Stránka 8 z 13

Re: R46 obecně

Napsal: 16.6.2015 8:55:15
od Dr.Fe1
Z výstavby sjezdu u Brodku u Prostějova:

Haná má svůj Stonehenge, archeologové objevili zbytky tajemné svatyně

http://olomouc.idnes.cz/archeologove-ha ... zpravy_stk

Re: R46 obecně

Napsal: 27.10.2015 21:30:47
od zesp
Nevíte někdo, zda se bude rekonstruovat i druhá půlka mostu R46 přes silnici III. Drysice - Želeč - Doloplazy??? Loni udělali směr PV - VY, v opačném směru zůstal starý most, přes který se nyní překvapivě dělá nový povrch v rámci rekonstrukce úseku Drysice - Brodek. Přitom jsou obě poloviny mostu identické a stejného stáří a stavu...

Re: R46 obecně

Napsal: 9.11.2015 13:07:28
od zesp
Tak se nám stavba sjezdu u Brodku přiblížila do finále. Fotogalerie z téměř dokončeného sjezdu a značení, které je již vyvedeno v novém stylu, viz níže uvedený odkaz:

http://seta00121.rajce.idnes.cz/D46_-_E ... rostejova/

Re: R46 obecně

Napsal: 10.11.2015 16:11:25
od Sponik
omezení mají psané do 13.11 takže je to reálně že to stihnou? :)

Re: R46 obecně

Napsal: 11.11.2015 17:39:23
od zesp
Otevření průjezdu přes Brodek se odkládá ze 13.11. až na 25.11.2015, totálně nestíhají... Dle cedule před kruháčem na novém sjezdu se bude sjezd otevírat asi dříve než průtah. Bude to ale divné, že se otevře sjezd z dálnice do Brodku, ale do obce bude přitom vjezd zakázán... Otevření sjezdu tipuju na tento pátek, ale to nevím jistě, mělo to prý už být toto pondělí. Zdroj: Babské povídačky, takže nevim...

Re: R46 obecně

Napsal: 11.11.2015 20:18:53
od mapman
Odkládá se i otevření sjezdu, to bude sladěno s otevřením průtahu.

Re: R46 obecně

Napsal: 11.11.2015 21:54:05
od zesp
Já si to myslel, byla by to přinejmenším nelogičnost... V tom Brodku je to stále hrozný tankodrom, trochu k světu tam zatím vypadá pouze část průtahu... Problém je i ten, že silnici podstatně zúžili, takže míjení dvou kamionů (či autobusů) tam bude "o zrcátka". Myslet si, že kamion do Brodku nově nevjede, je asi naivní, pokud se tam nedají zákazové značky...

Re: R46 obecně

Napsal: 11.11.2015 22:44:28
od Lenny
To je dneska v módě, u nás taky v sousední vesnici překopali křižovatku, vytvořili tam ostrůvek a zvětšili úhel připojení z 45 ° na cca 90 °. Ale předtím se tam lépe najíždělo i odbočovalo, neboť to byl převládající směr. Zúžili vozovku, zmenšili autobusovou zastávku a jiné nesmysle.
U nás překopali náves. Dříve tam člověk mohl u hospody zastavit s návěsem a dneska je tam parkoviště pro osobáky. Tam kde dříve byla zeleň je teď dlažba...

Jsem rád, že z R46 bude konečně Hanácká dálnice, jak již byla dříve označena pracovníky DSO.

Re: R46 obecně

Napsal: 12.11.2015 21:56:55
od zesp
Mapman: Jo, a doufám, že bude do té doby sladěno i to dopravní značení na III/0462 v obci versus kružák a sjezd, protože toto je fakt hrůza. Nebo jinak - koho na to upozornit? Protože samo jim to asi nedojde a otevřou to v této podobě jakoby nic a pak už to nikdo nespraví...

Re: R46 obecně

Napsal: 12.11.2015 22:12:17
od mapman
Můžeš na to upozornit Odbor dopravy na prostějovském magistrátu a případně i dopravní inspektorát police v Prostějově. TI jediní s tím můžou něco udělat.

Re: R46 obecně

Napsal: 13.11.2015 17:47:57
od zesp
mapman: Udělám to. Protože jezdit kolem tohoto paskvilu dalších x let do práce, asi mě klepne...

Re: D46 obecně

Napsal: 3.12.2016 20:58:45
od Lenny
Toto znáte: http://www.d46.cz/

Re: D46 obecně

Napsal: 24.2.2017 16:13:03
od zesp
Nevěřícně jsem koukal, co to vyvedli v SDP mezi exity Drysice a Brodek u Pv... Místo hlíny je celé vysypali štěrkem!!!! To musel vymyslet opravdu odborník na svém místě, nebo agent pojišťovny... Vždyť bude stačit, aby nějaký kamion jen lehce "štréchnul" koly od návěsu SDP a ty kamínky tím "vyhodil" do vozovky... To bude rozfláganých skel a potlučených kastlí!!! Jak toto mohl někdo schválit??? Dejte si v tomto úseku hodně bacha, stal se tím velmi nebezpečným. Jen doufám, že to je jen nějaký zkušební úsek a nenapadne je to rozšiřovat na další. Snad se brzo proberou a vrátí tam hlínu...

Re: D46 obecně

Napsal: 26.5.2018 7:45:47
od zesp
Nevíte někdo, proč se kolem D46 v určitých úsecích odstraňuje porost (stromy i keře), dokonce se vytahují pařezy i s kořeny??? Je to např. mezi exity PV jih a PV centrum a nebo mezi Drysicemi a Brodkem. Vypadá to tam místy jako kolem té D48 za Bělotínem...

Re: D46 obecně

Napsal: 27.5.2018 18:03:51
od Lenny
U místa bývalé obalovny Želeč má být provedena ukotvení svahu.

Re: D46 obecně

Napsal: 28.5.2018 6:53:01
od Hanpav
Lenny píše:U místa bývalé obalovny Želeč má být provedena ukotvení svahu.
Ano, zde je svedeno do jednoho pruhu a viděl jsem tam i nějakou vrtnou soupravu (Želeč). To jsou určitě práce na tom ukotvení, konec je posledního června tuším, alespoň dle cedule přímo na stavbě.

Zesp měl ale na mysli pravděpodobně úsek těsně před Prostějovem (ve směru od Vyškova), kde vykáceli stromy podél cesty a tahají je i s kořeny ven. Je to tady v těchto místech:
https://mapy.cz/s/2Gzu0

Re: D46 obecně

Napsal: 29.5.2018 7:05:56
od zesp
Ano, přesně to jsem myslel (tedy mimo jiné). Zde je to ale souvislý úsek, kde je vše vytrháno, zarovnáno a uhlazeno... o tom kotvení svahu vím, mát to hned u dědiny. Stavbu posledního úseku D46 v místě bývalé obalovny jsem tenkrát bedlivě sledoval, těleso dálnice v tomto místě napříč přechází starou, poměrně hlubokou zmolu (opuštěný pískový lom), kde bylo nutno nasypat hodně vysoký, byť krátký násyp. U paty násypu je pokračující svah, vše na pískovém podloží. Do toho svahu u paty násypu zahrnuli betony a všechen odpad a suť, která zbyla z obalovny, takže se není čemu divit, že to tam ujíždí.... Byl jsem z toho tenkrát hodně překvapen, že se toho takto zbavili, hromadu toho bordelu tam postupně vršili, jak likvidovali obalovnu...

Re: D46 obecně

Napsal: 29.5.2018 19:25:36
od Lenny
A nevíš kdy to zprovoznili? Nejlépe přesné datum :lol:

Re: D46 obecně

Napsal: 3.9.2018 18:57:47
od zesp
Opět další zářný případ nedohody dvou institucí: Na D46 začala v gesti ŘSD - závod Brno oprava druhé poloviny mostu na silnicí Drysice - Želeč, což je spojeno s uzavírkou JP směr OC v režimu 1+1. Zároveň je uzavřena silnice pod mostem. Současně s tím začala pod Správou silnic OC kraje rekonstrukce mostu v Brodku u PV na silnici 0462, což je původní silnice I/46. Průjezd Brodkem je zcela nemožný a objížďka je vedena krkolomě přes Želeč, Doloplazy, Dobromilice, Hradčany a Kobeřice. Cca 15 km!!! Háček je v tom, že o uzavírce souběžné silnice se nikdo neobtěžoval dát info řidičům na dálnici. Takže při jakémkoliv problému před uzavírkou se to snaží spousta řidičů objet po "staré", čímž se dostanou do pasti, protože jediná trasa, jak pokračovat z Brodku je právě směrem na Želeč a Doloplazy. No a tyto obce ležící na nekvalitních a úzkých trojkách nyní zažívají opravdové dopravní peklo... Navíc mnozí řidiči, rozezlení touto nepochopitenou situací, jezdí přes obce jako šílenci... Obce na trase uzavírky ještě před jejich instalací o tomto hrozícím problému dotčené orgány informovaly, ovšem bez reakce. Prostě Kocourkov prvního řádu...

Re: D46 obecně

Napsal: 5.11.2018 9:50:13
od michal
Tak jestli tenhle most je v havarijním stavu, je fakt zázrak, že tenhle na D4 ještě vůbec stojí...
https://olomouc.idnes.cz/prostejov-zeso ... zpravy_stk
https://www.google.cz/maps/@49.8910275, ... 312!8i6656
https://www.google.cz/maps/@49.891399,1 ... 312!8i6656

Re: D46 obecně

Napsal: 5.11.2018 13:10:52
od Honey72
Ten na D4 sice vypadá vzhledově hrozně, ale na první pohled nikde nevidím, že by do něho třeba zatékalo jako do mostu u Prostějova. Ten je doslova nacucaný jako houba, nejvíc u opěr.

Re: D46 obecně

Napsal: 14.11.2018 17:53:59
od Lynx
zesp píše:P-V: Vždyť tam taky píšu, že z toho naštěstí nevznikla taková prasárna, jako u Žešova. Ano, tam je navíc ten jediný úsek na 130 km/h. Taky píšu, že kdybych o tom nevěděl, nepoznal bych to. Každý by řekl, že je to tak odkloněné plánovaně. Ale ta trasa měla vést blíže k zástavbě, na Vranovice měla už měla být v přímé. Ano, teď to vypadá, že si nadbíhá obchvatu Brodku, ale je to nechtěné dítě.... Když se jede od PV, jede se napřed mírněvpravo a pak se to stáčí teprve doleva. To tam nemělo být. Ale je to diskuse do vlákna o D46. Jakmile budu mít chvilku, napíšu tam, co mě o peripetiích s výstavbou D46 z PV na jih povykládal můj velký učitel v oboru plánování a stavby silnic a dálnic na ŘSD Brno ing. Vladimír Horák (budiž mu země lehká). Co jsme se toho spolu po stavbách najezdili.... Dokonce jsme už jezdili i po těch, co dosud nestojí... To byla ta největší sranda, jak jsme se služební felicií vždycky někde zapadli na polňačce... :lol:
Mě by zajímalo, jestli náhodou nevíte, proč je obchvat Prostějova veden tak těsně k zástavbě a ne něják takto:

https://mapy.cz/s/3d5uw

Kdysi tady někdo říkal, že je to asi kvůli tomu letišti. Každopádně je to škoda, že je to tak těsně u obytných domů. Přitom dost zbytečně.

Re: D46 obecně

Napsal: 14.11.2018 19:00:20
od Jirka95
Nejspíš za socialismu chtěli, aby lidi viděli že se něco staví. Podobně by se dala dotazovat celá D10, kolem které jsou všude lesy a volná pole, ale vede těsně vedle měst.

Re: D46 obecně

Napsal: 15.11.2018 10:35:53
od Honey72
Obchvatu Prostějova v zakreslené trase by vadila nejen rozvodna, ale hlavně v té době výhled z estakády na vojenskou posádku letiště :-)

Re: D46 obecně

Napsal: 19.11.2018 21:48:23
od zesp
Ano, co se týče obchvatu PV, co vím právě z toho vyprávění, tam to bylo poměrně komplikované. Honey72 to ale vystihl poměrně komplexně. Rozvodna, část areálu a budovy tehdy strategického podniku Železárny Prostějov, ale především kolize s vojenským letištěm a areálem tehdy strategické posádky (velký význam si nakonec uchovala dodneška). Dnešní trasa je od exitu PV - jih k estakádě vedena v naprosto nulové úrovni terénu (místy je spíše uměle pod úrovní) a zvedá se až těsně před estakádou. V zakreslené trase by byla estakáda mnohem delší a mnohem dříve by začínal i nájezd na ni, což už by vojákům dost vadilo. Další obrovský problém řešený při stavbě dálnic obecně (mnohem více zásadnější než dnes) byl zábor ZPF. Kór na Hané, kde jsou vůbec ty nejúrodnější půdy. Proto byl požadavek, aby když už to tady musí být a ta silnice se má stavět, je nutno ji vést alespoň tak, aby nedělila širé lány a netvořila z nich hůře obdělávatelné menší celky pro velkokapacitní techniku. Proto byla až zoufalá snaha vést i trasu I/46 těsně podél staré cesty a co nejvíce se přimknout k zástavbě (částečně proto i ten Dobrochov a serpentiny u Žešova). Následkem je i masivní opěrná zeď v úseku Dobrochov - Vranovice, která odděluje dálnici od staré cesty (nesmělo se jít ani s jednou silnicí více do pole), nepřehledné a nebezpečné napojední silnice z Otaslavic na původní císařskou silnici a krkolomný nájezd této silnice na nadjezd nad dálnicí před Brodkem. U obchvatu PV se už při započaté stavbě silnice na jih nevědělo, kudy ho vést. Původně se mělo jednat jen o průtah s úrovňovými křižovatkami. To samé v době projektování obchvatu Žešova nikdo netušil, že se bude nakonec jednat o souvislý tah Brno - Olomouc a ani v nejdivočejším snu by nikoho nenapadlo, že se z toho bude nakonec dálnice. Měl to být jen obchvat, který se nakonec podařilo prosadit jako čtyřpruhový. U Žešovského hřbitova byla úrovňová křižovatka se sil. II/433 a úplně zázrakem a na poslední chvíli se prosadilo mimoúrovňové křížení se silnicí Určice - Výšovice. V té době také vznikla ta část s úrovňovou křižovatkou se silnicí II/570 u Hněvotína (I/46 se stavěla směrem k jihu zároveň od OC a PV). Až v této době vznikl záměr jakéhosi komplexního tahu VY - OC v "levných" dálničních parametrech. Lepil se jeden kratičký úsek za druhým, někdy se otevíral jen 1km nové vozovky. Byly osekané nejen parametry (bez OP), ale i směrové a výškové vedení trasy. Dálnice od Žešova směrem k Brodku víceméně kopíruje terén, jsou zde sice také velké náspy, ale to už jen z důvodu nejvyšší nouze. Takto se dospělo až k Brodku. V té době se již ale začala připravovat i D47 od Vyškova dále na východ, která byla brána jako hlavní trasa Brno - Ostrava v dálničních parametrech. S I/46 se proto od začátku počítalo jen s lepší jedničkou pro spojení BM a VY s PV a OC. No a vzhledem k osekaným parametrům a tím i láci oproti klasické dálnici se taky stavěla i dříve, byť po cancíčkách... Jenže u D47 se narazilo právě se záborem ZPF. Zemědělci řekli NE úseku od Vyškova dál k Přerovu (tenkrát nebyl až tak důležitý, aby se politicky prosadil nad jejich zájmy jako úsek BM - Vyškov), byl totiž vedený volnou krajinou právě přes širé lány a při svých parametrech se nedal k ničemu "přimknout" a zabíral mnohem větší šířku než stavby na I/46. Proto se již začínalo tušit, že tíhu dopravy na OV ještě dlouho ponese právě I/46... Tehdy si údajně skupina "plánovačů" na ŘSD postavila hlavu a podařilo se prosadit vedení dálnice od Brodku dále na jih v již v normových směrových a výškových parametrech. Šířkové parametry zůstaly zachované kvůli "homogenosti" tahu. Proto již dálnice vede více přímo, mezi Brodkem a Drysicemi jí dokonce ustoupila stará silnice (dlouhá přeložka), jen aby zde nebyly původně plánované "zatáčky". Jsou zde hlubší zářezy a vyšší náspy, dálnice klesá, či stoupá v dlouhých "nepřerušovaných" úsecích. Stavba se tím samozřejmě prodražila, takže např. místo klasických betonových mostů musely být kvůli prodražení při vyšších náspech mezi Drysicemi a Vyškovem instalovány plechové tzv. "Tubeseidery", přes které je na dálnici od začátku omezená nosnost... Její přimknutost k původní trase ale musela být více méně zachována, proto se třeba prochází přímo středem Drysic (nesrovnatelné s dnešní situací u Dluhonic, kde se jde jen přes okraj), nebo se díky tomu odepsalo obrovské ložisko kvalitního písku mezi Želčí a Ondraticemi (při dnešním celosvětovém nedostatku písku by se to ložisko hodilo).... Takže asi tak nějak, jak to znám já z vyprávění. Samozřejmě může někdo oponovat, že má informace jiné, či je to jinak zadokumentováno v projektech či záměrech. Ale já to slyšel takto a bylo to přímo od zdroje...