[D48] Frýdek-Místek, obchvat
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Pro Palkovice by byl ideální přivaděč na I/56, přes který by získaly všesměrné napojení. Ale toto není věc státu, nýbrž kraje, resp. místní správy. Napojení přímo na dálnici by D48 jenom degradovalo.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Z dálnic si bohužel oproti svému původnímu účelu vytváříme jen přeložky silnic a obchvaty měst. Těmi spousty křižovatek a výjimkami zpoplatnění dálnice degradujeme. Nemám rád extrém jako v Itálii, kde jsou sjezdy 20 km od sebe a více, ale pokud podél dálnice vede doprovodná silnice, není třeba u každé větší obce MÚK. Každý nájezd zvyšuje nebezpečí kolize a snižuje stabilní rychlost provozu.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Dovolím si nesouhlasit. Jasně je špatně když je exit na každém kroku, ale aspoň se ty auta připojují postupně a ne na jednom velkém exitu. Přirovnal bych to k tomu jestli je lepší stavět 2+2 nebo 3 pruhovou dálnici. Čím více máme exitu tím více se doprava rozkládá a je plynulejší.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
On by to takový problém nebyl, kdyby našinci uměli využít připojovák až do konce a kdyby připojováky byly delší a příjezd k nim byl co nejpřímější. Není nic horšího, než před nájezdem projet pomalou zatáčkou a pak se chtít s plným autem rozjet na sto metrech do silného provozu.
Nejraději mám, hlavně v cizině MÚK s dvěma kruháky a přes dálnici spojené nadjezdem. Má to spoustu výhod. Kruhák je přehlednější než spousta větví, ramen a řadících pruhů. Z kruháku řidič nemůže (tak snadno) vjet na dálnici do protisměru. K dálnici se už od kruháku můžete pořádně rozjet bez protivné zatáčky a hlavně - z kopce. A naopak, když sjíždíte, protisvah vám pomáhá brzdit. Navíc z nadjezdu máte přehled o provozu na dálnici a nečeká vás překvapení, jako když k dálnici vystoupáte.
Nenašel přesně tu nejlepší, je podobná.
https://www.google.cz/maps/@48.693332,6 ... a=!3m1!1e3
U nás částečně podobná MÚK na D6 exit 83:
https://mapy.cz/zakladni?x=13.2370891&y ... &q=lubenec
Nejraději mám, hlavně v cizině MÚK s dvěma kruháky a přes dálnici spojené nadjezdem. Má to spoustu výhod. Kruhák je přehlednější než spousta větví, ramen a řadících pruhů. Z kruháku řidič nemůže (tak snadno) vjet na dálnici do protisměru. K dálnici se už od kruháku můžete pořádně rozjet bez protivné zatáčky a hlavně - z kopce. A naopak, když sjíždíte, protisvah vám pomáhá brzdit. Navíc z nadjezdu máte přehled o provozu na dálnici a nečeká vás překvapení, jako když k dálnici vystoupáte.
Nenašel přesně tu nejlepší, je podobná.
https://www.google.cz/maps/@48.693332,6 ... a=!3m1!1e3
U nás částečně podobná MÚK na D6 exit 83:
https://mapy.cz/zakladni?x=13.2370891&y ... &q=lubenec
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Na I/11 jsou takové, ale u Avionu směrem na Opavu chybí připojovací pruh.Honey72 píše:...Nenašel přesně tu nejlepší, je podobná.
https://www.google.cz/maps/@48.693332,6 ... a=!3m1!1e3
U nás částečně podobná MÚK na D6 exit 83:
https://mapy.cz/zakladni?x=13.2370891&y ... &q=lubenec
To co popisujete je úkolem jedniček. U nás ale nemáme hotovou síť ani těch kapacitních S, které mají nasát dopravu (při MPR do 110km/h) a kapacitní MÚK ji nalít do D, kde můžou všichni letět 150 (tak funguje I/11 u Ovy). V ČR doháníme ten infrastrukturní dluh na všech frontách, takže se často stane, že se vybuduje dálnice, ale na doprovodnou se zapomene (viz D1 u Kroměříže nebo Brna, kde je dálnice i obchvatem města).Warcz píše:Dovolím si nesouhlasit. Jasně je špatně když je exit na každém kroku, ale aspoň se ty auta připojují postupně a ne na jednom velkém exitu. Přirovnal bych to k tomu jestli je lepší stavět 2+2 nebo 3 pruhovou dálnici. Čím více máme exitu tím více se doprava rozkládá a je plynulejší.
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
// příspěvek odstraněn kvůli používání vulgarismů //
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Video ze stavby I. etapy:
https://twitter.com/i/status/1485523011507613696
https://twitter.com/i/status/1485523011507613696
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Pracuje se převážně na mostě přes Morávku - kde se pohybují dvě armovací ,, stanice´´.. Jinak většinou skrze sněhovou pokrývku klid.
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
D 48 | Frýdek-Místek, obchvat - II. etapa - prosinec 2021
https://www.youtube.com/watch?v=GJxlQu0th0k
https://www.youtube.com/watch?v=GJxlQu0th0k
I/11 every day
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Hrozný jak dlouho to trvá Vůbec nechápu, že ŘSD netlačilo na zrychlenou výstavbu tohoto mostu.
- Přílohy
-
- 27.01.2022_11.22.04_REC.jpg (216.57 KiB) Zobrazeno 5138 x
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Pravdou je, že tento most dlouhou dobu ležel a čekal na uložení, ale možná potřebovali stavbaři kapacitu na jiném složitějším mostě anebo byla konstrukce přivezena dřív než jí potřebovali. Pokud se nemýlím, jedná se o jeden jediný nadjezd přes dálnici na druhé etapě a nadjezdy se vždy stavějí rychleji a jednodušeji než dálniční mosty. Takže se nechal až nakonec
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
O to mě právě jde. Dlouho se tam jezdí 1+1 protože prostě děláme dálnici a nikoho to netrápí. Nikdo na ŘSD neřekne máte 2 roky + omezení současné cesty bude max rok. Jenom moje frustrace sorry.
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Dlouho se tam jezdí 1+1, protože se upravovala středová kanalizace a betonoval střední pruh aby se mohlo jezdit 1+1 kvůli stavbě.
Myslím že to byla samostatná akce, nikoliv součást obchvatu ii etapy.
Myslím že to byla samostatná akce, nikoliv součást obchvatu ii etapy.
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Ja si myslím, že to stejně jedno. Až zprovozní most tak se bude po něm jezdit obousměrně, aby mohli začit pracovat na napojení obchvatu na dalnici. Stejná situace jak na Ostravu.
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Nejezdím tam pravidelně, a vůbec ne ve špičku.
A tak se mi ještě nestalo to co před FM, že byla třeba půl km kolona.
A tak se mi ještě nestalo to co před FM, že byla třeba půl km kolona.
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Sčítání dopravy 2020:
článek:
https://fmseznam.cz/2022/01/31/obludna- ... OZuhd4m3Ag
ŘSD:
https://1url.cz/qKbZn (url zkráceno. Jirka L.)
detaily:
https://www.rsd.cz/wps/portal/web/Silni ... ni-dopravy
článek:
https://fmseznam.cz/2022/01/31/obludna- ... OZuhd4m3Ag
ŘSD:
https://1url.cz/qKbZn (url zkráceno. Jirka L.)
detaily:
https://www.rsd.cz/wps/portal/web/Silni ... ni-dopravy
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
D48 Frýdek-Místek, obchvat - I. etapa a D 56 Frýdek-Místek, připojení na D48 - prosinec 2021
https://www.youtube.com/watch?v=1zP1cMHJX_U
Zaujaly mě dvě věci:
1) na tom prvním mostě je ještě hodně práce
2) myslel jsem, že se svodidla betonují a ono ne :-O
https://www.youtube.com/watch?v=1zP1cMHJX_U
Zaujaly mě dvě věci:
1) na tom prvním mostě je ještě hodně práce
2) myslel jsem, že se svodidla betonují a ono ne :-O
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Řekl bych, že tohle zabouchávání svodidel je daleko efektivnější než betonování. Jde to minimálně metr do země, je to skoro jako zemní vruty. A jsou vesměs co dva metry, takže se “navzájem podrží”… když si představím to nutné martýrium při betonování, tak by mě to asi ani nenapadlo takhle dělat navíc v místech, kde se umisťují svodidla, už není ani kousek ornice. Je tam zhutněné podloží a několik vrstev sypkých materiálů, takže to drží fest i tak.
-
- Příspěvky: 201
- Registrován: 30.8.2016 21:30:15
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Evidentně je toto řešení je dostatečně bezpečné a navíc usnadňuje výměnu svodidel po případné bouračce.
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Já neříkal, že to je špatně. Jen jsme doteď žil v omylu
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Nemá někdo nějaké informace o termínu UP 1. etapy obchvatu? Původní plán byl 02/2022, pak loni na podzim koketovali s uvedením ještě v prosinci. Je reálný třeba přelom dubna/května?bumbik píše:Video ze stavby I. etapy:
https://twitter.com/i/status/1485523011507613696
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Já si dokonce myslím, že z hlediska utlumení a pohlcení energie nárazu je pouhé "zatlučení" svodidel efektivnější
Cesta po českých dálnicích je stejně "snadná" jako cesta do budoucnosti. Stačí čekat
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
13. 12. 2021hovi píše:Nemá někdo nějaké informace o termínu UP 1. etapy obchvatu? Původní plán byl 02/2022, pak loni na podzim koketovali s uvedením ještě v prosinci. Je reálný třeba přelom dubna/května?bumbik píše:Video ze stavby I. etapy:
https://twitter.com/i/status/1485523011507613696
Otevření I. etapy obchvatu Frýdku-Místku nastane v příštím roce. Smluvní termín zprovoznění D48 vedoucí kolem města k mimoúrovňovému křížení se silnicí I/56 zůstává platný na první polovinu září roku 2022. Snahou zhotovitele i ŘSD ČR je ale zprovoznit stavbu mnohem dříve.
http://etapai.fmobchvat.cz/cs/novinky-v ... pristi-rok
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
První etapa obchvatu Frýdku-Místku by se mohla otevřít do června a bez omezení
https://polar.cz/zpravy/frydeckomisteck ... ez-omezeni
https://polar.cz/zpravy/frydeckomisteck ... ez-omezeni