R48 MÚK Příbor-západ
Re: R48 MÚK Příbor-západ
Vážně? Tak to je super Když se chce tak to jde.
Re: R48 MÚK Příbor-západ
...no uz aby se zacala stavet "Skotnice", aby se to pohlo i na druhou stranu...no stejne nejsou prachy, takze to vidim nejdriv na rok 2014, kdy budou evropske penize...
Re: R48 MÚK Příbor-západ
no já bych ve směru na český těšín značil kromě českého těšína i Czeszin nebo jak se to píše a určo Bielsko-Biala Kraków - třeba před českým těšínem někde nebo potom na budoucím obchvatu FM aspoň český těšín a PL a rozepsat to u českého těšína ... ale to je OT sorrač nicméně olomouc brno ve směru na bělotín by tam rozhodně být mělo ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: R48 MÚK Příbor-západ
Taky díky, taky jsem byl zvědavadi88 píše:Předně díky Martinovi za fotky, byl jsem na to značení dost zvědav.
Taky se přidávám, už od Českého Těšína by jednoznačně měly být značené Olomouc i Brno. Jak už jsme tu mnohokráte řešili, cíl Hranice nemá žádnou logiku - neleží vůbec na R48, není to krajské ani nijak jinak významné město a většině cizinců a i Čechů se "špatným zeměpisem" jeho název naprosto nic neřekne. Navíc na poslké S1 u českých hranic jsou směrem do Česka značeny cíle Brno (CZ) a Žilina (SK), a pak člověk přejede hranice a u nás jsou značeny Hranice a Žilina (SK) - to je podle mě hlavně pro cizince velmi matoucí...adi88 píše:Jinak pokud tady vzniká neoficiální petice "antiHranice" tak se přidávám. Jsem pro značit Olomouc i Brno a to už od Těšína.
Za FM jsou už teď značeny Katowice (PL):adi88 píše:A taky bych zapracoval na značení zahraničních cílů. Proč musí být na R48 jen Český Těšín? Když můžou být od Ostravy na D1 Gliwice tak za FM bych dal Bielsko-Biala. Stejně tak by bylo elegeantní značit to takhle i na MUK Bělotín. Aspoň by odpadlo to obří PL. Navíc od příštího roku to směr PL bude na oba směry...
http://foto.ceskedalnice.cz/nase-foto/p ... s/605.html
http://foto.ceskedalnice.cz/nase-foto/p ... s/927.html
Ovšem je pravda, že pouze na některých značkách a spíš by byl logičtější cíl Bielsko-Biała nebo Kraków.
Jinak jsem nevěřícně hleděl na tuhle značku:
https://picasaweb.google.com/1119791566 ... 6293772562
Je určitě dobře, že tam jsou uvedeny cíle Kopřivnice a Rožnov, ale kdo proboha vymyslel takové pořadí, v jakém tam jsou uvedeny?! To není ani podle abecedy, ani podle vzdálenosti, ani podle významnosti, ani podle toho, na které kominikaci leží, to si snad opravdu někdo přivedl do pracovny cvičeného orangutana, který házel šipky...
[OT - jazykovědná vložka ]Správně se píše Cieszyn. V polštině existují tvrdé sz, cz, ż a rz - po nich se píše vždycky "y" (tvrdé Y) a měkké ś, ć, ź a ń - po nich se píše vždycky "i" (měkké I). A stejně jako v češtině u di, ti, ni, tak v polštině měkké i vždycky změkčuje předchozí souhlásku, takže se píše si, ci, zi, ni místo śi, ći, źi, ńi.[/OT]bumbik píše:no já bych ve směru na český těšín značil kromě českého těšína i Czeszin nebo jak se to píše...
Naposledy upravil(a) Michel dne 18.10.2011 13:01:49, celkem upraveno 1 x.
Re: R48 MÚK Příbor-západ
<OT>K té jazykovědné vložce bych ještě přidal charakteristické dzi, které je příbuzným našeho ď. A to Ci pro změnu odpovídá našemu ť. S tím je spojená jedna zajímavost, v Tatrách nedávno přejmenovali Český štít na Ťažký štít právě z toho důvodu, že původní "goralský" název byl skutečně odvozen od polského "ciężki" a ne "czeski"</OT>
Re: R48 MÚK Příbor-západ
[OT]Aha, díky, na to jsem zapomněl - a tolik pěkných slovíček s ním existuje třeba takový "dźwięk" I když vlastně jsem na něj zapomněl proto, že ho podvědomě vnímám jako kombinaci hlásek "d" + "ź", podobně jako je v češtině v některých slovech "d" + "ž" - třeba ve slově džbán - v češtině se jedná o dvě samostatné hlásky a ne o jednu spřežku, tak to tak vnímám i v té polštině
Jinak díky za zajímavost [/OT]
Jinak díky za zajímavost [/OT]
Re: R48 MÚK Příbor-západ
ježiš sorry hoši tak se nezlobte
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: R48 MÚK Příbor-západ
[OT]Ale tady se nikdo nezlobí. Já jsem ti jen vysvětlil, proč se Cieszyn píše tak, jak se píše, aby sis to propříště lépe pamatoval a napsal ho správně.
U mě to tak alespoň funguje - když něco udělám špatně a někdo mi vysvětlí, proč se to tak nemá dělat a proč se to má dělat jinak, tak si to pak spíš zapamatuju. A tak to takhle aplikuju na ostatní. Když někdo něco napíše špatně, tak mu vysvětlím, jak se to píše správně a proč. Ale je pravda, že ne každý to vysvětlování ocení [/OT]
U mě to tak alespoň funguje - když něco udělám špatně a někdo mi vysvětlí, proč se to tak nemá dělat a proč se to má dělat jinak, tak si to pak spíš zapamatuju. A tak to takhle aplikuju na ostatní. Když někdo něco napíše špatně, tak mu vysvětlím, jak se to píše správně a proč. Ale je pravda, že ne každý to vysvětlování ocení [/OT]
Re: R48 MÚK Příbor-západ
tak dík chlape já to oceňuju
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: R48 MÚK Příbor-západ
https://picasaweb.google.com/1119791566 ... 6293772562
Tato cedule je opravdu podle vzdálenosti. http://www.mapy.cz/s/2sqn
Jsem poslal mapu, kde je prostá ukázka a lze vidět co je opravdu nejdál od Příroru...
A to, že na naší straně je uvedeno Katowice místo Krakow je ten, že na Krakow nikdy S1 nebude vedena! A cíl cesty je tudíž v pořádku a můžeme ho brát jako cílovou destinaci dané země, protože je to ještě hodně daleko na to aby se tam uváděla Bielsko_Biala. Priorita je asi ve vedení S1, protože kdyby byla E462, tak by byl Krakow v pořádku. Nicméně E462 tam je taky značena a jestliže někdo jede podle toho, tak pak snadno sjede na křižovatce E75 x E462.
Tato cedule je opravdu podle vzdálenosti. http://www.mapy.cz/s/2sqn
Jsem poslal mapu, kde je prostá ukázka a lze vidět co je opravdu nejdál od Příroru...
A to, že na naší straně je uvedeno Katowice místo Krakow je ten, že na Krakow nikdy S1 nebude vedena! A cíl cesty je tudíž v pořádku a můžeme ho brát jako cílovou destinaci dané země, protože je to ještě hodně daleko na to aby se tam uváděla Bielsko_Biala. Priorita je asi ve vedení S1, protože kdyby byla E462, tak by byl Krakow v pořádku. Nicméně E462 tam je taky značena a jestliže někdo jede podle toho, tak pak snadno sjede na křižovatce E75 x E462.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: R48 MÚK Příbor-západ
Dopravní značení je v pořádku a jestli má někdo nějaké výhrady, tak ať se zeptá na ŘSD či jiném úřadu spravující dopravní značení.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: R48 MÚK Příbor-západ
Michel píše:Taky se přidávám, už od Českého Těšína by jednoznačně měly být značené Olomouc i Brno. Jak už jsme tu mnohokráte řešili, cíl Hranice nemá žádnou logiku - neleží vůbec na R48, není to krajské ani nijak jinak významné město a většině cizinců a i Čechů se "špatným zeměpisem" jeho název naprosto nic neřekne. Navíc na poslké S1 u českých hranic jsou směrem do Česka značeny cíle Brno (CZ) a Žilina (SK), a pak člověk přejede hranice a u nás jsou značeny Hranice a Žilina (SK) - to je podle mě hlavně pro cizince velmi matoucí...
Re: R48 MÚK Příbor-západ
17.10. i v 19 hod večer byl na stavbě čilý stavební ruch. Celá stavba už nám finišuje
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R48 MÚK Příbor-západ
Dnes probíhalo asfaltovaní jižní větve MÚK Příbor-střed, na Frýdek se z I/58 jezdilo přes Příbor po staré.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: R48 MÚK Příbor-západ
Aha, tak v tom případě beru zpět, jistou logiku a systém to pořadí cílů na ceduli má. Ale stejně si myslím, že to pořadí není příliš šťastné, nejdřív by se podle mě měly uvést cíle dosažitelné po příslušné komunikaci - tedy po R48 - tedy Hranice (respektive tedy Olomouc, což je ovšem zase na jinou diskuzi) + Nový Jičín a pod nimi Rožnov + Kopřivnice. Nemělo by to dokonce takto být podle normy? Tj. nejprve cíle dosažitelné přímo po příslušné komunikaci a teprve potom cíle dosažitelné po navazujících komunikacích? A nebo tady v tomto případě jsou cíle uvedeny takto, protože od MÚK Příbor-sever k MÚK Příbor-západ je v peáži s R48 vedena I/58? Takže až se dostaví I/58 Příbor - Skotnice, tak tahle peáž bude zrušena a pořadí cílů na ceduli se změní?FlakY` píše:https://picasaweb.google.com/1119791566 ... 6293772562
Tato cedule je opravdu podle vzdálenosti. http://www.mapy.cz/s/2sqn
Jsem poslal mapu, kde je prostá ukázka a lze vidět co je opravdu nejdál od Příroru...
A to, že na naší straně je uvedeno Katowice místo Krakow je ten, že na Krakow nikdy S1 nebude vedena! A cíl cesty je tudíž v pořádku a můžeme ho brát jako cílovou destinaci dané země, protože je to ještě hodně daleko na to aby se tam uváděla Bielsko_Biala. Priorita je asi ve vedení S1, protože kdyby byla E462, tak by byl Krakow v pořádku. Nicméně E462 tam je taky značena a jestliže někdo jede podle toho, tak pak snadno sjede na křižovatce E75 x E462.
Jinak nakonec po podaném vysvětlení musím souhlasit, že Katowice (PL) jsou na R48 přece jen nejvhodnější zahraniční cíl, nějak mi nedošlo, že polská S1, pokud ji tedy někdy dostaví, bude pokračovat směrem na Katowice, myslel jsem si, že bude pokračovat právě na ten Kraków.
Jestli si dobře vzpomínám, tak mám pocit, že snad i někdo ohledně těch Hranic na ŘSD psal a bylo mu odpovězeno, že značení je realizováno podle platných norem, takže nepočítám, že bych dostal jinou odpověď a stejně tak ohledně těch cílů...FlakY` píše:Dopravní značení je v pořádku a jestli má někdo nějaké výhrady, tak ať se zeptá na ŘSD či jiném úřadu spravující dopravní značení.
Jinak ona ta petice antiHranice je sice hezká, ale připomněla mi, že tu už hh v tématu Špatné značky jednou vysvětloval, že řešit konkrétní značky na konkrétní trase stylem "já bych tam dal to a to" prostě nelze, musí být stanoven nějaký jednoznačný systém, nějaká jednoznačná pravidla, která budou vždy dávat alespoň uspokojivý výsledek.
Takže ona ta petice antiHranice jako taková je asi spíš k ničemu...
Jinak otázka na hh, je v oblasti vašeho snažení - tj. modifikovat současný systém značení dálkových cílů - nějaký pokrok?
Re: R48 MÚK Příbor-západ
Pár poznámek:
Křižovatka Příbor sever bude po dostavbě úseku Příbor - SKotnice na I/58 zrušena, čili zmizí i tyto ne uplně správné značky.
Ad cíl Katowice:
Hned za hranicí jsou sice Katowice značeny, spolu s Lodží, nicméně hned na příští křižovatce jsou vedeny na cestu směrem na Żory. Na S1 zůstává Bielsko-Biala a Lodž.
Ad změny v značení - zatím žádný výrazný pokrok, nicméně o věcech se čas od času jedná, tak doufejme že to dopadne ...
Křižovatka Příbor sever bude po dostavbě úseku Příbor - SKotnice na I/58 zrušena, čili zmizí i tyto ne uplně správné značky.
Ad cíl Katowice:
Hned za hranicí jsou sice Katowice značeny, spolu s Lodží, nicméně hned na příští křižovatce jsou vedeny na cestu směrem na Żory. Na S1 zůstává Bielsko-Biala a Lodž.
Ad změny v značení - zatím žádný výrazný pokrok, nicméně o věcech se čas od času jedná, tak doufejme že to dopadne ...
Re: R48 MÚK Příbor-západ
Takže Poláci v tom mají větší bordel... možná uvádějí nejkratší cestu, protože S1 není dostavěna. A hlavně Žory mají A1, takže se tam dá hned napojit na A4. Vůbec bych se nedivil, kdyby to po dostavbě A1 a S1 přejmenovali.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: R48 MÚK Příbor-západ
>mapman: Díky za odpověď. Takže MÚK Příbor-sever se zruší hned, jakmile bude dostavěna I/58 Příbor - Skotnice, a nebo až při přestavbě I/48 na R48?
Zajímavé, že v tom mají Poláci taky celkem nepořádek...i když z Těšína je to přes Żory přece jen o něco blíž nebo minimálně stejně tak daleko jako přes Bielsko a kdo ví, kdy tu S1 dostaví...
Ad změny ve značení - díky za info - to je škoda, že zatím nic...snad to jednou taky přijde na řadu... Značek dálniční uzel a cíl pod čarou jsme se taky nakonec dočkali...
Zajímavé, že v tom mají Poláci taky celkem nepořádek...i když z Těšína je to přes Żory přece jen o něco blíž nebo minimálně stejně tak daleko jako přes Bielsko a kdo ví, kdy tu S1 dostaví...
Ad změny ve značení - díky za info - to je škoda, že zatím nic...snad to jednou taky přijde na řadu... Značek dálniční uzel a cíl pod čarou jsme se taky nakonec dočkali...
Re: R48 MÚK Příbor-západ
Osobně bych to viděl zaroveň se zprovozněním stavby Příbor-Skotnice.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R48 MÚK Příbor-západ
přesně, jak říká lenny, dokonce i v letáku na řsd u stavby rybí rychaltice jsem to tam tuším někde četl ... PS: obě stavby jsou podle mě v nedohlednu, ikdyž paradoxně stav přípravy je takový, že jsou vydána stavební povolení a připravena k realizaci, ale to je OT ... buďme rádi za múk příbor západ, jinak v novém zpravodaji ŘSD, co je ode dneška na webu bude obchvat příbora konečně zprovozněn 24. listopadu, pak už se po múk příbor západ projedem
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: R48 MÚK Příbor-západ
Počkej, Příbor - Skotnice, že má vydáné SP? Tomu se mi nechce nějak věřit.
Stav po zprovoznění Rybí - Rychaltice je jasný. A taky nikdo nebude tlačit příliš na Příbor - Skotnice bez Rybí - Rychaltice. Ty stavby jsou trošku více spolu spojeny.
Stav po zprovoznění Rybí - Rychaltice je jasný. A taky nikdo nebude tlačit příliš na Příbor - Skotnice bez Rybí - Rychaltice. Ty stavby jsou trošku více spolu spojeny.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R48 MÚK Příbor-západ
Nezapomen Lenny na MS kraj.
Ted kdyz se zacina zeleznice do Mosnova na letiste,
tak by to bylo celkem logicke.
Nehlede na plany CD Cargo a podn. zonu v Mosnove.
Na dalnici to maji kousek,ale na Slovaky a Valachy to bude jezdit pres Frenstat.
Ted kdyz se zacina zeleznice do Mosnova na letiste,
tak by to bylo celkem logicke.
Nehlede na plany CD Cargo a podn. zonu v Mosnove.
Na dalnici to maji kousek,ale na Slovaky a Valachy to bude jezdit pres Frenstat.
Re: R48 MÚK Příbor-západ
lenny kukni do letáku na I/58 příbor skotnice píšou tam, že tuším do konce listopadu bude vydáno SP a jak jsem onehda mluvil s kolegyní ze stavebního úřadu z Příbora, tak říkala, že je z ŘSD vyrozuměli, že teda 24. listopadu (Souhlasí to s tím zpravodajem na stránkách ŘSD) bude otevřen obchvat Příbora a že teda bude zastavena příprava stavby skotnického obchvatu, že do konce roku bude stavební povolení ale nejsou alokovány peníze, takže tuto stavbu zastaví stejně jako rybí rychaltice, které jsou prý provázané a že teda až budou vyčleněny peníze v rozpočtu, tak prej začnou OBĚ STAVBY NAJEDNOU ! tak mi to kolegyně říkala, zároveň jim říkali, že na stavbu rybí rychaltice už jsou vydána VŠECHNA STAVEBNÍ POVOLENÍ! takže pokud věříme informacím z ŘSD, pak si nejspíš několik let počkáme na peníze ... uvidíme jak dlouho to bude trvat ... aspoň, že múk příbor západ máme myslím, že stavba navazující I/58 Příbor - Skotnice bude brzo třeba ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: R48 MÚK Příbor-západ
Nechápu,jak jsou provázané stavby Rybí-Rychaltice a Příbor-Skotnice.Vždyť stavba Příbor-Skotnice začíná na MúK Příbor západ,která už je kompletní,ne?
Re: R48 MÚK Příbor-západ
protože při stavbě rybí - rychaltice se zruší příbor sever a tudíž by nebylo možné se z 48čky dostat do skotnice a do mošnova ... proto je třeba stavbu skotnického obchvatu udělat při tom, aby bylo možné se dostat do mošnovské průmyslové zóny a přitom zůstane z příbora od penny čistě cesta do skotnice a nájezd a sjezd ze 48 bude zrušen viz. letáky
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...