[D48] Frýdek-Místek, obchvat
Re: R48 Frýdek-Místek- obchvat
Podle mně, co se týká napojení ve směru Ostrava->Příbor bude stačit to napojení přes město, maximálně by mohla vzniknout jedna přímá propojka aby se nemuselo na rondel a pak sjíždet. Ono celá ta křižovatka mi tam přijde trochu zbytečně velká, když na ní nebude takový provoz.
Mnohem spíš mě zaráží, že není nejaké plynulé napojení z Frýdlantu (křižovatka přes Frýdlantskou) tak, aby ve směru Frýdlant-Ostrava všichni jezdili přes obchvat a ne přes město. A nebo tam taková frekvence není?
Teď to bude asi příspěvek do pranice, ale díval jsem se na stránky zastánců severního obchvatu a našel nějaké mapky variant trasování od Frýdku na Těšín. Je mi jasné, že dneska když to už stojí tak je možná v podstatě jen jižní varianta, ale severní variantu bych chápal, kdyby na Těšín vedla ta zelená, nejsevernejší varianta. Proč vlastně nevede? Bylo by jednodušší i napojení R67 a hlavně bych z Havířova mohl na Těšin pěkně jezdit už dnes..
Mnohem spíš mě zaráží, že není nejaké plynulé napojení z Frýdlantu (křižovatka přes Frýdlantskou) tak, aby ve směru Frýdlant-Ostrava všichni jezdili přes obchvat a ne přes město. A nebo tam taková frekvence není?
Teď to bude asi příspěvek do pranice, ale díval jsem se na stránky zastánců severního obchvatu a našel nějaké mapky variant trasování od Frýdku na Těšín. Je mi jasné, že dneska když to už stojí tak je možná v podstatě jen jižní varianta, ale severní variantu bych chápal, kdyby na Těšín vedla ta zelená, nejsevernejší varianta. Proč vlastně nevede? Bylo by jednodušší i napojení R67 a hlavně bych z Havířova mohl na Těšin pěkně jezdit už dnes..
Re: R48 Frýdek-Místek- obchvat
Napojení Frýdlantské na obchvat je samozřejmě zakomponováno z nové okružní křižovatky, která na ní vznikne se bude na R48 moci najet i sjet z obou směrů.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R48 Frýdek-Místek- obchvat
Dáno to je především tím, že se ani v budoucnu nepočítá s modernizací I/56, která by byla směrově dělená a někde by dokonce přešla pod novou trasu jako obchvat některých obcí, kterým už teď vadí hluk. Sice nevím jaké jsou statistiky nehod ale o proti I/48 jsem tam nepotkal snad ani jeden kamion. Ale taky bych si v budoucnu přál aby to byla pěkná plnohodnotná dálnice jako mají jinde ve vyspělých zemích.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: R48 Frýdek-Místek- obchvat
Nerad vám beru iluze, ale ty zelené čáry vymezují koridor řešeného území, nikoliv trasu.Krupp píše:...severní variantu bych chápal, kdyby na Těšín vedla ta zelená, nejsevernejší varianta. Proč vlastně nevede?
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R48 Frýdek-Místek- obchvat
Na tom úseku by bohatě stačili lana jako na I/48.FlakY` píše:Dáno to je především tím, že se ani v budoucnu nepočítá s modernizací I/56, která by byla směrově dělená a někde by dokonce přešla pod novou trasu jako obchvat některých obcí, kterým už teď vadí hluk. Sice nevím jaké jsou statistiky nehod ale o proti I/48 jsem tam nepotkal snad ani jeden kamion. Ale taky bych si v budoucnu přál aby to byla pěkná plnohodnotná dálnice jako mají jinde ve vyspělých zemích.
Kamiony tam moc nejezdí takže no problema, R-ko by tam bylo zbytečné, možná jen vyřešit ty stávající úrovňová křížení, s rezervou na případné rozšíření.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: R48 Frýdek-Místek- obchvat
stačí přemalovat na střídavý 2+1 s širokými krajnicemi.Na ten provoz tam to stačí ažažMartin z Ostravy píše:Na tom úseku by bohatě stačili lana jako na I/48.FlakY` píše:Dáno to je především tím, že se ani v budoucnu nepočítá s modernizací I/56, která by byla směrově dělená a někde by dokonce přešla pod novou trasu jako obchvat některých obcí, kterým už teď vadí hluk. Sice nevím jaké jsou statistiky nehod ale o proti I/48 jsem tam nepotkal snad ani jeden kamion. Ale taky bych si v budoucnu přál aby to byla pěkná plnohodnotná dálnice jako mají jinde ve vyspělých zemích.
Kamiony tam moc nejezdí takže no problema, R-ko by tam bylo zbytečné, možná jen vyřešit ty stávající úrovňová křížení, s rezervou na případné rozšíření.
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R48 Frýdek-Místek- obchvat
Co pořád všichni máte s těmi 2+1? 2+1 chápu v místech, kde se mění nivelita a je třeba umožnit předjetí pomalejších vozidel, v tom to úseku by to byla úplná hovadina protože je to relativní rovina,vedlo by to jen k nebezpečnému předjíždění a navíc je toho dle mého krok zpět, dělat z 2+2 2+1viky píše:stačí přemalovat na střídavý 2+1 s širokými krajnicemi.Na ten provoz tam to stačí ažažMartin z Ostravy píše: Na tom úseku by bohatě stačili lana jako na I/48.
Kamiony tam moc nejezdí takže no problema, R-ko by tam bylo zbytečné, možná jen vyřešit ty stávající úrovňová křížení, s rezervou na případné rozšíření.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: R48 Frýdek-Místek- obchvat
Souhlasím!Martin z Ostravy píše:Co pořád všichni máte s těmi 2+1? 2+1 chápu v místech, kde se mění nivelita a je třeba umožnit předjetí pomalejších vozidel, v tom to úseku by to byla úplná hovadina protože je to relativní rovina,vedlo by to jen k nebezpečnému předjíždění a navíc je toho dle mého krok zpět, dělat z 2+2 2+1
Doteď to tam funguje docela dobře a najednou nějaký vy.. třípruh. Ve Slušovicích tam taky zužili vozovky ze čtyřpruhu na dvoupruh a doplatili na to životem děda s babkou ve staré škodovce, kteří si nového stavu nevšimli.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R48 Frýdek-Místek- obchvat
U Starého Jičína je jasně vidět,jak je 2 + 2 bezpečné.Ty smrťáky za poslední dobu hovoří za vše!Kategoricky nesouhlasím s 2 + 2 bez odstavného pruhu všude tam,kde to má být jako definitivní stav!Pokud jsou tam vysoké intenzity,tak směrově rozdělit,ovšem ne tak,jak je to mezi NJ a Příborem.
Kde intenzity provozu neopravňují výstavbu směrově dělené komunikace,tak jednoznačně přemalovat na střídavý 2+1.
2+2 mimo obec bez odstavného pruhu je hazard s lidskými životy,poněvadž značná část řidičů tuto kategorii komunikace považuje za plnohodnotnou dálnici a podle toho se tak chová,bohužel důsledkem toho chování jsou závažné dopravní nehody s nejtragičtějšími následky.Historie nejenom u nás,ale třeba i v Polsku to jasně prokázala.
Kde intenzity provozu neopravňují výstavbu směrově dělené komunikace,tak jednoznačně přemalovat na střídavý 2+1.
2+2 mimo obec bez odstavného pruhu je hazard s lidskými životy,poněvadž značná část řidičů tuto kategorii komunikace považuje za plnohodnotnou dálnici a podle toho se tak chová,bohužel důsledkem toho chování jsou závažné dopravní nehody s nejtragičtějšími následky.Historie nejenom u nás,ale třeba i v Polsku to jasně prokázala.
Re: R48 Frýdek-Místek- obchvat
Lenny,se Slušovicemi to nerovnávej.Tam zmenšili šířkový profil komunikace skoro na polovinu,tam je to obyčejný ksindl.Já se bavím o přemalování na 2+1 při zachování PŮVODNÍHO profilu silnice.To je něco jiného,snad.Lenny píše:
Doteď to tam funguje docela dobře a najednou nějaký vy.. třípruh. Ve Slušovicích tam taky zužili vozovky ze čtyřpruhu na dvoupruh a doplatili na to životem děda s babkou ve staré škodovce, kteří si nového stavu nevšimli.
Re: R48 Frýdek-Místek- obchvat
Starý Jičín nelze srovnávat s FM-Frýdlant, kde jsou intenzity a struktura dopravy trochu jinde. Kdyby byly takové intenzity jako u Starého Jičína, tak o té silnici denně slyšíme v dopravním zpravodajství.viky píše:U Starého Jičína je jasně vidět,jak je 2 + 2 bezpečné.Ty smrťáky za poslední dobu hovoří za vše!Kategoricky nesouhlasím s 2 + 2 bez odstavného pruhu všude tam,kde to má být jako definitivní stav!Pokud jsou tam vysoké intenzity,tak směrově rozdělit,ovšem ne tak,jak je to mezi NJ a Příborem.
Prý tam nenainstalovali svodidla, kvůli tomu, že došlo love jsem zaslechl.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R48 Frýdek-Místek- obchvat
A já jsem zase slyšel, že se teď čeká na tu přestavbu... Policajti na to pořád upozorňují, že buďto hned přestavba a nebo aspoň ty lana.Lenny píše:Starý Jičín nelze srovnávat s FM-Frýdlant, kde jsou intenzity a struktura dopravy trochu jinde. Kdyby byly takové intenzity jako u Starého Jičína, tak o té silnici denně slyšíme v dopravním zpravodajství.viky píše:U Starého Jičína je jasně vidět,jak je 2 + 2 bezpečné.Ty smrťáky za poslední dobu hovoří za vše!Kategoricky nesouhlasím s 2 + 2 bez odstavného pruhu všude tam,kde to má být jako definitivní stav!Pokud jsou tam vysoké intenzity,tak směrově rozdělit,ovšem ne tak,jak je to mezi NJ a Příborem.
Prý tam nenainstalovali svodidla, kvůli tomu, že došlo love jsem zaslechl.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: R48 Frýdek-Místek- obchvat
Lana se dala jen na nejrizikovější úseky. Dodělat je všude by nebyl problém, ale vzhledem k plánované přestavbě (bohužel pořád odkládané) by to byly vyhozené peníze. Kdyby někdo tenkrát tušil, jak dlouho se na přestavbu bude čekat, tak by je tam možná dali...
Mimochodem, na čem stojí obchvat FM? Snad ne jen na penězích?
Mimochodem, na čem stojí obchvat FM? Snad ne jen na penězích?
Re: R48 Frýdek-Místek- obchvat
Dle aplikace ahlížení do katastru je v katastru Místek vykoupeno odhadem cca 60 % vlastníků, v katastru Staré Město u Frýdku-Místku je vykoupena většina pozemků a v katastru Dobrá u Frýdku-Místku už to tak slavné není. Ale naopak pozemky v katastru Panské Nové Dvory jsou vykoupeny skoro všechny.
Pozemky jsem volil náhodným výběrem bez opakování.
Pozemky jsem volil náhodným výběrem bez opakování.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R48 Frýdek-Místek- obchvat
Obchvat stojí jen na penězích, jako většina v tomto Banánistáně. Jak dokazuje případ nového zásobníku plynu ... když stát chce, nezajímá ho ani místní zamítavé referendum, ani námitky ekoteroristů ... Úřad povolí vše. Dokud nebude na účtu suma 4 mld., nebude se stavět. Nějaké zdraví lidí, dopravní obslužnost ve městě, to jsou kraviny, které Janotu a jiné ministry financí nezajímají ... Ani slavný rodák Říman nic nedokázal prosadit (i když za těch pár měsíců a na tom postu, kde byl ...)
Re: R48 Frýdek-Místek- obchvat
Tohle jsou jen plané hospodské řeči...
Re: R48 Frýdek-Místek- obchvat
Tak penize jsou to hlavni, bez nich to nejde a kdyz minule politicke garnitury zadluzili zemi, nemuzeme se divit, ze penize nejsou. Kdyz doma nebudete mit penize na drahe a bezpecne auto, tak si ho taky nekoupite, a budete jezdit starym, to je logicke!!
Re: R48 Frýdek-Místek- obchvat
To není jen o penězích, ale taky o vykoupených pozemcích, sehnání všech vyjímek do zásahu ohrožených živočichů, dokladů a potvrzení.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R48 Frýdek-Místek- obchvat
Ale na těch penězích to potom bude asi stát (4mld je dost) si myslím, pokud do toho nepůjde EU, což asi nepřichází v úvahu, jak už se tady psalo.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: R48 Frýdek-Místek- obchvat
Peníze jsou na obchvatu Frýdku-Místku tím úplně posledním problémem! I podle MD patří ten úsek k tím s největší prioritou, leží na prioritní ose 25 EU, ta ho spolufinancuje... Jediný problém obchvatu je příprava, s ní související odvolání a nutnost získat výjimky... MŽP při současném složení dělá neuvěřitelné obstrukce téměř u každé stavby, snad se to po volbách změní...
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R48 Frýdek-Místek- obchvat
Hm, takže to tradičně visí na papírování, počítám ale, že jakmile se vše vyřídí tak to půjde ráz naráz. Jaké jsou odhady? Začne se ještě letos? Počítám, že ne.
Protože jak jsem si četl na dialnice.info vlákno o R48, tak to tam vypadalo slibně už v roce 2008 a fyzicky se začne až za pár měsíců.
Protože jak jsem si četl na dialnice.info vlákno o R48, tak to tam vypadalo slibně už v roce 2008 a fyzicky se začne až za pár měsíců.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: R48 Frýdek-Místek- obchvat
Přesně tak, u těchto staveb jsou peníze na realizaci tím nejmenším problémem. Ale ta příprava... Věřím, že po volbách budou odstraněni zelení z různých funkcí a když už se nějaký koridor pro dálnici vymezí, tak budou zákony na to, aby se tam mohlo stavět bez všemožných zdržování... Ale - to by bylo třeba změnit zákony, a to se nikomu nebude chtít...
Re: R48 Frýdek-Místek- obchvat
Ano, tohle jsou přesně hospodské řeči ...
Představitelé města již otevřeně přiznávají i v tisku, že obchvat samotného dvojměstí je záležitost státní kasy ...
Hospodské řeči tady měli hlavně ti, co obhajovali výstavbu D47. I když není plný profil dodělaný, v FM žádný úbytek dopravy není, spíše naopak. S doděláním průtahu Bialskem na R bude R48 využívána ještě razantněji a dodělání Ostrava - Bohumín - Rybník tohle nezmění. Všichni zastánci D47 by se měli povinně přestěhovat do Místku a užívat si dobrodiní, co tu slibovali.
Představitelé města již otevřeně přiznávají i v tisku, že obchvat samotného dvojměstí je záležitost státní kasy ...
Hospodské řeči tady měli hlavně ti, co obhajovali výstavbu D47. I když není plný profil dodělaný, v FM žádný úbytek dopravy není, spíše naopak. S doděláním průtahu Bialskem na R bude R48 využívána ještě razantněji a dodělání Ostrava - Bohumín - Rybník tohle nezmění. Všichni zastánci D47 by se měli povinně přestěhovat do Místku a užívat si dobrodiní, co tu slibovali.
Re: R48 Frýdek-Místek- obchvat
Chápu, že musíte být nutně znepokojen situací ve F-M, když tam bydlíte a že obchvat města je vlastně to jediné nerozestavěné z R48 co má smysl, s tím také nelze než souhlasit.
Odlehčení, které způsobí D47 teprve nastane. Nikoliv však se zprovozněním plného profilu, ale až s napojením na polskou A1 a s přeznačením hlavních směrů do této trasy (včetně tedy hlavně plánovačů v navigacích).
Odlehčení, které způsobí D47 teprve nastane. Nikoliv však se zprovozněním plného profilu, ale až s napojením na polskou A1 a s přeznačením hlavních směrů do této trasy (včetně tedy hlavně plánovačů v navigacích).
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R48 Frýdek-Místek- obchvat
Máte prosím Vás někdo nějaké novinky ohledně této stavby? Resp. samozřejmě mám na mysli kauzu Beskydčan a průchod přes profil Morávky. Nějak jsem ztratil linku s posledním vývojem...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!