. Ano pravda, připojovací pruhy tam jsou a bez nich je to skutečně nebezpečné, nicméně o tomto problému se ví už 20 let a přesto nějak nezaznamenávám jeho odstranění. Prostě tam fláknou stovku, u toho nebezpečnýho nájezdu pro jistotu 80ku a tím je pro české ouřady problém vyřešen zřejmě na dalších 20 let. Teď jsem po R46 zase po nějaké době jel a rozsekané je to na některých místech opravdu slušně, něco takového na tahu mezinárodního významu jsem opravdu nikde v západní Evropě neviděl. To bylo pořád řečí, že se ten povrch opraví a skutek zase jako obvykle utek. Ale chápu, R6 a R7 jsou ještě mnohem horší a taky se s nima nic nedělá, takže očekávat nějaké zlepšení na R46 je asi opravdu bláhové.
FlakY`
Příspěvky: 1490
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: R46 obecně

Příspěvek od FlakY` »

Nejhorší je R7 a dlouho ještě bude. R46 není špatná... jen stačí vyřešit všechny připojovací a odpojovací pruhy + nějaké menší rozšíření komunikace a klidně ji pak mohou překategorizovat na D. V Polsku mají R naprosto odlišné. Mají na nich výrazně horší parametry než my.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
bumbik
Příspěvky: 7958
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: R46 obecně

Příspěvek od bumbik »

Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Petr61
Příspěvky: 25
Registrován: 24.7.2011 18:19:50
Bydliště: Morava

Re: R46 obecně

Příspěvek od Petr61 »

R46 měla i audit a páni auditoři se shodli na tom, že jezdit 130 je na R46 nebezpečné. Tak je tam ted 100 a až zdegradují R46 na čtyřpruh, tak tam s velkou slávou dají 110. Nechápu tedy ty investice do obrovských středových svodidel, ty jsou stavěny tak na 160, ale rychlost zůstane na 100. Já na R46 jezdím hodně často a rád bych viděl zdůvodňující zprávu auditu. Zřejmě se bude opírat o normy, poloměry a chybějící odstavné a nájezdové pruhy a to tak, aby se dokázalo zdůvodnit proč to nejde. Není nikoho kdo by použil zdravý rozum a omezil rychlost tam, kde to je zapotřebí. Zřejmě ten audit projednávali před obědem (už byl hlad, tak to rychle vyřešit) a nebo po obědě (s plným břichem to míň myslí) a tak to vyřešíme plošně a máme klid. Něco je špatně, ale to odsud nikdo nevyřeší. Už jsem to tu psal, tato kominikace má místa, kde je vhodné upozornění a omezení rychlosti, ale to plošné snížení rychlosti je jednoduché rozhodnutí komise, která si vždy zdůvodní proč to nešlo jinak.
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: R46 obecně

Příspěvek od Trupman »

FlakY` píše: jen stačí vyřešit všechny připojovací a odpojovací pruhy + nějaké menší rozšíření komunikace
Ano, jak "málo" stačí. :D Toho se asi nikdy nedočkáme. A ani mi to nijak nevadí - na I/46 budu moct alespoň jezdit bez dálniční známky.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
FlakY`
Příspěvky: 1490
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: R46 obecně

Příspěvek od FlakY` »

Nebo tam bude 110 s poplatkem. A ministerstvo nezpoplatní pouze nové úseky silnic. Já bych ještě nejásal.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
bumbik
Příspěvky: 7958
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: R46 obecně

Příspěvek od bumbik »

tak snad 110tka bude viz:
Na olomoucké rychlostní silnici zmizí tolik diskutovaná stovka:
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=197&t=3834
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Sponik
Příspěvky: 350
Registrován: 20.6.2011 10:53:01
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: R46 obecně

Příspěvek od Sponik »

dneska ráno se u sjezdu na Olšany směr Olomouc kácely vzrostlé stromy, nevím co to bylo topoly? ale leželo jich tam pár tak snad je to další krok k většimu bezpečí a rychlosti
expert
Příspěvky: 240
Registrován: 1.11.2012 9:18:18

Re: R46 obecně

Příspěvek od expert »

Petr61 píše:R46 měla i audit a páni auditoři se shodli na tom, že jezdit 130 je na R46 nebezpečné. Tak je tam ted 100 a až zdegradují R46 na čtyřpruh, tak tam s velkou slávou dají 110. Nechápu tedy ty investice do obrovských středových svodidel, ty jsou stavěny tak na 160, ale rychlost zůstane na 100. Já na R46 jezdím hodně často a rád bych viděl zdůvodňující zprávu auditu. Zřejmě se bude opírat o normy, poloměry a chybějící odstavné a nájezdové pruhy a to tak, aby se dokázalo zdůvodnit proč to nejde. Není nikoho kdo by použil zdravý rozum a omezil rychlost tam, kde to je zapotřebí. Zřejmě ten audit projednávali před obědem (už byl hlad, tak to rychle vyřešit) a nebo po obědě (s plným břichem to míň myslí) a tak to vyřešíme plošně a máme klid. Něco je špatně, ale to odsud nikdo nevyřeší. Už jsem to tu psal, tato kominikace má místa, kde je vhodné upozornění a omezení rychlosti, ale to plošné snížení rychlosti je jednoduché rozhodnutí komise, která si vždy zdůvodní proč to nešlo jinak.
Tak sám sis odpověděl, v čem je to špatně. Nechápu, co bys ještě chtěl za důvody pro omezení rychlosti. Tam je kritických míst (když pominu, že absence odstavného pruhu je kritická po celé délce) na těch čtyřiceti kilometrech alespoň dvacet a mít každé dva kilometry jinou rychlost by bylo jednak jako na horské dráze a jednak by to rozhodně nepřispělo k bezpečnosti provozu. Takové úvahy už policie z těchto důvodů zavrhla dávno.
dps
Příspěvky: 144
Registrován: 25.5.2012 8:51:46

Re: R46 obecně

Příspěvek od dps »

Me stavajici stav R46 prijde jako vzorova "rychlostni silnice" pro 110km/h. Kdyz vezmu, ze na kazde obycejne silnici se mimo mesto pres urovnove krizeni jezdi 90km/h, tak stavajici MUK i bez tech pripojovaku mi prijdou pro 110km/h dostatecne. Nebo je jeste neco, co se i pro nove pojeti "rychlostni silnice" musi jeste zmenit? Ja osobne bych nova Rka stavel prave takto usporne a ne luxusne jako R25.5 (ktera je "k nerozeznani" od D25.5).
bumbik
Příspěvky: 7958
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: R46 obecně

Příspěvek od bumbik »

tak už i idnes informuje o 110 na R46 natrvalo, jinak píšou i o zvýšení rychlosti ze 100 na 110 na dálničním přivaděči u bělotína - tedy na R48 (OT)
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=197&t=3849
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Odpovědět

Zpět na „D46“