D48 Bělotín – Rybí
Re: D48 Bělotín – Rybí
EIA není a dál už asi nic nebude. Správě Ostrava se projekt nelíbí.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D48 Bělotín – Rybí
Lenny přidej něco málo navíc... díky
Re: D48 Bělotín – Rybí
Nevyhovuje prý vzdálenost od křižovatek.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D48 Bělotín – Rybí
S MV byla již ve studii předjednáno odchylné řešení od normy, v tom opravdu problém není.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D48 Bělotín – Rybí
A jak to tedy bude s těmi odpočívkami na D48 Martine? Dvojice u Polomu tedy nebude. Bude něco místo nich a je vůbec zpracovaná odpočívková tahová studie pro D48?
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D48 Bělotín – Rybí
Studie je z roku 2016.
Zatím to vypadá tak, že mezi Bělotínem a F-M, bude jen odpočívka Chlebovice vpravo, možná i vlevo, ale ty jsou v režii soukromníků a dispozičně jsou dosti nešťastné a málo kapacitní (každá jen 10 NA).
Nehledě na to, že vůbec nepokrývají úsek Bělotín - Příbor, Bělotín - ValMez.
Zatím to vypadá tak, že mezi Bělotínem a F-M, bude jen odpočívka Chlebovice vpravo, možná i vlevo, ale ty jsou v režii soukromníků a dispozičně jsou dosti nešťastné a málo kapacitní (každá jen 10 NA).
Nehledě na to, že vůbec nepokrývají úsek Bělotín - Příbor, Bělotín - ValMez.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D48 Bělotín – Rybí
A jaký teda potom mají smysl ty studie ? Jak píšete, nejvíce potřeba by zcela určitě byla ještě mezi Bělotínem a Palačovskou spojkou, aby měla největší význam. Proč tedy není něco v plánu ? Autům jedoucím po D1 by to vadit nemělo, protože u Přerova je plánována, ale co D35, tam nic není, tedy ne žádná pořádná odpočívka pro kamiony.
Re: D48 Bělotín – Rybí
Je někde ta studie ke shlédnutí, nebo je to jen interní dokument ŘSD? A propos proč nemají nově připravované a rozšiřované odpočívky své letáky?
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D48 Bělotín – Rybí
Studie bude myslím interní materiál, každopádně co vím, tak Polom byla vyhledána právě touto studii a byla už u ní zpracována v roce 2017 technická studie, přípravu pak dostala na starost správa Ostrava.
Letáky nevím, asi by to za to stálo, mám pocit, že se o tom uvažovalo, co jsem tak slyšel. Těch odpočívek se bude chystat dost. V minulosti nebylo letáku třeba, neboť se žádné odpočívky nepřipravovaly.
Zkus se zeptat ŘSD.
Letáky nevím, asi by to za to stálo, mám pocit, že se o tom uvažovalo, co jsem tak slyšel. Těch odpočívek se bude chystat dost. V minulosti nebylo letáku třeba, neboť se žádné odpočívky nepřipravovaly.
Zkus se zeptat ŘSD.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D48 Bělotín – Rybí
Možná by stálo umístit jednu velkou odpočívku na I/35 k Palačovu a umožnit k ní příjezd a odjezd z obou stran.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D48 Bělotín – Rybí
Přesně. Mě zase napadlo postavit jednu odpočívku blízko MÚK Palačov a připojit ji do všech směrů. V zahraničí naprosto běžná praxe. Ovšem nad konkrétním nápadem připojení jsem zatím nepřemýšlel, protože se obávám, že takové moderní řešení by bylo na konzervatismus na ŘSD moc.Lenny píše:Možná by stálo umístit jednu velkou odpočívku na I/35 k Palačovu a umožnit k ní příjezd a odjezd z obou stran.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D48 Bělotín – Rybí
A jak vyznačíš odpočívku na I.třídě na dálnici?Lenny píše:Možná by stálo umístit jednu velkou odpočívku na I/35 k Palačovu a umožnit k ní příjezd a odjezd z obou stran.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D48 Bělotín – Rybí
Hele sory, ale tohle je přesně ten problém. Místo toho aby se u nás v mnoha ohledech hledalo praktické řešení, dobře sloužící řidičům, šetřící peníze, půdu atd. tak se řekne, že to nejde, protože to nejde vyznačit, protože by ta značka asi musela být béžová, protože dálnice má zelené a I.třída modré značky. To je akorát tak na nezlobte se na mě. Jak to můžete vůbec napsat ?Martin z Ostravy píše:A jak vyznačíš odpočívku na I.třídě na dálnici?Lenny píše:Možná by stálo umístit jednu velkou odpočívku na I/35 k Palačovu a umožnit k ní příjezd a odjezd z obou stran.
Jinak řešení je jednoduché. Nedalo mi to a dal jsem si tu chvíli. Je to narychlo, tak se předem omlouvám za kvalitu. Značky berte s rezervou samozřejmě. Prioritně jde o princip uspořádání MÚK Palačov a následné odpočívky.
Proč by to nešlo třeba takhle ?
https://mara96.rajce.idnes.cz/Odpocivka ... noname.jpg
Re: D48 Bělotín – Rybí
Teď jsi mě dostal. Moje prvotní úvaha byla, že se Správou Zlín by mohla být lepší řeč než s Ostravou. Nad značením jsem nepřemýšlel.Martin z Ostravy píše:A jak vyznačíš odpočívku na I.třídě na dálnici?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D48 Bělotín – Rybí
Musí se prosadit ta Polom. Je v dobrém místě, obslouží i S35 a může být záložní i pro D1 (NA můžou být alternativně posílana na D48 - buď pojedou celou trasu po D48 nebo se na MÚK Dub vrátí).
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D48 Bělotín – Rybí
Ať se klidně prosadí Polom, dobré místo.Martin z Ostravy píše:Musí se prosadit ta Polom. Je v dobrém místě, obslouží i S35 a může být záložní i pro D1 (NA můžou být alternativně posílana na D48 - buď pojedou celou trasu po D48 nebo se na MÚK Dub vrátí).
Omlouvám se, jestli jsem reagoval na špatnou věc s tím značením. Co jste myslel tím
Co říkáte na můj návrh odpočívky, pokud by neprošla Polom. Kromě toho, že to "nepůjde" kvůli připojovacím=odbočovacím pruhům ? Je to nesmyslné ještě kvůli něčemu jinému ? Nevím, za co je ta ignorace...A jak vyznačíš odpočívku na I.třídě na dálnici?
Re: D48 Bělotín – Rybí
nový leták:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/81/ ... n-rybi.pdf
běží lhůta pro uplatnění námitek měla by skončit 27. ledna, jestli jsem to dobře spočítal pak by již nemělo nic bránit vydání stavebního povolení
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/81/ ... n-rybi.pdf
běží lhůta pro uplatnění námitek měla by skončit 27. ledna, jestli jsem to dobře spočítal pak by již nemělo nic bránit vydání stavebního povolení
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Příspěvky: 202
- Registrován: 30.8.2016 21:30:15
Re: D48 Bělotín – Rybí
Aram 96
Váš návrh není nesmyslný, ale jeho realizace je dražší - most. Pokud se zavážete za zajištění jeho údržby, pak by neměl být problém.
Váš návrh není nesmyslný, ale jeho realizace je dražší - most. Pokud se zavážete za zajištění jeho údržby, pak by neměl být problém.
Re: D48 Bělotín – Rybí
Moje řešení by nebylo nějak dražší, reagoval jsem na nápad udělat jednu velkou odpočívku a udělat k ní nájezdy z obou stran. Mé řešení spočívá ve využití pruhů, stejně jako se dělá v Rakousku, stejně jako se dělá v Německu, ale my máme údajně normy, že to takhle nejde
Edit: mé řešení samozřejmě využívá MÚK k tomu, aby byla odpočívka využitelná jak z D48 tak z I/35. To jsem zapomněl napsat, to je to hlavní Jenže když hledáme důvody (naprosté maličkosti) proč to nejde, jako například "jak vyznačit odpočívku na dálnici na I.třídě ? ", tak se takováhle praktická řešení dělají těžko
Jde o to, že pokrývá tah Bělotín (D1)-D48 ve směru jak na Valmez, tak na Frýdek-Místek, a navíc pokrývá i auta jedoucí z Valmezu na Frýdek Místek. Všechny 3 směry. Troufám si říct, že žádné jiné řešení nepokryje všechny tyto směry. Vždy jen 2 buď D48 po Palačov+I/35, nebo D48 za Palačovem+I/35.
Edit: mé řešení samozřejmě využívá MÚK k tomu, aby byla odpočívka využitelná jak z D48 tak z I/35. To jsem zapomněl napsat, to je to hlavní Jenže když hledáme důvody (naprosté maličkosti) proč to nejde, jako například "jak vyznačit odpočívku na dálnici na I.třídě ? ", tak se takováhle praktická řešení dělají těžko
Jde o to, že pokrývá tah Bělotín (D1)-D48 ve směru jak na Valmez, tak na Frýdek-Místek, a navíc pokrývá i auta jedoucí z Valmezu na Frýdek Místek. Všechny 3 směry. Troufám si říct, že žádné jiné řešení nepokryje všechny tyto směry. Vždy jen 2 buď D48 po Palačov+I/35, nebo D48 za Palačovem+I/35.
Re: D48 Bělotín – Rybí
I/35 odpočívku nepotřebuje a dalších 30-50let potřebovat nebude, protože SMPV končí (bude končit) ve ValMezu. Spíš bych tedy sledoval odpočívku v peážním úseku D48 a I/57.
Je zde několik míst s výhledy na Starojický hrad.
Je zde několik míst s výhledy na Starojický hrad.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D48 Bělotín – Rybí
NA budou jezdit v relaci I/35 - D48 - D1, zcela mimo obce. Relace D1 - I/35 bude podle mě vždy silnější.
Jak jsem již psal, odpočívky byly vyhledány. Zatím stále je záměr vybudovat odpočívky v Polomi.
Malá by šla případně umístit tady https://mapy.cz/s/3mdHy a byla by i s výhledem
Každopádně tato debata tady měla být před minimálně 10 lety, když se začala chystat přestavba I/48 na D48.
Jak jsem již psal, odpočívky byly vyhledány. Zatím stále je záměr vybudovat odpočívky v Polomi.
Malá by šla případně umístit tady https://mapy.cz/s/3mdHy a byla by i s výhledem
Každopádně tato debata tady měla být před minimálně 10 lety, když se začala chystat přestavba I/48 na D48.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D48 Bělotín – Rybí
To sice ano, ale nějaká střední (alespoň tak 30 NA pro jeden směr) by podle mě měla stát na D48, než se odpojí I/35, čili po Palačovskou spojku. Moje řešení výše se vám nezamlouvá ? Ta jednostranná odpočívka s připojením z obou směrů situovaná k MÚK Palačov ?Martin z Ostravy píše:NA budou jezdit v relaci I/35 - D48 - D1, zcela mimo obce. Relace D1 - I/35 bude podle mě vždy silnější.
Jak jsem již psal, odpočívky byly vyhledány. Zatím stále je záměr vybudovat odpočívky v Polomi.
Malá by šla případně umístit tady https://mapy.cz/s/3mdHy a byla by i s výhledem
Každopádně tato debata tady měla být před minimálně 10 lety, když se začala chystat přestavba I/48 na D48.
Re: D48 Bělotín – Rybí
Co je nejasného na Martinově větě "Zatím je stále záměr vybudovat odpočívky v Polomi."? Tj. mezi D1 a Palačovem.
Re: D48 Bělotín – Rybí
Přiznám se, že tuhle část jsem přehlédl, ale výše se psalo, že to s ní nevypadá moc dobře. A hlavně jsem chtěl vědět, co by řekl Martin z Ostravy na ten návrh tu odpočívku dát "do" MÚK. Jestli je to nesmysl, jestli je to nesmysl z hlediska značení/norem, případně kde by byl problém, protože nevěřím, že by nějaký nebyl. Odpočívka Polom by oproti tomuto měla velkou výhodu, že by opravdu byla využitelná i případně pro NA na D1, protože to není od D1 tak daleko.mapman píše:Co je nejasného na Martinově větě "Zatím je stále záměr vybudovat odpočívky v Polomi."? Tj. mezi D1 a Palačovem.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D48 Bělotín – Rybí
Obecně máme nějaké normy a zákonná omezení, těch potřeba se co nejvíce držet, nevznikly jen tak pro nic za nic.
V 90. letech se to rozvolnilo a výsledky vidíme všichni - Rohlenka, Králův Dvůr, Chrlice, Kocourovec a jiné paskvily, které prostě byly nebo jsou nebezpečné.
Cílem je odpočívky navrhovat tak, aby byly pro uživatele přívětivé a jednoduché tj. pokud možno jednosměrný průjezd s minimalizací protisměrného pohybu, který by mohl řidiče zmást a navést do protisměru na dálnici, jasné rozřazení typů vozidel do jejich parkovacích skupin pomocí přehledného značení.
Se značením souvisí i problém umísťování odpočívek do MÚK, kdy před a v rámci MÚK je potřeba vyznačit cíle pro odbočení, tak aby řidič veděl, kam se zařadit pro jím požadovaný směr jízdy. To se děje v nějaké rychlosti a musí se vždy počítat s průměrným řidičem, který danou MÚK nezná. Takže už jen MÚK a její značení je dosti složité a do toho ještě přidávat návěsti před odpočívkou, kdy tak řidič musí krom volby směru kalkulovat s tím, zda potřebuje natankovat nebo se občerstvit a to vše na nějakých 2 km trasy, což je i při 100 km/h velmi málo času - nějakých 80 s.
Takže je lepší mít odpočívku samostatně.
U D48 je problém, že se odpočívky v minulosti nechystaly a další problém je absence velké odpočívky na D1 Lipník-Bělotín, které by obsloužila největší počet vozidel.
Polom z toho tak vycházela nejlépe, protože jak jsem psal, tak provoz NA z I/35 bude vždy jezdit po D1 - je nemyslitelné aby jezdil po I/57 nebo I/58 přes obce.
V 90. letech se to rozvolnilo a výsledky vidíme všichni - Rohlenka, Králův Dvůr, Chrlice, Kocourovec a jiné paskvily, které prostě byly nebo jsou nebezpečné.
Cílem je odpočívky navrhovat tak, aby byly pro uživatele přívětivé a jednoduché tj. pokud možno jednosměrný průjezd s minimalizací protisměrného pohybu, který by mohl řidiče zmást a navést do protisměru na dálnici, jasné rozřazení typů vozidel do jejich parkovacích skupin pomocí přehledného značení.
Se značením souvisí i problém umísťování odpočívek do MÚK, kdy před a v rámci MÚK je potřeba vyznačit cíle pro odbočení, tak aby řidič veděl, kam se zařadit pro jím požadovaný směr jízdy. To se děje v nějaké rychlosti a musí se vždy počítat s průměrným řidičem, který danou MÚK nezná. Takže už jen MÚK a její značení je dosti složité a do toho ještě přidávat návěsti před odpočívkou, kdy tak řidič musí krom volby směru kalkulovat s tím, zda potřebuje natankovat nebo se občerstvit a to vše na nějakých 2 km trasy, což je i při 100 km/h velmi málo času - nějakých 80 s.
Takže je lepší mít odpočívku samostatně.
U D48 je problém, že se odpočívky v minulosti nechystaly a další problém je absence velké odpočívky na D1 Lipník-Bělotín, které by obsloužila největší počet vozidel.
Polom z toho tak vycházela nejlépe, protože jak jsem psal, tak provoz NA z I/35 bude vždy jezdit po D1 - je nemyslitelné aby jezdil po I/57 nebo I/58 přes obce.
R48 -> D48 se podařilo!