[D48] Frýdek-Místek, obchvat
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Dva pruhy na nadjezdu jsou hoodně zbytečné
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Dnes na obchvatu I. stavbě klid, nic se neděje, zasněženo. Začali už vánoční svátky.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
V Německu je časté, že při nájezdu na dvouproudou komunikaci udělají připojovák a z pomalého pruhu přímé odbočení. Toto mohli namalovat i zde, ničemu by to nevadilo.
Čím jezdím: VW Passat 2,0 BiTDI, Honda CBF 1000F
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Jezdilm tudy denně a momentálně opravdu zbytečné nejsou. Uvidíme jak po otevření obchvatu. Těžko říct, kolik z těch vozidel je tranzit..darwousek píše:Dva pruhy na nadjezdu jsou hoodně zbytečné
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Teoreticky by to tu pořád šlo takto udělat.. ale třeba to bude v pohodě, pokud většina tranzitu pojede dál po obchvatu.apach píše:V Německu je časté, že při nájezdu na dvouproudou komunikaci udělají připojovák a z pomalého pruhu přímé odbočení. Toto mohli namalovat i zde, ničemu by to nevadilo.
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Jak je teďka postavena ta nová cesta od Palkovic. Ona bude končit na tom kruháči u RALL?
Když pojedou auta na Ostravu, tak musí na kruháč, pak se napojit na Příborskou, pokračovat do města a sjet na Beskydskou? Pokud na Třinec tak zase na Příborskou a projet celé město? Nikde žádné napojení na obchvat?:/
Když pojedou auta na Ostravu, tak musí na kruháč, pak se napojit na Příborskou, pokračovat do města a sjet na Beskydskou? Pokud na Třinec tak zase na Příborskou a projet celé město? Nikde žádné napojení na obchvat?:/
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Dnes jsme se byli projít na Olešnou a musím říct, že ty pidi lampy pod mostem na stezce pro pěší a cyklisty vypadají hodně zvláště. Jsem zvědav jak dlouho vydrží, něž je vandalové zničí.
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Eda: přesně tak. Napojení na obchvat asi moc nedává smysl.
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Royce:
V čem by měla být výhoda té nově postavené cesty?
viz. obrázek (modrá cesta je nyní, červená nová)
https://imgway.cz/v/hgfJ.jpg
Nová je delší cca o 200m, (3,8km nová/3,6km dosavadní) to je šul nul.
Na dosavadní cestě u Pod puklí je semafor (relativní zdržení), na nové se bude muset dávat přednost na kruháči a na Příborské, kde není malý provoz.
Jedinou relativní výhodu vidím asi v tom, že řadovky a pár domků na Palkovické budou mít větší klid. Na druhou stranu se zničilo zase kus zemědělské půdy.
Pokud by se to někde u kruháče napojilo na obchvat a jel přímo na Ostravu mimo město a naopak někde u Arnošta napojení na Třinec, tak tu výhodu vidím a mělo by to za mě větší smysl.. Teď jinak na žádnou výhodu nemůžu přijít
V čem by měla být výhoda té nově postavené cesty?
viz. obrázek (modrá cesta je nyní, červená nová)
https://imgway.cz/v/hgfJ.jpg
Nová je delší cca o 200m, (3,8km nová/3,6km dosavadní) to je šul nul.
Na dosavadní cestě u Pod puklí je semafor (relativní zdržení), na nové se bude muset dávat přednost na kruháči a na Příborské, kde není malý provoz.
Jedinou relativní výhodu vidím asi v tom, že řadovky a pár domků na Palkovické budou mít větší klid. Na druhou stranu se zničilo zase kus zemědělské půdy.
Pokud by se to někde u kruháče napojilo na obchvat a jel přímo na Ostravu mimo město a naopak někde u Arnošta napojení na Třinec, tak tu výhodu vidím a mělo by to za mě větší smysl.. Teď jinak na žádnou výhodu nemůžu přijít
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Ano, nepojede se kolem hodně RD.Eda píše:Royce:
V čem by měla být výhoda té nově postavené cesty?
viz. obrázek (modrá cesta je nyní, červená nová)
https://imgway.cz/v/hgfJ.jpg
Nová je delší cca o 200m, (3,8km nová/3,6km dosavadní) to je šul nul.
Na dosavadní cestě u Pod puklí je semafor (relativní zdržení), na nové se bude muset dávat přednost na kruháči a na Příborské, kde není malý provoz.
Jedinou relativní výhodu vidím asi v tom, že řadovky a pár domků na Palkovické budou mít větší klid. Na druhou stranu se zničilo zase kus zemědělské půdy.
Pokud by se to někde u kruháče napojilo na obchvat a jel přímo na Ostravu mimo město a naopak někde u Arnošta napojení na Třinec, tak tu výhodu vidím a mělo by to za mě větší smysl.. Teď jinak na žádnou výhodu nemůžu přijít
Za mě by to vyřešila jízda od kruháče po 17. listopadu. Takto https://mapy.cz/s/rabebunope
Ale na 17. listopadu není sjezd směr Ostrava!! Tam by to chtělo nějak pořešit a jezdí se komplet mimo obydlenou oblast.
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
to, co píše davidb toto jsem navrhoval už asi 3 roky zpět - našel bys to ve vlákně ... že by stačilo upravit nájezdovou rampu, aby se po 17. listopadu dalo dostat na D56 směr Ova, jednoduché a levné řešení ... bohužel nic takového se, pokud vím, nepřipravuje
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
No možná si to tady opět někdo přečte a začne to řešit.bumbik píše:to, co píše davidb toto jsem navrhoval už asi 3 roky zpět - našel bys to ve vlákně ... že by stačilo upravit nájezdovou rampu, aby se po 17. listopadu dalo dostat na D56 směr Ova, jednoduché a levné řešení ... bohužel nic takového se, pokud vím, nepřipravuje
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
No, dá se sjet směr Tesco a tam se otočit na KO směr Ova..
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Tak to je podstatně lepší jet přímo po Příborské.Royce píše:No, dá se sjet směr Tesco a tam se otočit na KO směr Ova..
Než sjíždět ze 17. listopadu kolem Baumaxu a pak na kruháč a zpět!
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Po 17. listopadu by to bylo fajn.. Z Ostravy se člověk napojí ale opačným směrem je to špatné
Příborská bude lepší než kolem Tesca, ale kdo ví, zda nebudou lidi stejně jezdit po Palkovické..
Ti co pojedou do města, či na Frýdlant, tak to budou beztak brát jak doposud a ještě to maj k horšímu, když teď musí na kruháč a předtím mohli rovně kolem lesa.
Napojení na obchvat by podle mě mělo smysl..
Zkusil jsem nakreslit napojení u kasáren, modré čáry "rampy", červené čáry ukazují směr.
Celá větev "Frenštát, Kozlovice, Palkovice.." by se u kasáren napojila a jela by na Ostravu či Frýdlant aníž by vjela do města. a zároveň od Ostravy by v těch místech zase sjeli a nemusel by se tam stavět ta zbytečná nová cesta..
https://i.ibb.co/R6xwcsx/asassas.jpg
Příborská bude lepší než kolem Tesca, ale kdo ví, zda nebudou lidi stejně jezdit po Palkovické..
Ti co pojedou do města, či na Frýdlant, tak to budou beztak brát jak doposud a ještě to maj k horšímu, když teď musí na kruháč a předtím mohli rovně kolem lesa.
Napojení na obchvat by podle mě mělo smysl..
Zkusil jsem nakreslit napojení u kasáren, modré čáry "rampy", červené čáry ukazují směr.
Celá větev "Frenštát, Kozlovice, Palkovice.." by se u kasáren napojila a jela by na Ostravu či Frýdlant aníž by vjela do města. a zároveň od Ostravy by v těch místech zase sjeli a nemusel by se tam stavět ta zbytečná nová cesta..
https://i.ibb.co/R6xwcsx/asassas.jpg
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Pojmenování stavby (staveb) je trochu návodné - Obchvat. To pojmenování dobře vystihovalo akutní potřebu města. Při pohledu na mapu jasně vidíme záměr vyhnout se městu. Ale nezapomínejme, že jde především o dobudování dálnice v této oblasti. Jde tedy především o dálnici. Od dálnice nečekáme, že bude umožňovat přímé napojení obce s třemi tisíci obyvatel.Eda píše:Jak je teďka postavena ta nová cesta od Palkovic. Ona bude končit na tom kruháči u RALL?
Když pojedou auta na Ostravu, tak musí na kruháč, pak se napojit na Příborskou, pokračovat do města a sjet na Beskydskou? Pokud na Třinec tak zase na Příborskou a projet celé město? Nikde žádné napojení na obchvat?:/
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
To mi přijde lepší zpětná rampa více jak se řešilo zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 12#p243912Eda píše:Po 17. listopadu by to bylo fajn.. Z Ostravy se člověk napojí ale opačným směrem je to špatné
Příborská bude lepší než kolem Tesca, ale kdo ví, zda nebudou lidi stejně jezdit po Palkovické..
Ti co pojedou do města, či na Frýdlant, tak to budou beztak brát jak doposud a ještě to maj k horšímu, když teď musí na kruháč a předtím mohli rovně kolem lesa.
Napojení na obchvat by podle mě mělo smysl..
Zkusil jsem nakreslit napojení u kasáren, modré čáry "rampy", červené čáry ukazují směr.
Celá větev "Frenštát, Kozlovice, Palkovice.." by se u kasáren napojila a jela by na Ostravu či Frýdlant aníž by vjela do města. a zároveň od Ostravy by v těch místech zase sjeli a nemusel by se tam stavět ta zbytečná nová cesta..
https://i.ibb.co/R6xwcsx/asassas.jpg
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Skvěle řečeno, jsem téhož názorutheodor less píše: Pojmenování stavby (staveb) je trochu návodné - Obchvat. To pojmenování dobře vystihovalo akutní potřebu města. Při pohledu na mapu jasně vidíme záměr vyhnout se městu. Ale nezapomínejme, že jde především o dobudování dálnice v této oblasti. Jde tedy především o dálnici. Od dálnice nečekáme, že bude umožňovat přímé napojení obce s třemi tisíci obyvatel.
Cesta po českých dálnicích je stejně "snadná" jako cesta do budoucnosti. Stačí čekat
-
- Příspěvky: 202
- Registrován: 30.8.2016 21:30:15
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Byť také souhlasím s theodorem, dlužno dodat, že se nejedná jen o 3400 obyvatel Palkovic, ale také o obyvatele Kozlovic a částečně také Tiché a Metylovic. Dohromady cca 8000 duší. Dále po této trase jezdí zaměstnanci (OA i autobusy) z Polska do frenštátských montoven Siemens a Continental z důvodu nepohodlnosti vysoce zatížené I/57 mezi FpR a Lubinou i celkové zajížďky přes obchvat Příbora.
Ale opakuji, souhlasím s theodorem, potažmo s ŘSD .
Edit: Ale vyvolává to otázku, zda existuje nějaká konkrétní hranice počtu obyvatel, od které se odvíjí napojení na kapacitní silnice (popř. kde by tato hranice měla být).
Ale opakuji, souhlasím s theodorem, potažmo s ŘSD .
Edit: Ale vyvolává to otázku, zda existuje nějaká konkrétní hranice počtu obyvatel, od které se odvíjí napojení na kapacitní silnice (popř. kde by tato hranice měla být).
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Pochybuju. Spíš by se měla ctít nějaká průměrná vzdálenost jednotlivých sjezdů (v našich podmínkách cca 8-10 km - někdy to bude i 15 někdy 4) a samozřejmě se přizpůsobovat místním podmínkám, tzn. když je mezi sjezdy nějaká významná dvojka/významnější město, tak se MÚK logicky "přidá".Tomas Eybl píše:Edit: Ale vyvolává to otázku, zda existuje nějaká konkrétní hranice počtu obyvatel, od které se odvíjí napojení na kapacitní silnice (popř. kde by tato hranice měla být).
A je také potřeba se dívat trochu "dál" na následnou silniční síť v okolí. Kdyby to bylo jen o obyvatelích, tak by třeba nikdy nevznikla MÚK Rokytno na nedávno otevřené D35. Jenže má asi smysl právě kvůli navazující síti (jinak bych její smysl nechápal).
Když město má dobrou dostupnost po silnicích nižších tříd k nejbližším sjezdům dálnice (a ty silnice nejsou přetížené), tak sjezd určitě potřeba není. A je za mě jedno, jestli má obyvatel 6 nebo 12 tisíc.
Třeba ale na jiném úseku D35 by bez jedné MÚK byla vzdálenost mezi MÚK cca 20 km. To mě na naše poměry přijde opravdu už hodně, takže je dobře, že něco mezi nimi vznikne, byť to napojuje doslova pár horních dolních. Pardon za OT.
-
- Příspěvky: 202
- Registrován: 30.8.2016 21:30:15
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Oprava: Mezi Frenštátem pod Radhoštěm a Lubinou vede I/58, nikoli I/57.
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Na jednu stranu chápu absenci přímého napojení pro obec se 3 tisíci, ale jak říká Tomas Eybl, nejde jen o Palkovice, ale o další obce. Řekl bych, že ten počet aut je docela dost vysoký. A proto se zřejmě buduje ten přivaděč, ať se uvolní Palkovické. Zároveň pokud se buduje přivaděč = průjezd aut je dost velký = z logiky nemělo by větší smysl vybudovat před městem (případně ten návrh co tady byl) napojení na obchvat/dálnici? Než zdemolovat spoustu pozemků/polí a stejně se to jen zas přesměruje do města a zahltí ho částečně. Vždyť napojení musí vyjít daleko levněji než ta nová cesta ke kruháči..theodor less píše: Pojmenování stavby (staveb) je trochu návodné - Obchvat. To pojmenování dobře vystihovalo akutní potřebu města. Při pohledu na mapu jasně vidíme záměr vyhnout se městu. Ale nezapomínejme, že jde především o dobudování dálnice v této oblasti. Jde tedy především o dálnici. Od dálnice nečekáme, že bude umožňovat přímé napojení obce s třemi tisíci obyvatel.
Tady z toho článku jsem to ještě pochopil, že se bude jednat o přímé napojení..
https://polar.cz/zpravy/moravskoslezsky ... ydkumistku
Ono se už nic asi nezmění, jen toto asi nepochopím:) Na Palkovickou vjíždí strašně moc aut, ale napojení neuděláme a uděláme to složitěji.
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Z Kozlovic a dalších dědin se dá na D48 dostat slušně přes Frýdlant nebo Rychaltice.
Pro dopravu do Frenu je tu i/58 a ta bude taky lepší až se dostaví obchvat Fryčovic.
Pokud by se takto krásně napojily Palkovice tak doprava podstatně vzroste a hned se začne volat po obchvatu.
Pro dopravu do Frenu je tu i/58 a ta bude taky lepší až se dostaví obchvat Fryčovic.
Pokud by se takto krásně napojily Palkovice tak doprava podstatně vzroste a hned se začne volat po obchvatu.
-
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Palkovicka je pouze povedeny regionální trade-off, kdy cast investice která by byla pouze na kraji zaplati rsd. Uvědomte si, ze většina aut z palkovic dojíždí do f-m a takto se velmi ulevi všem kteří žijí na palkovicke/podpukli. Proste vztah Palkovice- fm je zdrojova/cílová doprava a ne tranzit.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.