[D48] Frýdek-Místek, obchvat

Bělotín – Frýdek-Místek – Český Těšín
Odpovědět
Aram96
Příspěvky: 7902
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Určitě by to bylo lepší než dnes, nicméně je to pořád opuštění dálnice, pak navíc levé odbočení, a najetí na dálnici. A ty rampy by to chtělo proto, abyste byli pořád na dálnici.
Ale samozřejmě pokud budou nerealizovatelné ty přímo v současném uzlu, tak se tomuto řešení také nebráním a napadlo mě také.
Sjezd OVA>NJ musí na 99% vzniknout určitě u současné MÚK, této rampě nicmoc nebrání.
Martin z Ostravy píše: Vždyť se neřeší ani zprasek v podobě MÚK Sedlice nebo se za 20 let neprotáhl ani ten pitomý odbočovák na MÚK Hněvotín, kde by se to vešlo i do stávajícího záboru.
Tak proč zrovna u F-M, by někdo řešil složité nadjezdy, problém s lidma okolo atd.
Je pravda, že proti FM jsou tyhle problémy řádově horší a fakt se 20 let neřešily. Takže vyhlídky nic moc. Ale třeba se ty boty z minulosti teď začnou řešit.
O těch přídatných pruzích v křižovatce Hněvotín radši ani nemluv, tam jsou spíš výjezdové klíny. :zvraci:
evilcleaner
Příspěvky: 1073
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od evilcleaner »

mapman píše:Zatím je to ve fázi, kdy ŘSD Ostrava o problému ví, ale neřeší ho. Nejdříve se tyto stavby dokončí a až pak se bude řešit, co s tím dál. Stejně by se správně mělo 5 let počkat kvůli udržitelnosti evropského spolufinancování, než se začne stavba upravovat...
správa o problému ví a už ho dokonce začíná řešit, nějaké náčrtky možných řešení existují, bude se řešit proveditelnost

podle mě nejméně špatné řešení:
rampa ov->nj
https://mapy.cz/s/pumusenato
odbočovák se mezi mosty vleze, jsou tam nějaké demolice v oblasti pod štandlem. styková křižovatka pod štandlem x příborská by se zrušila a nahradila by ji nová styková křižovatka pod štandlem x 17. listopadu (plus nový most přes řeku olešnou) - není to teda z dálnice na dálnici, ale bylo by to bez úrovňových křižovatek

ta jednoduchá vratná rampa nebude mít nikdy správnou délku přídatných pruhů a navíc mizerný poloměr
https://mapy.cz/s/bugakalake

se směrem nj-ova je to samozřejmě horší ale řešitelný:
https://mapy.cz/s/gupotucoju
most přes dálnici koupit od města, vybourat římsy = zrušit chodník, takže volná šířka by mohla být cca 4 m, vykoupit rodinný dům a zahrádky severně od dálnice. délka přídatných pruhů sedí. samozřejmě by to byl tobogán, ale zábory by nebyly nějak hrozné a PHS by dokázila efektivně ochránit zástavbu před hlukem
když na to přijde tak by se zde nemusel ani řešit připojovák, protože od čt je na ostravu pouze jednopruhové odbočení ( :zvraci: ), takže by velká část dálnice mohla zůstat tak, jak je a to včetně PHS.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Tak to je dobře, že se to přeci jen řeší.
Varianta s použitím stávajícího nadjezdu je dobrá, ulici K Olešné lze napojot přímo do Palkovické (otázka, proč toto vlastně neprošlo a byl požadavek na nadjezd? Možná kvůli pěší a cyklo vazbě na Olešnou).
R48 -> D48 se podařilo!
Aram96
Příspěvky: 7902
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od Aram96 »

No a na ty estakády se zúžené jízdní pruhy + zúžený přídatný pruh opravdu nevlezou ? Především tedy mluvím o pruzích pro rampu OVA>NJ, jak jsem kreslil dříve. (tak jak ty, ale pohodlnější s větším poloměrem).
Nicméně to tvoje řešení je taky dobré, jen jsem tuhle variantu považoval za neprojednatelnou. :)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od Lenny »

V EIA XI/2002 byla všesměrnost řešena tímto způsobem.
Přílohy
PA014982.JPG
PA014982.JPG (527.17 KiB) Zobrazeno 3104 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od Honey72 »

To by sice ještě vybudovat s menší obměnou šlo, ale náklady by byly zřejmě stejné jako dobudovat dvě větve přímo na dálnici. A neprznilo by se tím přímé dálniční propojení.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
marcuss
Příspěvky: 9
Registrován: 31.5.2018 21:47:41

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od marcuss »

darwousek
Příspěvky: 937
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od darwousek »

Mě napadá
Os-NJ https://mapy.cz/s/dovanehupe
NJ-Os https://mapy.cz/s/cajotosotu
S tím že v úsecích kde je mé řešení souběžné s I/48. By se pouze přidal pruh na I/48 , který by se poté odpojil.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Aram96
Příspěvky: 7902
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Jo ! Pokud nebude problém projednat tuhle variantu rampy pro OVA>NJ, tak by se opačný směr mohl opravdu řešit i takto. Za mě. :ok: Na tom kousku Příborské ulice by navíc nemusel být problém zrušit ta úrovňová napojení. Navíc by to asi nebylo až tak nutné, není jich tam ani moc (jedno na každé straně mi přijde).

Pořád to ale stojí na tom, zda se na mosty (v tomto případě na D56) vejdou zúžené pruhy + jeden přídatný. Bez toho je i toto řešení k ničemu. V tomto konkrétním případě most přes Olešnou směr Ostrava.
evilcleaner
Příspěvky: 1073
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od evilcleaner »

šířka vozovky je v základním uspořádání 10,75 m, takže když z každé strany odečteme 0,5 m pro vodící čáru a kousek nezpevněné krajnice zbývá 9,75, šlo by to teoreticky 3,0 m RJP, 3,25 LJP, 0,25 vodící proužek (nově teda už součástí zpevněné krajnice, ale tady ho píšu pro přehlednost) a 3,25 připojovák. ve městě asi ok na novostavbě dálnice ne. nicméně kdyby to bylo jen o úpravě jednoho jednopolového mostku přes olešnou, tak to není taková hrůza jako hrabat do některé z estakád.

on ten návrh darwouska nj->ova se mi fakt líbí i proto, že minimalizuje dopravní závlek a jednopruhová rampa by se pod most příborské mohla vlézt na druhou stranu koryta než je 17. listopadu, to samé pod estakádu D56 (SO202/56). vynutí si to veliké zábory a jiný přístup do areálu eurovie, jiné napojení ul. pod štandlem - to by byl docela oříšek a rozšíření mostu přes olešnou na D56 (SO203)
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od Honey72 »

Znepřístupnit těm dvěma rodinným domům přístup ke komunikaci by určitě nešlo a firmy by se pominuly. Ono to na mapě vypadá dobře, ale ve skutečnosti tam není tolik místa, či spíše ne bez demolic a množství úprav. I připojení a odpojení II/648 by bylo složité. Bez ohledu na to, že se to nachází v prostoru městské zástavby se spoustou sítí, dokonce i potokem. Stavba této spojky by byla nákladnější než její realizace přímo v prostoru současného polouzlu.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
evilcleaner
Příspěvky: 1073
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od evilcleaner »

Tak by se RD napojily na bahno-standl a eurovia na ul. 17. Listopadu. To je ten nejmenší problém že všech. Mnohem rozumnější by bylo RD vykoupit. Pravý problém je jak napojit ulici Pod standlem místo zrušeného napojení na priborskou. Kvůli vedení větve nj->ova by to nešlo jednoduchym premostenim olesne a stykovou křižovatkou na 17. Listopadu. Alternativou by mohl být most pres obe vetve, reku a 17. Listopadu a připojení do křižovatky priborska x II/473 zde:
https://mapy.cz/s/hojakepoge
To by se asi neobešlo bez SSZ ale je to uz ve městě a žádný tranzit by tam už nejezdil.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
darwousek
Příspěvky: 937
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od darwousek »

Pokusil jsem se něják načmárat tu situaci na Příborské ul. Alespoň tak jak by mi to dávalo smysl.
Přílohy
Mapy.cz - Google Chrome 13.11.2022 19_07_57 (2).png
Mapy.cz - Google Chrome 13.11.2022 19_07_57 (2).png (334.42 KiB) Zobrazeno 2294 x
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Aram96
Příspěvky: 7902
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od Aram96 »

evilcleaner píše:šířka vozovky je v základním uspořádání 10,75 m, takže když z každé strany odečteme 0,5 m pro vodící čáru a kousek nezpevněné krajnice zbývá 9,75, šlo by to teoreticky 3,0 m RJP, 3,25 LJP, 0,25 vodící proužek (nově teda už součástí zpevněné krajnice, ale tady ho píšu pro přehlednost) a 3,25 připojovák. ve městě asi ok na novostavbě dálnice ne. nicméně kdyby to bylo jen o úpravě jednoho jednopolového mostku přes olešnou, tak to není taková hrůza jako hrabat do některé z estakád.

on ten návrh darwouska nj->ova se mi fakt líbí i proto, že minimalizuje dopravní závlek a jednopruhová rampa by se pod most příborské mohla vlézt na druhou stranu koryta než je 17. listopadu, to samé pod estakádu D56 (SO202/56). vynutí si to veliké zábory a jiný přístup do areálu eurovie, jiné napojení ul. pod štandlem - to by byl docela oříšek a rozšíření mostu přes olešnou na D56 (SO203)
I na dálnici by to šlo, stačí zakázat předjíždění kamionů. JP šířky 3,5 a pro levý pruh ještě méně jsou na silnicích první třídy standard. Takže by stačilo snížit MPR na 110 a to jen "kvůli parametrům". V praxi se to vůbec nepozná, jestli je pruh 3,5 nebo 3,75. Takže by byl pravý standard, přídatný standard, jen levý by byl zúžený na 3,0 m, proto ten zákaz předjíždění NA.

Mám za to, že někde se k tomuto řešení už přistoupilo, právě kvůli přídatným pruhům. Nevzpomínám si ale kde to bylo.
BohusdK
Příspěvky: 478
Registrován: 28.4.2011 23:04:06
Bydliště: Jablunkovsko

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od BohusdK »

Kluci to opravdu myslí vážně. Bude se pracovat i v noci. V reportáží taky padlo, že ŘSD nechce převzít 1.etapu a tak se část bude muset zbourat a postavit znovu !!
https://fb.watch/gTC7cknWjY/
I/11 every day
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od Lenny »

A co se bude bourat a stavět znovu?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
bmw740d
Příspěvky: 418
Registrován: 1.1.2011 15:42:54

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od bmw740d »

Dneska čilý ruch na estakádě přes řeku Morávku+ v místech sesuvu. Snaží se, ale konec roku se rychle blíží.
kot
Příspěvky: 10529
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od kot »

Jaké je ve Frýdku počasí a teplota ?
bmw740d
Příspěvky: 418
Registrován: 1.1.2011 15:42:54

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od bmw740d »

Nesnezi, teplota pořád pod nulou. -3.
Royce
Příspěvky: 121
Registrován: 24.6.2018 17:10:35

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od Royce »

Lenny píše:A co se bude bourat a stavět znovu?
Nejspíš CB kryt, asi to nejde jen tak jednoduše vyrovnat - musí se to vybetonovat znovu.
bmw740d
Příspěvky: 418
Registrován: 1.1.2011 15:42:54

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od bmw740d »

Lidé ve FM čekali na obchvat desítky let. Samotná výstavba trvala přes 4 roky. A CBK je naprosto katastrofální. Absolutně nechápu, jak se toto mohlo postavit? Přitom si stahli borce z Německa, aby to mělo kvalitu. Jsem z toho jako skoro každodenní uživatel zklamány a smutný. Jakmile na to pustí transit, bude to mezinárodní ostuda. Omlouvám se, pokud toto me hodnocení někoho naštvalo, ale nemohu si pomoci.
momoz
Příspěvky: 150
Registrován: 24.8.2019 21:39:19

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od momoz »

To jo , souhlas, ale nemohli to kruci opravit ještě letos než se otevře druhá etapa? Takhle to bude neverending story.
kot
Příspěvky: 10529
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od kot »

Do teď to byla never ending story. Vše ostatní je posun k lepšímu nebo k horšímu. Ale i posun je pozitivum.
momoz
Příspěvky: 150
Registrován: 24.8.2019 21:39:19

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od momoz »

Neverending story to bude dokud ten obchvat nebude plně průjezdný bez omezení což zatím ani zdaleka nehrozí. A btw brát posun k horšímu jako pozitivum je krapet oxymorón.
bmw740d
Příspěvky: 418
Registrován: 1.1.2011 15:42:54

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od bmw740d »

Všiml jsem si také, že na mnoho místech jsou viditelné nějaké značky oranžovou reflexní barvou na povrchu CBK - že by nějaké viditelné díry? Jsou to desítky barevných označení.
Odpovědět

Zpět na „D48“