mapman píše:Zatím je to ve fázi, kdy ŘSD Ostrava o problému ví, ale neřeší ho. Nejdříve se tyto stavby dokončí a až pak se bude řešit, co s tím dál. Stejně by se správně mělo 5 let počkat kvůli udržitelnosti evropského spolufinancování, než se začne stavba upravovat...
správa o problému ví a už ho dokonce začíná řešit, nějaké náčrtky možných řešení existují, bude se řešit proveditelnost
podle mě nejméně špatné řešení:
rampa ov->nj
https://mapy.cz/s/pumusenato
odbočovák se mezi mosty vleze, jsou tam nějaké demolice v oblasti pod štandlem. styková křižovatka pod štandlem x příborská by se zrušila a nahradila by ji nová styková křižovatka pod štandlem x 17. listopadu (plus nový most přes řeku olešnou) - není to teda z dálnice na dálnici, ale bylo by to bez úrovňových křižovatek
ta jednoduchá vratná rampa nebude mít nikdy správnou délku přídatných pruhů a navíc mizerný poloměr
https://mapy.cz/s/bugakalake
se směrem nj-ova je to samozřejmě horší ale řešitelný:
https://mapy.cz/s/gupotucoju
most přes dálnici koupit od města, vybourat římsy = zrušit chodník, takže volná šířka by mohla být cca 4 m, vykoupit rodinný dům a zahrádky severně od dálnice. délka přídatných pruhů sedí. samozřejmě by to byl tobogán, ale zábory by nebyly nějak hrozné a PHS by dokázila efektivně ochránit zástavbu před hlukem
když na to přijde tak by se zde nemusel ani řešit připojovák, protože od čt je na ostravu pouze jednopruhové odbočení (
), takže by velká část dálnice mohla zůstat tak, jak je a to včetně PHS.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.