Kde tomu tak bude u R48?Mario píše:Když se má vozovka rozšiřovat na každé straně o 75cm, bude se to dělat tak, že se rozšíří dálnice jen z jedné strany o 1,5m stejně jak tomu bude u R48?
Původní kategorie a postup rozšířování
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Původní kategorie a postup rozšířování
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
Já si toho u té R48 taky právě nejsem vědom, jedině kde vám kde se to odklání od osy tak je úsek od MÚK Rychaltice po Motorest, ale to je defacto novostavba.
Jo a pak ještě na obchvatu Příbora se posunuje osa, tak jestli nemyslel Mário tohle.
Jo a pak ještě na obchvatu Příbora se posunuje osa, tak jestli nemyslel Mário tohle.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
Tak nevím jak to vypadá u D1, ale u R48 mi přijde jako nesmysl kopat a navážet zeminu z obou stran, když na jedné straně už je odvodnění, terénní úpravy, zeleň, svodidla - vše hotovo. Stejně se musí horní vrstva dát pryč, protože se tam bude dávat CB kryt a dávat uprostřed svodidla... Takže myslím, že nějaké posunutí osy by nemělo nikomu vadit. Rozhodně by to mělo být i levnější a v průběhu navážky by mohl být provoz veden jako 2+1.
Četl jsem to na dalnice-silnice.cz, tak snad jsem to pochopil správně..
"Stavba začíná za MÚK Bělotín-východ. Odtud je vedena v trase původní silnice, která bude rozšířena vpravo. Následuje MÚK Dub se silnicí III/44018 (osmička)...."
Stejně tak by to asi šlo i u D1, když se bude dávat komplet nový povrch a nejen dobetonovávat metrový pruh...
Četl jsem to na dalnice-silnice.cz, tak snad jsem to pochopil správně..
"Stavba začíná za MÚK Bělotín-východ. Odtud je vedena v trase původní silnice, která bude rozšířena vpravo. Následuje MÚK Dub se silnicí III/44018 (osmička)...."
Stejně tak by to asi šlo i u D1, když se bude dávat komplet nový povrch a nejen dobetonovávat metrový pruh...
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
Kategorie S 15,0 byla stavěna trochu jinak. Původně to měl být dvoupruh s jízdními pruhy širokými 3,75 m a s odstavnými 2,75 m, atd. Taková široká silnice s širokými odstavnými pruhy. Po vyčerpání kapacity dvoupruhu měla být silnice dostavěna na čtyřpruh tak, že při dostavbě by se jeden odstavný pruh + nezpevněná krajnice využili jako střední dělící pás a byly dostavěny vnitřní a vnější vodící proužek, 2 jízdní pruhy a zpevněná a nězpevněná krajnice.
R48 se bude rozšiřovat:
- vpravo
- vlevo
- oboustranně
vždy závisí na konkrétních podmínkách.
R48 se bude rozšiřovat:
- vpravo
- vlevo
- oboustranně
vždy závisí na konkrétních podmínkách.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
Pravda, jsem si neuvědomil, že původně to byly jen dva pruhy s odstavnými.
R48 -> D48 se podařilo!
kategorie S15,0,S16,5
návaznost na tuto diskuzi
A byl vůbec někdy nějaký úsek R48 kdy nalajnovaný, tak jak píšete? (2x3,75 jízdní + 2x2,75 odstavný) A nebo se to stavělo S15,0 rovnou s tím, že to bude čtyřpruh?
A jak je to s kategorií S16,5 - to je taky nějaký přemalovaný hybrid nebo to byl dřív podle norem regulérní čtyřpruh?
Tak to je opravdu velká škoda, že se to tak u R48 neudělalo a místo dostavby dalších dvou pruhů se po vyčerpání kapacity jenom přemalovala na 4x3,5 m nebo jak vlastněLenny píše: Kategorie S 15,0 byla stavěna trochu jinak. Původně to měl být dvoupruh s jízdními pruhy širokými 3,75 m a s odstavnými 2,75 m, atd. Taková široká silnice s širokými odstavnými pruhy. Po vyčerpání kapacity dvoupruhu měla být silnice dostavěna na čtyřpruh tak, že při dostavbě by se jeden odstavný pruh + nezpevněná krajnice využili jako střední dělící pás a byly dostavěny vnitřní a vnější vodící proužek, 2 jízdní pruhy a zpevněná a nězpevněná krajnice.
A byl vůbec někdy nějaký úsek R48 kdy nalajnovaný, tak jak píšete? (2x3,75 jízdní + 2x2,75 odstavný) A nebo se to stavělo S15,0 rovnou s tím, že to bude čtyřpruh?
A jak je to s kategorií S16,5 - to je taky nějaký přemalovaný hybrid nebo to byl dřív podle norem regulérní čtyřpruh?
Re: kategorie S15,0,S16,5
Ničím to zatím podložné nemám, ale domnívám se, že R48 byla značena rovnou jako čtyřpruh. Např. ve vzorovém příčném profilu z roku 1973 je S 15,0 dvoupruh, v 80. letech už je čtyřpruh.Michel píše:Tak to je opravdu velká škoda, že se to tak u R48 neudělalo a místo dostavby dalších dvou pruhů se po vyčerpání kapacity jenom přemalovala na 4x3,5 m nebo jak vlastně
A byl vůbec někdy nějaký úsek R48 kdy nalajnovaný, tak jak píšete? (2x3,75 jízdní + 2x2,75 odstavný) A nebo se to stavělo S15,0 rovnou s tím, že to bude čtyřpruh?
A jak je to s kategorií S16,5 - to je taky nějaký přemalovaný hybrid nebo to byl dřív podle norem regulérní čtyřpruh?
Např. stavba 004 Přípojka silnice I/3 Mirošovice - Benešov je postavena s volnou šířkou 14 m. (Bližší kategorie se mi nepodařila zjistit, mám za to, že to byla S 15,0.) Tato stavba byla nalajnovaná jako dvoupruh
S 16,5 vznikla později jako náhrada za S 15,0, která odstranila některé nedostatky S 15,0.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: kategorie S15,0,S16,5
Tak od mostu s R56 smer rychaltice je dvoupruh s sirokymi odstavnymi pruhy, ve kterych parkuji mistni jelikoz je to v obci mezi domky
Re: kategorie S15,0,S16,5
Já pamatuju akorát když šel do provozu obchvat Příbora a ještě nějaký kousek Paláčov - Stará Jičín a obojí šlo do provozu rovnou ja 4pruh.
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
Taky v MÚK s I/35 je navržena R48 v úplně nové trase. V podstatě se domnívám, že z původní silnice toho bohužel bude využito méně než by šlo...
Pozn. následuje přesun.
Pozn. následuje přesun.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Původní kategorie a postup rozšířování
Aha, děkuji všem za odpovědi
Tak to potom vypadá, že se opravdu stavěl rovnou čtyřpruh S15,0, jen aby se ušetřilo...
I když ty úseky, které uvádí Petr Pokorný vlastně šly do provozu skoro jako úplně poslední z celého neděleného čtyřpruhu (na přelomu 80/90 let). Tak teď by to chtělo najít nějakého pamětníka, který si pamatuje zprovoznění staveb Bělotín - Polom (1976) a Nový Jičín - Příbor (1972-3) aby nám řekl, jak to bylo nalajnované. (Data zprovoznění čerpána z http://dalnice-silnice.cz/R/R48.htm)
>Mario: Jj, máte pravdu, díky, že jste to připomněl, toho si taky vždycky všimnu, že i když se I/48 na výjezdu z Frýdku směrem na Rychaltice zužuje na dvoupruh, je pořád tak široká, že by se tam dal vyznačit čtyřpruh, dokonce to je vidět i na letecké mapě
>martini: díky za přesun
Na druhou stranu občas se taky ze stávající silnice využívá víc než by bylo zdrávo - třeba estakádu v Novém Jičíně bych daleko radši viděl přestavěnou (zvlášť když je hned za ní (směr FM) MÚK), i když je to asi celkem nereálné a hlavně nákladné... A ostatně R6 přes Ohři vypadá podobně.
Tak to potom vypadá, že se opravdu stavěl rovnou čtyřpruh S15,0, jen aby se ušetřilo...
I když ty úseky, které uvádí Petr Pokorný vlastně šly do provozu skoro jako úplně poslední z celého neděleného čtyřpruhu (na přelomu 80/90 let). Tak teď by to chtělo najít nějakého pamětníka, který si pamatuje zprovoznění staveb Bělotín - Polom (1976) a Nový Jičín - Příbor (1972-3) aby nám řekl, jak to bylo nalajnované. (Data zprovoznění čerpána z http://dalnice-silnice.cz/R/R48.htm)
>Mario: Jj, máte pravdu, díky, že jste to připomněl, toho si taky vždycky všimnu, že i když se I/48 na výjezdu z Frýdku směrem na Rychaltice zužuje na dvoupruh, je pořád tak široká, že by se tam dal vyznačit čtyřpruh, dokonce to je vidět i na letecké mapě
>martini: díky za přesun
Na druhou stranu občas se taky ze stávající silnice využívá víc než by bylo zdrávo - třeba estakádu v Novém Jičíně bych daleko radši viděl přestavěnou (zvlášť když je hned za ní (směr FM) MÚK), i když je to asi celkem nereálné a hlavně nákladné... A ostatně R6 přes Ohři vypadá podobně.
Re: Původní kategorie a postup rozšířování
OK, a když se tedy bude R48 rozšiřovat vpravo, vlevo nebo oboustranně podle místních podmínek, bude to stejně tak prováděno i s D1, nebo tam zachovají tu osu se svodidly a rozšíří to oboustranně?
Re: Původní kategorie a postup rozšířování
Tak znovu ;o)Mario píše:OK, a když se tedy bude R48 rozšiřovat vpravo, vlevo nebo oboustranně podle místních podmínek, bude to stejně tak prováděno i s D1, nebo tam zachovají tu osu se svodidly a rozšíří to oboustranně?
D1 se dle dnešních předpokladů bude rozšiřovat 2x. Jednou o necelý metr a pak následně na šestipruh. Vždy zůstane zachována osa dálnice a bude se vždy rozšiřovat do stran. Drobnou vyjímky asi budou kolem některých mostů, které se budou přistavovat vedle (např. Šmejkalka).
R48 se bude přestavovat v podstatě komplet. Většinou to bude ve stopě stávající silnice. Někde se rozšíří doleva, někde doprava, někde na obě strany. Bude se ale předělávat i příčný dklon, takže v případě R48 nepůjde ani tak o rozšíření, jako spíš o kompletní přestavbu.
Re: Původní kategorie a postup rozšířování
Mě by spíše zajímalo jestli dojde k rozšíření silnice za Místkem směrem do Rychaltic k napojení na nové Rko.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Původní kategorie a postup rozšířování
Ne, provizorní napojení stavby R48 Rychaltice - F-M na stávající komunikaci před Místkem bude pouze dvoupruhové.
- Přílohy
-
- napojeni.JPG (47.8 KiB) Zobrazeno 27765 x
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Původní kategorie a postup rozšířování
To bude vyřešeno až vybudováním stavby F.-M. obchvat, zatím tam bude jen dvoupruhové provizorium (viz plánek od Martina z Ostravy).FlakY` píše:Mě by spíše zajímalo jestli dojde k rozšíření silnice za Místkem směrem do Rychaltic k napojení na nové Rko.
Re: Původní kategorie a postup rozšířování
V oblasti MÚK Palačovská spojka nebylo možné dodržet parametry směrových oblouků pro návrhovou rychlost, proto bylo přistoupeno k dílčí přeložce. Dále tam bylo území limitováno zářezem u Vysoké.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)