Obyvatelům to jistě vadilo, ale proti plánu matičky strany se ozvat nedalo. Akorát intenzity byly tehdy nižší.dd píše:Dříve se tak běžně stavělo a myslím, že ani většině obyvatel to nijak moc nevadilo.
D46 obecně
Re: R46 obecně
Re: R46 obecně
ad nehoda u Prostějova - pokud je pravda, jak dnes zaznělo v ČT z úst policejního dopravního inženýra, že výška svodidel v místě nehody je 33cm místo 75cm, tak ta vina za to, že se bavorák dostal do protisměru leží i na vlastníkovi komunikace, nejen na řidičce. Ale p. Ptačinský, tiskový mluvčí MD, na to neslyší. Prý je to podle norem - ale jakých? z roku 1989 na 100km/hod.? To že návrhová kategorie R 22,5/100, (nebo dokonce S 21,5/100), je o 30 km/hod. nižší než v současnosti rychlost dovolená, to mne napadlo už dávno, že to není v pořádku - rozhledové poměry, výškové a směrové oblouky, vyřazovací a zařazovací pruhy atd.... (nyní i výšky svodidel).
Re: R46 obecně
Sami v tom mají zmatek v těch kategoriích. Tento úsek byl R 22,5/100.
A kdy Bárta nechá prověřit svodidla na všech silnicích a dálnicích, jestli maji potřebný certifikát :DDD
A kdy Bárta nechá prověřit svodidla na všech silnicích a dálnicích, jestli maji potřebný certifikát :DDD
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R46 obecně
Pro ty, kteri nevideli ...
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... -udalosti/
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... -udalosti/
Re: R46 obecně
Ad svodidla: Zase bych se tak nesmál, na některých úsecích silnic jsou svodila jak z 15. století. Teď mě nenapadá přímo konkrétní úsek, ale třeba na silnicích okolo Mladé Boleslavi, pokud si dobře pamatuji...(nemyslím R10).
Re: R46 obecně
Ja to myslel v nadsázce, na jedné stavbě bazíruje na tom, že svodidla údajně nemají certifikát, ale to že o kus dál, ty svodidla nemají jak certifikát tak nejsou "správně" vysoké, už mu nevadí...
Jinak vidím, že máme nového otloukánka R46. Asi už z D1 není taková sledovanost, tak je potřeba pohanit a pošpinit tzv. Hanáckou dálnici....
Jinak vidím, že máme nového otloukánka R46. Asi už z D1 není taková sledovanost, tak je potřeba pohanit a pošpinit tzv. Hanáckou dálnici....
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R46 obecně
Tak tomu se svodidly rozumím, na druhou stranu chápu, že si chce pohlídat, aby to bylo u nové stavby v pořádku. A ta R46 je vážně tragická, škoda jen, že je mediální tlak k ničemu, když stejně nejsou peníze.
Re: R46 obecně
Copak je to práce ministra doprava kontrolovat věci, které má dělat příslušný pracovník ŘSD. Je to stejné jak kdyby ministr obrany chodil na denní rozkaz velitele roty a za něj ho četl.
No možná nakonec se 0136-7 posune dopředu, mohli by bártovi přinést politické body.
Novináři nerozlišují návrhovou rychlost, směrodatnou rychlost a povolenou rychlost, každý pojem znamená něco jiného. Docela by bych byl zvědav, jak by vypadala přestavba R46 na kategorii R 25,5, tak jak je/bylo to v ZÚR Olomouckého kraje. Jestli by to posunovali, anebo by dojednali vyjímku jako na D1.
No možná nakonec se 0136-7 posune dopředu, mohli by bártovi přinést politické body.
Novináři nerozlišují návrhovou rychlost, směrodatnou rychlost a povolenou rychlost, každý pojem znamená něco jiného. Docela by bych byl zvědav, jak by vypadala přestavba R46 na kategorii R 25,5, tak jak je/bylo to v ZÚR Olomouckého kraje. Jestli by to posunovali, anebo by dojednali vyjímku jako na D1.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R46 obecně
Tak to je pravda, že to jeho práce není.
Re: R46 obecně
Možná jsem trošku OT, ale proč mi na R46 u většiny úseků (a to i u těch, které by měly být R22,5) přijde odstavný pruh užší než třeba na R48 mezi Těšínem a Frýdkem, která je taky R22,5?
Už delší dobu mám nepříjemný pocit, že nějaký chytrák na R46 nechal nalajnovat 2x3,75 m jízdní pruhy + 1,0 m odstavný místo 2x3,50 m + 1,5 m odstavný. Schválně srovnejte tuhle fotku z R48 s videem z R46 od uživatele balance na předchozí straně. A nebo je R46 v daném úseku jen v kategorii R21,5, to by pak asi odpovídal ten užší odstavný pruh.
Už delší dobu mám nepříjemný pocit, že nějaký chytrák na R46 nechal nalajnovat 2x3,75 m jízdní pruhy + 1,0 m odstavný místo 2x3,50 m + 1,5 m odstavný. Schválně srovnejte tuhle fotku z R48 s videem z R46 od uživatele balance na předchozí straně. A nebo je R46 v daném úseku jen v kategorii R21,5, to by pak asi odpovídal ten užší odstavný pruh.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R46 obecně
Není třeba koukat na video, když máme fotky viz http://foto.ceskedalnice.cz/nase-foto/provoz/r46
Problém R46. že se tam střídají kategorie, takže to mate.
Problém R46. že se tam střídají kategorie, takže to mate.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: R46 obecně
Aha, já jsem galerii k R46 proletěl, ale měl jsem pocit, že tam z příslušného úseku okolo Prostějova nic není a teď koukám, že je
No, že se střídají kategorie, vím, ale fakt jsem měl pocit, že na tom úseku okolo Prostějova avizovaném jako R22,5 je odstavný pruh užší než na R48, ale asi je to optický klam - je fakt, že z téhle fotky a asi i v reálu z tohoto místa bych si asi taky myslel, že je odstavný pruh užší než ve skutečnosti je...
Když o tom tak přemýšlím, tak přemalování na užší odstavný pruh na úkor širších jízdních je asi opravdu nesmysl a zrovna jsem zjistil, že úsek hr. okr. Prostějov/Olomouc – Olomouc, u kterého jsem na toto měl největší podezření, je postaven v kategorii R20,5, takže tam je skutečně užší odstavný pruh, ale stejně široké jízdní pruhy, takže mě skutečně zmátlo, že se ty kategorie střídají
No, že se střídají kategorie, vím, ale fakt jsem měl pocit, že na tom úseku okolo Prostějova avizovaném jako R22,5 je odstavný pruh užší než na R48, ale asi je to optický klam - je fakt, že z téhle fotky a asi i v reálu z tohoto místa bych si asi taky myslel, že je odstavný pruh užší než ve skutečnosti je...
Když o tom tak přemýšlím, tak přemalování na užší odstavný pruh na úkor širších jízdních je asi opravdu nesmysl a zrovna jsem zjistil, že úsek hr. okr. Prostějov/Olomouc – Olomouc, u kterého jsem na toto měl největší podezření, je postaven v kategorii R20,5, takže tam je skutečně užší odstavný pruh, ale stejně široké jízdní pruhy, takže mě skutečně zmátlo, že se ty kategorie střídají
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R46 obecně
Tak u R20,5 není žádný odstavný pruh, za vodícím proužkem není už ani kousek zpevněné krajnice.
EDIT: Tak je tam malý kousek myslím že 0,5m. Už si to rozložené oné kategorie nepamatuji.
EDIT: Tak je tam malý kousek myslím že 0,5m. Už si to rozložené oné kategorie nepamatuji.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: R46 obecně
Snad S 20,5. V době výstavby nebyla žádná R kategorie.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: R46 obecně
No, pul metru to asi nebude. Kousicek tam je, ale jestli je to 25cm, tak to je moc.Martin z Ostravy píše:Tak u R20,5 není žádný odstavný pruh, za vodícím proužkem není už ani kousek zpevněné krajnice.
EDIT: Tak je tam malý kousek myslím že 0,5m. Už si to rozložené oné kategorie nepamatuji.
Kazdopadne na tom useku od hranice okresu PV/OL je nejpikantnejsi to, ze prechazi v MUK R46 x R35 s megalomansky pojatymi kolektory, direktivnimi rampami a tak dale. Prilepit neco takovyho k S 20,5 to se vazne jen tak nevidi!
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R46 obecně
Nějak si to nedokážu představit, ten úsek.
Ale těch 25cm mě taky napadlo, hned na začátku, ale pak jsem si říkal, že tak málo to snad nemůže být
Ale těch 25cm mě taky napadlo, hned na začátku, ale pak jsem si říkal, že tak málo to snad nemůže být
R48 -> D48 se podařilo!
Re: R46 obecně
Trasa R46 v MÚK Slanovín byla přestavěna na R 22,5 plus nějaké ro rozšíření a úpravy, ale R 22,5 je základní kategorie pro přeložku R46 v rámci stavby 3509.
S 20,5 nemá odstavný pruh, pouze 0,25 m široký proužek za vnějším vodícím proužkem. Je to docela zvláštní kategorie, snad kromě úseku z Bíliny na Most se nikde nevyskytuje. I na R46 se vyskytuje pouze v cca 1,6 km dlouhém úseku, na kterém je zhruba uprostřed možnost zastavit v případě poruchy (odpočívka, jedna funkční a druhá ne, ale místo tam je). Nic tragického to není.
Uspořádání kategorie
4 x jizdní pruh 3,5 m
vnitřní vodící proužek 0,5 m
vnější vodící proužek 0,25 m
zpevněná krajnice 0,25 m
nezpevněná 0,5 m
SDP 3 m
Je to jen vyjímečný případ. Důvody pro realizaci takové kategorie bych viděl v omezených možnostech techniky zhotovitele stavby.
S 20,5 nemá odstavný pruh, pouze 0,25 m široký proužek za vnějším vodícím proužkem. Je to docela zvláštní kategorie, snad kromě úseku z Bíliny na Most se nikde nevyskytuje. I na R46 se vyskytuje pouze v cca 1,6 km dlouhém úseku, na kterém je zhruba uprostřed možnost zastavit v případě poruchy (odpočívka, jedna funkční a druhá ne, ale místo tam je). Nic tragického to není.
Uspořádání kategorie
4 x jizdní pruh 3,5 m
vnitřní vodící proužek 0,5 m
vnější vodící proužek 0,25 m
zpevněná krajnice 0,25 m
nezpevněná 0,5 m
SDP 3 m
Je to jen vyjímečný případ. Důvody pro realizaci takové kategorie bych viděl v omezených možnostech techniky zhotovitele stavby.
- Přílohy
-
- R46_MUK.jpg (91.21 KiB) Zobrazeno 9782 x
-
- R46_konec kolektoru.jpg (114.8 KiB) Zobrazeno 9782 x
-
- R46 S 20_5.jpg (111.49 KiB) Zobrazeno 9782 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R46 obecně
Díky moc za foto a informace o kategorii. Konečně v tom mám jasno Alespoň tedy v tom, jak vypadá S 20,5 a kde na R46 je a kde není.
To tedy znamená, že zbytek stavby hranice okresů PV/OC - Olomouc je v nějaké jiné kategorii? A v jaké?Lenny píše:S 20,5 nemá odstavný pruh, pouze 0,25 m široký proužek za vnějším vodícím proužkem. Je to docela zvláštní kategorie, snad kromě úseku z Bíliny na Most se nikde nevyskytuje. I na R46 se vyskytuje pouze v cca 1,6 km dlouhém úseku...
A jinak teď jsem se znovu koukal na tyto stránky, v jakých všech kategoriích R46 je, a podle nich je úsek okolo Prostějova S 21,5, nikoli S 22,5. Tak jak to teda je?!ceskedalnice.cz - R46 píše: # Vyškov – Drysice: R 22,5/100
# Drysice – Želeč: S 22,0/100
# Želeč, obalovna: S 22,5/100
# Želeč – hr. okr. Prostějov/Olomouc: S 21,5/100
# hr. okr. Prostějov/Olomouc – Olomouc: S 20,5/100
Tak to už se tu, tuším jednou rozebíralo. Podle mě ty direktivní rampy ve směru Brno <-> Ostrava nejsou až tak úplně od věci, je ale fakt že ty megalomanské kolektory už každopádně ano.pavel.hrdina píše:Kazdopadne na tom useku od hranice okresu PV/OL je nejpikantnejsi to, ze prechazi v MUK R46 x R35 s megalomansky pojatymi kolektory, direktivnimi rampami a tak dale. Prilepit neco takovyho k S 20,5 to se vazne jen tak nevidi!
Lenny, když už jste takový puntičkář , tak my tu kategorii R20,5 nemáme z vlastní hlavy, ale z jistého zdroje :Lenny píše:Snad S 20,5. V době výstavby nebyla žádná R kategorie.
http://dalnice-silnice.cz/R/R46.htm píše:Stavba hr. okresů - Olomouc je postavena v kategorii R 20,5/100 a měří 3,6 km, po výstavbě jižního obchvatu Olomouce je využito jako rychlostní silnice 2,486 km, stavba byla částečně přestavěna.
Re: R46 obecně
Toto stavba byla postavena v kategorii S 20,5, ale v rámci výstavby MÚK Slavonín s R35 byla část původní trasy přeložena a postavena v kategorii R 22,5.Michel píše:To tedy znamená, že zbytek stavby hranice okresů PV/OC - Olomouc je v nějaké jiné kategorii? A v jaké?
Navazující úsek je v kategorii S 21,5. Jak se dívám, tak obchvat Prostějova by měl být taky v této kategorii, což mi přijde divné, asi se na to zaměřím a zkusím někde najít původní projekty. Měl jsem za to, že je to R(S) 22,5.
Kolektor je nutný s ohledem na to, že je zde i napojení na II/570.
Díky, jak pravé přísloví, kovářova kobyla chodí bosa. Měl bych to někdy projít a všechno upravit....Michel píše:Lenny, když už jste takový puntičkář , tak my tu kategorii R20,5 nemáme z vlastní hlavy, ale z jistého zdroje
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R46 obecně
Aha, už to vidím ona stavba hranice okresů PV/OC - Olomouc začíná až v km 34, takže je to přibližně tento úsek. Já jsem si myslel, že hranice okresů je mnohem blíž k Prostějovu, to mě mátlo Ale Olšany u Prostějova očividně patří do okresu ProstějovLenny píše: Toto stavba byla postavena v kategorii S 20,5, ale v rámci výstavby MÚK Slavonín s R35 byla část původní trasy přeložena a postavena v kategorii R 22,5.
To by bylo fajn, to by mě taky celkem zajímalo.Lenny píše:Navazující úsek je v kategorii S 21,5. Jak se dívám, tak obchvat Prostějova by měl být taky v této kategorii, což mi přijde divné, asi se na to zaměřím a zkusím někde najít původní projekty. Měl jsem za to, že je to R(S) 22,5.
Aha, máte pravdu, teď si vzpomínám, že to už se tu taky řešilo v jiném vlákně... No, i tak to šlo udělat trochu skroměji, hlavně od Vyškova na Lipník a od Lipníku na Vyškov se dá odbočit dvěma různými způsoby, to je podle mě celkem zbytečné...ale co už, když už to stojí...Lenny píše:Kolektor je nutný s ohledem na to, že je zde i napojení na II/570.
A ta MÚK s II/570 s jednou chybějící rampou je taky taková celkem tragikomická, hlavně tenhle nájezd z pole i s připojovacím pruhem
Není začLenny píše:Díky, jak pravé přísloví, kovářova kobyla chodí bosa. Měl bych to někdy projít a všechno upravit....
Ale jinak mezi normami například R 22,5/100 a S 22,5/100 není žádný jiný rozdíl kromě zamýšlené kategorie komunikace (poloměry zatáček, maximální podélný sklon, délka připojovacích pruhů...), že? Takže to, jestli to bylo projektované a stavěné jako S nebo R se dá vyčíst jenom přímo z plánů a nebo odvodit z toho, že v dané době kategorie R ještě nebyla.
Naposledy upravil(a) Michel dne 17.2.2011 21:29:08, celkem upraveno 1 x.
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: R46 obecně
Vsak ja taky nemam nic proti te MUK jako takove, ale prijde mi divne, ze se ten navazujici usek nerozsiril taky na R/S 22,5. To uz by se v te stavbe nutne ztratilo...Michel píše:Tak to už se tu, tuším jednou rozebíralo. Podle mě ty direktivní rampy ve směru Brno <-> Ostrava nejsou až tak úplně od věci, je ale fakt že ty megalomanské kolektory už každopádně ano.
Re: R46 obecně
Tak to máte pravdu, taky nechápu, proč těch 1,6 km taky nerozšířili...
Re: R46 obecně
Mám dotaz. Není to sice přímo na R46, ale na jiné výpadovce z Olomouce, tak mi to sbnad odpustíte Jedná se o tohle:
http://www.mapy.cz/#mm=F@x=139487552@y=134252720@z=16
Proč tam není normálně přímý most včetně chodníku a je tam takováhle "vopičárna" ? Navíc je tam i zbytečná investice navíc do lávky pro pěší a cca 600 m silnice, nechápu .... To chtěl někdo motoristům znepříjemnit život, aby tudy nejezdili ? Jiný důvod mě nenapadá.
http://www.mapy.cz/#mm=F@x=139487552@y=134252720@z=16
Proč tam není normálně přímý most včetně chodníku a je tam takováhle "vopičárna" ? Navíc je tam i zbytečná investice navíc do lávky pro pěší a cca 600 m silnice, nechápu .... To chtěl někdo motoristům znepříjemnit život, aby tudy nejezdili ? Jiný důvod mě nenapadá.
Re: R46 obecně
Tady si počti,někde to tam je...Dr.Fe1 píše:Mám dotaz. Není to sice přímo na R46, ale na jiné výpadovce z Olomouce, tak mi to sbnad odpustíte Jedná se o tohle:
http://www.mapy.cz/#mm=F@x=139487552@y=134252720@z=16
Proč tam není normálně přímý most včetně chodníku a je tam takováhle "vopičárna" ? Navíc je tam i zbytečná investice navíc do lávky pro pěší a cca 600 m silnice, nechápu .... To chtěl někdo motoristům znepříjemnit život, aby tudy nejezdili ? Jiný důvod mě nenapadá.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=84&t=1359