[D48] obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48

Bělotín – Frýdek-Místek – Český Těšín
Odpovědět

Kdy bude R48 dokončena?

do roku 2015 :)
3
2%
do roku 2020
15
12%
do roku 2025
34
27%
do roku 2030
37
30%
po roce 2030
25
20%
nikdy
10
8%
 
Celkem hlasů: 124

rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

[D48] obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48

Příspěvek od rumpeak »

Standa píše:rumpeak:

Asi jsme si úplně nerozuměli - problém je v celkové zaostalosti naší dálniční sítě a lví podíl na ní má těch 20 let zpoždění v počáteční fázi, protože tehdy se stavělo levněji a bez problémů s ekoteroristy. Stranou nebylo ponecháno jen Ostravsko, ale i Praha, ani tam se nevybudovala infrastruktura odpovídající potřebám. Pro normální provoz je potřeba mít dálnice i nějak rozumně pospojované, spojení D1 a D5 je priorita první kategorie (stejně jako dotažení D47). Nemá smysl se tady hádat o tom, kdo je na tom hůř (to píšu, mimochodem, i těm, kdo nadávají na "dvě dálnice do Ostravy" a "zbytečnou D47"), je to špatné celé a pokud se budou konzervovat i rozestavěné stavby, lepší to nebude :( .
Tentokrát se paradoxně musím zastát tohoto názoru: V momentě, kdy bude hotova D47 je přestavba I/48 na R48 v době, kdy je mnoho dalších velmi důležitých tahů (ten příklad HK - Svitavy je příklad nad příklady) trochu zbytečný luxus, který by neměl být priorizován před jinými důležitějšími stavbami.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od Standa »

rumpeak píše: Tentokrát se paradoxně musím zastát tohoto názoru: V momentě, kdy bude hotova D47 je přestavba I/48 na R48 v době, kdy je mnoho dalších velmi důležitých tahů (ten příklad HK - Svitavy je příklad nad příklady) trochu zbytečný luxus, který by neměl být priorizován před jinými důležitějšími stavbami.
R48 je spolufinancována z OPD a kdyby se teď zastavila, přišli bychom o peníze z EU. Navíc má sloužit víc pro tranzit, zatímco D47 je primárně určena k obsluze Ostravy. Z těchto důvodů bych preferoval dostavbu R48 před dostavbou D47 až na hranice, problém ale je ten obchvat Frýdku-Místku, který kvůli problémům s ekoteroristy ani není zařazen do OPD...
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od rumpeak »

R48 je spolufinancována z OPD a kdyby se teď zastavila, přišli bychom o peníze z EU. Navíc má sloužit víc pro tranzit, zatímco D47 je primárně určena k obsluze Ostravy. Z těchto důvodů bych preferoval dostavbu R48 před dostavbou D47 až na hranice, problém ale je ten obchvat Frýdku-Místku, který kvůli problémům s ekoteroristy ani není zařazen do OPD...

Po dostavbě polské A1 přejde všechen tranzit jednoznačně na D47 (podle mě bude přeznačena na E462 místo R48) protože návaznost polské S1 na polskou dálniční síť bude pokulhávat za návazností A1 (u Gliwic křižovatka s A4, souvislý úsek S1 vede jen do Bialsko-Biale). I když se mi tranzit v Ostravě líbit nebude, je potřeba to brát jako daň za to, že tudy konečně povede dálnice od někud někam. (Stejně jako to už funguje v Praze a co je tady používáno jako argument toho, že je potřeba upřednostnit výstavbu infrastruktury v Praze před infrastrukturou v MS kraji). To, že je R48 zařazena do OPD je výsledkem toho, že ji tam někdo zařadil. Proč je tam zařazena R48 místo D47 nevím, ale nebylo by to špatné téma na samostatnou diskuzi. Samozřejmě se mi přestavba 48 na Rko líbí, ale je to jako to co kritizuji výše: NE PŘED STAVBOU JINÉ INFRASTRUKTURY, KTERÁ MUSÍ DOSTAT PŘEDNOST (V tomto případě je myslím výstavba čtyřpruhu mezi Ostravou a Opavou nebo výše zmiňované HK - Svitavy vs. rozšíření čtyřpruhu z Bělotína po Palkovice (výstavba čtyřpruhu z Palkovic do Dobré samozřejmě téměř stejná priorita (o něco nižší právě proto, že lze předpokládat přesun části dopravy na D47) jako I/11)
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od rumpeak »


To, že je R48 zařazena do OPD je výsledkem toho, že ji tam někdo zařadil.

No když už je tam zařazena, tak už s tím asi nejde nic udělat, ale myslím, že ten kdo o tom rozhodl, tak rozhodl špatně.

PS: Jen tak mimochodem, já 48 využívám a v budocnosti využívat budu mnohem častěji než D47 (leží poblíž ni mnohem více cílů mého zájmu). Preference dostavby D47 mi ale přijde opravdu logičtější.
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od FlakY` »

Co pořád řešíte s tou R48? začíná tu celkem slušný OT.
Na náklady rozhodně výjde levněji zmodernizovat úsek R48 než propojit HK-Brno (už vidím kde seženou tolik peněz). D47 je další důležitá stavba a má stejné priority... Asi nechápete proč ale je jasné, že kraj je dost velký na to aby se dvě dálnice dostali co nejblíže k velkým aglomeracím (Sever a Jih). Prostudujte si lidnatost daných území a pochopíte proč tomu tak je. Už bych chtěl vidět jak 300-400k obyvatel se napojuje na dálnici pomocí první třídy 15-20 km. Sever je jedna velká aglomerace a Jih se táhne městečky a městy. Vždyť vy řešíte podobný spor jako je R6 vs R7...
Podle mě se bude stavět to, na co máme a co může utvořit ucelený efekt. Stavět od nikud nikam a zbytečně tam přitáhnout kamióny by byla asi chyba.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od martini »

Standa píše:
rumpeak píše: Tentokrát se paradoxně musím zastát tohoto názoru: V momentě, kdy bude hotova D47 je přestavba I/48 na R48 v době, kdy je mnoho dalších velmi důležitých tahů (ten příklad HK - Svitavy je příklad nad příklady) trochu zbytečný luxus, který by neměl být priorizován před jinými důležitějšími stavbami.
R48 je spolufinancována z OPD a kdyby se teď zastavila, přišli bychom o peníze z EU. Navíc má sloužit víc pro tranzit, zatímco D47 je primárně určena k obsluze Ostravy. Z těchto důvodů bych preferoval dostavbu R48 před dostavbou D47 až na hranice, problém ale je ten obchvat Frýdku-Místku, který kvůli problémům s ekoteroristy ani není zařazen do OPD...
V OPD je zatím jen Rychaltice - Frýdek Místek, takže to argument nemůže být. Stejně tak nejsem pro prioritizaci R48. Až se dostaví D47 a polská A1, uvidíte, že všechen tranzit pojede tudy, ať už si v EU myslí a říkají co chtějí. Dokončením D47 se R48 výrazně uleví a její modernizace může postupovat klidně pomaleji. Samozřejmě tato výjimka se netýká obchvatu FM, ten musí být hned, jak to jen půjde, ale úseky před Rychalticemi, které jsou již dnes ve čtyřpruhu (byť směrově neděleném), zkutečně nebude nutné předělávat v brzké době...

D47 do OPD zařadit nešla, jedoduše proto, že ji "nepreferuje" EU, která preferuje právě koridor na Bielsko Bialu (S1).
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Já osobně taky preferuji dokončení D1(47) před modernizací R48, ale úsek Rychaltice-F-M a obchvat F-M je opravdu třeba. Je tam spoustu kolizních míst a navíc je to jediná dvou pruhová část I/48.
K tomu jak to bylo s D47 vs. R48 byla někde na netu zpráva nejvyššího kontrolního úřadu. Kde se jasně psalo, že R48 měla být na řadě první, ale že z politických důvodu byla urychlena příprava a výstavba D47.
Ale Ostrava si tu dálnici zaslouží, už aby to bylo.
R48 -> D48 se podařilo!
Beaver
Příspěvky: 55
Registrován: 7.5.2009 23:12:24

Re: Výstavba R48 vs. ostatní projekty

Příspěvek od Beaver »

Vážení, kolik z vás diskutujících tady bydlí v okolí I/48, konkrétně kolem F-M?
Věštit, že se většina či dokonce celý tranzit přesune na D1 přes Bohumín ... to je přesně fantasmagorie pražáků. Již dnes, když se podíváte na SPZ tranzitních aut, jde většinou o východní část Polska a Pobaltí. Tenhle tranzit si přes Ostravu nebude nikdy zajíždět. Pro F-M je rozhodnutí nestavět obchvat rozsudkem smrti nad desítkami lidí ročně jen proto, aby se stavělo tam, kde je to důležité pro pražáky ... R1 (ten má zpoždění 30 let) ... a D3 ... to aby si mohli vozit zadky do jižních zemí ještě pohodlněji. Proč nejezdí přes Rozvadov a Mnichov? To je přece stejné, jako posílat někoho z Litvy přes Bohumín. Věřte, že tento krok nezůstane bez odezvy a dojde i na toho poskoka na MD, který píská dle ODS i ČSSD, kteří za tímto rozhodnutím stojí ...
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Výstavba R48 vs. ostatní projekty

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Já to mám k I/48 kousek. ;)
A dost často po ni jezdím, nebo ji křižuji - což je dost fuška.
Ale je opravdu otázka, jestli část tranzitu opravdu nepobere D47, ale až po celém jejím dokončení s návazností skrze A4 na A3.
Je to ale mnohem logičtější trasa na východ, než po D1.
R48 -> D48 se podařilo!
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: Výstavba R48 vs. ostatní projekty

Příspěvek od FlakY` »

Nelze se pořád vymlouvat na tranzit. Kamióny jezdí všude a nejvíce po koridorech. Více lidí využije R48 než D1 (obyvatelé SM)
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Mario
Příspěvky: 877
Registrován: 23.3.2009 16:36:20
Bydliště: Kly

Re: Výstavba R48 vs. ostatní projekty

Příspěvek od Mario »

Jj, musim souhlasit.. Podivejte se na mapu evropy a pochopite, proc R48 bude vyuzivana i nadale... Intenzita dopravy take mluvi za vse.. Na erku jen ubydou auta jedouci na ostravu a sever polska, ale auta na slovensko, na ukrajinu, na vychod polska a pro tech 150tis. lidi ve Frydku, trinci, tesine a jablunkove. Pro eu je tato stavba dulezitejsi nez samotne napojeni ovy. Dalsim faktem je intenzita a nehodovost na nebezpecnem ctyrpruhu, takze odklad o odkladu by nemela byt rec... D1 bude stejne letos na ostravu zprovoznena, tak pristi rok podle intenzit budem videt, jak na tom obe komunikace jsou..
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Výstavba R48 vs. ostatní projekty

Příspěvek od martini »

Nelze si myslet, že k odlehčení 48 dojde po napojení D47 k Ově. Plně se to projeví až se po D47 bude dát dostat na polskou A4, pak teprve lze soudit, jestli to nějaký tranzit na sebe stáhne a já věřím, že toho tranzitu to stáhne opravdu hodně neboť se bude jednat o mnohem luxusnější parametry a každý si raději těch pár kilometrů navíc zajede.

Myslím, že na D47 budeme v řádu let přemýšlet, jak levně a jednoduše předělat průtah Ostravou na 3+3 pruhy... Naštěstí je to alespoň D 28/120, takže by se to tam bez odstavného pruhu snad nějak dalo...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
nms
Příspěvky: 6
Registrován: 14.3.2009 17:21:26

Re: Výstavba R48 vs. ostatní projekty

Příspěvek od nms »

A pokud se do té doby prosadí ony omílané úsporně-krizové návrhové parametry, tak může být 3+3 i bez dalšího záboru pozemků :lol:
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Výstavba R48 vs. ostatní projekty

Příspěvek od Standa »

Beaver píše:... Pro F-M je rozhodnutí nestavět obchvat rozsudkem smrti nad desítkami lidí ročně jen proto, aby se stavělo tam, kde je to důležité pro pražáky ... R1 (ten má zpoždění 30 let) ... a D3 ... to aby si mohli vozit zadky do jižních zemí ještě pohodlněji. Proč nejezdí přes Rozvadov a Mnichov? To je přece stejné, jako posílat někoho z Litvy přes Bohumín. Věřte, že tento krok nezůstane bez odezvy a dojde i na toho poskoka na MD, který píská dle ODS i ČSSD, kteří za tímto rozhodnutím stojí ...
Tak tohle je přesně to, co se mi na této diskusi nelíbí. R1 se staví, protože je potřebný (přejet ve špičce z východní do západní části Prahy je prostě katastrofa) a momentálně postavitelný (tedy alespoň to, co se teď staví - dost pochybuji o dalším osudu 518 -520). Taky hodně potřebný obchvat F-M se nestaví především kvůli oněm ekoteroristům - jinak by mohl být dán do OPD a jelikož jde o transevropský koridor dle EU, nepochybně by peníze z EU dostal. Vzhledem k váze zelených v EU si to ale dnes nikdo netroufne do OPD zařadit. Že to je katastrofa, o tom není pochyb, ale nemůžeme za to my pražáci, ani budějovičáci, pro které je D3 mnohem důležitější...

A řekl bych, že ministr dopravy si taky nezasluhuje být fackovacím panákem - jeho tlak na vydupání peněz pro resort asi ani větší být nemůže. Ale stejně jako Beaver doufám, že si lidi uvědomí, kde a díky komu mizí peníze, které pak chybí třeba právě na stavbu dálnic, které by mohly zachránit pár lidských životů, o pracovních místech ani nemluvě... (jsem asi trochu naivní, že :? )
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: Výstavba R48 vs. ostatní projekty

Příspěvek od FlakY` »

Intenzity po dnešní D3 jsou dost mizerné. Je to velký lukxus a dobrá pohodka jezdit si po prázdné dálnici. Pro mě je taky D3 důležitá ale spíše jako celek... u R48 je každý dokončený kilometr zásadní u jen kvůli bezpečnosti. A v OPD není kvůli ekoteroristům... EU nepodpoří tu trasu, kde jsou velké soudní spory... To samé i u R52. Ta by už mohla být taky dávno.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: Výstavba R48 vs. ostatní projekty

Příspěvek od rumpeak »

Mario píše:Jj, musim souhlasit.. Podivejte se na mapu evropy a pochopite, proc R48 bude vyuzivana i nadale... Intenzita dopravy take mluvi za vse.. Na erku jen ubydou auta jedouci na ostravu a sever polska, ale auta na slovensko, na ukrajinu, na vychod polska a pro tech 150tis. lidi ve Frydku, trinci, tesine a jablunkove. Pro eu je tato stavba dulezitejsi nez samotne napojeni ovy. Dalsim faktem je intenzita a nehodovost na nebezpecnem ctyrpruhu, takze odklad o odkladu by nemela byt rec... D1 bude stejne letos na ostravu zprovoznena, tak pristi rok podle intenzit budem videt, jak na tom obe komunikace jsou..
O tom je právě řeč - podle intenzit to můžeme porovnat až se dostaví usék Bohumín-st. hranice.
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: Výstavba R48 vs. ostatní projekty

Příspěvek od rumpeak »

Beaver píše:Vážení, kolik z vás diskutujících tady bydlí v okolí I/48, konkrétně kolem F-M?
Věštit, že se většina či dokonce celý tranzit přesune na D1 přes Bohumín ... to je přesně fantasmagorie pražáků. Již dnes, když se podíváte na SPZ tranzitních aut, jde většinou o východní část Polska a Pobaltí. Tenhle tranzit si přes Ostravu nebude nikdy zajíždět. Pro F-M je rozhodnutí nestavět obchvat rozsudkem smrti nad desítkami lidí ročně jen proto, aby se stavělo tam, kde je to důležité pro pražáky ... R1 (ten má zpoždění 30 let) ... a D3 ... to aby si mohli vozit zadky do jižních zemí ještě pohodlněji. Proč nejezdí přes Rozvadov a Mnichov? To je přece stejné, jako posílat někoho z Litvy přes Bohumín. Věřte, že tento krok nezůstane bez odezvy a dojde i na toho poskoka na MD, který píská dle ODS i ČSSD, kteří za tímto rozhodnutím stojí ...
Frýdek-Místek mám moc rád a každopádně mu obchvat přeji. Ale objektivně si přiznejme. Průtah FM není až tak kritický jako např. průtah Opavy nebo např. Vysokého mýta na 35 apod. Průtah FM je opravdu ještě hodně luxusní záležitost. Jinak ve FM nebydlím, ale dost často jim projíždím směrem na Lysou, takže místní situaci můžu porovnat mysklím opravdu objektivně s jinými místy kterými projíždím.
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: Výstavba R48 vs. ostatní projekty

Příspěvek od martin »

Beaver píše:Vážení, kolik z vás diskutujících tady bydlí v okolí I/48, konkrétně kolem F-M?
Věštit, že se většina či dokonce celý tranzit přesune na D1 přes Bohumín ... to je přesně fantasmagorie pražáků. Již dnes, když se podíváte na SPZ tranzitních aut, jde většinou o východní část Polska a Pobaltí. Tenhle tranzit si přes Ostravu nebude nikdy zajíždět. Pro F-M je rozhodnutí nestavět obchvat rozsudkem smrti nad desítkami lidí ročně jen proto, aby se stavělo tam, kde je to důležité pro pražáky ... R1 (ten má zpoždění 30 let) ... a D3 ... to aby si mohli vozit zadky do jižních zemí ještě pohodlněji. Proč nejezdí přes Rozvadov a Mnichov? To je přece stejné, jako posílat někoho z Litvy přes Bohumín. Věřte, že tento krok nezůstane bez odezvy a dojde i na toho poskoka na MD, který píská dle ODS i ČSSD, kteří za tímto rozhodnutím stojí ...
Z tebe kouká malej českej člověk, kterej si nevidí dál než na špičku nosu. Kdyby si se trochu nad sebou zamyslel a podíval se někdy do mapy, bude ti jasný, že tady plácáš naprostý blbosti. Já jsem z Prahy a vidíš mne tady snad křičet, že kvůli zbytku republiky se v Praze nestaví a že proč vy tam potřebujete prakticky dvě dálnice, když už máte jednu? Ne, a přesto bych mohl.

S tím argumentem zajíždky přes Bohumín si snad už děláš srandu, do Pobaltí i východ Polska je to zajíždka minimální oproti zajíždce Praha -> Istria, Venezia nebo dobře, protože podle tvých slov si Pražáci potřebujou vyvážet zadky na jih pohodlněji, tak srovnám jinak. Proti zajížďce Rumunsko/Bulharsko -> jižní Německo/Francie.

A když už jsme u toho jihu, co mají říkat obyvatelé jižních Čech, ti jsou podle tebe naprostý vosk asi. Neexistuje místo s horší dopravní dostupností než Jihočeský kraj. Zítra jedu do Lince, 200 km po obyč jedničkách a taky tady nepláču nad tím, že chci dálnici abych mohl jet pohodlně a zajíždět si přes Rozvadov si teda nehodlám. Radši bych s tebou měnil ten MS kraj.
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: Výstavba R48 vs. ostatní projekty

Příspěvek od rumpeak »

martin píše:
Beaver píše:Vážení, kolik z vás diskutujících tady bydlí v okolí I/48, konkrétně kolem F-M?
Věštit, že se většina či dokonce celý tranzit přesune na D1 přes Bohumín ... to je přesně fantasmagorie pražáků. Již dnes, když se podíváte na SPZ tranzitních aut, jde většinou o východní část Polska a Pobaltí. Tenhle tranzit si přes Ostravu nebude nikdy zajíždět. Pro F-M je rozhodnutí nestavět obchvat rozsudkem smrti nad desítkami lidí ročně jen proto, aby se stavělo tam, kde je to důležité pro pražáky ... R1 (ten má zpoždění 30 let) ... a D3 ... to aby si mohli vozit zadky do jižních zemí ještě pohodlněji. Proč nejezdí přes Rozvadov a Mnichov? To je přece stejné, jako posílat někoho z Litvy přes Bohumín. Věřte, že tento krok nezůstane bez odezvy a dojde i na toho poskoka na MD, který píská dle ODS i ČSSD, kteří za tímto rozhodnutím stojí ...
Z tebe kouká malej českej člověk, kterej si nevidí dál než na špičku nosu. Kdyby si se trochu nad sebou zamyslel a podíval se někdy do mapy, bude ti jasný, že tady plácáš naprostý blbosti. Já jsem z Prahy a vidíš mne tady snad křičet, že kvůli zbytku republiky se v Praze nestaví a že proč vy tam potřebujete prakticky dvě dálnice, když už máte jednu? Ne, a přesto bych mohl.

S tím argumentem zajíždky přes Bohumín si snad už děláš srandu, do Pobaltí i východ Polska je to zajíždka minimální oproti zajíždce Praha -> Istria, Venezia nebo dobře, protože podle tvých slov si Pražáci potřebujou vyvážet zadky na jih pohodlněji, tak srovnám jinak. Proti zajížďce Rumunsko/Bulharsko -> jižní Německo/Francie.

A když už jsme u toho jihu, co mají říkat obyvatelé jižních Čech, ti jsou podle tebe naprostý vosk asi. Neexistuje místo s horší dopravní dostupností než Jihočeský kraj. Zítra jedu do Lince, 200 km po obyč jedničkách a taky tady nepláču nad tím, že chci dálnici abych mohl jet pohodlně a zajíždět si přes Rozvadov si teda nehodlám. Radši bych s tebou měnil ten MS kraj.
Sice bydlím v MS kraji a původně tato diskuze byla založena jako obhájení důležitého spojení mezi Ostravou a Opavou s tím, že opravdu nelze upřednostňovat další stavby v Praze (především pak další stavby na SOKP) před dalšími stavbami v regionech, ale s tímhle názorem musím naprosto souhlasit. Opravdu 2 paralelní dálnice MS kraji v době kdy Jihočeský kraj nemá nic je stejný luxus jako by byl 2 hotové okruhy v Praze v době kdy zbytek republiky nemá nic. R48 ano, ale ne přednostně před důležitější infrastrukturou (R35, D3, atd.)
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Výstavba R48 vs. ostatní projekty

Příspěvek od Standa »

rumpeak píše: Sice bydlím v MS kraji a původně tato diskuze byla založena jako obhájení důležitého spojení mezi Ostravou a Opavou s tím, že opravdu nelze upřednostňovat další stavby v Praze (především pak další stavby na SOKP) před dalšími stavbami v regionech, ale s tímhle názorem musím naprosto souhlasit. Opravdu 2 paralelní dálnice MS kraji v době kdy Jihočeský kraj nemá nic je stejný luxus jako by byl 2 hotové okruhy v Praze v době kdy zbytek republiky nemá nic. R48 ano, ale ne přednostně před důležitější infrastrukturou (R35, D3, atd.)
A jsme u toho, že je vlastně strašně těžké dělat nějaké jasné priority, když toho chybí tolik, a nějaké vzájemné lokálpatriotické obviňování je úplně z cesty. Jinak na další stavby na SOKP už taky došlo a, i když jedna z nich je dost klíčová (511 na východě), budeme to muset nějak vydržet...
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: Výstavba R48 vs. ostatní projekty

Příspěvek od FlakY` »

S tím D3 a R35 si děláte srandu ne? Jedna věc je budovat úplně nové komunikace a další věc je zmodernizovat naprosto nevyhovující úsek. O financích nemůže být ani řeč, protože by se zachovalo téměř původní těleso.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Warcz
Příspěvky: 2081
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: Výstavba R48 vs. ostatní projekty

Příspěvek od Warcz »

Mě by zase zajímalo jestli výměnu mýtných bran ( předpokládam že se tam nevlezeme ) zaplatí...
Obrázek
Obrázek
Obrázek
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: Výstavba R48 vs. ostatní projekty

Příspěvek od rumpeak »

Warcz píše:Mě by zase zajímalo jestli výměnu mýtných bran ( předpokládam že se tam nevlezeme ) zaplatí...
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Tak to mě při průjezdu těmito místy také napadlo jako první.
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: Výstavba R48 vs. ostatní projekty

Příspěvek od rumpeak »

FlakY` píše:S tím D3 a R35 si děláte srandu ne? Jedna věc je budovat úplně nové komunikace a další věc je zmodernizovat naprosto nevyhovující úsek. O financích nemůže být ani řeč, protože by se zachovalo téměř původní těleso.

Ale řeč je tady přeci o tom, jestli po postavení D1 bude 48 opravdu tak nezbytnou jako R (před výstavbou dalších důležitých komunikací) nebo při mnohem nižších intenzitách nebude stačit normální silnice 1. třídy - samozřermě s příslušnými rychlostními limity. Podívej se na letáky ŘSD, ono se sice stávající těleso využije, ale ta předpokládaná finanční náročnost není o moc menší, než kdyby se stavělo na zelené louce. Dostavět Rychaltice - Frýdek, Napojení 57 u Palačova ano a hned, ale ta rekonstrukce zbytku na R si myslím opravdu není největší prioritou. Pokud se na současné cestě budou dodržovat rychlostní limity a nebude tam každý druhý jezdit 180, tak zase tak nebezpečná není. Zkus porovnat např. právě s cestou z Opavy do Ostravy se stejným rychlostním limitem a sám uznej, kde je potřeba investovat nutněji.
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: Výstavba R48 vs. ostatní projekty

Příspěvek od FlakY` »

Jenže problém je v tom, že Policie ČR navrhovala dostavbu celého úseku bezpečnostními lany a ŘSD to odmítlo. Kdyby se udělalo aspoň tohle to, tak by se dalo vydržet i 5 let ale pouze za předpokladu, že by se dostavěly Rychaltice-FM + Palačovská spojka. A ty ušetřené peníze bych dal buď na D1 (Přerov-Lipník) nebo jinou komunikaci v MS kraji (Ostrava-Opava) Jednalo by se o 6 mld.Kč. Zas tolik zázraků se s tím neudělá
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Odpovědět

Zpět na „D48“